Itse olen kans kuola valuen odottanut että ketju aukeaa, mutta olin sen verran laiska etten jaksanut selailla vanhoja ketjuja ja tarkistaa kuka avauksen on ruukannut hoitaa. Tulee kauden mittaan olemaan kyllä Phillyn ketjun lisäksi varmaan ainoa jota luen monet kerrat päivässä, ja nyt kun sain vihdoin tunnukset niin myöskin kertoilen sitten omia ajatuksia myös.
Avaus oli hieman vaisu, ja etenkin Calgaryn legioonalta odotan kyllä todella paljon kauden mittaan, sieltä kun löytyy jäätävä kolmikko McGrattan, Bollig ja Engelland. Mielenkiinnolla odotan myös sitä, millaisen haasteen muut heittävät jo mainitulle McGrattanille, jota ainakin itse pidän ihan kiistattomana valtiaana liigassa jo useamman kauden ajalta. Viime kaudellahan Edmontonin tulokas Luke Gazdiz löi vahvoja näyttöjä pöytään, mutta oli kyllä selkeä vastaantulija herrojen keskinäisessä mittelössä. Gazdizin otteista ehkä parhaiten jäi mieleen viime kaudelta tappelu Patrick Bordeleauta vastaan, jossa jälkimmäinen oli kyllä kovassa karusellissa. Tämän nostin ehkä senkin takia, että pidän Bordeleauta edelleen liigan ihan kovimpien tappelijoiden joukossa. Gazdiz vs. McGrattan ja Gazdiz vs. Bordeleau- matsien lisäksi itselläni jäi palavasti mieleen tappelu herrojen Justin Johnson ja John Scott välillä. Johnsonhan on jo useamman kauden hanskannut AHL:ssä, ja oli hienoa nähdä "veteraani" debytoimassa vanhoilla päivillä myös ison liigan puolella. Sisääntulo oli jotain ihan mieletöntä, ja enpä muista nähneeni tappelua jossa Scott olisi ollut vastaavassa pyörityksessä. Mutta enempää en viime kautta muistele, sillä nyt on aika uuden kiekkokauden.
Alkavalla kaudella Flames on kyllä mielenkiintoinen joukkue, ja lisäksi itse odotan paljon joukkueilta kuten Leafs, Bruins, Blues ja tietty oma jengi eli Flyers. Uusista kasvoista tällä saralla en ihan tarkkaan ole kartalla, mutta esim. mikäli Bruins pitää Bobby Robinsia ylhäällä, on kaverilta lupa odottaa näyttöjä kauden mittaan. Luke Gazdiz on myös oman suurennuslasin alla, ja itselleni kaverin tulee näyttää osaaminen myös toisella kaudellaan, ja todistaa ettei kurssi muutu nyt kun kaveri tunnetaan jo paremmin ympäri liigan.
Loppuun heitän vielä oman Top- 5 listauksen tulevalle kaudelle, ja toivon että edes se herättää hieman keskustelua nyt kun pankki ei räjähtänyt tappeluiden osalta vielä viime yönä, vaikka lähtökohtaisesti ainakin itselläni oli odotukset paljon kovempaan.
1. Brian McGrattan - Calgary Flames
2. Luke Gazdiz - Edmonton Oilers
3. Patrick Bordeleau - Colorado Avalanche (tähän asti oli itselleni helppoa)
4. John Scott - San Jose Sharks
5. Ryan Reaves - St. Louis Blues
Ja sitten ei muuta kuin pikkupoikamaisella innostuksella katseet kohti ensi yötä.