Metsolan keväät Tapparassa on tilastollisesti GAA 2,01 -- torj-% 93,05, missä päästettyjen maalien ka on Heljankoa heikompi (1,79) ja torjuntaprosentti about samassa suhteessa parempi (Helkku 92,61). Tosin tilastot ei pysty koskaan millään voittamaan sitä, jos muistaa ainoastaan muutaman helpohkon maalin ja unohtaa viisinkertaisen määrän torjuntoja, joista olisi pitänyt tulla maali.
Mun selkeät väitteet on, että Metsolaan Tapparan keväät ei kaatuneet koskaan ja että kilpailu kymmenen vuotta sitten oli paljon kovempaa kuin tässä triplamestaruudessa. Metsola maalissa viime vuosina olisi tullut samat kolme mestaruutta.
Pakko sanoa tähän näin ulkopuolisena, että oon täysin samaa mieltä kanssasi, sillä Metsola on ihan hemmetin hyvä maalivahti ja ehkä jopa koko liigan paras tällä hetkellä. Oon itse aina Metsolaa erittäin suuresti pelaajana ja maalivahtina arvostanut, sillä hän on tasaisen varma ja häneen ei ole pelit ainakaan mun mielestä ikinä teillä mitenkään kaatuneet, vaikka nyt hänellä tulikin tässä ne kolme peräkkäistä kehnompaa matsia alleen. En tosin nähnyt yhtään noita maaleja, että menivätkö ne Metsolan piikkiin vai olisko olleet torjuttavissa, mutta tosiaan noita yksittäisiä kehnompia pelejä tulee pitkän kauden aikana jokaiselle veskarille, kuten myös Metsolalle.
Siinä oon ihan samaa mieltä, että kyllä varmasti nämä samat kolme peräkkäistä mestaruutta olisivat teille tulleet myös siinä tapauksessa, jos Metsola olisikin ollut Tapparan maalissa Heljangon sijasta.
Olisin itse kaikista veskareista juurikin Metsolan omaan jengiin tälle kaudelle kaikkien mieluiten halunnut, sillä oon ihan varma siitä, että Metsola olisi meidän tolppien välissä enemmän niitä voittoja meille torjunut ja näitä tiukkoja yksittäisiä matseja kääntänyt, kun mitä Hovinen&Taponen ovat tällä kaudella meille kääntäneet. Valitettavan paljon on tälläkin kaudella pelejä meillä hävitty juurikin sen epävarman veskaripeliin takia ja juurikin tällä osa-alueella Tappara on kyllä ollut jo todella monta vuotta meidän edellä ja tulee varmaan olemaan sitä myös jatkossakin, ellei meillä mitään muutoksia asian eteen tehdä ja aleta hankkia jostain niitä varmempaa veskareita ja vaihtamaan niitä maalivahtivalmentajia.