No ei konna mikää reteröönvalli tai isokasi oo mut ei todellakaan pitäs kyllä olla rahasta kii jos kunnon taitosena jolla on tapparan muotonen sydän haluaa tulla kotiin.
Osaamatta katsoa tulevaisuuteen ja ottamatta kantaa Konnan otteisiin, palkkaan, sopparin pituuteen tai mihinkään. Mutta vastaisitko seuraavaan kysymykseen: olisitko valmis tinkimään jopa Tapparan menestyksestä, jos vaan Konna saadaan joukkueeseen? Ajaako yhden pelaajan "kotiuttaminen" seuran menestyksen edelle?
Jos Konna tulee, silloin tulee. Hieno homma, mutta ei tosiaan hinnalla millä hyvänsä munkaan mielestä.
Tässä on (myös tappara.co:n puolella) ollut keskustelua, pitäisikö junnuja peluuttaa enemmän, oliko viimekauden joukkueessa liikaa ulkomaalaisia, millaista peliä peluutetaan (hyökkäysvoittoista, trappia, you name it), Rautakorpi tappaa tunteen, jne jne. Mun henkilökohtainen näkemys jääkiekosta (ja urheilusta ylipäätään) yksittäisen penkkiurheilijan subjektiivisesta näkövinkkelistä on seuraava: menestyksen pitää mennä kaiken edelle. Ihan kaiken. Jos menestys tulee:
a) Raikkaalla hyökkäysvoittoisella lätkällä
b) Omilla junnuilla / kasvateilla
c) Isolla "kotimaisuusasteella"
d) Konnan kotiuttamisella
-> Se on erittäin hyvä ja positiivinen asia. Mutta MIKÄÄN noista yllämainituista tai mikään muukaan seikka, ei saa olla jarruna menestykselle. Mä haluan että mun kannattamani joukkueen, ei pelkästään ensisijainen, vaan AINOA tavoite on voittaa Liigan mestaruus. Kaikki muu on toisarvoista. Jos tiputaan Konnalla, junnuilla ja raikkaalla luomulätkällä puolivälierissä, se ei suoraan sanottuna lämmitä ns vittujakaan. Vielä enemmän toki vituttaa tippua puolivälierissä jollain muukalaislegioonalla ja rautakorpikiekolla, mutta mulla on Tapparan valmennus- ja toimistoväkeen helvetin iso luotto, että tekevät oikean ratkaisun Kontiolan suhteen (jos nyt ylipäätään on mitään neuvotteluja edes käyty). Helvetin iso luotto myös siihen, että joukkue rakennetaan oikein ajatellen nimenomaan kevättä ja pudotuspelejä. Oli siinä joukkueessa sitten yksi tai kymmenen Tshekkiä.