mukava valkku kirjoitti:
Ei ota laantuakseen vitutus vieläkään Ässien ajojahdin takia.
Missähän vaiheessa peliä Tuukka ajetaan kylmäksi? Ilmeisesti tuttuun tyyliin pelikatkon aikana, vai käydäänkö kimppuun erätauolla.
Eiköhän nuo ajojahti ja kostopuheet voida lopettaa, samoin kuin puheet menneistä ja tulevista telomisista, joita en ainakaan minä halua (koskee molempia osapuolia, tapauksia Paappanen, AUK, Grönvall ja mitä ikinä onkaan). Koko ajatus Ässien kostonhausta on Leinosen päässä syntynyt ja siinä ei ole mitään järkeä, Toivolan kommentit aiheesta ovat olleet vain suoranaista vittuilua tapparan johdolle, ei muuta.
Itse en mitenkään pitäisi pahana vaikka Mäntylää ajettaisiin joka vaihdossa, kunhan se tehdään puhtaasti. Loukkaantumista en tietenkään toivo, vain hiillostamista ja pientä säikyttelyä.
Eikä ns. noutaminenkaan sinänsä olisi paha jos se nostaisi pelin viihdearvoa, itse peliä kuitenkaan ratkaisematta. Varmaa kuitenkin on että Mäntylälle tullaan muistuttelemaan koko pelin ajan "tekosistaan".
Muutoin pelistä täytyy mainita se tosiasia mikä on jo muutenkin useammin jo mainittu että Ässien on pakko kerran Hakametsässäkin voittaa ja nyt siihen olisi paras mahdollisuus sitten ensimmäisen pelin. Toivotaan että Ässät tähän pystyy ja kertaakaan sarjan aikana näin suurta luottoa minulla ei tähän ole ollut.
Ässien kannalta riippuu paljon ykkösketjun pelin sujumisesta, jos se sujuu on tappara kovilla, jos taas tappara pystyy sen nollaamaan, täytyy ratkaisijoita hakea muualta. Tähän mennessä ei kauheasti tulosten valossa ole löytynyt, pelillisesti kyllä homma on muutoin sujunut, muta tehoja puuttuu monelta joita niitä kaipaisi.
Hermokontrolli on myös yksi tekijä josta riippuu paljon, tiistaina tappara oli tässä ehkä hieman yllätäenkin heikompi. Lehtoa tullaan varmasti lämmittelemään, ainakin Komarovin toimesta, joka käynee "näyttäytymässä" Lehdolle ja paikalla olevalle tapparamiehistölle aina tilaisuuden sattuessa.
Paljonko tappara uskaltaa lähteä Ässiä hiillostamaan jää nähtäväksi, sinänsä ei ole kannattavaa etä jos sen seurauksena joku pakeista joutuu jättämään leikin kesken voi tappara olla ahtaalla.
Tasakentällisin Ässillä ei pääasiassa ole ollut kovin suurta hätää, ja alivoimakin on sujunut suurimmaksi osaksi hyvin. Ylivoima on molemmilla joukkueilla hieman tökkinyt, tappara on ilmeisesti hieman tehnyt muutoksia peluutuksiinsa, mutta Ässät jatkanee samalla linjalla ja pitää Peltosta väkisin ykkösylivoimassa. Jos tappara saa ylivoimansa toimimaan voi se tuottaa Ässille hankaluuksia, Ässäthän on kuitenkin ehkä hieman jäähyherkempi joukkue, joskaan ei yhtään sen rikkovampi (patalasit).
Tuomarilinja puhuttanee, kävi miten kävi. Tiukka linja estämisen suhteen olisi Ässille hyväksi, sillä sanotaan mitä sanotaan kyllä se tappara vaan kahvaa. Jos taas saa roikkua vapaasti niin kiekollisessa kuin kiekottomassakin miehessä se tukee toisalta tapparan pelityyliä, mutta myös Ässien suhteellisen hidasta pakistoa, esim. atte33. Itse toivon lähes nollatoleranssilinjaa koukkujen ja estämisten suhteen, mutta (puhtaasti) taklata täytyy saada.
Porista on ilmeisesti lähdössä taas ihan hyvin väkeä Tampereelle, toivottavasti saadaan se kuudes ja miksei seitsemäskin pelaaja sinne jäälle. Toivottavasti myös sekä porilaisyleisö että tamperelaiset isäntämme osaavat käyttäytä. Ja toivottavasti saa taas edes jotain pientä sanallista kinastelua tapparafanien kanssa jossain kohtaa aikaiseksi. molemminpuolinen naljailu on parasta mitä erätauoilla voi tehdä, kunhan se tapahtuu puhtaasti huumorimielellä ja "haudan vakavasti"
enpä nyt sitten tiedä oliko tuossa asiaa nimeksikään, mutta tekstiä ainakin siinä on eikä tähän aikaan yöstä paljon muuta uskalla odottaakaan.