Tappara - Ässät 3 - 0
Olitko Henkka itse paikalla vai saitko viestit tekstiviestillä itsellesi? Tampereelta oli fanilauma kyllä paikalla ja aika ajoin pitivät pientä älämölyä nurkassaan. Mitä nämä fanipapat-paidat oikein ovat?
Olin hytisemässä piippuhyllyllä ja muutama huomio itse pelistä:
- Nielikäinen käveli heti oven suussa rotsi päällä vastaan (ei pelaavassa kokoonpanossa, höh)
- eka erän alkuminuutit varsin energistä peliä harjoitusotteluksi. Tappara vei koko erää selvästi ja Tuokkola ei montaa torjuntaa tililleen saanut.
- taklauksia ihan mukavasti ja tilanteisiin mentiin ajoittain varsin vauhdikkaasti
- Vertala ajoi itsensä tekopaikkoihin varsin helpon näköisesti, jalat toimi mallikkaasti. Varsinkin toinen maali oli hienosti pelattu tilanne: Vertala hakee oman maalin takaa vauhtia, kiekko Puistolalle joka tuo kiekkoa ylös, syöttö JOjaselle hyökkäyssinisen tuntumaan, joka jatkaa puolustajien väliin ja Vertala polkee vauhdilla läpi ja maalaa illan komeimman osuman
- Virkkunen väläyttelee ajoittain ja ajaa kerran laidasta puolittain läpi, mutta viimeistely ontuu
- toinen erä selvästi tasaisempi, laukauksia molempiin päihin ja maalivahdit joutuvat enemmän töihin kuin ensimmäisessä erässä
- Ässien hyökkäyspeli varsin vaisua, syömähampaat puuttuvat
- Kaipainen mussuttaa Hendriksonille muutamaan kertaa ja pelaa sääntöjen rajamailla, napautelee, tökkii, repii ja roikkuu
- iso Forsbacka ajaa taklaukset loppuun asti ja tekee töitä ja raataa, iso plussa kaverille
- Kontiola pyörittää muutavan vaihdon varsin näyttävästi Ässien maalin takana, mutta vaaralliset maalintekopaikat ovat kortilla
- Forsbackan ja Viinasen hässäkkä yhtä nopeasti ohi kuin alkoikin, ei kunnon osumia kummallekaan, Viinanen kerran polvillaan mutta nousee ylös ennenkuin tuomarit tulevat väliin
- Vertalan näpäytys Niinimäen sormille oli aika ikävän näköinen, ilmeisesti ei kuitenkaan käynyt pahemmin?
- kylymä lato, olis pitänyt laittaa välihousut jalkaan ja pipo päähän
- Ässiltä jäi mieleen, hmm hyökkääjien saamattomuus, Kaipaisen mussutukset, Forsbackan yritteliäs peli, kunnes tappeli itsensä ulos (olisi kannattanut olla kentällä antamassa näyttöjä ja pelata pirteästi peli loppuun asti, eikä suihkun puolella)
- Tapparalta Vertalan tilanteisiin ajo, Kauppinen-Puistola -pakkipari, Kontiolan pyöritykset, Virkkusen pyrähdykset, Grönvall puolustuksen "isähahmo"