Tapaus Joni Pitkänen

  • 8 567
  • 56

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti Moderaattorit
Koetetaanpa reivata tämän ketjun viestintää piirun tai parin verran takaisin asialinjalle päin. Jos Joni Pitkäseen liittymätön läpänheitto jatkuu, joudumme valitettavasti sulkemaan ketjun.

terveisin Modesedät

Jospa poistaisitte kaikki viestit tästä ketjusta B1:n viestistä eteenpäin?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Master Chief
Jospa poistaisitte kaikki viestit tästä ketjusta B1:n viestistä eteenpäin?
Tai jopa sitä aikaisemmat...
 

Reebok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philly Flyers, Ilves, Chelsea
Niin eikö jätkillä oo muuta tekistä, kun haukkua yhtä maailman lupaavimmista pelaajista. Ymmärtäisin jos olisitte ite jotai samanlaisia ku Joni. Läpän heitto loppu nyt...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Täällähän on tasoa pidetty yllä, hyvä poijjaat niin sitä pitää.

Mitä tulee itse Pitkäseen, niin pikkusen täytyy ihmetellä, että millä eväillä mies on saanut noinkin paljon peliaikaa nhl:ssä.
Minusta (siis todellakin minusta en yritä asetella sanoja kenenkään muun suuhun) mies ei sm-liigassa esittänyt mitään erikoista ja nuorten mm-kisatkaan ei mennyt niin hyvin, että vakipaikka nhl:ssä irtoaisi.
Ehkäpä tuo nhl on puolustajille helpompi paikka mennä. Vähemmänhän siellä on tilaa vahdittavana. Tai sitten mies on kesän aikana kehittynyt huimasti. Tai sitten mies on aina ollut fantastinen, mutta minä en normaalina puusilmänä ole sitä huomannut.
Eipä sikäli hyvä vaan, että suomelle kasvaa uusia tähtiä. Etenkin puolustukseen. Aika pelottavan huonolta suomen puolustus näyttää tällä hetkellä, jos Numminen, Niinimaa, Salo ja Timonen päättäisi lopettaa yhteisestä päätöksestä uransa.
Berg ois varmaan sitten ylivoimaa pyörittämässä Lumpeen kanssa.

Jonille tosiaan tsemppiä jatkoonkin. Viime yön peliaika oli aika pien puolustajalle, mutta yksi syöttä ja tehotilasto plussan puolelle on hyvä saavutus kuitenkin.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Repe haluaa herättää keskustelua? Eilen viimeksi kavereiden kans pohdittiin, että olihan meillä (Kärpillä) viime kaudella kova pakki kokoonpanossa, että mikä olisi ollut tilanne pleijareissa, jos Pitkänen olisi ollut pelikunnossa? - No sitä ei saada tietää koskaan.

En sitten tiedä mitä niiden näyttöjen olis pitänyt Liigassa olla, mutta 35 games, 5+15 20 points, 38 PIM on mun älyn lahjoilla ajateltuna aika kova saavutus 19 v. pojan klopilta. Niin ja edellinen Suomesta Philadelphiaan lähtenyt huippupuolustaja, joka onnistui myös heti kättelyssä samaan tapaan kuin Joni nyt tekas viimeisellä Liiga-kaudellaan tilastoihin merkinnät: 49 games, 5+15 20 points, 79 PIM. Mitäpä tuohon nyt sanoisi.

Lisää jos haluat vertailukohtaa hakea ja kun oli puhetta Halifaxissa pelatuista nuorten MM-kisoista, niin Pitkänenhän valittiin all starsiin, joten... ja jos haluaa miettiä, että onkohan Pitkänen lahjakas vai mikä, kun siellä noin paljon peliaikaakin saa, niin draftissa häntä paremmaksi arvioitu Bouwmeester aloitti vuotta aiemmin NHL:ssä ja pelaa tällä hetkellä suurin piirtein samoilla tehoilla kuin Joni, mutta mielestäni huomattavasti epäkypsemmin ja suuremmalla määrällä virheitä kuin Joni (molempien pelejä olen tälle kaudelle nähnyt 2).

Niin ja näpäytys vielä repe-joken sormille, että milläs meriiteillä se Jokereiden stara Sean Bergenheim pelaa Islandersissa?
 
Viimeksi muokattu:

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti joni87
Ymmärtäisin jos olisitte ite jotai samanlaisia ku Joni.

Emme ole. Olemme parempia. Ja viisaampia.

Jäkikoilijat on tymiä.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ole itse ollut mikään Pitkäs-fani...äijän pelityyli ja asenne ei ole oikein minun silmään mutta en missään nimessä halua laskea äijän pelillisiä arvoja!

Pitkäsen avut on isoon runkoon nähden todella sulava liikkuminen,toisaalta varsin hyvät kädet (syötöt mutta myös laukaus) ja ennenkaikke todella kylmä pää. Joni ottaa riskejä,mutta yleensä onnistuu riskinotossa->hyökkäävänä pakkina saa paljon aikaan,tehopisteet mäännä vuosilta kertonevat olennasen. Kärpissä ei ollut kuitenkaan "liideri" koska viime kausi meni osin loukkaantumisten takia piloille. Myöskään Kärppien pomminvarmaan oman pään pelaamiseen ei Pitkäsen härski kiekon ylöstuonti ja hyökkäyksiin osallistuminen oikein sopinut.

Kyllä,Pitkänen on ainakin minut yllättänyt positiivisesti. +/- tilasto on huikaiseva ja kova peliaika on yllättänyt minut. Luulisi että hjyökkäävään rooliin on vaikeampi mennä pelaamaan NHL:ään mutta hyvin on Joni onnistunut ja toivottovasti kehitys jatkuu samanmoisena joten voimme nauttia äijän esityksistä jatkossakin!
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti repe_joke
Täällähän on tasoa pidetty yllä, hyvä poijjaat niin sitä pitää.


Koska B1:n sarkasmi ei avautunut eräälle kirjoittajalle, tästä ketjusta oli hyvää vauhtia muodostumassa vastine FF:n "missä se Latko pelaa?" - ketjulle. :)

Ei vaiskaan, loistavan potentiaalin omaava pelaaja Pitkänen on. Ennen viime talven nuorten MM-kisoja ei ollut kovin suurta havantoa kaverin kyvyistä, mutta viimeistään välierä Venäjää vastaan herätti meikäläisen. Aivan järjettömän pitkä vaihto ja silti kaveri pystyi kuskaamaan kiekkoa sulavasti ja veivaamaan pienessä tilassa venäläisiä vipuun (vaikka järkevä ratkaisu olisikin ollut antaa vastustajan koskea kiekkoon ASAP). Toivottavasti hänestä kasvaa Niinimaan parempi versio.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Black Adder


Lisää jos haluat vertailukohtaa hakea ja kun oli puhetta Halifaxissa pelatuista nuorten MM-kisoista, niin Pitkänenhän valittiin all starsiin, joten...
Minun varmaan pitää hommata silmälasit tai lopettaa jääkiekon katsominen, mutta minun mielestä Pitkänen pelaaminen mm-kisoissa ei ollut mitään erikoista.
Joo toki kaveri kuskaili hienosti kiekkoa, mutta suurin osa kuskailuista päättyi vastustajan päätyyn kulma nahinaa ja sitten olikin jo muilla kiire puolustamaan.
Tosin onhan se parempi, että saa kiekon kuljetettua vastustajan päätyyn asti eikä menetä sitä keskialueella, niin kun suomalaisilla pakeilla on tapana.



Niin ja näpäytys vielä repe-joken sormille, että milläs meriiteillä se Jokereiden stara Sean Bergenheim pelaa Islandersissa?

Suoraan sanottuna minua ei paljoo kiinnosta koko tapaus Bergenheim. Äijästä minä en tiiä muuta kun sen, että se on olevinaan pelannut jokereissa, mutta minusta se lähinnä veti hodaria katsomossa.
Hyvä vaan, jos äijä lyö ittesä läpi nhl:ssä, mutta jos ei lyö, niin eipä kyllä sureta pätkääkään.
 

vza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia!
Ei tarvitse kuin verrata Flyersien ylivoimatilastoa viime kauteen, niin huomaa Pitkäsen merkityksen. Joni on ottanut Johnsonilta paineita jaettavaksi ja molemmat ovat pelanneet hyvin.
Viime yönä Pitkänen pelasi huonoimman pelinsä (lukemani mukaan) ja sai silti sen +1 tilastoihin..
;)
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti repe_joke
Hyvä vaan, jos äijä lyö ittesä läpi nhl:ssä, mutta jos ei lyö, niin eipä kyllä sureta pätkääkään.
Ei varmaan sureta ei, tuossa tapauksessa kun Sean tulisi takaisin Jokereihin. ;) Sen verran lupaavasta pelaajasta on kyse, että varmaan kelpaisi.
 

Reebok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philly Flyers, Ilves, Chelsea
Vaikka itselläni olikin suuret odotukset Pitkäsestä, niin täytyy yhtyä muitten lauseisiin, että mies, vai pitäskö sanoo poika on yllättäny mutkin ihan täysin. Jonihan pelaa Phillyn tasosessa joukkueessa ylivoimaa melkein niin kauan ku jaksaa... Ja siitä Bowmeesteristä kans. Sain ihailla kummankin nuoren, siis Jonin ja Jayn otteita samassa pelissä ja ei voi muuta sanoo kun että kyllä Joni jätti Bowmeesterin varjoonsa. Tätä menoo tulossa Pitkäselle tulokkaalle hyvät tehot (noin 40pts), kyllähän Niinimaakin teki Philadelphian tulokasvuotenaan 41pts. Toivottavasti Jonilla pysyy jalat maassa. Mutta tuskin toi pisteiden teko tosta ainakaan yltyy! Se on vaan raaka tosiasia, mutta toivottavasti ei ainakaan taso pääsis laskeen.
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Pitkäsen menestys NHL:ssä on kieltämättä ollut yllätys. Viimeinen kausi Kärpissä meni häneltä kohtuullisen pipariksi johtuen lähinnä siitä että pojalla ei ollut motivaatiota pelata enää SM-liigaa..hän olisi halunnut lähteä NHL:ään jo vuotta aikaisemmin ja motivaatio ongelmat näkyivät selvästi flegmaattisina peliesityksinä ja typerinä jäähyinä joita poika ottikin aika paljon kauden aikana. Mutta kun Jonia tiettyinä päivinä pelaaminen jaksoi innostaa niin kyllä hänestä näki että pelimieshän siellä pelaa. Haluttomat esitykset sitten palkittiinkin aiheellisina vilttikomennuksina, ainakin minun mielestäni.
Kiekollisena pakkina poika on loistava ja kun pelaaminenkin nyt taas kiinnostaa niin esteitä matkalla menestykseen ei ole...tsemppiä Jonille!!
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Tilannehan on niin, että NHL:ssä pelaaminen on pakko kiinnostaa. Ja vielä joka ilta. Muuten tulee lähtö ensimmäisellä jumbojetillä kotio.

Uskoisin myöskin valmennuksella olevan tässä suuri osuus. Heikkilän muotteihin Pitkänen ei sopinut nimeksikään. Ei saanut sellaisia vapauksia, kun olisi halunnut.

Mikään valmentajan suosikkipoikahan Joni ei ole koskaan ollut. Mutta valtameren takana ei ole varaa ruveta tomikallioksi. Uskoisin, että Jonista on pahimmat särmät hiottu pois ja mies on lopultakin ymmärtänyt joukkuepelin merkityksen.

Taidoistahan hänen menestymisensä ei ole kiinni. Kaveri on helvetin lahjakas, huomattavasti esim. yhtä aikaa lähtenyttä Kukkosta lahjakkaampi. Asennoitumisen ollessa kohdallaan Pitkänen pelaa änärissä vielä 10 vuoden päästäkin.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti repe_joke
Minun varmaan pitää hommata silmälasit tai lopettaa jääkiekon katsominen, mutta minun mielestä Pitkänen pelaaminen mm-kisoissa ei ollut mitään erikoista.

Joni valittiin kisojen parhaaksi puolustajaksi ja tosiaan viime kaudella 20 pistettä 35 pelissä SM-liigassa. Kannattaa tosiaan hankkia ne rillit :)

Joni on kiekon kanssa uskomattoman kylmäpäinen. Maaleja Joni ei välttämättä tee paljoa, mutta pelisilmää piisaa. Joni harhauttaa usein yhden pelaajan pihalle ja pistää kiekon maalilla odottavalle pelaajalle. Pitkäsen luistelua on verrattu jopa Reksaan, mutta se on ehkä vähän liioiteltua. Ei Pitkänen ihan Nummelinin tai Reksan liikettä omaa, mutta Joni onkin melkein kaksimetrinen. Jos kehitys jatkuu samaa vauhtia, niin Pitkänen voi olla joskus maailman parhaita hyökkääviä puolustajia.
 

timosusi

Jäsen
Itse en ole aiemmin järin tarkasti perehtynyt Pitkäsen edesottamuksiin, mutta joku oululainen osaa varmaan kertoa miksi sen posket näyttävät kuin rikkaan talon porsaalta lainatuilta. Että onkos kaveriin todella pesiytynyt niin paljon pelisilmää ja kiekollista taitoa että se voi noinkin lihavana pelata noinkin hyvin NHL:ssä vai onko kyseessä puusilmieni muodostama optinen harha?
 

Sampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins/Turun PalloSeura/Kiekko-Vantaa
Viestin lähetti timosusi
Itse en ole aiemmin järin tarkasti perehtynyt Pitkäsen edesottamuksiin, mutta joku oululainen osaa varmaan kertoa miksi sen posket näyttävät kuin rikkaan talon porsaalta lainatuilta. Että onkos kaveriin todella pesiytynyt niin paljon pelisilmää ja kiekollista taitoa että se voi noinkin lihavana pelata noinkin hyvin NHL:ssä vai onko kyseessä puusilmieni muodostama optinen harha?

En nyt ole Jonin kropasta ja poskista gradua kirjoittanut enkä muutenkaan kummemmin niihin perehtynyt, mutta veikkaisin että hällä nyt vaan on suurin osa läskistä keskittynyt sinne poskien seutuville. Itse olen varmasti monin verroin tukevampaa tekoa kuin Pitkänen, mutta posket näyttää ihan 'normaaleilta'. Geeninsä kullakin.

Mutta mitä Pitkäsen muihin geeneihin tulee, niin ei poikaa kannata edes verrata Kukkoseen, jota muuten kyllä pelaajana arvostan. Kun Flyers- ynnä muut NHL-fanit puhuvat uudesta Lidströmistä, Leetchistä ja Philadelphian kaikkien aikojen lahjakkaimmasta pakista samassa lauseessa, niin pieni hehkutus tälläkään puolella Atlanttia ei ole yhtään pahitteeksi. Jonissa on ainesta paljon parempaan kuin esim. Tuomo Ruudussa, joka hänkin voi hyvinkin kehittyä NHL-tähdeksi.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Viestin lähetti Black Adder
ja jos haluaa miettiä, että onkohan Pitkänen lahjakas vai mikä, kun siellä noin paljon peliaikaakin saa, niin draftissa häntä paremmaksi arvioitu Bouwmeester aloitti vuotta aiemmin NHL:ssä ja pelaa tällä hetkellä suurin piirtein samoilla tehoilla kuin Joni, mutta mielestäni huomattavasti epäkypsemmin ja suuremmalla määrällä virheitä kuin Joni (molempien pelejä olen tälle kaudelle nähnyt 2).

Ainakin Canalilla näytettyjen pelien perusteella Bouwmeester pelaa puolustuspäässä paljon huonommin Pitkänen. Atlanta pelissäkin JB:lle tuli hirveitä kiekonmenetyksiä ja pelasi muutenkin pehmeästi. Muistaakseni kaksi Atlantan maaleista tuli suoraan Bouwmeesterin tyräyksistä (olikohan ensimmäinen ja kolmas maali).

En ymmärrä ollenkaan repen lausuntoa Pitkäsen pelaamisesta nuorten MM-kisoissa. Pitkänenhän oli molemmissä kisoissa helvetin hyvä, pronssimitaleille selvinneen joukkueen ylivoimainen ykköspuolustaja.
 

Reebok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philly Flyers, Ilves, Chelsea
Joo...Yhdyn tohon heikkik:n lauseeseen tosta canal peliltä. Pitkänen oli selvästi terävämpi niin hyökkäys kuin pulustuspäässäkin kun Bouwmeester. Jotenki Jay on vähän hyytyny.

Mun mielestä kans Pitkänen teki MM-kisoissa melkein mitä halus, JOS VAAN HALUS! Pitkäsellä kun on vähä näitä motivaatio-ongelmia, mutta eiköhän siitä kunnon kunnon pelimies tuu.

Viime yönä Pitkänen oli kahdessa maalissa kentällä, kun Philly voitti Minnesodan 3-1, mut valitettavasti kummatkin ylivoimalla! :(
 

Voittaja

Jäsen
Viestin lähetti joni87

Viime yönä Pitkänen oli kahdessa maalissa kentällä, kun Philly voitti Minnesodan 3-1, mut valitettavasti kummatkin ylivoimalla! :(

Miksi valitettavasti? Okei, tarkoitat varmaan +/- tilastoa, mutta mielestäni on todella loistavaa, että Joni on niin paljon ylivoimalla kentällä, ja usein vielä varsin ratkaisevassa roolissa.

Repellä varmaan omat syynsä noihin kommentteihin MM-kisoista, jokaisella saa ja pitää olla mielipiteensä. Omasta mielestäni Joni oli Suomen paras viime kisoissa, myös hyökkääjät mukaan lukien.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Voittaja

Repellä varmaan omat syynsä noihin kommentteihin MM-kisoista, jokaisella saa ja pitää olla mielipiteensä. Omasta mielestäni Joni oli Suomen paras viime kisoissa, myös hyökkääjät mukaan lukien.

Minä kirjotin samat jutut kisojen aikana ja sillon siellä tais olla ainakin yksi henkilö joka jakoi mielipiteeni. Elikkä Joni kyllä kuskailia kiekkoa mukavasti, mutta syöttäminen kyllä unohtui lähes tulkoon joka kerta.
Ei minulla mitään henkilökohtaista ole Jonia vastaan. Tai muutenkaan mitään mitään miestä vastaan.
Kaikkea hyvää vaan jatkoajatellen miehelle, mutta mielipidettäni en muuta. Muut saa minun puolesta kääntää takkia, niin monta kertaa kun jaksavat, mutta minä pysyn sanani takana.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tässäpä Pitkäsen Statsit junnukisoista.

Team Finland WJC 03 - 7 1 5 6 +4 0

Näyttäsi Pitkänen syöttäneen ainakin kuusi maalia, joten kyllä se kiekko on välillä lavasta irronutkin.

Minusta Suomea kannateli tuo kentällinen Jokinen-Ruutu-Juntunen/muut oli useampi mies paikalla-Pitkänen-Jaakola.

Hyökkäyksessä löytyi muitakin, Immonen, Bergeheim, mutta puolustus lepasi varsin vahvasti Pitkänen-Jaakola parin harteilla. Pitkänen tosiaan kuskasi kiekkoa paljon, mutta loppupeleissä hän oli mielestäni Suomen puolustuksen ainoita joka pysytyi kiekolliseen peliin, pitämään kiekkoa menettämättä, siirtämään painopisteen keskialueelle, eikä vain purkamaan kiekkoa keskialueelle tai löymään päätyyn. Kun Pitkänen nnousi kiekon kanssa kulmaan, vastustaja joutui tekemään työtä karvatakseen kiekon Jonilta, eikä vain ottamaan sen päädystä ja lähtemään hyökkäyseen. Edelleen Jonin pysäyttämiseen se tarvitsi usein parhaat miehensä ja useasti pari miestä, joten Suomen päähän ei tullut ylivoima hyökkäyksiä. Mies miestä vastaan tilanteessa Pitkänen oli melkoisen suvereeni voittaen lähes kaikki kaksinkamppailut. Toki hän niitä häviskin varsin lopputurnauksesta, kun oli jo ihan puhki kovasta peliajasta.

Pitkänen ei tosiaan päässyt Heikkilän valmennnuksessa ehkä parhaimpaansa. Hän pelasi yhden turnauksen Aravirran maajoukkueessa ja siinä erinomaiset pelit. Silloin ihmetytti miksei Joni Kärpissä näy niinkuin siinä pelissä. Kaikenkaikkiaan tuo viime kausikin oli melkoisen hyvä. Jos Joni olisi pelannut tuolla pistetahdilla 35 ottelun sijasta 54 ottelua kuten puolustajien pistpörssin kärki olisi hänellä ollut 30 pinnaa, jola olisi tultu sijalle 4 Vykocalin jälkeen.

Sitten tuosta NHL:stä. Kyllä ne Jonin kokoiset miehet jotka luistelee ja on kiekollista taitoa on harvassa. NHL:ssä pärjääminen vaatii kuitenkin pakilta kokoa. Kyllä siinä mielessä pidän Jonia potentiaalisena NHL miehenä. Mutta pään pitää kestää. Itsellä oli vähän epäilyjä, että Jonille käy Olli Jokiset, menee muutama vuosi ennekuin nyörtyy ja uskoo, että NHL:n huipulle noustaan vain ja ainoastaan tekemällä kovasti töitä, oli sitten kuinka lahjakas tahansa. Näyttää, että olin väärässä. Hienoa Jonin kannalta. Kyllä Jonilla on mielestäni tähtimerkit kohdallaan myös pelikavereiden suhteen, ei voi paljoa parempaa ketjua löytyä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
20 v TOP-5

Kun en ole nähnyt tätä huomioidun niin kerrotaan nyt, että Edmonton-Montreal -matsin tauolla NHL2Night -ohjelman kaverit esittelivat oman käsityksensä enintään 20-vuotiaiden NHL-kiekkoilijoiden TOP-5:stä tällä hetkellä:

1. Ilja Kovaltshuk
2. Rick Nash
3. Marc-Andre Fleury
4. Ales Hemsky
5. Joni Pitkänen
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Re: 20 v TOP-5

Viestin lähetti finnjewel
NHL2Night -ohjelman kaverit esittelivat oman käsityksensä enintään 20-vuotiaiden NHL-kiekkoilijoiden TOP-5:stä tällä hetkellä: 4. Ales Hemsky

Osaisko joku valaista mulle mikä tässä Hemskyssä muka on niin loistavaa? Itse en näe kyseisessä kaverissa mitään erikoista. Jo viime kaudella Hemskystä oli jotain hehkutusta, joka ei minulle avautunut.

Noista muista listalle pä(ä)sseistä olen täysin samaa mieltä, mutta Hemskyn tilalle vois laittaa vaikka sen Carolinan Staalin tms. Aika vähänhän noita alle kakskymppisiä koko NHL:ssä pelaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös