Tampereelle

  • 7 747
  • 65

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Viestin lähetti seeyou@jäähalli
Miten niin vääräuskoisuus pyyhittäisiin pois? Kerran Julli, aina Julli...

Muistaakseni sinäkin olet tunnustanut oikeaa uskontoa, ja vielä erittäin kovaäänisesti...
Joo, mutta se pistetään humalan piikkiin. Toisekseen, olen vasta hang-around-asteella :)

Tutustuisit sinäkin Suomen legendaarisimman jääkiekkoseuran touhuihin, niin et enää vaihtaisi takas..
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
seeyou@jäähalli:

Minä pennitön opiskelija toistaiseksi ilman opiskelupaikkaa olen ensikin viikolla töissä, joten suosittelen löytämään jonkun toisen oppaan.

Pahoittelen.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: seeyou@jäähalli:

Viestin lähetti dude
Minä pennitön opiskelija toistaiseksi ilman opiskelupaikkaa olen ensikin viikolla töissä, joten suosittelen löytämään jonkun toisen oppaan.
Pahoittelen.
Minä kun en ole pennitön opiskelija, valitettavasti, niin lähden oitis Sinulle oppaaksi, jos kehtaat matkaani tulla. Melko varmasi ja yhtä valitettavasti, olen myös palstan alkuperäisin tamperelainen, joten mielelläni lähden oppaaksesi. Ensi- ja seuraavan viikon vietän Ipalaisen ystäväni vierainvaraisuudessa Suomen Lapissa, joten sopisiko mitenkään Pitsiturnauksen jälken.
Voisin viedä Sinut Visan Baanaalle mistä kaikki kuitenkin alkoi.
Sen jälkeen tutustuisimme Koulukatuun ja oikeaoppisessa järjestyksessä, Pikilinnan kautta Suomen ensimmäiseen Jäähalliin.
Kierrättäisin Sinut myös Amurin työläismuseokorttelissa ja sen jälkeen tutustuttaisin Sinut mustaanmakkaraan. Valitan, mutta sitä ei VOI nauttia ilman maitoa, joten ota mukaasi jotain estolääkettä, on kai sellaisia?
Joten wellcome Tampereelle, Jääkiekon kehtoon...
T:Vieraanvarainen Tapparalainen
 
Suosikkijoukkue
HIFK
koo: It's a date.

Käyn vain nappikaupasta hakemassa sopivat tropit tätä laktoosi-impotenssia vastaan, and I'm all yours.

Harmi, ettet ole ensi viikolla maisemissa, mutta täytyy yrittää joku viikonloppu, tai sitten elokuussa, kun olen uudestaan lomalla.

BTW, sanooko Sinulle Kirvesrintaisena nimi Silli mitään? B1 ja dude saavat tehdä aika paljon töitä, ennen kuin minusta lynx lynx -fani tulee. IFK:sta en luovu ikinä, ja Sillin sukulaisena tamperelaisista joukkueista Tappara on minulle ykkönen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Kiitos

Viestin lähetti Penkkiurheilija
...kiitos vaan,

niin originaaleille, sudeeteille kuin ulkopuolisillekkin. Uskon että tulen viihtymään Tampereella...

Ilmoitathan sitten, kuinka olet sopeutunut Tampereelle. Minä nimittäin harkitsen vakavasti, että alkaisin tosissani etsiä töitä siltä suunnalta.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti seeyou@jäähalli
BTW, sanooko Sinulle Kirvesrintaisena nimi Silli mitään? B1 ja dude saavat tehdä aika paljon töitä, ennen kuin minusta lynx lynx -fani tulee. IFK:sta en luovu ikinä, ja Sillin sukulaisena tamperelaisista joukkueista Tappara on minulle ykkönen.
Ei sano Silli mitään Tapparaan liittyvää. Minulla oli kyllä hamassa lapsuudessani Silli niminen luokkakaveri...ilvesläinen. Mutta Sammakon muistan Tappara yhteyksistä, että kelpaisiko se. Tosin turkulaiset omi hänetkin joten se niistä "eväkkäistä".

B1 ja dude kyllä tietävät, että ilvesläisiksi synnytään, he vaan vähän pelottelevat sinua joten voit rauhassa pitää Tapparan, Suomen parhaimman kiakkoseuran kakkosenasi.

Terveisin koo
 
Suosikkijoukkue
JYP
seeyou@jaahalli:

ei pitäisi sortua chattaamaan. Mutta, kertoilen kokemuksistani kunhan pääsen perheeni kanssa asettumaan Tampereen seudulle. Sen verran täytyy tunnustaa, että vaikka työpaikka on Tampereella niin asunto löytyi eräästä ympäryskunnasta aivan järven rannalta. Odotan syksyä mielenkiinnolla sillä työt ovat mielenkiintoisia, asunto on hienolla paikalla ja uusi kausi on aluillaan vaikka Perrin vaihtoikin Tampan lämpöön.

No joo, Hakametsässä saatatte törmätä isään ja poikaan, jonka (pojan <3 v.) lempihuuto on "Jyppi maali, Jyppi maali" ja paidan selässä maaginen kaljupäisen "huippupakin" pelinumero.
 

The Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti dude
Joo.. Kilpa-Veljet. Mietinkin miten typerältä tuo Kisa-Veikot kuulosti.

Oksa: Tästä linkistä varmasti huomaat, että tietosi ovat virheellisiä. Espoo toki on toiseksi suurin kunta, mutta sehän on vain Helsingin sivukylä. Ai että Turku suurempi kuin Tampere? Hah..

Espoolaisena uskallan heittää kapuloita rattaisiin. Espoo on toiseksi suurin kunta ja piste. Täältä et löydä samanlaista henkeä kuin Treeltä. Espoo on kuitenkin pikku hiljaa pääsemässä eroon pikkuveli maineestaan, jonka paskaakin paskempi Espoon Blues on meille valitettavasti tuottanut.

Espoossa on paljon, mutta hajautetusti. Suurin keskipiste puuttuu, mutta isoja kauppakeskuksia tulee kuin liukuhihnalta. Leppävaaraan valmistunee muutaman vuoden sisään sellainen kauppakeskittymä, joka hakee pitkään vertaistaan. Luonto, tila alias speicci, Olari, Tapiola, Leppävaara, Westend ja paljon muuta.

Kyllä täällä, hiljaa hyvä tulee.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti koo
Ei sano Silli mitään Tapparaan liittyvää. Minulla oli kyllä hamassa lapsuudessani Silli niminen luokkakaveri...ilvesläinen.


Silli hyökkäsi lapsuusaikanani Tapparassa. Joukkuetovereinaan oli mm. Marjamäki ja Koivulahti.

Nykyisin (menneellä kaudella - nyt sotivat) Sillin veljenpojat (serkkuni) pelaavat Tapparan A-junnuissa. Sain muuten Silliltä (ja serkkutytöltäni) aika murhaavia katseita ja kommentteja, kun 7.12. 2002 olimme Hakametsässä. Paikalla oli noin 350 katsojaa, ja minä olin lähestulkoon ainut joka huusi. Enkä muuten huutanut Tapparaa... Jullius on sukulaisuuttakin vahvempaa!
 

Tobias

Jäsen
Jep, kyllähän Tampere on ehkäpä mukavin kaupunki, missä meikäläinen on asustellut. Suunnitelmissa on kyllä vielä joskus palata Tampereelle, sen verran mukavat muistot niistä parista vuodesta on. Jotenkin ihmiset ovat rennompia kuin esimerkiksi turkulaiset, Turussakin on tullut joskus asuttua.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vaan tiedättekö että EU-standardin mukaan Tampere ei ole kaupunki? Sen asukasluku on liian pieni (alle 200 000) ja asukastiheys liian alhainen, jotta se laskettaisiin taajamaksi (kiitos Teiskon).

Ja missäs tällänen juttu on ollu? No, Aamulehressä tiätty!

Mutta kummasta se kertoo enemmän, Tampereesta vai EU:sta?
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti seeyou@jäähalli
Silli hyökkäsi lapsuusaikanani Tapparassa. Joukkuetovereinaan oli mm. Marjamäki ja Koivulahti.

Nykyisin (menneellä kaudella - nyt sotivat) Sillin veljenpojat (serkkuni) pelaavat Tapparan A-junnuissa. Sain muuten Silliltä (ja serkkutytöltäni) aika murhaavia katseita ja kommentteja, kun 7.12. 2002 olimme Hakametsässä. Paikalla oli noin 350 katsojaa, ja minä olin lähestulkoon ainut joka huusi. Enkä muuten huutanut Tapparaa... Jullius on sukulaisuuttakin vahvempaa!

Olisikohan kyseessä Juha Silvennoinen joka pelasi Tapparassa aikoinaan. Ja viime kaudella A:ssa pelanneet Antti ja Heikki Silvennoinen olisivat Juhan veljenpoikia?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti TM
Olisikohan kyseessä Juha Silvennoinen joka pelasi Tapparassa aikoinaan. Ja viime kaudella A:ssa pelanneet Antti ja Heikki Silvennoinen olisivat Juhan veljenpoikia?

Kyllä, juuri näin.

En muista kumpi se oli, mutta joko Antti tai Heikki on nimetty "Uudeksi Joroisten Häräksi". Taisi olla Heikki.
 

Kattila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuka ketäkin soimaa.
Tampereelle, Tampereelle

Aika kattava yleistietopaketti tästä ketjusta jo löytyikin. Itse olen loikkaamassa paikkakunnalle opiskelujen perässä ainakin ensi talveksi. Ainakin näin aluksi täytyy todeta, että asuntojen löytyminen opiskelijalle taitaa olla vähän kiven alla, ainakin kun en ole TTY:lle menossa, eli Hervannan suunta ei välttämättä ainakaan etäisyyden puolesta olisi se ensimmäinen vaihtoehto.

Jonkinlaista opiskelijan ensitietopakettia tässä tiedustelisin, eli kenellä tietoa on, sen jakakoon. Halvimmista ruokapaikoista, kahviloista, kuppiloista ja muista sellaisista, puulaakisählyistä ja muusta oheistoiminnasta, jolla opiskeluun käytettävän ajan voi typistää minimiin. Mistä tiedekunnasta löytyy se pirtein nuoriso ja kansakuntamme uudet airuet, jotka ovat auliita jakamaan... kokemuksia uusien ihmisten kanssa. Tamperelaiset yleensä tuntuvat olevan mukavaa ja vähän kiireettömämpää väkeä kuin muualla, mutta lieneekö tilanne opiskelijoiden suhteen sama, vai ovatko nämä sulkeutuneet omiin kuppikuntiinsa, ainejärjestöjen ja muiden laahuksiin. Ja pitääkö niissä pommareissa tosiaan käydä ja selviääkö sieltä hengissäkään?
 
Suosikkijoukkue
JYP
Tuntemuksia Pirkanmaalta

On aika nostaa tämä ketju ylös... Kesäkuussa -03 muutto tuli ajankohtaiseksi, heinäkuussa osoite täsmentyi. Perheeni ja minä asumme nykyisin Pirkanmaalla aivan Tampereen kupeessa.

Puoli vuotta olemme tätä elämän menoa katselleet ja oikeastaan muuta kuin seutukunnan autoilukulttuuria ei voi moittia. Ihmiset ovat mukavia, maisemat kauniita ja työkin on ihan jees. Elämä on siis asettumassa uomiinsa.

Webbi-radio takaa sen että JYPin matseja tulee edelleen kuunneltua ja Hakametsässä ihmeteltyä Tappara/Ilves-matseissa Jypin pelaamista. Poikaa tosin on hoitopaikassa kaverit alkaneet aivopestä Tappara-faniksi. No mikäs siinä, kahvaajat kuin kahvaajat ja onhan se jonkilainen ylennys siirtyä farmiseuran fanin pojasta varsinaisen edustusjoukkueen faniksi. Vai onkohan kyseessä kuitenkin jonkilainen oravanpyörä (vanhoina hyvinä aikoina oma isäni oli armoton Tappara-fani, joka kävi katsomassa matseja Suolahdesta käsin aina kuin mahdollista).

tl... (oho meinasipa livetä vaki-nicci kehiin :) )
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös