Tampa Bay-Philadelphia, itäisen konferenssin finaali:

• 9 675
  • 65

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kun suomalaisia on vaan Philadelphian joukkueessa, niin omat sympatiat kallistuvat väkisinkin Flyersin puolelle. Siellähän pelaa monipuolisuus-ihmepelaaja Sami Kapanen ja Joni Pitkänen käy välillä pyörähtämässä kaukalossa vähäisellä peliajalla.

Flyers on viimeinen dinosaurus-joukkue, joka jaksaa taistella elämästään nuoria ja nälkäisiä joukkueita vastaan taistelussa Stanley Cupista. Tähtiä on nelosketjua myöten joukkueeseen kasattu. Saa nähdä auttaako se kuitenkaan Tampa Baytä vastaan. Tämä kauden trendi NHL:ssä on näiden joukkueiden esiinmarssi, jolla liikettä ja energiaa riittää.

Pelit pelataan seuraavasti (Suomen aikaa):

la 8.5 klo 22, Tampa Bay-Flyers
ti 11.5 klo 2.30 Tampa Bay-Flyers
pe 14.5 klo 2 Flyers-Tampa Bay
la 15.5 klo 22 Flyers-Tampa Bay
ke 19.5 klo 2.30 Tampa Bay-Flyers *
pe 21.5 klo 2.30 Flyers-Tampa Bay *
su 23.5 klo 2 Tampa Bay-Flyers *

Otteluajat olen poiminut NHL.com-sivustolta ja niihin voi varmaan tulla muutoksia.

Voittaja

Jäsen
Vaikka kaikki itselleni tärkeät jääkiekkopelit on tälle kaudelle jo pelattu, eikä kovin hyvin mennyt, niin silti kiinnostusta vieläkin löytyy. Mielenkiintoinen parivaljakko idässä, todellakin. Kuten Johannes mainitsikin, niin Flyersilla varsinkin hyökkäys on todella kova, tai ainakin täynnä tähtiä. Joukkueen puolustus taas ei mielestäni ole niinkään hyvä, ainakaan jos joku vakipakeista on rempassa. Tampalla taas on tapana ratkaista ottelut jo ekan erän alussa, eli silloin pitää Flyersienkin olla tarkkana.

Itse toivon, että jäljellä olevista joukkueista juuri Philly veisi mestaruuden. JR, Amonte, Gagne ja Recchi ovat mielestäni ansainneet kannun, eikä minua haittaa vaikka Kapanen ja Jonikin pääsisivät kannua kannattelemaan.

Hordi24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Itse veikkaisin Phillyn kaatuvan juuri siihen mitä mm. muuan Linkku aavisteli eli siihen ettei joukkueessa ole yhtään pakkia Pohjois-Amerikasta, sinänsähän sillä ei pitäis olla väliä, mutta kuitenkin uskon juuri sen puolustuksen "pehmeyden" ratkaisevan tän sarjan...
Ei sillä että Tampallakaan mitenkän erikoisen kova pakkikalusto oo.

Hyökkäys sen sijaan on varmasti molemmilla kunnossa ja luisteluvoimaa todella löytyy, samoin myös maalivahtipelissä ei pitäisi kummallakaan olla mitään ongelmaa, onhan molemmilla kaksi huippuvahtia!

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Enpä jaksa uskoa pakkikaluston kansalaisuuksien ratkaisevan tätä sarjaa. Ja hyvinhän tuolla kalustolla pärjättiin Torontoakin vastaan. Itse arvioisin niin, että nyt nähdään mikä on Tampan todellinen taso sillä Montreal ja NY Islanders olivat astetta tai kahta heikommat vastukset kuin nyt vastaan asettuva Flyers. Kokemus kallistaa sarjan Phillylle, mutta Tampa voi osoittaa väitteen helposti vääräksi. Toivoisin todellakin Phillyn vievän kannun ja varsinkin sen Roenickille soisi, vaikka mielummin olisin nähnyt "Hollywoodin" nostavan pytyn inkkaripaidassa, mutta se on eri juttu se. Philadelphian aika on nyt, Tampalla se voi vielä odottaa vuoden tai pari. Onhan vielä tosin konferenssin finaalin voittajallakin pitkä matka Stanley Cupin herraksi, joten pysytään kanavalla.

Reebok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philly Flyers, Ilves, Chelsea
Heinoa Philly! Ja varsinkin Roenick, todellakin toivoisin Flyersille kannua tällä kaudella! Ja tällä hetkellä näyttää enemmän kuin valoisalta.

Avasin IRC-kanavan Quakenettiin Flyersille #philadelphia_flyers, sinne siis kaikki Philly fanit keskustelemaan ja kannustamaan Philly voittoon...

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Phillyn puolelle tässä nyt on käännyttävä. Sinänsä en enää uskalla lähteä mitään veikkailemaan, niin pieleen täs on kaikki ennustelut viime aikoina mennyt. Mutta ei sitä cupia voittanut Red Wingskään kuin vasta kolmannella todellisella yrityksellä. Siksi Tampakaan ei saa päästä tässä nyt niin helpolla. ;) Heidän aikansa tulee kyllä vielä.

Suurin tekijä sympatioissa Philadelphian suuntaan on Jeremy Roenick. Siinä on kyllä aivan huikea kaveri. Tästä monivuotisesta entisestä inhokista tuli jotenkin parin viime kauden aikana yksi suosikeistani, enkä oikeen tiedä miksi. Ne miehen epätoivoiset kyyneleet 2002 ekan kierroksen putoamisen jälkeen jotenkin sykähdyttivät.

Noin huumorintajuista kaveria ja silti aivan uskomatonta huippupelaajaa ei koko liigasta löydy. Äärimmäisen kova pelaaja ja ymmärtää 100% pelin hengen kaukalossa. Omasta aivotärähdyksestään sanoi vaan että "it was a good hit", tunnustus taklaajalle. Voiko paremmin olla asenne kohdallaan.

Ja se ranari. Herranjestas siellä kauhoi Belfourin hanska tyhjää eilen, aivan yläkulmaan kahdesti. Ei voittanut äijä turhaan sitä All-Star tapahtuman laukaisukisaa. Ron Jeremy, näytä niille! ;D

SnT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, Ilves, Pittsburgh, Venäjä.
Mikäköhän mahtaa olla Kapasen tilanne?
Jäi muuten melkoisen Tuckerin jyrän alle, ettei vaan olis pahempikin aivotärähdys, kun näytti olevan melko vaikeaa päästä vaihtoon.

pot67

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ensinnäkin Kapsen tilanteesta se,että Phillyn valmentja Hitchkoc sanoi Kapsen olevan pelikunnossa heti ensimmäisessä konferenssifinaalissa.

Kyllä Flyers kerää pisteet,vaikka Tampan pelityyli onkin parempaa katsottavaa. phillyssä sentään on Roenickii,Zhamnovii,Handzus ja tietenki Kapanen ja Pitkänen. Tampa pelaa periaatteessa kolmella kentällä,eli jos kaks ekaa saadaan poies(lähinnä Lecavalier,joka heräs Montreal-sarjaan) niin Phillylla on helpompaa.

finboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning Saipa Tappara
olisin halunnut kenet vaan vastaan kuin phillyn mutta eipa niita vastuksia valita voi. runkosarjassa philly oli vastaantulija mutta pelottava kutku on etta huonosti kay tassa sarjassa. Jos Khabibulin jatkaa samoja otteita voi olla tasanenkin sarja mutta ilman Khabbya ei hyvalta nayta.

JPx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, klap-klap klap
Ja se Kapaseen kohdistunut tällihän on nähtävissä täällä Tuosta voi jo kyllä sanoa, että olisi ollut kompassille käyttöä...

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Johannes
Kun suomalaisia on vaan Philadelphian joukkueessa, niin omat sympatiat kallistuvat väkisinkin Flyersin puolelle.

Ei, ei näin. Viisivuotias vaahtosammuttimen kokoinen pojanjolppikin kannattaa Nhl-joukkueita suomalaisuuksien perusteella. Pienenä oli Winnipegin lippikset kovassa huudossa Tepon ja Teemun takia.

Mutta eikö vanhemmilla ihmisillä ole enmmän tietoa Nhl-joukkueista, joten kannatus tai sympatia pitäisi perustua hieman parempaan perusteluun kuin että siellä pelaa suomalainen?

Itse kannatan Tampa Bayta sen parhaiden pelaajien takia, joiden pelityyli viehättää minua. En millään voi nykyään ajatella, että joku NHL:n mittakaavassa oleva nobody-suomalainen aiheuttaa välittömästi sen, että minun pitää kannattaa hänen joukkuettaan.

Tampa voittakoon tämän taiston.

Ps: Oli muuten hirveä niitti Kapaselle, toivottavasti pystyy jatkamaan pelejä.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Re: Re: Tampa Bay-Philadelphia, itäisen konferenssin finaali:

Viestin lähetti Mosabacka
Mutta eikö vanhemmilla ihmisillä ole enmmän tietoa Nhl-joukkueista, joten kannatus tai sympatia pitäisi perustua hieman parempaan perusteluun kuin että siellä pelaa suomalainen?

Nuorempana kannatin Oilersia, kun siellä pärjättiin Kurrin ja Tikkasen pelatessa Gretzkyn kanssa ykkösketjussa. Nykyinen Edmontonin porukka ei oikein kiinnosta.

Seuraan NHL-pelejä jääkiekon, en kannatuksen takia.

Jostain syystä nykyään surffaan aina sillä aallolla, joka kantaa suomalaisittain pisimmälle, lapsellista tai ei. Ei voi mitään.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Nuoruus vs. kokemus

Korjattakoon tässä ketjussa esiintynyt viesti että "ei se Tampan pakkikalusto kova ole" (ei sanatarkasti).
Tarpeeksi kova mennäkseen jatkoon. Tosin, ei sitä huippujoukkue ole vielä kunnolla testannut.
Lisäksi Tampan pakiston täysi nimettömyys aiheuttaa sen, että pakistoa pidetään heikkona.
Cory Sarich on tästä hyvä esimerkki.

Tämä sarja meneekin sitten seitsemään peliin, Tampa on parantanut jo viime kaudesta menemällä konferenssifinaaliin.
Philly on kova joukkue, ei siitä pääse mihinkään. Pelaajat tietävät, että tämä voi todellakin olla viimeinen vuosi.
Tampalla sensijaan ei ole kiirettä, joukkue on nuori ja saa vielä mahdollisuutensa tulevina vuosina.
Nyt on vain Tampalla hyvä sauma iskeä ja viedä Kannu kotiin.
Pahimmat joukkueet ovat Idässä pudonneet, tosin ei se Lännen vastus kyllä SC-finaaleissa ole mitään helppoa kauraa, jos sinne asti joukkue pääsee.

Mielenkiintoiset pelit tulossa.

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Re: Re: Re: Tampa Bay-Philadelphia, itäisen konferenssin finaali:

Viestin lähetti Johannes
Nuorempana kannatin Oilersia, kun siellä pärjättiin Kurrin ja Tikkasen pelatessa Gretzkyn kanssa ykkösketjussa. Nykyinen Edmontonin porukka ei oikein kiinnosta.

Seuraan NHL-pelejä jääkiekon, en kannatuksen takia.

Jostain syystä nykyään surffaan aina sillä aallolla, joka kantaa suomalaisittain pisimmälle, lapsellista tai ei. Ei voi mitään.

Vähän sama vika. Pienenä tuli seurattua aika tiiviisti Kurrin ja Gretzkyn tekemisiä ja siitä syystä kannatin Edmontonia ja Kingsejä. Sitten jossain 90-luvun alussa vaihdoin Torontoon Doug Gilmorin ja Wendell Clarkin takia ja siitä asti olen kannattanut Torontoa. Nyt kun Leafsit eivät ole enää jatkossa, niin kannatukseni menee suoraan Phillylle tässä sarjassa. Suurin syy tähän on Kapanen josta olen aina diggaillut ja myöskin Pitkäsen takia. Yksi syy on kyllä myös Philadelphian kova pelityyli joka miellyttää omaa silmääni. Ei siinä mielestäni ole mitään väärää jos diggailee jotain joukkuetta vain Suomalais pelaajien takia. Ennemminkin ihmetyttää, että jotkut eivät voi kannattaa jotain joukkuetta sen takia, että siellä pelaa Suomalaisia.

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko kenelläkään tietoa Phillyn ketjuista. Itse en ainakaan joukkueen kotisivuilta niitä löytänyt.

Ainakin runkosarjan lopulla loistanut LecLair - Handzus - Recchi lienee edelleen kasassa; kuten myöskin pleijarit ryminällä aloittanut "Blackhawk Down" Amonte - Zhannov - Roenick joka on Phillyn toinen todellinen syömähammas, mutta mites 3- ja 4-ketju, pakkiparit ja muu peluutus? Eli onko jollakulla asiasta tietoa?

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Järkyttävä tuomari. Philadelphia teki maalin, mutta tuomari hylkäsi sen ja antoi Keith Primeaulle jäähyn maalivahdin estämisestä. Jokainen voi itse tuon tilanteen katsoa, mutta itse en pysty ymmärtämään miten tuomari pystyi tuosta saamaan jäähyn ja hylkäämään maalin.

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
No Primeau itse "kaatuu" sopivasti tössittyään ensin 2-0 hyökkäyksen, siitä reboundista sitten Kapanen iski maalin, Khabibulinin ollessa maalin sisällä. Vahinkohan se kaatuminen varmasti oli, mutta mitä Khabibulin olisi voinut tehdä, kun ilman avustusta Primeau tuli päälle työntäen moken maaliin. Sääli sinänsä kun itsekin toivon Phillyn menevän tästä jatkoon, mutta onhan noita pelejä vielä.

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jotenkin Tampan puolella tässä on sympatiat. Johtuisiko sitten Tampan nelosketjun sentteristä..? Toisaalta Phillyssäkin on jahdattu sitä kannua jo niin kauan, että voitto kyllä saa mennä sinnekin. Ei tässä enää ole inhokkeja mukana, kun Sharks pelasti Red Wings-fanin kevään.

Tulipa se eka peli tuossa korjaussarjaa juodessa katseltua. Ja voi sitä Tampan liikettä ja vauhtia, varsinkin tämä St.Louis jäi vahvasti mieleen. Jos tuota menoa jatkuu, niin Tampa porskuttaa finaaliin mennen tullen.

Terry Gregsonin tuomio oli muuten mielenkiintoinen. Primeau kyllä kumman kömpelösti kaatuu Khabibulinin päälle, mutta yhdestä kamerakulmasta näkyy että Gregson osoittaa ensin maalia ja sitten kun Khabibulin alkaa huitoa, niin Gregsonkin levittää kätensä. Maalin hylkäämisen ymmärtää, mutta jäähy aika kova tuomio. Mutta ratkaisiko peliä ollenkaan, mene ja tiedä.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Viestin lähetti KPL
No Primeau itse "kaatuu" sopivasti tössittyään ensin 2-0 hyökkäyksen, siitä reboundista sitten Kapanen iski maalin, Khabibulinin ollessa maalin sisällä. Vahinkohan se kaatuminen varmasti oli, mutta mitä Khabibulin olisi voinut tehdä, kun ilman avustusta Primeau tuli päälle työntäen moken maaliin. Sääli sinänsä kun itsekin toivon Phillyn menevän tästä jatkoon, mutta onhan noita pelejä vielä.
Niinpä, muuta ei se 2 min arvoinen juttu ollut, maalin hylkääminen olisi riittänyt.

Toisaalta turha valittaa,jäähy ei vaikuttanut peliin juurikaan. Ensimmäinen taisto on käyty ja Tampa oli 3-1 parempi. Onneksi taistelu jatkuu...

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Vajukki-Pitkänen

Jonilta pahoja virheitä. Katsoin pelin sunnuntaina uusintana ja Jonin mies teki kaksi maalia siinä pelissä. Molemmissa maaleissa Pitkäsellä jäi omassa päässä oma mies pitämättä. Joni vaan seurasi vajukki ilme naamalla vierestä kuinka äijät pisteli riparit verkon perukoille. Pitkäsellä onkin joukkueen huonoin +/-, -5. Saapa nähdä miten käy jääajan.

finboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning Saipa Tappara
Tietaakseni kaikille tuomareille on annettu ohjeet etta maalivahdin hairinnat on vihelettava ja jokaisessa sarjassa niita on tulllut roimasti. en kyllakaan tossa primeaun tilanteessa jaahya olis antanu mutta maalin kylla hylkaisin bulinilla ei ollu mahkuja liikkua torjunta tilanteeseen.

hoope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Murmels
Re: Vajukki-Pitkänen

Viestin lähetti Black Adder
Jonilta pahoja virheitä. Katsoin pelin sunnuntaina uusintana ja Jonin mies teki kaksi maalia siinä pelissä. Molemmissa maaleissa Pitkäsellä jäi omassa päässä oma mies pitämättä. Joni vaan seurasi vajukki ilme naamalla vierestä kuinka äijät pisteli riparit verkon perukoille. Pitkäsellä onkin joukkueen huonoin +/-, -5. Saapa nähdä miten käy jääajan.

Katopp vielä kerta... Ehkä se ekaoli Pitkäsen, mutta toinen menee keskushyökkääjän piikkiin. Pitkäsen oli pakko jäädä peittään molemmat syöttökulmat ja onnistuikin. Munkilla patjoista kiekko vain meni sinne takatolpalle sitte. Ja muutenkin voit syytellä pitkäsen huonosta +/- saldosta ihan sitä numero 5:sta.

Pegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Rangers, HJK, Arsenal, 1. FC Köln
Re: Re: Tampa Bay-Philadelphia, itäisen konferenssin finaali:

Viestin lähetti Mosabacka
Ei, ei näin. Viisivuotias vaahtosammuttimen kokoinen pojanjolppikin kannattaa Nhl-joukkueita suomalaisuuksien perusteella. Pienenä oli Winnipegin lippikset kovassa huudossa Tepon ja Teemun takia.

Itse kannatan Tampa Bayta sen parhaiden pelaajien takia, joiden pelityyli viehättää minua. En millään voi nykyään ajatella, että joku NHL:n mittakaavassa oleva nobody-suomalainen aiheuttaa välittömästi sen, että minun pitää kannattaa hänen joukkuettaan.

Tampa voittakoon tämän taiston.

Ps: Oli muuten hirveä niitti Kapaselle, toivottavasti pystyy jatkamaan pelejä.

Oon samaa mieltä. Suomalaisedustus jossakin NHL-joukkueessa ei saa mua ko. porukkaa kannattamaan. Toivottavasti Tampa Bay etenee finaaliin San Joséta vastaan. Saataisiin kaksi joukkuetta finaaleihin, jotka eivät ole Stanley Cupia voittaneet.

P.S. Salamoissa pelaa muuten yksi Mr. Andreychuk, joka on yksi liigan historian parhaimpia maalintekijöitä. 40-vuotiaana taas yksi 20+ maalin runkosarja takana.

Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Musta aika luonnollista että kannattaa suomalaisten takia jotain NHL-seuraa, jos ei muuten mitään seuraa kannata. Miksi ei esim. saisi toivoa että suomalaisen seura jatkaa, jne. Itse tosin olen kannattanut NHL'ssä vain ja ainoastaan yhtä seuraa, yhtä pelaajaakin oikeastaan vain. Eikä taida olla salaisuuskaan enään ketä ja mitä seuraan. Kuitenkaan en tuomitse muiden fanittamista, vaan samoin kyllä minäkin ainakin seuraan tarkemmin nyt Werder Bremeniä, kun siellä on suomalainen, jne. Tosin en kannata Werderiä, mutta seuraan.

Reebok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philly Flyers, Ilves, Chelsea
6-2

Kyllä näytti Philly viimeyönä Tampalle taas kaapin paikan... 6 maalia ja mikä hienointa, jokainen maali merkattiin eri pelaajalle. Siinä on kyllä Tampalla tekemistä vielä Phillyä vastaan, olihan tämä sellainen myrskyvaroitus Flyerssilta. Philly otti kotiedun haltuun ja täytyy muistaa, Philly ei ole hävinnyt kertaakaan kotona vielä Playoffseissa... Seuraava ottelu pelataan Torstai-Perjantai yönä Wachowia Centerissä.

Leclair - Handzus - Recchi
Amonte - Roenick - Zhamnov
Gagne - Primeau- Kapanen
Brashear - Radivojevic - Somik

nämä ketjut olivat ensimmäisessä ottelussa Tampa Bay:ta vastaan.
Pakki paresita en uskalla sanoa.

Kapanen oli viime yönä jälleen loistavassa vireessä ja kirjauttikin itselleen tehot 1+1. Toinen suomalainen, Phillyn Ptikänen jäi ilman peliaikaa... Siellä sitten ottelun loppuhetkillä nähtiin taas "Brashear Show"!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy