Tammisen puheet 3. liigakarsintaottelun jälkeen

  • 44 849
  • 210

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Kyllä tuo nyt aika yli menee Tammiselta, jos tuo Kaukorannan tarina paikkansa pitää. Äijä jää kolmeksi vartiksi väijymään jotain "juniorivalmentajaa", joka pyysi/käski Jumalasta seuraavaa väistymään Ässien kopin oven edestä. Jos Pieniniemikin on tässä samaa mieltä ja joutunut Tammisen rauhoittamiseen itsekin, niin ei tuo nyt ihan tuulesta temmattu juttu voi olla.

http://www2.satakunnankansa.fi/blogit/kiekkokansa/2009/04/laempoe_nousee_karsinnoissa.html#more

Kyllä tuo jääkiekkoilun Timo T.A. Mikkonen alkaa aika sekaisin olla, kun alkaa jo uhkailla käsiksikäymisellä hallien käytävillä. Rasse ja Tami on muuten syytä pitää erikseen tuolla käytävillä, siinä voi käydä niin, että seittitukalle voi tulla nektariin...
 

cashew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kyllä tuo nyt aika yli menee Tammiselta, jos tuo Kaukorannan tarina paikkansa pitää. Äijä jää kolmeksi vartiksi väijymään jotain "juniorivalmentajaa", joka pyysi/käski Jumalasta seuraavaa väistymään Ässien kopin oven edestä. Jos Pieniniemikin on tässä samaa mieltä ja joutunut Tammisen rauhoittamiseen itsekin, niin ei tuo nyt ihan tuulesta temmattu juttu voi olla.

http://www2.satakunnankansa.fi/blogit/kiekkokansa/2009/04/laempoe_nousee_karsinnoissa.html#more

Kyllä tuo jääkiekkoilun Timo T.A. Mikkonen alkaa aika sekaisin olla, kun alkaa jo uhkailla käsiksikäymisellä hallien käytävillä. Rasse ja Tami on muuten syytä pitää erikseen tuolla käytävillä, siinä voi käydä niin, että seittitukalle voi tulla nektariin...

Eihän tässä mitään uutta ollut. Sama tarina kerrottuna porilaisesta näkökulmasta. Otteluvalvojan kommentit lopussa antavat ennemminkin ymmärtää että tässä jutussa on taas tyypilliseen Satakunnan Kansan tapaan hieman liioiteltu asioita patalasien läpi.

En mitenkään puolustele Tamin käytöstä, mutta ymmärrän toisaalta reaktion, kun kaveri tulee siihen huutelemaan. Jotain raportoitavaa siinä juniorivalmentajankin käytöksessä oli...
 

Jomppa75

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ei hyvää päivää.

Kyllähän vuosien varrella on käynyt selväksi, että Tami "elää pelissä täysillä mukana", mutta nämä viimepäiväiset keuhkoamiset yms. ovat kyllä karanneet "kiekkoleijona #79:n " jääkiekkohanskasta jo kauan sitten. Miten voi aikuinen mies käyttäytyä noin typerästi? Ei mene jakeluun, että kaveri saa kieltää työtään tekevältä toimittajalta hymyilyn. Eikä myöskään se, että aletaan käytävällä melskata, tämähän on Tamilta ihan perussettiä. Itse olen omin silmin nähnyt kuinka hän kävi huutamassa eräässä pelissä tuomareille paskat housuun toisella erätauolla, koppiin mentäessä.

Tietysti kaikki on tehtävä oman joukkueen eteen ja sitä kautta luoda menestymiselle mahdollisuuksia, mutta onko tällainen totaalinen ja lopullinen vielä jäljellä olevan oman arvostuksensa romuttaminen hirvittävän järkevää? Eikö tällä toiminnalla Tamminen vaikeuta jo ennakkoon mahdollista Sportin liigataivalta ja satavarmasti ainakin omaa uraansa ja uskottavuuttaan Suomen kiekkoilun piirissä. "Kitisijöille omat liigat" hän sanoo, mutta eikö tämän miehen pitäisi olla nimenomaan tuon liigan ikuinen pääministeri ja presidentti sekä kunniajäsen # 79 iänkaiken? Otteet kielisivät sen puolesta..

Ja mitä Tami puhuu kun sarja on ohi ja mainingit laantuneet, lähinnä Juhanin korvien välissä? Mahtaako hävettää? En tiedä, ehkä pitäisi. Totta on että on hän saanut hyvääkin aikaan, näkyvyyttä Divarille ja ollut voimakkaasti puoltamassa karsintojen palauttamista. Se on hyvä ja siitä Tamille pointsit, mutta jos kerran hän on niin vaikutusvaltainen ihminen kiekkomaailmassa, eikö hänen tulisi käyttäytyä sitten statuksensa vaatimalla tavalla? Se ei tarkoita persoonallisen esiintymisen ja kannanottojen lopettamista, mutta lapsellinen höyryäminen, riidanhaastaminen ja suoranainen vtuilu ei siihen mielestäni kuulu.

Tami on tehnyt itsestään pellen.

Sportille toivon silti menestystä karsintaan, ja sitä myös että seurana ette joudu kohtuuttomasti kärsimään Tammisen toiminnasta.
 
Viimeksi muokattu:

BigJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
. Äijä jää kolmeksi vartiksi väijymään jotain "juniorivalmentajaa", joka pyysi/käski Jumalasta seuraavaa väistymään Ässien kopin oven edestä.

Itse en usko, että asiat on näin mustavalkoisia. Varmasti Ässien leiristä yritetään Tammista provosoida, kun mies sitä oikein kerjäämällä kerjää. Jos olisin Suhonen, pistäisin tämän päivän peliin Mäksisen siviilit päällä vaihtoaitioon (jos on edelleen kipeä) huutelemaan koko pelin Tammiselle.

Tuo Tamin meuhkaaminen on mennyt totaalisen yli ja aika velho saa olla jos tuo ei vaikuta oman joukkueen peliin. Tuomareihin, mediaan ja yleisöön tuo varmasti vaikuttaa. Tuohan on jo Sportillekkin haitaksi, jos seura ei nouse, tämä kausi tullaan muistamaan kautena jolloin Tami sekoili sarjassa Ässiä vastaan, eikä sarjana jossa Sportin joukkue väänsi tasaisen sarjan Ässiä vastaan.

Tami: siellä on show käynnissä, mutta se ei ole J.Tamminen Show vaan Lätkää (Ice Hockey you know...)
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Tamminen on kuitenkin yksi kotimaamme kiistellyimmistä hahmoista. Mies joka jättää yleensä sekasortoisen tilanteen ja savuavat rauniot taaksensa. Joten ei kai tuossa mielessä olisi mitenkään ihmeellistä että häntä ei - varsinkaan melkoisen henkilökohtaisen (suoraan nimettyihin liigan johtajiin kohdistuneen) kritiikin jälkeen - haluttaisi liigan toimintaan mukaan.

Tuo on yleinen väite, että Tamminen jättää sekasortoisen tilanteen ja savuavat rauniot taaksensa. Voisitko nyt vaikka sinä kertoa tarkemmin näistä ilmiöistä ja missä näin on käynyt?
SM-liiga on auki. Sport karsii SM-liigapaikasta Ässien kanssa. Ei kellään liigan johtajalla ole ollut mitään mahdollisuuksia vaikuttaa siihen, että karsijat ovat juuri Sport ja Ässät. Yhdelläkään liigan johtajalla ei ole siihenkään mitään vaikutusvaltaa, että karsintasarjan voittaja pelaa SM-liigassa ensi kaudella. Sillä ei ole mitään merkitystä, mitä mieltä Juhani Tammisesta ollaan. Nyt on palattu terveeseen tilanteeseen, kun urheilullinen tulos ratkaisee sen, missä sarjassa kukin joukkue pelaa.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Voisitko nyt vaikka sinä kertoa tarkemmin näistä ilmiöistä ja missä näin on käynyt?
Tietenkin Pori on mahtava esimerkki tässä tapauksessa ja sen jälkeen Vaasa... Siis ensimmäisellä kerralla.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Ja mitä Tami puhuu kun sarja on ohi ja mainingit laantuneet, lähinnä Juhanin korvien välissä? Mahtaako hävettää? En tiedä, ehkä pitäisi. Totta on että on hän saanut hyvääkin aikaan, näkyvyyttä Divarille ja ollut voimakkaasti puoltamassa karsintojen palauttamista. Se on hyvä ja siitä Tamille pointsit, mutta jos kerran hän on niin vaikutusvaltainen ihminen kiekkomaailmassa, eikö hänen tulisi käyttäytyä sitten statuksensa vaatimalla tavalla? Se ei tarkoita persoonallisen esiintymisen ja kannanottojen lopettamista, mutta lapsellinen höyryäminen, riidanhaastaminen ja suoranainen vtuilu ei siihen mielestäni kuulu.

Tami on tehnyt itsestään pellen.
Narsismin yksi oireista on saada omat säännöt käyttöönsä ja omat erikoisoikeudet. Kaikki on tehty "räätälintyönä" Tamille ja niistä saaduista eduista/oikeuksista pidetään kiinni kynsin hampain. Narsisti (Tamminen) ei sitä tajua, että mopedi karkasi lapasesta "long time a go"..
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Kyllä tuo nyt aika yli menee Tammiselta, jos tuo Kaukorannan tarina paikkansa pitää.
Tuskinpa Kaukoranta on itsekään ollut mikään puhdas pulmunen, kun kerran myös hänen tekemisistä on tuomaritarkkailija raportoinut.

Kaukoranta tunnetaan kuitenkin "rääväsuisena" huutelijana, joten vähän oudolta tuntuu tätä taustaa vastaan puolustelut tyyliin "en mä mitään oo sanonu".

Toki Tamilta mopo keuli, mutta ei välttämättä ollut yksin syyllinen siihen.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Muistui tässä mieleen, että Tamihan tuomitsi jyrkästi taannoisen Nickersonin riehumisen käytävillä aikoinaan. Peräänkuulutti käytöstapoja ja kunnioitusta, joita ei amerikkalaisklopilta Tamin mielestä löytynyt. En nyt tarkkaan muista, että vaatiko Tami ihan Mattin poistamista liigasta, mutta kovia sanktioita jokatapauksessa.

Ei tuo Tamin oma seepeily nyt kovin kauaksi Case Nickersonista jää...
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tuskinpa Kaukoranta on itsekään ollut mikään puhdas pulmunen, kun kerran myös hänen tekemisistä on tuomaritarkkailija raportoinut.

Kaukoranta tunnetaan kuitenkin "rääväsuisena" huutelijana, joten vähän oudolta tuntuu tätä taustaa vastaan puolustelut tyyliin "en mä mitään oo sanonu".

Kaukoranta sanoi itse käskeneensä Tammista häipymään Ässien pukukopin oven edestä riehumasta, ennen pelaajat tulivat koppiin. Myönsi kyllä oman osuutensa. Pitäisikö Ässien joukkueenjohdon nuolla Tammisen persettä siellä käytävillä? Kyllä minun mielestä ihan oikein toimittu, jos toinenkaan osapuoli ei osoita minkäänlaista kunnioitusta eikä käytöstapoja, vaan riehuu ja raivoaa otteluvalvojalle, varsinkin ÄSSIEN oven edessä. Ihan oikeaa oman alueen ja joukkueen etujen ajamista Padelta, jos näin käynyt. Ja mitä olen hallin työntekijöiltä kuullut, niin ihmettelevät miksi Tami saa käyttäytyä noin, koska siellä käytävilläkin on tietyt lainalaisuudet voimassa, mitkä Suomen Jääkiekkoleijonan ja ryssäntappajan tiedostaa. Jos ei peruskoodeja osaa, niin turha haukkua muita junnukoutseiksi, jos itse käyttäytyy kuin jonkun Perähikän Raikkaan känninen joukkueenjohtaja.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Tietenkin Pori on mahtava esimerkki tässä tapauksessa ja sen jälkeen Vaasa... Siis ensimmäisellä kerralla.

Ässät oli sensaatiomaisesti SM-liigan hopealla Tamin lähdön jälkeen. Ei siis jäänyt raunioita ainakaan sinne. Sport oli Tamin kokoamilla joukkueilla kaksi kertaa Mestiksen finaaleissa. Tällä kaudella ollaan SM-liigakarsinnoissa. Vaasassa puhutaan siellä ennen näkemättömästä jääkiekkobuumista. Oulun Kärpät on pärjännyt myös ihan hyvin sen jälkeen, kun Tamminen sieltä lähti.

Missä ovat ne korkin mainitsemat rauniot Tamin lähtöjen jälkeen?
 
Minäkin olen sitä mieltä, että Tamin lähtiessä helpottuneet organisaatiot saavat itsestään aivan uskomattomasti irti ja suorittavat todella hyvin.
 

JokeriJätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ylösnoussut
Kuules nyt, sen verran tässä ollaan eletty ja seurattu nimenomaan yhden narri-seuran omistajan touhuilua, jotta mikään ei ole tässä asiassa vielä kirkossa kuulutettua. "Kumi Korva" Kummolakin sattuu oleen Hjördiksen frendi ja kumpikaan ei siedä Tammista. Ja sitä paitsi, taloustilanne maailmassa on dramaattisesti muuttunut joten kyllä "syitä" löytyy sm-liigaosakkeiden uudelle hinnoittelulle. Don´t you worry, son.

Et kai ole tosissasi? Tuskin SM-liigassakaan voidaan olla niin tyhmiä, että paperille painettua summaa aletaan muuttamaan. Mitähän kaikkea siitäkin seuraisi? Valtavat määrät negatiivista julkisuutta sekä urheiluystävällisten sponsoreiden vetäytymisiä. Se muuten tulisi näinä talousaikoina eritysen kalliiksi. Hjallis nyt on Hjallis, ja vain yksi osakkeenomistaja. Kummola taas on sanonut vastustaneensa suljettua liigaa, mutta ei saanut Helkovaaran päätä kääntymään. Menee aika tammismaiseksi sun puhees.

Ja vaikka osakkeen arvo nousisikin, voin kertoa vaasalaista menttaliteettia tuntevana, että yritykset maksais sen ihan vaan vittuillakseen.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Ässät oli sensaatiomaisesti SM-liigan hopealla Tamin lähdön jälkeen. Ei siis jäänyt raunioita ainakaan sinne.

Olihan huikea kommentti. Faktaahan tuossa tietysti suollat, mutta ei se poista sitä asiaa, että Ässät oli käytännössä taloudellisessa selvitystilassa, kun J. Tamminen lähti Mikonkadulta. Jälkeensä jäi vain kasa parkkisakkoja.

Lähtöhän oli Tamilta toki sikäli oikea-aikainen, että seuraavana päivänä olisi sitten tulleet potkut toimitusjohtajan paikalta. No, Ässät on nyt, Tamin ajoista huolimatta, taloudellisesti kai paremmassa jamassa kuin koskaan modernin sm-liigan aikoina. Pelillisesti asiat ovatkin sitten valitettavasti toisin.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
vaan riehuu ja raivoaa otteluvalvojalle
Hetkinen, otteluvalvojahan juuri sanoi ettei Tami häntä kohtaan käyttäytynyt uhkaavasti. Raportit tehtiin Kaukorannan ja Tamin keskinäisistä "jutusteluista" .

Järkkärien tehtävä joka tapauksessa pitää Tami pois siltä mihin ei ole asiaa eikä Kaukorannan. Vähän sellainen kuva tuosta kuitenkin tulee, että Tami on yrittänyt vaikuttaa otteluvalvojaan ja Kaukoranta sen nähneenä yrittää tuon estää.

Parasta olisi tietysti, että otteluvalvoja kertoisi mitä tapahtui eikä vetäytyisi virkansa taakse, niin ei tarvitsisi lukea jossitteluja asian tiimoilta. Tuskin siellä nyt mitään sellaista tapahtui, joka vaatisi noin suurta "salassapitoa".

Edit: Itse en nyt vaan usko, että Tami ilman provosointia olisi ilmoitellut "ruuvaavansa päitä". Enkä myöskään pidä Tamin kommentteja asiallisina.
 
Viimeksi muokattu:

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kuinka monta otteluvalvojaa siellä oli?

Seppälä teki raportteja.

Rami Savolainen (Karaktääri jätkä, kansainvälistä kokemusta, jota mä arvostan) oli siellä Tamia nuolemassa.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Kyllä tuo nyt aika yli menee Tammiselta, jos tuo Kaukorannan tarina paikkansa pitää. Äijä jää kolmeksi vartiksi väijymään jotain "juniorivalmentajaa", joka pyysi/käski Jumalasta seuraavaa väistymään Ässien kopin oven edestä. Jos Pieniniemikin on tässä samaa mieltä ja joutunut Tammisen rauhoittamiseen itsekin, niin ei tuo nyt ihan tuulesta temmattu juttu voi olla.

http://www2.satakunnankansa.fi/blogit/kiekkokansa/2009/04/laempoe_nousee_karsinnoissa.html#more


Sen verran tuohon linkkiin ja Kaukorantaan, että voi helvatti mikä nössö! "Jos tami olisi koskenut niin olisin nostanut siviilisyytteen." Vittu, pataan vaan! Harva pääsis muuten sanomaan, että on sammuttanut auringon kuninkaan valot.

Toiseksi: toinen koutseista yrittää kaikin mahdollisin keinoin voittaa ja toinen myhäilee itsekseen eikä puhu paljon mitään. Kumman tavan sinä valitsisit, jos olisit tuossa tilanteessa?:)
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Kuinka monta otteluvalvojaa siellä oli?

Seppälä teki raportteja.

Rami Savolainen (Karaktääri jätkä, kansainvälistä kokemusta, jota mä arvostan) oli siellä Tamia nuolemassa.

Eihän Rami ehtinyt kertaakaan edes lopettamaan lausettaan kun Tami jo keskeytti. Miten voi tehdä jotakin jos ei ehdi edes aloittamaan? Kuunnellaan niitä nettipätkiä rauhallisesti...
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Suomen Urheilutoimittajien liiton varapuheenjohtaja Asko Tanhuanpää oli tänään päivällä noin kello 10.45 Satakunnan Radion haastattelussa ja Asko tyrmäsi Tammisen käytöksen tämän 3. pelin jälkeen täysin.

Asko piti täysin naurettavana sitä että tolkuttomasta kiroilusta pelin jälkeisessä lehdisötilaisuudessa ja "pään irti ruuvaamisella" uhkailusta selvisi sakoilla. Asko ei kertomansa mukaan ole koskaan ennen kuullut mitään vastaavaa kuin viime torstaina Isomäen lehdistötilaisuudessa mutta korjasi sitten heti että on hän Tammisen itsensä kuullut aiemminkin samalla tavalla vaahtoavan muttei kenenkään muun valmentajan.

Asko piti myös ennenkuulumattomana sitä että valmentaja rupeaa määräilemään kuka saa olla julkisessa lehdistötilaisuudessa paikalla, viitaten tähän että Tami käski Länsi-Suomen toimittajan painua ulos. Ja sanoi että aikoo olla itse tänään paikalla ottelussa ja sen jälkeisessä lehdistötilaisuudessa.

Varsinaisen helmen Asko pisti vielä loppuun: "Minä olen suomalainen mies ja minä tykkään nauraa vitseille. Minun mielestäni Tamminen on itsessään iso vitsi ja minä nauran aivan varmasti hänelle ja hänen puheilleen".

Valitettavasti en löytänyt tätä puhelinhaastattelua enää Satakunnan Radion nettisivuilta.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Et kai ole tosissasi? Tuskin SM-liigassakaan voidaan olla niin tyhmiä, että paperille painettua summaa aletaan muuttamaan. Mitähän kaikkea siitäkin seuraisi? Valtavat määrät negatiivista julkisuutta sekä urheiluystävällisten sponsoreiden vetäytymisiä. ...Menee aika tammismaiseksi sun puhees.
Paperi on vain paperia, ei sen enempää. Mitä pantiin paperille kun sm-liiga perustettiin ja mitä kaikkea matkan varrella on muutettu vaikka paperille olisi laitettu? En ymmärrä miten tää liittyy sm-liigan sponsoreihin, kerro.
Miksei sponsorit lähtenyt vetään kun sm-liigasta tulikin avoin liiga??

Tammisen puhelahjat kun olisi niin en tänne kirjoittais.
 

Afan

Jäsen
Varsinaisen helmen Asko pisti vielä loppuun: "Minä olen suomalainen mies ja minä tykkään nauraa vitseille. Minun mielestäni Tamminen on itsessään iso vitsi ja minä nauran aivan varmasti hänelle ja hänen puheilleen".
Mauttomien henkilökohtaisuuksien lausuminen vieläpä julkisesti antaa kuvan hienosta miehestä.

Kannattaisi varmaan vaihtaa varapuheenjohtajaa.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Mauttomien henkilökohtaisuuksien lausuminen vieläpä julkisesti antaa kuvan hienosta miehestä.

Todellakin hieman pata kattilaa soimaa -fiilis.

Tamminen sentään on väriläiskä ja saanut jotain aikaankin, tämä Asko taasen on ainakin itselleni ihan täysi kukavittu.
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mauttomien henkilökohtaisuuksien lausuminen vieläpä julkisesti antaa kuvan hienosta miehestä.

Kannattaisi varmaan vaihtaa varapuheenjohtajaa.

Ja mikähän tuossa nyt sitten oli mautonta, kun vertaa Tammisen verbaalioksennuksiin? Ihan särmä kaverihan Tamminen on, mutta toisinaan tuo oman itsensä palvominen menee hiukan överiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös