Tammisen puheet 3. liigakarsintaottelun jälkeen

  • 44 855
  • 210

JokeriJätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ylösnoussut
Paperi on vain paperia, ei sen enempää. Mitä pantiin paperille kun sm-liiga perustettiin ja mitä kaikkea matkan varrella on muutettu vaikka paperille olisi laitettu? En ymmärrä miten tää liittyy sm-liigan sponsoreihin, kerro.
Miksei sponsorit lähtenyt vetään kun sm-liigasta tulikin avoin liiga??

Tammisen puhelahjat kun olisi niin en tänne kirjoittais.

Vaikutus Sponsoreiden saralla voi olla vähä niinku Tamin puheillakin: Sponsori ei tykkää, sponsori vetää hillot pois. Yksinkertaista. Muutoksia SM-liigan toimintaan on tehty kautta historian sen hallituksen toimesta, koskee se sitten yhteistyösoppareita tai liigan pitämistä suljettuna tai avoimena. Mutta jos nyt liiga alkaa lyhyellä varoitusajalla sorvata uusia pykäliä ilmeisenä aikeena estää nousijajoukkueen liigapaikan lunastus, prosessi tuskin kestää päivänvaloa oikeudessa, jonne Sport asian epäilemättä veisi.

Tällainen skenaario on kuitenkin epätodennäköinen, koska Oy:ssa ehdotuksen taakse pitää tulla enemmistö. Jos nyt joku Hjallis huikkii typeryyksiä, hän on edelleen vain yksi osakas, ja enemmistö pitäisi saada puolelle aika nopeasti. Se tuskin onnistuu, koska liigassa on myös niitä seuroja, jotka uskovat urheilulliseen, avoimeen liigaan, mm. Kärpät.

Valot päälle nyt.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Rasse ja Tami on muuten syytä pitää erikseen tuolla käytävillä, siinä voi käydä niin, että seittitukalle voi tulla nektariin..

[liite]Jo muinaiset azteekit ennustivat seinämaalauksissaan miten käy, jos kaksi maalia Tretjakin selän taakse tehneelle ja punakoneen kaataneelle Aurinkojumalalle alkaa joku NHL-raakki ryppyilemään.[/liite].
 

Liitteet

  • älä_ala_tamille.jpg
    älä_ala_tamille.jpg
    50,9 KB · kertaa luettu: 934

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Suomen Urheilutoimittajien liiton varapuheenjohtaja Asko Tanhuanpää oli tänään päivällä noin kello 10.45 Satakunnan Radion haastattelussa ja Asko tyrmäsi Tammisen käytöksen tämän 3. pelin jälkeen täysin.

Asko piti täysin naurettavana sitä että tolkuttomasta kiroilusta pelin jälkeisessä lehdisötilaisuudessa ja "pään irti ruuvaamisella" uhkailusta selvisi sakoilla. Asko ei kertomansa mukaan ole koskaan ennen kuullut mitään vastaavaa kuin viime torstaina Isomäen lehdistötilaisuudessa mutta korjasi sitten heti että on hän Tammisen itsensä kuullut aiemminkin samalla tavalla vaahtoavan muttei kenenkään muun valmentajan.

Asko piti myös ennenkuulumattomana sitä että valmentaja rupeaa määräilemään kuka saa olla julkisessa lehdistötilaisuudessa paikalla, viitaten tähän että Tami käski Länsi-Suomen toimittajan painua ulos. Ja sanoi että aikoo olla itse tänään paikalla ottelussa ja sen jälkeisessä lehdistötilaisuudessa.

Varsinaisen helmen Asko pisti vielä loppuun: "Minä olen suomalainen mies ja minä tykkään nauraa vitseille. Minun mielestäni Tamminen on itsessään iso vitsi ja minä nauran aivan varmasti hänelle ja hänen puheilleen".

Valitettavasti en löytänyt tätä puhelinhaastattelua enää Satakunnan Radion nettisivuilta.

Suomen urheilijatoimittajien liiton puheenjohtaja Heikki Miettinen oli hieman maltillisempi kommenteissaan tänään Radio Rockin haastattelussa. http://www.radiorock.fi/podcast/player.asp?podID=1539 (10:53 alkaen, ja onhan aiheesta sitä ennenkin). Totesi myös että onhan tässä ollut kaikennäköistä muutakin (pahempaakin) menneinä vuosina.

Oma mielipiteeni noista Tammisen puheista on se, että hieman läikkyi yli ja se siitä. Olihan tuota meuhkaamista hauska kuunnella (viihdettä sekin), mutta ylihän se meni. Mutta kyllähän tuomareita pitäisi saada arvostella siinä missä pelaajia ja valmentajiakin. Joten hieman löytyy puolustustakin Tammisen suuntaan. Kirosanojen määrästä olin hieman yllättynyt.
 

Kai-Sakari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panelian Raikas
Tamminen sentään on väriläiskä ja saanut jotain aikaankin, tämä Asko taasen on ainakin itselleni ihan täysi kukavittu.

Tarkkaan on näköjään tullut seurattua jääkiekkojournalismia vuosikymmenet. Tosiaankin, eihän Asko ole saanut kertakaikkisen mitään aikaan verrattuna esimerkiksi legendaariseen Liigavarpaaseen. Hienoa, että vittusaatana-Tamille löytyy vastavoima. Oma kompetenssini ei riittäisi Tammista vastaan, koska kansainvälinen kokemukseni jää Kanarian saariin, en ole kiekkoleijona, olen alle 40 vuotta ja pelejäkin on vain kotipihalta. Minun lyttäämisestäni ei saisi mitään hupia.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja mikähän tuossa nyt sitten oli mautonta, kun vertaa Tammisen verbaalioksennuksiin?

No, yleensä hyvältä toimittajalta sopisi ainakin odottaa journalistista puolueettomuutta tai ainakin sitä, ettei huutelisi kovaan ääneen ennakkoasenteitaan julki.

Vaikka tässä tapauksessa ei varmasti kumpikaan ole kovin fiksusti käyttäytynyt, niin näillä jälkipuheillaan Asko kuulostaa nyt joko:
a) siltä, kun olisi lähtenyt hiekkalaatikolta haneen, ja huutelisi sitten nurkan takaa uhittelevia sanoja isommilleen
b) hakisi töihin Pravdaan
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Jospa te porilaiset kävisitte keskenään väittelyn siitä, että oliko se 2500€ iso raha vai pyyhitäänkö sillä pyllyä?
Porissa se on pikkuraha. Kassa on kuitenkin helvetin hyvässä kunnossa.
Vaasassa se olisi ongelma. Sportilla kummittelee edelleen 400 tonnia velkaa ja väittipä yksi pelaaja että kauden aikana ei palkatkaan tulleet ajallaan.

Tamminen pääsi kyllä helpolla. No jos tänään Ässät voittaa, voi olla että tulee uusia purkauksia. Toivottavasti Länsi-Suomi on lähettänyt toimittaja Mäkeläisen haastattelemaan Tammista. Hän voisi myös pelin aikana käydä kurkkimassa Sportin aitioon.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olisiko kellään mitään tietoa siitä, mitä on tänään puhuttu lehdistötilaisuudessa? Joko Sportin johto kerää kymppitonnia sponsoreilta?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Porissa se on pikkuraha. Kassa on kuitenkin helvetin hyvässä kunnossa.
Vaasassa se olisi ongelma. Sportilla kummittelee edelleen 400 tonnia velkaa ja väittipä yksi pelaaja että kauden aikana ei palkatkaan tulleet ajallaan.

No eipä se kyllä kovinkaan hyvin mene taloudellisesti kovin monella SM-liigan seuroista. En nyt muista lukuja mutta edes menneen IS veikkaajan jutussa koskien liigaseurojen viime kauden taloutta, oli tulos enemän tai vähemmän miltei kaikilla päin persettä.
Ja tuskin tämä(kään) kausi tekee poikkeusta ?
Ja takoohan Sport nyt lipputuloilla rahaa ihan hyvin ja eiköhän Sport saa sponsoreilta rahaa huomattavasti enemän jos onnistuu vielä ottamaan yhden voiton...
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Varsinaisen helmen Asko pisti vielä loppuun: "Minä olen suomalainen mies ja minä tykkään nauraa vitseille. Minun mielestäni Tamminen on itsessään iso vitsi ja minä nauran aivan varmasti hänelle ja hänen puheilleen".

Siis voi jumalauta! Millä kompetenssilla tämä valkoinen roska kertoo kenenkään olevan vitsi?

Ei tarvitse mikään salapoliisi olla, niin Googlen kautta löytää itse Asko Tanhuanpään kuvia joissa hänellä on mm. ulkomaalaisvastaisia vaatteita päällä. Voiko tämän alemmas mennä? Vitun maalaisjuntti.

Pasko Tanhuanpää yrittää nyt vain ratsastaa Tammisen siivellä, kuten muutkin kakkosluokan toimittajat Länsi-Suomesta. Ei onnistu.

Ei kyllä yllätä että Asko lausuu tuollaisia mauttomuuksia urheilutoimittajain liiton varapuheenjohtaja -tittelin takaa. Miksei tähän ole puututtu? Mikäli tuolla viralla mitään tekemistä olisi, saisi Asko lähteä. Todellinen rimanalitus.
 

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei tarvitse mikään salapoliisi olla, niin Googlen kautta löytää itse Asko Tanhuanpään kuvia joissa hänellä on mm. ulkomaalaisvastaisia vaatteita päällä. Voiko tämän alemmas mennä? Vitun maalaisjuntti.

En taida olla kummoinenkaan salapoliisi, koska en Googlella mitään ulkomaalaisvastaista Tanhuanpään päältä löytänyt. Tällainen tosin löytyi.
 

passenger

Jäsen
Laitetaan nyt tähän ketjuun, vaikka tuo viime pelin jälkeen olikin niin, mitäs jos joku muu valmentaja olisi sanonut pelin jälkeisessä lehdistöhaastattelussa tuomareita "seepraveljiksi"? Solkungen malttoi olla lähes kommentoimatta tuomareiden toimintaa, mutta pikkasen särähti korvaan tämä "seepraveljet". Laittoi oikeastaan vähän hymyilyttämään, taitavasti se Tami peliään pelaa..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös