Ja jos itse olisin Frimodig, tekisin sopimuksen puhtaalla provisiolla, jolloin vain toteutuvista tuloista Eurotami saa osansa. Jos ei tuloja, ei menojakaan.
Jos taas minä olisin Tami, en ikinä allekirjoittaisi tuollaista sopimusta ja tuskin allekirjoitti Tammisen Jussikaan. Vaikka lukeudunkin erään palstalle kirjoittavan henkilön lanseeraamaan "Anti-Tami" ryhmään, tiedän tasan tarkkaan, että Tamminen saa euronsa helpommallakin, kuin kuvailemallasi provikkadiilillä. Jopa jääkiekon parissa. Tietysti, jos tehdään sopimus, jossa Tammiselle luvataan tuntiveloituksen lisäksi oikeus laskuttaa KooKoota esim 30% hankkimistaan sponsorituloista. Tami painaa hommia kolme viikkoa ja hoitaa viisi arvoltaan 10.000 € sponssisopimusta. Tuntiveloituksena hän laskuttaa kohtuullisesti expertiisistään vaikkapa 120 €/h. Peruslaskutus 14.400 € + Alv 23 % = 17.712 €. Sponssisopimuksiin liittyy KooKoon puolesta kausikortteja, oheistapahtumia ja fanikrääsää. Tämän jälkeen KooKoo lähettää 1000 €/sopimuskumppani kausareita, -5000€. Sitten KooKoo jakaa näille yhteistyökumppaneillen fanikrääsää 500 €/kumppani. -2500 €. Talvella järjestetään gaala-ilta, johon uppoaa KooKoolta taas 500€/sopimus. -2500 €. Tämän kaiken lisäksi Tami laskuttaa KooKoota 50.000 €x0,3=15.000 € ja laittaa lain mukaisen ALV:n päälle, (23%), 3.450€. Näin KooKoo on saanut rahaa 50.000€ mutta on maksanut siitä kuluja 46.162 € ja netonnut siis 3.838€. Sitten kun frimodig ja co. tajuavat tulleensa jos nyt ei täysin kusetetuiksi, niin ainakin kohtuullisen hyvin uunotetuiksi Tami toteaa Maikkarin sivuilla, ettei siellä mikään riittänyt, tein kolme viikkoa hommia ja hommasin kavereille 50.000 puhdasta ja amatöörit laittoivat mut ulos. Mä lähden vetään koulutusbisnestä, tos on pikkutakki.
Vähän kyllä ihmettelen niitä motiiveita, jotka KooKoon johdolla on ollut Tamin palkatessaan. Ettei vaan olisi kuitenkin niin, että Ikalla ei ihan täyttä tukea ole organisaatiossa ja Tamin kanssa sopimus tekemällä varmistellaan mahdollisuutta hyvinkin nopeaan vaihtoon valmentajatasolla?
Toki Tamilla on samat mahdollisuudet onnistua Kouvolassa kuin ihan kenellä muulla tahansa, joilla on perusteet kunnossa tehdä samoja hommia. Se on kuitenkin varmaa, että tällä diilillä KooKoo tuotiin julkisuuteen ainakin siksi ajaksi kun Tamminen siellä häärää, kannattaako siitä julkisuudesta sitten jotain maksaa, onkin jo toinen asia.