Jukka Ropponen
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Rochester Diablos
Laitetaan tähän ketjuun pari kysymystä Jukka Ropposelle, jos sinulla olisi aikaa ja mielenkiintoa vastata.
Olet tehnyt muistaakseni yhteistyötä Antti Härmän kanssa ja mitä mieltä olet Härmän kahdesta kaudesta KooKoon paidassa ja KooKoon maalivahtivalmennuksesta?
Ainakin itse olen havainnut, että Härmän otteisiin on tullut paljon lisää tasaisuutta ja rauhallisuutta. KooKoo on taas viime vuosina päättänyt panostaa maalivahtivalmennukseen ja mielestäni tulos on ollut hyvää. Tästä esimerkkinä esim. Oren ja Härmän kehittymiset Mestiksen huippuveskoiksi.
Toinen kysymys koskee taas sitä, että millaiseksi koet maalivahtien peluuttamisen, jossa ei ole selkeää ykkösmaalivahtia vaan mennään enemmän päivän kunnon mukaan? Härmähän on tällaisessa tilanteessa KooKoossa. Peliaikaa tulee suht tasaisesti, mutta selkeää ykkösveskan titteliä ei olla jakamassa ainakaan vielä runkosarjassa.
Antti on parantanut otteitaan koko ajan ja tottakai on selvaa etta kun apuna on kaksin kappalein mv-valmentajia niin siita on hyotya. Itse tunnen molemmat herrat, toisen vanhana valmentajakolleegana ja toisen omilta aktiiviajoiltaan.
Peluutusasia riippuu siita millainen kaksikko joukkueella on. Homma toimii ihan hyvin silloin kun kyseessa nuoret ja kehittyvat maalivahdit joiden peluutuksen peraan viela katsoo asiantunteva mv-valmentaja. Samoin tuo peluutus toimii kun systemaattisesti panostetaan harjoitteluun ja kun toinen pelaa voi toisen kanssa tehda kovempaa treenia. Naita rooleja sitten vaihdellaan kauden aikana pelirytmin mukaan ja samalla kehitetaan kumpaakin maalivahtia niin peleissa kuin treeneissakin.
Jukka