55m€Paljon Telin lunastushinta?
55m€Paljon Telin lunastushinta?
Toki option voi aktivoida vain, jos pelaaja niin itse haluaa
SkySportsin Kerry Hau ainakin twiittasi juuri täysin päinvastoin. Ja noinhan se kaiken järjen mukaankin menisi: eihän Tottenhamillakaan olisi mitään intressiä tai järkeä aktivoida sellaisen pelaajan ostoa, joka ei seurassa haluaisi pelata. Kyllähän Tottenhamin siis pitää myös sopia kesällä Telin kanssa siirrosta ja saada "suostumus" siihen, että Tel edes haluaa pelata Tottenhamissa. Tämä siis siinä skenaariossa, JOS Tel ei haluakaan siirtyä Spursiin. Jos haluaa, niin tällöin yhteisymmärrys varmasti löytyisi nopeasti ja optio aktivoitaisiinEi sillä ole enää väliä mitä pelaaja haluaa kesällä. Spurs ja Tel ovat tehneet 6v sopimuksen ja Spurs halutessaan voi käyttää osto-option ja silloin tämä astuu voimaan. Siinä ei enää ole pelaajan mielipiteellä väliä. Joku Saksalistoimittaja twiittaili myös näin jokin aika sitten.
SkySportsin Kerry Hau ainakin twiittasi juuri täysin päinvastoin. Ja noinhan se kaiken järjen mukaankin menisi: eihän Tottenhamillakaan olisi mitään intressiä tai järkeä aktivoida sellaisen pelaajan ostoa, joka ei seurassa haluaisi pelata. Kyllähän Tottenhamin siis pitää myös sopia kesällä Telin kanssa siirrosta ja saada "suostumus" siihen, että Tel edes haluaa pelata Tottenhamissa. Tämä siis siinä skenaariossa, JOS Tel ei haluakaan siirtyä Spursiin. Jos haluaa, niin tällöin yhteisymmärrys varmasti löytyisi nopeasti ja optio aktivoitaisiin
Mutta en ymmärrä, miksi Spurs aktivoisi osto-option kenenkään sellaisen pelaajan kohdalla, joka ei seuraan halua siirtyä. Toki voisivathan Tottenham silti varmaankin sen option aktivoida ja ns. "pakottaa" pelaajan siirtymään, mutta tässä en näkisi yhtään mitään järkeä, miksi näin tehtäisiin (ellei Spurs sitten esim. kuvittelisi myyvänsä Telin itse €60 milliä suuremmalla hinnalla muualle ja tekevänsä voittoa). Mutta eiköhän tällaisessa tilanteessa olisi vain kaikille eduksi päästää Tel sitten palaamaan takaisin Bayerniin, jos se olisi se pelaajan tahtotila. Eli ei pelaaja varmaankaan sitä siirtoa voisi siinä mielessä omin päin "blokata", mutta siirron runnominen väksin maaliin, vaikka pelaaja ei sitä halua, olisi vaan niin kummallinen veto Spursilta. Toki Levy on myös kohtuu 'oikukas' kaveri, jonka kaikista mielenliikkeistä ei aina ole kärryillä.
Levyä toki saa ja pitää arvostella monesta asiasta, mutta en hetkeäkään usko, että hän tekisi sopimuksen jossa pelaaja voi itse päättää asiasta kesällä. Kalju on ollut aika johdonmukainen siinä, että hän itse päättää kuka missäkin pelaa ja milloin. Lisätiedot voi kysellä Kanelta, Modricilta, Balelta jne.Mä kehtaan kyllä epäillä vähän tätä, joskin kaikki on tietysti mahdollista varsinkin kun kyseessä on Spursin erikoismies Levy.
Tässä tapauksessa ei edes oikea raha liiku mihinkään vaan vähennetään vaan Bayernin veloista. Uskoisin, että Tel pari kolme kautta ainakin Lontoossa tulee potkimaan palloa.Klausuulin mukaisen hinnan tärähtäessä myyjän tilille, astuu sopimus uuden seuran kanssa voimaan. Eli juuri kuten @FinDevil tuossa näköjään sanoikin.
Bayernin kannalta tätä kauppaa on vaikea tietysti ymmärtää muuten kuin siten, että Telistä nyt piti vain syystä tai toisesta päästä eroon eikä hän lopulta suostunut lähtemään muualle kuin Spursiin.