Mielenkiintoinen huhu, jos pitää paikkaansa. Erittäin mielenkiintoista nähdä, miten Sportin peli alkaa rullata tästä eteenpäin. Mielenkiintoista olisi myös kuulla millä ehdoin herra sitten lähtee. Ja ehkäpä vielä mielenkiintoisempaa nähdä, miten faneista suurin, ei koskaan lokaa heittävä Siffa tähän suhtautuu ja pysyykö hän Sportfanina vai alkaako vanha suola janottaa.
Ei voi olla totta. Sportin joukkueen pelin paranemista tai Tammisen mahdollisen lähdön ehtoja mielenkiintoisampaa on siffan suhtautuminen ja siffan vanhan suolan janottaminen. Täällähän liikkuu nimimerkki, joka on aina silloin tällöin loistanut (omasta mielestään) tiedoilla kannattamistani joukkueista. Olen sitä listaa myös hieman lisännyt ja todennut, että erittäin mielenkiintoista on ollut. Eli mitä mahdollista seuraa tarkoitat tällä "alkaako vanha suola janottaa"? Sen nyt voin sanoa, että en ala kannattaa KooKoota, Kärppiä, Pelicansia, Jokereita, HIFKiä enkä TPS:ää. Tarkoitatko jotain muuta joukkuetta, jota en listaan laittanut? Senhän tiedät, että Juhani Tamminen ei ole valmentanut noista joukkueista mitään juri silloin, kun olen niiden kannattajana ollut.
Itse asiaan. Jos Juhani Tamminen siirtyy pois Sportin valmennuksesta, niin kiitos hänelle näistä reilusta kahdesta vuodesta, jotka hän on valmentanut kannattamaani Vaasan Sportia. Minulle aika on ollut ikimuistettavaa. Sportin kaikkien aikojen paras urheilullinen menestys ajoittuu tähän aikaan. Tami oli tehdä mahdottomasta tehtävästä mahdollisen. SM-liigan ja Mestiksen ero on Jääkiekkoliiton toimin tehty viime vuosina niin suureksi, että Mestiksestä on käytännössä lähes mahdotonta nousta SM-liigaan. Mestikseen ei pystytä kasaamaan joukkuetta, jolla olisi reaaliset mahdollisuudet lyödä SM-liigajoukkue SM-liigakarsinnoissa. Se vaatii valmentajan, joka saa Mestis-joukkueen valmennettua ja motivoitua sellaiseen hurmokseen, mitä kaikkien mielestä (paitsi Tamin ja Sportin pelaajien) mahdoton tehtävä vaatii. Viime kevään muistan aina, siitä kiitos Tamille ja Sportin hurmioituneelle ja itseluottamusta uhkuvalle joukkueelle.
SM-liigaan nousu on tästä keväästä lähtien vieläkin vaikeampaa. Viime kevään muistutus Sportin toimesta virittää tulevan SM-liigakarsintaan joutuvan joukkueen eri tavoin kuin, mikä oli tilanne viime keväänä. Esim. Ilves ja Saipa ovat tehneet hyvissä ajoin valmentajiensa kanssa jatkosopimukset, mikä mahdollistaa hyvän valmistautumisen mahdolliseen SM-liigakarsintaan. Tästä huolimatta odotan kevättä Sport-kannattajana mielenkiinnolla. Olipa valmentajana sitten Tami tai joku muu, esim. Kena, niin täältä tulee aina 100%:n kannatus niin valmentajille kuin joukkueelle ja koko seuralle.