Talviklassikko

  • 562 616
  • 1 610

Inttikaveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (Joukkue ja nimimerkki)
Omasta mielestäni molemmilla ihan hienot paidat. Jokereiden paidassa olisin ehkä halunnut jopa nähdä Vesan logon rinnassa ja Jokerilogo olkapäällä, mutta olisko jopa mennyt liian radikaaliksi muutos? HIFK:n paidassa tykkään sinisen värin määrästä peruspaitoihin verrattuna. Vuosituhannen vaihteen paidoista päivitetty versio.
 

ilu

Jäsen
Eiköhän tämä naapurin punainen ole periytynyt aatteesta toveruus (Kamratskap) joka kumpuaa koko ryhmittymän sisällä " Toveruus punalippuumme piirretty on se meidän on veljeystunnus "

Lainauksesi sisältö taitaa kuitenkin sopia paremmin Suomen Työväen Urheiluliittoon kuuluneen Töölön Vesan pelipaidoilla pelaavalle Jokeri-joukkueelle ja sen kannattajille?
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omasta mielestäni molemmilla ihan hienot paidat. Jokereiden paidassa olisin ehkä halunnut jopa nähdä Vesan logon rinnassa ja Jokerilogo olkapäällä, mutta olisko jopa mennyt liian radikaaliksi muutos? HIFK:n paidassa tykkään sinisen värin määrästä peruspaitoihin verrattuna. Vuosituhannen vaihteen paidoista päivitetty versio.
http://hs12.snstatic.fi/webkuva/taysi/960/1305753192699?ts=881

Musta yo. HS:n kuvassa molemmat näyttävät törkeän makeilta ja etenkin kontrasti keskenään toimii. Hussolla ehkä kokoa paria liian iso paita mutta kuitenkin :)

Mun (ylivertaista) värisilmää miellyttää kovinkin tuo vihreän, haalean valkoisen ja punaisen yhdistelmä. Logo väreineen istuu siihen mainiosti. HIFK:n paidasta tuli jostain syystä mielleyhtymä Christian Ruuttuun: lienee design ajoilta, jolloin mies pelasi naapurissa (lockout? sopisi noihin ilun mainitsemiin vuosiin)? Mulla varmaan ollut joku lätkäkortti skidinä.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Hetkinen, IFK:laiset hihittelevät Jokereiden tendenssille vaihtaa pelipaidan väriä, vaikka oma seura pelasi esimerkiksi 90-luvulla kolmella (!) eri logolla.

Pata kattilaa soimaa.
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Lainauksesi sisältö taitaa kuitenkin sopia paremmin Suomen Työväen Urheiluliittoon kuuluneen Töölön Vesan pelipaidoilla pelaavalle Jokeri-joukkueelle ja sen kannattajille?

Ehkä miksi sitten HIFK historiikista suoraan lainaten löytyy mm. seuraavaa: Perusarvoikseen seura ilmoittaa seuraavat: kestävyys (Ihärdighet), valmius (Färdighet), voima (Kraft) ja toveruus (Kamratskap).

Ja eikö tästä ollut hiljattain joku "Kamrat" -kamppanjakin punaisin taustoin ?

Ei mitään voisi väriäkin välillä vaihtaa, eikä aina olla turhan kriittiinen naapurin luovuuden suhteen.

:-)
 

ilu

Jäsen
Ehkä miksi sitten HIFK historiikista suoraan lainaten löytyy mm. seuraavaa: Perusarvoikseen seura ilmoittaa seuraavat: kestävyys (Ihärdighet), valmius (Färdighet), voima (Kraft) ja toveruus (Kamratskap).

Ja eikö tästä ollut hiljattain joku "Kamrat" -kamppanjakin punaisin taustoin ?

Siksi viittasinkin lainaukseesi, joka näyttää olevan kotoisin Emil Lindahlin runosta Toveruus vuodelta 1939 Työväen laulukirjasta. Siis siltä aikakaudelta kun Töölön Vesa oli turvallisesti TULlin huomassa. Toki HIFK:n uljas väri ja jalot perusarvot ovat saattaneet Lindahlia innoittaa nuorena, kuten ne tänäpäivänäkin monia innoittavat, mutta IFK:n perusarvojen tahi värin kanssa lainauksellasi ei ole mitään tekemistä, kuten toki varmaan itsekin jo tiesit.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinä olet siihen oikeutettu, joskin mielensäpahoittajan tittelin tuikkaisin ennemmin henkilölle, joka järkyttyy vastustajan pelipaidan väristä.

Mitä mielensäpahoittamista on siinä, että pitää Jokereiden talviklassikkopaitaa rumana? Tuskin HIFK-fanille tulee paha mieli tuosta, vai mitä veikkaat? En kuule päässäni itkuista ääntä: "Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun Jokereiden paita on vihreä."

Minusta tuo vihreä paita ei ole kovin tyylikäs, mutta ymmärrän idean perinteiden kunnioittamisesta. Jos kelpaa Jokerifaneille, niin valintahan on onnistunut ja siten ihan yksi lysti minulle. Olen erittäin tyytyväinen, että HIFK pelaa punaisella paidalla, joka on jälleen kerran todella tyylikäs. Mutta totta puhui se, joka totesi värin olevan HIFK:lle enemmän kaikki kaikessa kuin Jokereille.

Liigassa molemmilla jengeillä on pelipaitojen tyylikkyys ihan kärkipäätä ja klassikkopaidatkin miellyttävät vähintäänkin omia leirejä, joten ollaan tyytyväisiä. Ei siitä tarvitse, heh, mieltään pahoittaa jos joku HIFK-kannattaja lausuu poikkipuolisen arvionsa tuosta teikäläisten paidasta. Onhan tuossa valinnassa hyvät ja huonot puolensa, joita varmaan toimistonnekin on punninnut tarkkaan.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Jotenkin hemmetin siisti toi Jokereiden vihreä pelipaita. Ei valittamista sen suhteen ja toki tuo IFK:n kilpi nyt on aina ollut hienon näköinen. Pitäis varmaan käydä kokemassa tämä tapahtuma, ei toki paitojen takia, mutta atmosfäärin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jotenkin hemmetin siisti toi Jokereiden vihreä pelipaita.

Pakko kompata tuota, siis jollakin tapaa todella siisti ja nätti paita! Toki vihreä väri ja Jokerit niin öööh okei, mut itse paita näyttää oikein nätiltä. Pelaisitte aina vaan tuolla paidalla, paljon tyylikkäämpi kuin muut luomuksenne ;)

Niin ja tuo IFK:n paita, ah, niin kaunis ja upea luomus aina vaan.
 

Jindebyne

Jäsen
Olen samaa mieltä edellä kirjoittaneiden kanssa; Jokereiden vihreä paita on hienompi kuin Jokereiden normaali peliasu. Kyllä tuolla paidalla kelpaisi pelata Liigakin.

Sama pätee tietysti myös HIFK:n asuun.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Mä oon vähän eri mieltä; Mun mielestä kummankin joukkueen paita on nyökkäys kohti jotain pistettä oman seuran menneisyydessä. Jokereilla Vesaa ja IFK:lla kenties 90-lukua (?). Paidat ovat molemmat hienoja, mutta nimenomaan erikoispaitoja. Varsinkin HIFK teki huiman harppauksen tyylikkyydessä verrattuna edelliseen klassikkoon.

Kuitenkin peruspaidat ovat kummallakin joukkueella kokonaisuutena mielestäni niin onnistuneet, että tuollaisia radikaaleja muutoksia en lähtisi tekemään, että korvattaisiin kokonaan jollain muulla. Tämä tietysti korostuu Jokereiden kohdalla vielä selvemmin; vihreä on Vesan väri ja sininen Jokereiden. Muutenkin näiden uusien jokeripaitojen myötä (Panthers-kopion jälkeiset paidat siis) joukkueella on ollut todella tyylikäs ulkoasu. Siniset, valkoiset ja nyt nämä vihreät paidat ovat kaikki hienoja, sininen tietysti omimpana. Sen voin myöntää, että nuo nykyiset viikonlopun SOL-paidat eivät ole olleet se kaikkein kaunein luomus.
 

Jody Ejaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun mielestä tuo Jokereiden pelipaita on oikeasti aika tyylikäs. Ainoa elementti joka pistää silmään hassusti on Jokerilogo, joka ei tällä kertaa sovi yhtään paidan muuhun värimaailmaan ja noiden puna-valko raitojen päälle. Raidat olisi voinut sijoittaa vaikka logon alapuolelle tai Jokerilogon tyrkätä ysärityylisesti johonkin yläkulmaan.

HIFK:in paita on ihan neutraali, en oikeastaan ole koskaan huomannut naapurin paidoissa sen suurempaa muutosta pl. viime vuoden talviklassikkopaita. HIFK olisi voinut pistää tänä vuonna vaikka sen tähtilogon tuon kilven tilalle.

Ei tässä loppuenlopuksi voi kumpikaan joukkue hirveästi mitään menettää kun kyse on yhdestä erikoistapahtumasta.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä tuo Jokereiden pelipaita on oikeasti aika tyylikäs. Ainoa elementti joka pistää silmään hassusti on Jokerilogo, joka ei tällä kertaa sovi yhtään paidan muuhun värimaailmaan ja noiden puna-valko raitojen päälle. Raidat olisi voinut sijoittaa vaikka logon alapuolelle tai Jokerilogon tyrkätä ysärityylisesti johonkin yläkulmaan.

Tämä se muuten on mikä mulla eniten tökkii! Punakeltainen näyttää hirveältä tuossa, mutta jos edessä olisi Vesan logo, voisi olla huomattavasti tyylikkäämpi. Ei tuo silti mikään ihan rumilus ole, ja kuten täältäkin saa lukea, saa laajaa kannatusta molemmista leireistä.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Tämä se muuten on mikä mulla eniten tökkii! Punakeltainen näyttää hirveältä tuossa, mutta jos edessä olisi Vesan logo, voisi olla huomattavasti tyylikkäämpi. Ei tuo silti mikään ihan rumilus ole, ja kuten täältäkin saa lukea, saa laajaa kannatusta molemmista leireistä.

Yleisesti vihdoinkin Jokerileiristä tulee jotain tribuuttia Vesa-ajoille. Tälle peukku.

Toteutus on ihan ok, mutta parempaankin olisi ollut helposti rahkeita. Aloitetaan sillä, että logot olisivat voineet vaihtaa paikkaa: Vesa rintaan, narri olkapäille. Sitten paidan helmaan kaipaisi jotain, kuten esikuvapaidassakin oli. Siis yksinkertaisesti oltaisiin otettu mallina ollut paita suoraan ja laitettu jokerit olkapäille. Siinä se olisi ollut. Olkapäillä olevat Vesan logot jäivät nyt mielestäni aavistuksen verran liian pieniksi.

Mitä tulee IFK:n paitaan, niin ihan ok sekin. Näissä klassikkoasioissa liputan aina punaisten osalta puhtaasti retropaitojen puolesta...ei tarvittaisi mitään lisäkikkailua Tuossa on kai tavoiteltu 90-luvun henkeä...ehkä olisi käynyt vähän v*ttuilista laittaa eteen Moberg-tähti.
 

TheHockeyFan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK:n paita oli minusta 80-luvun alussa hienompi, kuin 90-luvulla. Olisin siis toivonut että sieltä oltaisiin ennemmin haettu vaikutteita. Uusi Talviklassikko-paita on ehkä vähän liian monimutkainen. Jokerit taas olisi ihan oikeasti voinut tällä kertaa käyttää jotain 90-luvun kulta-ajan tapaista paitaa. Tuolloinhan Jokerit sentään pärjäsi.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
TheHockeyFan: itse liputan kyllä tuon Vesan paidan puolesta. Todella hienoa, että Jokerit muistavat alkuaikojaan. Vesan logo olisi kyllä saanut olla rinnassa ja Jokeri-logo olkapäissä, kuten muutamat täällä kirjoittivat.
 

Etelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
TheHockeyFan: itse liputan kyllä tuon Vesan paidan puolesta. Todella hienoa, että Jokerit muistavat alkuaikojaan. Vesan logo olisi kyllä saanut olla rinnassa ja Jokeri-logo olkapäissä, kuten muutamat täällä kirjoittivat.

Ymmärrän pointin, mutta pitää muistaa että pelissä pelaavat HIFK vs. Jokerit ( eikä Vesat) joten Jokeri-logon pitää esittää pääosaa tässä. Mielestäni oikea tapa olisi ollut siirtää Vesan logo rintaan, jolloin olkapäille olisivat tulleet Helsingin vaakunat ja keskelle olisi jäänyt Jokeri-logo. Viestistäsi ei käynyt ilmi, että halusitko Jokeri-paidan keskiön olleen tyhjä ja rinnan kohdalla ainoastaan Vesan logo.

Liittyen tähän Jokereiden väripaletti nokitteluun, niin mielestäni erityistapauksissa tämä on piristävä tapa, kun kyseessä profiililtaan muista poikkeava ottelu. olen ollut aistivani, että Petri Variksen paidan nostoon ihmiset haluaisivat nähdä pelaajien päällä päivitetyn version dynastia-ajan viher-violetti paidasta.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Etelä: keskiöön mä olisin sen Vesa-logon halunnut. Hieno se on toki noinkin.

Häviätte muuten tänään.
 

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Homma uudelle levelille

Tuli mieleen tuosta NHL:n talviklassikon dokumenttisarja HBO: 24/7 Road to the NHL Winter Classicista mieleen, että olisi erittäin mielenkiintoista nähdä myös HIFK:n ja Jokereiden välisestä talviklassikosta vastaavanlainen sarja telkkarista. HBO:n vastaava sarja on niittänyt melkoisesti katsojia ja sarjasta tehdään parhaillaan uutta "tuotantokautta" Detroitin ja Toronton väliseen Winter Classiciin, joka pelataan muistini mukaan tammikuussa.
Olisiko tämä aivan mahdoton toteuttaa? Nelonen Pro voisi tuottaa tämän ja varmasti kiinnostuneita katsojia löytyisi. Klassikkoon on vielä reilu 3 kuukautta aikaa, joten aikataulun ei pitäisi ainakaan muodostua ongelmaksi. Helsinkiläisseurojen suhtautuminen sarjaa kohtaan voisi kylläkin nousta kynnyskysymykseksi, sillä suomalainen kulttuuri on tässä suhteessa hieman erilainen kuin jenkkilässä. Pukukoppi on ehdottoman pyhä paikka etc, kun taas NHL:ssä toimittajia ja kuvausmiehiä pyörii pukukopissa tuon tuosta.

Jollei tälle kaudelle ehditä tätä toteuttaa, niin onhan liigassa tulevia vuosia ajatellen potentiaalisia ulkoilmaottelujoukkueita, joten kannattaisi tätä ainakin miettiä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Tuli mieleen tuosta NHL:n talviklassikon dokumenttisarja HBO: 24/7 Road to the NHL Winter Classicista mieleen, että olisi erittäin mielenkiintoista nähdä myös HIFK:n ja Jokereiden välisestä talviklassikosta vastaavanlainen sarja telkkarista. HBO:n vastaava sarja on niittänyt melkoisesti katsojia ja sarjasta tehdään parhaillaan uutta "tuotantokautta" Detroitin ja Toronton väliseen Winter Classiciin, joka pelataan muistini mukaan tammikuussa.
Olisiko tämä aivan mahdoton toteuttaa? Nelonen Pro voisi tuottaa tämän ja varmasti kiinnostuneita katsojia löytyisi. Klassikkoon on vielä reilu 3 kuukautta aikaa, joten aikataulun ei pitäisi ainakaan muodostua ongelmaksi. Helsinkiläisseurojen suhtautuminen sarjaa kohtaan voisi kylläkin nousta kynnyskysymykseksi, sillä suomalainen kulttuuri on tässä suhteessa hieman erilainen kuin jenkkilässä. Pukukoppi on ehdottoman pyhä paikka etc, kun taas NHL:ssä toimittajia ja kuvausmiehiä pyörii pukukopissa tuon tuosta.

Jollei tälle kaudelle ehditä tätä toteuttaa, niin onhan liigassa tulevia vuosia ajatellen potentiaalisia ulkoilmaottelujoukkueita, joten kannattaisi tätä ainakin miettiä.

Hyvä idea, muta pari vuotta myöhässä:
Tie Talviklassikkoon osa 1 / 4 - Ei oteta niin vakavasti - YouTube

Eivaan oikeasti ihan hauska idea, mutta kiinnostaisiko tuo juuri muita, kuin kyseisten joukkueiden faneja? Etenkin kun jälki ei varmasti samaa laatua tulisi olemaan, kuin rapakon takana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös