Täytyy toivoa, että ilmeisen hyvästä yleisömenestyksestä huolimatta tämä ymmärrettäisiin pitää ainutkertaisena tapahtumana. Ei siis suinkaan kaikkien aikojen ainoa tarvitse olla, mutta ettei ainakaan heti parina seuraavana kautena uusiksi.
Mikäli et ole tietoinen, niin vastaava tapahtuma on jo sovittu järjestettäväksi seuraavalla kaudella. Tällä kertaa ottelun isännöi HIFK ja Jokerit toimittavat vierasjoukkueen virkaa.
Henk.koht. olen sitä mieltä, että IFK:n olisi pitänyt pitää huolta siitä, että he pääsevät järjestämään tämän ensimmäisenä. Vahinko vain, että kassit eivät kestäneet ja nyt sitten ollaan tilanteessa, missä Jokerit kerää ensimmäisenä vuotena kermat kakun päältä ja ensi vuonna IFK kantaa taloudellisen riskin Jokerien kantaessa sen tällä kaudella. Ja vaikka prosentuaalisesti tulonjako on käsittääkseni ihan sama molempien joukkueiden kesken kumpaisellakin kaudella, kyllä se vain on niin, että ensi vuonna tapahtuma on jo kerran nähty. Uskon, että tulee näkymään myös lipunmyynnissä. Toki toivon, että näin ei tule tapahtumaan.
Jos nyt sään herrat eivät suosi, se tulee vaikuttamaan aivan varmasti yleisön viihtyvyyteen ja nostaa varmasti satunnaiskatsojien kynnystä ostaa lippu ensi vuonna, joka kuitenkin on kohtuullisen suuri taloudellinen satsaus. Mitään ei tietenkään saa jättää sattuman varaan, mutta kyllä IFK:lla on lähtökohtaisesti suurempi savotta ensi vuonna edessään kuin Jokereilla nyt. Säälle kukaan ei voi mitään, joten IFK:n on kyettävä tekemään ottelutapahtumasta muuten vain houkutteleva ja toivoa, että löytyy täysi Stadikallinen ihmisiä, jotka haluavat tulla tapahtumaan joko toista kertaa tai sitten ensimmäistä. Siinä mielessä ottelutapahtuman onnistuminen tällä kaudella on sidoksissa myös IFK:n mahdolliseen riskiin koskien ensi vuotta. Toisaalta, jos tänä vuonna kaikki toimii ja sääkin on suotuisa, ihmisillä on kliffaa, vaikuttaa varmasti myös ensi vuoden lipunmyyntiin positiivisesti. Toivotaan siis, että kaikki sujuu kuin tanssi ja ihmisille jää hyvä fiilis pelistä.
Minä nyt olen joukkoineni ilman muuta paikalla niin tänä kuin ensi vuonnakin. Mutta minäpä en olekaan normaali :).