Talviklassikko

  • 563 726
  • 1 610

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Itsekin näin ainakin kahvimyyjiä kiertelevän E-katsomon viereisessä katetussa katsomossa.
 

olle****

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Liverpool, Frölunda Indians, Malmö FF
Millaiset oli turvatarkastukset? (ex-turvari olen btw) Pääsikö omia pulloja kantamaan mukaan niin paljon kuin jaksoi?

Lähtiessäni d-puolelta niin kattelin että tämä on se mihin tämä voi kaatua. Eli olemattomat turvatarkastukset. Se tyhjien lestien määrä oli aika huomattava ja ihan avoimesti vedettiin omista. Ei minulla sinäänsä mitään tätä vastaan ole, mutta jos tästä traditio tulee, niin satavarma joku tulee saamaan pullosta päähän. Näin se vaan on, niitä urpoja riittää. Se on moneen kertaan festareilla todettu asia. Ja kun se on sitten tapahtunut, niin määräykset vedetään usein ylikireeksi ja homma hankaloituu oleellisesti.

Itseäni ei se oluen loppuminen hirveesti harmittanut. En ollut juopottelemassa. Päässä vaan pyöri arvaukset siitä rahan määrästä mikä järjestäjillää menee ohi. Tämmösten kertaluontosten tapahtumien myötä pystyy neuvottelee aika hyvät katteet siihen bisseen, eli pallo sinne ifk:lle: Ottakaa oikeet ammattilaiset suunnittelee ne tarjoilut! Ne maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin!

Muutenkin on pieni ongelman siemen kylvätty. Lepsut tarkastukset yhdistettynä olemattomaan tarjoiluun alentaa kynnystä ottamaan niitä omia pulloja mukaan.
 

Skutsari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä oli erittäin onnistunu tapahtuma kaikenkaikkiaan vaikka joitain puutteitakin oli.
Kiitokset järjestäjälle ku ton tapahtuman rykäs mahdolliseksi. Toiset kiitokset menee kaikille vapaaehtoisille.
Jokereille ja HIFK:lle iso käsi pelipaidoista, hyvätasoisesta matsista, vaikkakin HIFK oli pikkase niskanpäällä. Mukavaa et kummankin jengin nuoret tulevaisuuden lupaukset olivat jengiensä parhaimpia. HIFK:sta pitää mainita vielä Kapteenin käsittämätön esimerkki.

Järjestelyyssä taitaa olla ensvuoteen viilaamista. Tapahtumatoria vois muokata monipuolisemmaks ainaki tarjoilun osalta, se oli surkea. Siitä ajatteli et stadikalla ois kaikki tarjoilu hoidettuna mut suoraan sanottuna se oli ihan takapuolesta. Tapahtumatorille jossa ois tilaa ja kummanki jengin kannattajia sais hyvinki järkättya palvelut, ettei siellä stadikalla huonoissa tiloissa ja lyhyissä erätauoissa tarvis v-käyrän kasvaa niis jonoissa.

Ensvuonna taikka parinvuoden päästä tottakai uudestaan, oli kuitenki todella mahtava tapahtuma. Lämärihuutelut ja pussailukehotukset vois tunkea niiden ehdottajien takapuoleen.

Erätauolla vois olla joku bändi soittelemassa niin se vois pienentää myyntitiskien painetta ja pistäis jengin jammailemaan.

Finlandia-hymni oli erittäin hyvä valinta ottelun alkuun. Mut voi helvetti, Kuosmanen joka on sen biisin niin monia kertoja hoilannu ei osaa vieläkään niitä sanoja. Lopussa sanat menee, ja ettet taipunut SA sorron alle. Tää savon-lahja hoilaa, ja ettet taipunut SÄ sorron alle. Saman mokan oon kuullu siltä jokaikinen kerta ku se ton biisin hoilaa.

Talviklassikko tervetuloa takaisin tulevinakin vuosina, pienien viilauksien jälkeen.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Oli kyllä hemmetin siisti tapahtuma, oli kyllä siistii olla IFK:oon fani tässä hienossa tapahtumassa.
Olihan tapahtumassa miinuksia, noi vessa jonot ja oluen loppuminen mut ei ne ainakaan meitsin tunnelmaa päässeet latistamaan pätkän vertaa.
Matsin alku oli ku jostain sadusta, 2 häkkii heti ku matsi alkoi, tais jäädä narrit vähän fiilistelee tunnelmaa ja IFK käytti sen tilaisuuden kyllä nätisti hyväkseen.
Ottelu oli muutenkin tosi hyvä tasoinen, itse pelkäsin et pelaajat lähtee liikaa fiilistelemään tapahtumaa ja jättää itse matsin vähän sivu seikaksi, no onneksi IFK ainakin oli hyvin valmistautunut matsiin ja näytti kaapin paikan heti kättelyssä.
Matsin alun Finlandia nosti hyvin fiiliksen korkealle ja matsin lopun ilotulitukset kruunasivat hienon tapahtuman ja kyllä IFK:oon Fanit kyykytti narri faneja kannatuksessa, en edes huomannu ite narreilta mitään muuta kannustusta ku eteläpäädyn muutamat laulut, no IFK kyllä oli niin hallitseva osapuoli kentällä et se varmaankin latisti narrejen enimmät fiilikset.

Itse matsista lyhyet yhteenvedot:
-IFK 2 maalia ekaan pariin minuuttiin
-jokereiden kolme maalia right:in kavereilta (pulu ja hentunen)
-IFK kuittasi jokereiden maalit nopeasti ja piti näin matsin ohjakset käsissään

Tapahtuma oli niin hieno kokemus et ensi vuonna ollaan saletisti messissä ja omat valmistautumiset meni niin nappiin et ei oikein pidä mitään edes muuttaa, eipä tässä sit muuta ku odottelen et tulee kohta urholta uusinta matsista ja pääsee taas fiilistelemään matsia, pizzat on jo tilattu ja krapula on niin pieni hinta tästä makeesta viikonlopusta et ei sitä edes huomaa.
 

Emiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Peli oli hieno, kaikki muu toiminta perseestä. Tungosta oli kuin porissa konsanaan, jonot eivät liikkuneet ja kaljaa ei saanut. Pikkuisen olisi voinut järkeillä oluen myyntiä paremmin, yhdestä pisteestä olut loppui jo ennen ensimmäisen erän alkua.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
A-katsomossa näkyi kahvi- ja muita liikkuvia kauppiaita. Vessajonoa oli sielläkin, kun väki ei tuntunut tajuavan käyttää ulkokäymälöitä, joita oli n. 20 sisääntuloportin vieressä. Sinne pääsi suoraan sisälle, ilman minkäänlaista jonottamista.

Itse kritisoin fanikrääsän todellisen myynnin puutetta. Stadionin käytävillä olisi ehdottomasti pitänyt olla puolueettomia t-paitoja, pipoja, kaulahuiveja ja muuta fanikrääsää myynnissä. Stadionin ulkopuolella oli ainakin jokerikamaa myynnissä, mutta missä ne puolueettomat kamat? Nyt säästyi rahat, mitä olin ottanut mukaan tuota tarkoitusta varten.

Loistava matsi, loistava tunnelma, vaikka olisin odottanut parempaa kannustusta Jokerifaneilta.. Nyt IFK-fanit veivät tuon taiston selvästi. Pientä viileyttä oli ilmassa, kun en ollut pakkautunut kuin siperian matkalle, onneksi A-katsomon käytävät olivat lämpöisät ja erätauoilla lämpeni kivasti.

Ensi vuonna uudestaan!
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
A-katsomoon olisi voinut viedä vaikka 10 pulloa kossua, kun meidän mukana ollutta reppua ei tarkastettu ollenkaan. Mentiin tosin katsomaan vain lätkää ja ei juotu edes yhtä bisseä ennen peliä. Vähän oudon kehnot turvatoimet siellä A-katsomon portilla kuitenkin oli. Eniten näkyi inttijätkät, jotka keräsivät rahaa veteraaneille. Katsomossa oli rauhallista ja Jokeiri-kannattajien tunnelma oli tietysti aika vaisu, kun peli oli 0-2 43 sekunnin pelin jälkeen ja 3-3 maali kuittaantui sekin melko nopeasti taas HIFK:n lopulliseksi johdoksi 3-4. Kahvi maksoi 3 euroa kuppi, joka on sikamainen hinta, kun pressa-paketin saa tarjouksesta hintaan €2,99. Jäi sitten kahvitkin juomatta Stadionilla. Järjestelyistä ei ole mitään valittamista. Kaikki sujui A-katsomossa todella hienosti koko pelin ajan, ennen peliä ja sen jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Edesmennyt 1.divisioona
Peli oli hieno, kaikki muu toiminta perseestä. Tungosta oli kuin porissa konsanaan, jonot eivät liikkuneet ja kaljaa ei saanut. Pikkuisen olisi voinut järkeillä oluen myyntiä paremmin, yhdestä pisteestä olut loppui jo ennen ensimmäisen erän alkua.

No eihän se voi talvella toimia kun kesäisinkin täydellä stadionilla toiminta on ihan tukkoista.
Olympiastadion on Museoviraston suojelema kansallisaarre,jota ei saa nykyaikaistaa (???)

Alkuperäisen stadionin suunnitelmat laadittiin 1930-luvun alussa ja nykymuotoon se on tehty 1955. Pieniä uudistuksia myöhemmin, näkyvin takasuoran katos. Nyt näkyvät torni ja toimistot menevän remonttiin.

Tilat ja toimivuus eivät täytä nykyaikaisia vaatimuksia. Palvelutilat puutteellisia, poistumistiet nykymääräysten vastaisia, wc-tilat jäässä!.

No, tunnelmaa oli ja peli oli hyvä vaikka turpaan tulikin. Täytyy suhtautua festarimeiningillä ja markkinoida retrona koko tapahtumaa jatkossa.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Laitetaan tänne vielä hieno youtube-kooste eilisestä tapahtumasta.

Kiitos videosta kuulunee tälläkin palstalla vaikuttavalle Poro24:lle.

Hieno video, onneksi Urholta ei tarvinnut peliä katsella, taitaa Jalo olla IFK-miehiä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno video, onneksi Urholta ei tarvinnut peliä katsella, taitaa Jalo olla IFK-miehiä.

Itse olen kyllä aina ollut siinä uskossa, että Jalo on Jokereiden miehiä. Muistan joskus 90-luvun alussa nähneeni miehellä jokerilogon vaatetuksessa. Joskus silloin myös selostuksesta kuului selvä jokerihenkisyys. Nyttemmin mies on ainakin osannut kätkeä tuon ja muutenkin kehittynyt ammatissaan.
 

jeani

Jäsen
Itse olen kyllä aina ollut siinä uskossa, että Jalo on Jokereiden miehiä. Muistan joskus 90-luvun alussa nähneeni miehellä jokerilogon vaatetuksessa. Joskus silloin myös selostuksesta kuului selvä jokerihenkisyys. Nyttemmin mies on ainakin osannut kätkeä tuon ja muutenkin kehittynyt ammatissaan.

Miksi minä taas olen yhdistänyt Jalon Palloseuraan?

Jalo on TPS:n miehiä. Hjallis palkkasi hänet aikanaan Jokerien radioselostajaksi ja tuon työn puolesta hän sitten kantoi silloin jokeritunnuksia. Oli vieläpä hyvä selostaja, paljon parempi kuin millään joukkueella nykyisin ja Jokerien radioselostustilanteen kaikki varmaan tietävätkin...
 

Leija-La

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
A-katsomoon olisi voinut viedä vaikka 10 pulloa kossua, kun meidän mukana ollutta reppua ei tarkastettu ollenkaan. Mentiin tosin katsomaan vain lätkää ja ei juotu edes yhtä bisseä ennen peliä. Vähän oudon kehnot turvatoimet siellä A-katsomon portilla kuitenkin oli.

Kyllä ne turvatarkastukset olisi kuulunut tehdä siellä pääportilla jo.
Se aita mikä oli ennen A-katsomoa oli vain anniskelualueen raja.
 

Karde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, LA Kings
"Punainen Meri"

Pitää antaa IFK:lle pisteet hyvästä vedosta jakaa punaiset pipot omille kannattajille jolloin (Uutiset - HIFK) "punainen meri" saatiin aikaiseksi. Miksiköhän Säilynoja & Co ei äkännyt samaa...
 
Hieno tapahtuma, stadionista vaan on tosiaan aika ajanut ohitse pahasti. Iso plussa jouhevasta ja joustavasta järkkäritoiminnasta.

Finlandia-hymni oli erittäin hyvä valinta ottelun alkuun. Mut voi helvetti, Kuosmanen joka on sen biisin niin monia kertoja hoilannu ei osaa vieläkään niitä sanoja. Lopussa sanat menee, ja ettet taipunut SA sorron alle. Tää savon-lahja hoilaa, ja ettet taipunut SÄ sorron alle. Saman mokan oon kuullu siltä jokaikinen kerta ku se ton biisin hoilaa.

Videotarkastuksen jälkeen on todettava, että kyllä se Kuosmanen ihan oikein laulaa. (0.35-0.38).
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Joo olihan se. Ok peli ja tunnelmaa riitti. Kyllähän tämän nyt kerran katsoi, mutta en tiedä lähtisinkö ensi vuonna, jos vastaava peli järjestetään. Stadikka on tapahtumanpitopaikkana aivan paska. Nykyajan ihminen kaipaa sentään jonkunlaisia puitteita.

"Oheistapahtumista", vihaan tätä jalkapallosta tuttua kannatuskulttuuria kaikkine elementteineen, nämä myllyt olivat vain jäävuoren huippu, mun puolesta saatte kummatkin leirit pitää paskat laulunne, soihtunne ja banderollinne. Itse arvostan enemmän pohjoisamerikkalaista lähestymistapaa asiaan.
 

scholl

Jäsen
Pieniä uudistuksia myöhemmin, näkyvin takasuoran katos. Nyt näkyvät torni ja toimistot menevän remonttiin.

Kyllä siellä taitaa olla yksi kaikkien aikojen suurimmista muutostöistä käynnissä sen takia, koska muuten EM- ja MM-karsintafutispelejä ei olisi enää saanut järjestää. Nurtsialuetta on suurennettu ja juoksuratoja muutettu, nyt sitten on tosiaan muita kuten torni remontissa. Jännä nähdä saavatko wc-tiloja lisättyä, kun kuitenkin yleisurheilun arvokisatkin on myönnetty.

Tilat ja toimivuus eivät täytä nykyaikaisia vaatimuksia.

Toi on ihan totta. Kyllähän uusi kansallisstadion olisi pitänyt rakentaa, mutta kun niin ei tehty niin pitää mennä sillä mitä on ja tuoda sinne tapahtumiin tilapäistä kalustoa. Niinhän yleisurheilun mm-kisoihinkin tuotiin parkkis täyteen tv-kalustoa, kun stadikalla ei ole tiloja, eikä omaa infraa. Sama koskee vessoja ja kaikkea muuta: niitä pitää tuoda paikalle, jos eivät kuulu perusvarustukseen.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin, Suomen kaunein, Stadin Jokerit
"Oheistapahtumista", vihaan tätä jalkapallosta tuttua kannatuskulttuuria kaikkine elementteineen, nämä myllyt olivat vain jäävuoren huippu, mun puolesta saatte kummatkin leirit pitää paskat laulunne, soihtunne ja banderollinne. Itse arvostan enemmän pohjoisamerikkalaista lähestymistapaa asiaan.

Ero tulee siinä, että sinun kaltaisesi pohjoisamerikkalaisen juntteilun arvostajat eivät juurikaan tee sen kulttuurin parantamisen eteen mitään. Siellä kun se homma lähtee aina järjestäjästä.

Viimeksi kun lokakuussa olin San Josen kauden ensimmäistä kotiottelua todistamassa HP:ssä, niin ne jakoivat jotain vappuhuiskuja ja koko matsin tunnelma koostui mylvinnästä ja parista "Let's go Sharks" huudosta, jotka monotonisuudessaan lähinnä huvittivat.

Mitä muihin NHL-otteluihin, jotka paikan päällä on saanut todistaa, niin voin vain olla onnellinen, että Suomessa kulttuuria viedään kohti sivistynyttä eurooppalaista katsomokulttuuria. Se on parasta, mitä suomalaiselle palloilukulttuurille voi tapahtua, jos joskus saavutettaisiin edes Ruotsia hipova taso.

Toki larppimyllyt jossain metsikössä eivät tähän kuulu, mutten itse vain voi ymmärtää, että jos kaksi porukkaa saa kiksinsä toistensa kanssa mylläämisestä, niin ketä se haittaa? Vielä kun se tapahtuu yöllä jossain metsässä, poissa ihmisten silmistä?

Toki toimii keppihevosena juuri niille örrör-vihtahousuille, jota BigRedBob tässä loistavasti taas edustaa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Olen itsekin nähnyt eri lajien matseja pohjoisamerikassa, enkä ymmärrä mitä junttia siinä on, ettei vouhota kuin idiootti. Ja toisaalta en ymmärrä mitä sivistynyttä on tässä eurooppalaisessa lähestymistavassa? Mitään sivistystä ja kulttuuria siinä ei ole. Sivistynyt ihminen pystyy pitämään coolinsa. Ei se urpojengi tiedä lajista ainakaan yhtään enempää. Itse saan kicksit lajista riippumatta kenttätapahtumista, en siitä, onko jollain kannattajilla kivat laulut ja hienot tifot. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Varsinkin jääkiekko on hieno laji, jota ei pitäisi tuollaisella sisäsiittoisten saarivaltakunnan kasvattien keksinnöillä saastuttaa. Jalkapallo nyt on muutenkin niin paska laji, että jos siitä jotain saa, täytyykin olla päästään vialla, sinne se sopii.

Aikuisena sitten varmaan ymmärrät, miksei tuollaiset tappelut metsässä eikä snägärillä ole ok.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
mun puolesta saatte kummatkin leirit pitää paskat laulunne, soihtunne ja banderollinne. Itse arvostan enemmän pohjoisamerikkalaista lähestymistapaa asiaan.

No sehän on sitten sinun mielipiteesi. Ei muuta kuin pelkkää "Let´s go Rangers" huutoa kehiin tai kirkossa istumisen meininkiä. Älä kanna rahojasi IFK:n kirstuun, mene katsomaan vaikka salibandyä, ensi kerralla
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
No sehän on sitten sinun mielipiteesi. Ei muuta kuin pelkkää "Let´s go Rangers" huutoa kehiin tai kirkossa istumisen meininkiä. Älä kanna rahojasi IFK:n kirstuun, mene katsomaan vaikka salibandyä, ensi kerralla
No sitä on kausarin muodossa kannettu melkein 20 vuotta, niin hankala sitä kantamista on lopettaa. Varsinkin kun lajista pidän. Ei mulla kannustusta vastaan sinällään mitään ole, esim. mestaruuskaudella tunnelma oli kohdallaan. Eikä mun mielestä homma silloin ollut mitenkään överiä.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika junttimaista valitusta siitä että kalja loppui. Tai että stadikan käytävät ovat täynnä. Kyseiset valittajat eivät varmaan ole käyneet Huuhkajien isoissa otteluissa niin ei ole kokemusta kertynyt. Pari vinkkiä jatkoon:

- Otteluun kannattaa tulla hyvissä ajoin eikä sillä viimeisellä sekunnilla. Nyt kun turvatarkastuksia ei ollut, niin jonot vetivät todella hyvin. Maaotteluissa on usein joutunut odottamaan jopa 20-30 minuuttia jonottamassa sisäänpääsyä, joten eilen päästiin todella vähällä ja joutuisasti katsomoon.

- Ottelun aikana ei kannata liikkua bisselle tai muuallekaan, koska käytävät ovat aivan täynnä. Olympiastadion ei ole mikään nykyaikainen ostosparatiisi. Jos haluaa mennä juomaan bisseä niin sitten kannattaa mennä baariin seuraamaan ottelua.
 

Karde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, LA Kings
Kannattamisesta ja sen eroista

No sitä on kausarin muodossa kannettu melkein 20 vuotta, niin hankala sitä kantamista on lopettaa. Varsinkin kun lajista pidän. Ei mulla kannustusta vastaan sinällään mitään ole, esim. mestaruuskaudella tunnelma oli kohdallaan. Eikä mun mielestä homma silloin ollut mitenkään överiä.

IFK:n perusfanin perusolemus. En kannata, katson. Jos joukkue pääsee finaaliin saatan taputtaa eikä minua hirveästi häiritse jos joku nyt vähän huutaakin.

Sitten ihmetellään miten julleilla ei oo fanikulttuuria saati katsomoa jos fanit on tätä tasoa ; )
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Sitten ihmetellään miten julleilla ei oo fanikulttuuria saati katsomoa jos fanit on tätä tasoa ; )

Kun tuntuu, että puolet teidän "kulttuuristanne" on sidoksissa Hifk:hon, niin voitaisiin kait sanoa teidän "kulttuurinne" olevan eräänlainen Hifk:n alakulttuuri. Jos siis haluaa yhdistää Hifk:n ja pissaleikit, niin siihenkin löytyy oma ryhmänsä.

Ihmetyttää vain, että mitä huutelette niissä peleissä, jossa ifk ei ole vastassa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös