eläminen tallinnassa
Löytyykö palstaveljiä, jotka asuvat enemmän tai vähemmän pysyvästi Tallinnassa, tai edes Eestissä? Olisi mukava kuulla kokemuksia byrokratiasta, asunnon ostamisesta & omistamisesta, paperisodasta ja tietenkin ennekaikkea siitä, minkälaiseksi paikan kokee muutenkin kuin turismona?
Olen harkinnut 'kesänviettopaikan' ostamista Suomesta, kuitenkin kohtuullisen läheltä Helsinkiä (kipurajana olen pitänyt puoltatoista tuntia), ja oikeastaan ensimmäisen kerran on tullut mieleen, että Tallinna voisi olla myös toimiva vaihtoehto, varsinkin kun en mikään mökki-ihminen ole, enemmänkin vietän lomani veneillen? Tallinnasta on hyvät kulkuyhteydet Helsinkiin ja yleinen hintataso ja ennenkaikkea käsittääkseni asuntojen hinnat ovat taas kohtuullisia esimerkiksi Helsinkiin verrattuna? Kymmenisen kertaa olen ( pääasiassa töiden merkeissä) käynyt Tallinnassa vuosien 1998 - 2004 välillä, mutta siitä on jo aikaa ja paikka varmasti muuttunut sekä hyvässä että pahassa?
Joten olisi kiva kuulla kokemuksia asumisesta ja elämisestä eteläisesten heimoveljiemme keskuudessa ja Tallinasta itsestään 'kotikaupunkina'? Yksityisviesteinkin saa vastata jos ei halua itse ketjuun kirjoittaa, syystä tahi toisesta.