Taksikuskit

  • 245 993
  • 1 427

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Viestin lähetti fiftyeight
[B...] ajattelin poiketa Capo di capi (tmvs) -ravintolassa. Laivasatamasta otin taksin, joka ravintolan nimen kuultuaan ensin pyöritteli päätään, soitti sitten pariin paikkaan ja lopulta alkoi posottaa kohti vanhaa kaupunkia. 15 minuutin pyöriskelyn jälkeen pysähtyi ja alkoi kysellä alkuasukkailta. Venäjäksi. Hukassa oli äijä. Toisen 15 minuutin ajelun jälkeen sanoin tavaritshille, että takaisin satamaan. Enkä maksanut mitään.
[/B]

Pakko huomauttaa käytännön juttuna, että kyseinen rafla avattiin vasta kuukausi sitten (eli n. kaksi viikkoa ennen tuota sinun tapausta). Varmaan vaikutti siihen, ettei kuski tuntenut paikkaa, vaikka se keskustassa onkin. Huonompaa hiihtokenkää joka tapauksessa. Onneksi ei kuitenkaan rahaa mennyt vaikka aikaa tuhlaantuikin.

P.S: Päästikö perille aikanaan vai jäitkö suosiolla satamaan?
 

Tobias

Jäsen
Re: Idiootti taksikuski

Oman ja Elon laskuopin mukaan avausviestin tapahtumasarjassa on kaksi idioottia. Asiakas ja taksikuski.

Ensinnäkin, pidetään huolta lompakosta. Ei nousta taksiin, jos ei ole lompakko mukana. Ja lompakossa jokin maksuväline, jolla maksaa palvelu.

Toiseksi, taksikuskilta idioottimaista lyödä, asiakkaalta yhtä idioottimaista lyödä takaisin.

Idioottimaista on myös hävitä paikan päältä. Noh, kyllähän ne poliisit kuitenkin ovelle löysivät.

Summa summarum, nyt on vittumaista molemmilla, sekä taksikuskilla että asiakkaalla.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Idiootti taksikuski

Viestin lähetti Tobias
Oman ja Elon laskuopin mukaan avausviestin tapahtumasarjassa on kaksi idioottia. Asiakas ja taksikuski.

Ensinnäkin, pidetään huolta lompakosta. Ei nousta taksiin, jos ei ole lompakko mukana. Ja lompakossa jokin maksuväline, jolla maksaa palvelu.

Toiseksi, taksikuskilta idioottimaista lyödä, asiakkaalta yhtä idioottimaista lyödä takaisin.

Idioottimaista on myös hävitä paikan päältä. Noh, kyllähän ne poliisit kuitenkin ovelle löysivät.

Summa summarum, nyt on vittumaista molemmilla, sekä taksikuskilla että asiakkaalla.

Tai jos vähänkin miettii asiaa.
Rahaton tyyppi "puolustautuu" taksikuskin sairaslomalle.
Siinä se on yhdessä lauseessa. Tuomioistuin varmasti ymmärtää tilanteen.

Vitun tyhmä pitää taksikuskin olla jos menee huitomaan, mutta kyllä se tosiääliö löytyy sieltä joka lähtee ilman lompakkoa taksiautoilemaan ja vielä sen päälle antaa kuskille isän kädestä ja pakenee paikalta.
Herää kysymys onko kuski edes huitonut?

Tämmöisen jälkeen olen erittäin kiitollinen etten lähtenyt mittaripatuksi.
 
Viimeksi muokattu:
Niin tässä juttelin kaverin kanssa tänään.Poliisit oli kuulusteluissa sanoneet että sovi asia taksin kanssa.
Oli vielä erikseen ollut yhteydessä poliisiin tänään ja poliisit olivat tuumailleet että ei taksarilla ole poskiluu rikki eikä käsi ole murtunut.

Että on tainnut hevosmiesten uutistoimisto taas hieman liioitella tapahtumaa.
Aika jännä tapaus silti olen kysellyt Oulun taksimiehiltä kyseisestä tapauksesta ja kukaa ei ole tiennyt mitään, yleensä jos jotain tällaista tapahtuu niin tolpalla porisevat sellaisesta kovasti.
Kovin tuntuu siltä että "vossikka" kuski se vasta on liioittellut kovasti tapahtumaa.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse olen tuuraillut jonkin verran viikonloppuja, eikä suurempia ongelmia ole ollut. Kop kop.

Kyllä vahvasti juopuneiden kanssa toimiessa avainsanana on rauhallisuus. Rennolla mielialalla ja sopivasti (ei liikaa eikä liian vähän) kyydittävän mielipiteitä myötäillen selviää 99 % tapauksista. Niitä näitä kannattaa jutella mutta varovasti, kyllähän lähes jokainen omalla kohdallaan tietää että kännissä kaikenlaiseen säätämiseen on kynnys aika lailla matalampi kuin vesiselvänä. Perheriidoissa diplomaattinen lähestymistapa on ainoa varteenotettava vaihtoehto, muuten voi joutua pahimmassa tapauksessa alivoimalle valmiiksi aggressiivista vastustajaa vastaan.

Jos asiakkaalla ei ole perillä rahaa ja sitä on tiedusteltu matkaan lähtiessä, on kyseessä petos. Muutenkin yllättävän kevyesti mittari otetaan vaikka budjetti olisi illan mittaan venähtänyt raameistaan. Mutta jos ilmainen kyyti takaisin lähtöruutuun kiinnostaa, niin mikäs siinä.
 

Jeffrey

Jäsen
Viestin lähetti JanJ


Matka tietenkin seis, koska kolari oli melko kova. Itse rysähdin ovea vasten melko lujaa, ja tyttö vielä syliin. Onneksi oli kalibeeria 50 kiloa, joten luita ei mennyt.

No mitenkäs tää ilta sitten jatkui? Jatkoitteko vielä tytön kanssa kotia?
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Parker27
Potnapekka


Olen nähnyt tämän kyseisen taksikuskin tämän episodin jälkeen ja täytyy sanoa että se olet aika väärässä ja ilmeisesti vain kuullut kaverisi mielipiteen. Tällä kyseisellä taksikuskilla on tällä hetkellä murtuma silmän alapuolella. Käsi murtunut ja paketissa. Työtä ei pysty tekemään pitkään aikaan ja sairaslomaa on tulossa.

Viestin lähetti Potnapekka
Niin tässä juttelin kaverin kanssa tänään.Poliisit oli kuulusteluissa sanoneet että sovi asia taksin kanssa.
Oli vielä erikseen ollut yhteydessä poliisiin tänään ja poliisit olivat tuumailleet että ei taksarilla ole poskiluu rikki eikä käsi ole murtunut.

Mahdatteko puhua samasta tapauksesta?

Itselläni ei ole huonoja kokemuksia taksikuskeista, vaikka sinnekin alalle kaiken maailman viuhahtajia mahtuu. Moni kaveri meni melkein heti armeijan jälkeen ajamaan taksia, eikä niistä kavereista kaikilla ollut kaikki lamput toimintakunnossa.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kyl me samasta tapauksesta puhutaan :-) Itse en ole kyseistä taksikuskia nähnyt viikonlopun jälkeen joten paha sanoa mitään. Mutta näin miestä silloin kun oli tullut lääkäristä ja ei kovin hyvältä näyttänyt. Mutta tässäkin tilanteessa totuuden tietävät vain taksikuski ja potnapekan kaveri. Koska en mä usko että poliisit ovat suoraan potnapekalle sanoneet miten tilanne on vaan tieto on tullut potnalle "kaverin" kautta.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Jeffrey
No mitenkäs tää ilta sitten jatkui? Jatkoitteko vielä tytön kanssa kotia?
Kyllä vaan.
Otin siitä Hesen takaa tolpalta uuden taksin.
Pari kuukautta siitä ja muutettiin Sairashuoneenkadulle yhdessä asumaan...
 

Pelimise

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Saipa
Kerran lähdin taksilla Helsingistä Lintulahdenaukiolta, joka on sellainen talojen edessä kiertävä täysympyrän muodostava yksikaistainen "katu". Kiertosuuntaa ei ole merkattu ja monet jättävät vielä autonsa parkkiin estäen kiertämisen.

Kun hyppäsin autoon, niin taksikuski aloitti sellaisen pienimuotoisen torvikonsertin. No parkkeeratun auton omistajaa ei näkynyt. Kuski sitten hyppäsi ulos ja yritti kiskoa maasta irti sellaisia metallitolppia, jotka olivat estämässä talon oven eteen ajon. Kun eivät lähteneet, niin kuski hyppäsi ratin taakse, iski kalleimman taksan päälle ja pakin päälle. Oli siis peruutettava pois.

- Tästä tuli nyt sulle kallista, kun kato, ei näissä oo mitkään ihan mopovakuutukset.

Hieman hämmästelin, mutta en lähtenyt mukaan tähän mielenkiintoiseen keskusteluun. Noin kilometrin ajon jälkeen kuski oli jo rauhoittunut ja laittoi mittarin takaisin ykköstaksalle. Kallista ajoa ei ehtinyt tulla niin paljoa, että olisin sitten jaksanut valittaa. Omat heikkoudet voi noin helposti muutta lisätienestiksi. Joku ois voinu vaan opetella peruuttamaan.

Yleisesti ottaen eniten häiritsee ne poliittiset, rasistiset ja muut mielipiteet. Tultiin työporukalla kokouksesta takaisin töihin ja keskusteltiin kiihkeästi kokouksen tapahtumista. Edessä oli auto sammunut/hajonnut kaistalle ja hiljennyimme hetkeksi katsomaan tilannetta ohittaessamme. Taksikuski käytti tilanteen hyödyksi ja aloitti monologin kaikista törttökuskeista ja muista liikenteen tukkijoista. Tarinaa riitti loppumatkan eli noin 20 minuuttia ja me istuimme tuppisuina ihmeissämme takapenkillä. Työkaveri yritti jatkaa juttuamme, mutta kuski keskeytti puhumalla päälle omaa tarinaansa.
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämän päivän iltasanomissa...

Taksikuski pieksi asiakkaansa

Kuljettajan ajotavan arvostelu ja taksinoven äänekäs sulkeminen maksoivat kyytiläiselle murtuneen nenän perjantaina Oulussa.

Laskunmaksun ja autosta poistumisen jälkeen raivostunut taksikuski ryntäsi 27-vuotiaan miesasiakkaansa perään, kaatoi hänet maahan ja löi nyrkillä päähän useita kertoja.

Pohjoissuomalainen mies oli käymässä kaverinsa luona Oulussa ja otti ennen puoltayötä kaupungista taksikyydin Toppilaan. Autoa ajoi nuori mieskuljettaja.

- Kuski ajoi huomattavaa ylinopeutta ja värkkäsi koko ajan kännykkänsä kanssa, murjottu asiakas kertoi IS:lle.

- Huomautin hänelle asiasta, mutta kuski vain ärähti, ettei se kuulu minulle.

Asiakas kertoo ilmapiirin taksissa käyneen kireäksi. - Määränpäässä Paaliladulla maksoin laskun ja läimäisin oven kiinni ehkä hiukan mielenosoituksellisesti. Olin jo kaivamassa avaimia taskustani ulko-oven edessä, kun kuski hyökkäsi kimppuuni takaapäin kaataen minut maahan. Sitten tuli nyrkkiä, mies kertoo.

Aika ihmetouhua!
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oulussa osataan :)

Ehkä taksikuskin hommaan pitäisi olla tiukempi syynäys? Voin uskoa että sillon tällöin hermo menee kännisiin asiakkaisiin mutta kannattaako tuohon hommaan ruveta jos on noin tiukka pinna? Ei ymmärrä.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Taksin katolla vilkkuu yön ainoa valopilkku...

... elikäs ketju takseille, taksia ajaville, ja taksien asiakkaille.

NAINEN, POLIISI JA TAKSI, MIKSEI NIITÄ KOSKA TARVITESSA NÄY? Näin sanoi laulun sanoin edesmennyt näyttelijä-laulaja Leo Jokela.

Mutta ihan tosissaan, kertokaa omia kokemuksianne Taxin kuljettajan tai asiakkaan puolelta nähtyinä. Ja tätä ketjua ei rajata pelkästään Suomeen, vaan kertokaa kokemuksianne myös ulkomailta, kiitos.

Minun viimeisin kokemukseni on Jyväskylästä. Olimme kyseissä Europolissa viettämässä ns. kapakkakierrosta - siis jalkaisin. Jyskylän pienessä keskutassa tämä onnistuu ihan kivasti - paitsi että ei ollut keskustan karttaa mukana, ja neljännestä kuppilasta ulos tullessamme oli hieman suunta hukassa. Minulla oli kyllä tiedossa seuraavan kapakan nimi ja osoite. Niinpä suuntasin taxitolpalla vapaana olevan auton luokse tarkoituksenani kysyä kuskilta neuvoa - vaikka tarkoitukseni ei todellakaan ollut hänen kyytinsä tulla.
Suhari istui autossaan normipaikalla ikkuna auki, sauhuava tupakka suussaan ja "luu ulkona". Kysyin sitten erittäin kohteliaasti häneltä vihjettä reittivalinnan suhteen kävellen suoritettavan kapakkakierroksemme seuraavan kohteen takia.
Vastaus oli sanasta sanaan tämä:
- HYPPÄÄ HOMO VOLTTI, OLENKS MÄ JOKU IMBESIILIEN KARTTAKESKUS, HÄH?

Näin Jyväskylässä....
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jyväskylässä siis sangen leppoisia suhareita...

Oma mieleenpainumani on ihan kotinurkilta ja noin puolisen vuotta sitten tapahtunut.
Emännän kanssa päätimme siirtyä yöjalasta kumijalalla kotiin, ja koska kello oli rientänyt jo yli puolen yön, otimme kyydin rautatieasemalta kotiimme Helsingin vanhimpaan lähiöön.
No, auto oli uudehko saksalainen ja kuski nuorehko virolainen. Matkaa edessäpäin melko tarkkaan kymmenen kilometriä. En tiedä oliko osoite suharille tuttu vai ei, mutta kätevästi hän napautti sen GPS-laitteeseensa ja matka alkoi. Matka sujui joutuisasti ilman turhia rupatteluita. Olimme vaimokkeen kanssa näet sanattomia ällistyksestä, koska suharimme katsoi tietä ainoastaan satunnaisesti, (noin 15 kertaa koko matkan aikana) koska päähuomio oli kiinnitetty GPS:n näyttöruutuun, joka hienosti opastikin, jotta mistä mutkasta käännytään mihinkin suuntaan. Mainittakoon lisäksi, että nopeutta oli koko matkan ajan tuntuvasti yli sallitun. Että kaipa sitä tuollakin tapaa voi ajella, mutta ei tämä kuitenkaan liene se kaikkein perinteisin taksinajotyyli...
Perille päästiin joka tapauksessa ehjänä ja kortilla maksettiin ilman turhia tipittämisiä.

Jatkossa olen suosinut ja tulen suosimaankin ihan supihärmäläisiä taksisuhareita...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Noh, tuo minun eka pieni kertomus oli negatiivissävytteinen, mutta on niitä todella upeitakin kokemuksia takseista kertynyt, varsinkin Helsingissä.

Kun vaimoni aikoinaan odotti ensimmäistä yhteistä lastamme, niin siinä odotusajan loppupuolella rupesi tapahtumaan ja vauhdilla rupesikin.

Laskettu aika synnytykseen oli noin kuukauden päästä... mutta sitten eräänä sateisena lokakuun päivänä vaimo soitti minulle töihin hädissään ja sanoi että nyt on niin kovat kivut, että meinaa taju lähteä. Hän siis oli kotona.
Siitä ei sen kauempaa keskusteltu, vaan soitin oitis kotiosoitteeseeni ambulanssin ja lähdin töistä vikkelästi kotiin päin omalla autollani. Älytön ajatus tietysti - koska olin just soittanut vaimolle ambulanssin ja itse ajaisin duunista kämpälleni vähintään puoli tuntia (tuohon aikaan ei pahemmin ollut "kännyköitä").

Myöhemmin vaimoni kertoi, että mitään ambulanssia ei koskaan tullut. Tai jos tuli, niin TAKSI oli jo vaimoni siinä vaiheessa vienyt sairaalaan synnyttämään.
Vaimo kun oli urheasti tullut kadulle ambulanssia odottamaan... hän oli sitten kovien kipujen takia joutunut istumaan asvaltille ja silloin joku ohi ajanut taksi oli pysähtynyt.
Taksikuski tuli kysymään, että mikä on vikana ja auttoi sen jälkeen vaimoni autoonsa. Sitten matka oli vaimon kertoman mukaan jatkunut erittäin vauhdikkaasti Kätilöopistolle. Ja vaimo kun tuskissaan tuli siihen kadulle ambulanssia odottamaan, niin hänellä oli mukanaan kylläkin lompakko, mutta se lompsa unohtui siihen johonkin asvaltille kun se taksari poimi tuskaisen naisen mukaansa.

Tänäkään päivänä en tiedä tuon taksikuskin nimeä. Rahaa hän ei tuolta keikalta vaimoltani pyytänyt.
Olisi nyt kuitenkin voinut jättää henkilötietonsa, niin olisin voinut häntä kiittää...
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Predator kirjoitti:
Minun viimeisin kokemukseni on Jyväskylästä. Olimme kyseissä Europolissa viettämässä ns. kapakkakierrosta - siis jalkaisin. Jyskylän pienessä keskutassa tämä onnistuu ihan kivasti - paitsi että ei ollut keskustan karttaa mukana, ja neljännestä kuppilasta ulos tullessamme oli hieman suunta hukassa. Minulla oli kyllä tiedossa seuraavan kapakan nimi ja osoite. Niinpä suuntasin taxitolpalla vapaana olevan auton luokse tarkoituksenani kysyä kuskilta neuvoa - vaikka tarkoitukseni ei todellakaan ollut hänen kyytinsä tulla.
Suhari istui autossaan normipaikalla ikkuna auki, sauhuava tupakka suussaan ja "luu ulkona". Kysyin sitten erittäin kohteliaasti häneltä vihjettä reittivalinnan suhteen kävellen suoritettavan kapakkakierroksemme seuraavan kohteen takia.
Vastaus oli sanasta sanaan tämä:
- HYPPÄÄ HOMO VOLTTI, OLENKS MÄ JOKU IMBESIILIEN KARTTAKESKUS, HÄH?

Näin Jyväskylässä....

Vähän off topic, mutta en yhtään ihmettele, että tämä tapahtui
juuri Jyväskylässä. Olen ikäni pyörinyt Stadissa ja en ole koskaan
joutunut mihinkään edes etäisesti uhkaavaan tilanteeseen.

Kerran olen ollut kuppilakierroksella Jyväskylässä ja meinasin joutua
kahteen otteeseen pystypainiin saman illan aikana.

Kirjoituksesi kertoo siis mieluumminkin jyväskyläläisistä, kuin taksikuskeista...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Pantse67 kirjoitti:
Kirjoituksesi kertoo siis mieluumminkin jyväskyläläisistä, kuin taksikuskeista...

No ei nyt niinkään. Olen viimeisen kahdeksantoista vuoden aikana joutunut paljonkin pyörimään Jyväskylässä erään ns. sukurasitteen takia ja koskaan aikaisemmin en ole siellä kohdannut mitään ongelmia yöelämässä - en kapakoissa, enkä sen puoleen takseissakaan. Kerroin vain sen VIIMEISIMMÄN kokemukseni.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Itsehän käytän "työkseni" taksia (useamman kerran viikossa lukukausien aikana) Jyväskylässä, kun työt niin vaativat, eikä kertaakaan ole ollut mitään ongelmia. Ainoa kerta, kun taksikuski on ollut todella töykeä oli välillä Helsingin rautatieasema - Kelan pääkonttori monia vuosia sitten. Yleensä olen saanut hyvää palvelua niin Jyväskylässä kuin muuallakin.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ota musta taksi!

Jep, yleensähän taksikuskit/reissut on mukavia. Jos ollaan ns. miesten kesken liikkeellä ihastellaan tietenkin kilpaa taksiauton ominaisuuksia ja turbomoottorin vahvaa vääntömomenttia, jos taas kuljettaja on nainen ovat jutut jotain muuta. Työkeikkoja lukuunottamatta taksimatkat sujuvat melkeinpä aina vähintäänkin liikuttuneessa tilassa, joten juttujen taso voi olla kaikkea maan ja taivaan väliltä. Yhden kerran olen joutunut epämiellyttävään tilanteeseen taksissa, sekin oli Etelä-Koreassa, Inhceonin (Soul) kansainväliseltä lentokentältä hotelliin, jonka nimeä en enää muista. Yhtiömme paikallisen agentin kanssa juttelimme ennen matkaa ja hän opasti että ota sitten ehdottomasti musta taksi, selviät paljon vähemmällä. Niin, meikäläinen tulee rojuineen ulos terminaalista helvetilliseen hässäkään varmaan 24 tuntia valvoneena (en useinkaan pysty nukkumaan lentokoneessa) ja aivan lopussa kaikista sählingeistä maahantuloselvityksien ja muiden jälkeen, edessä on noin 30 Prisman parkkipaikan kokoinen sekamelska tuntematonta kieltä puhuvia pieniä ihmisiä ja satoja autoja... monenvärisiä. Taksit on tietenkin bussikaistojen (niitä oli monta) takana, lähdin raahaamaan kantamuksiani epätoivoisesti kun joku suhari huikkaa minua bussikaistan reunalta, Taxi, Sir? Puhuja kuljetti helvetin huonokuntoista SINISTÄ taksia, enpä minä raukka sitä väriä sitten enää katsellut. Kamat takaluukkuun ja baanalle, ojensin käsittämättömiä merkkejä sisältäneen lapun taskustani kuskille ja sitten mentiin. 45 minuutin ajon kuluttua olin jo muistanut mitä niistä takseista silloin puhuttiin ja huomasin olevani väärässä paikassa. Eipä sieltä poiskaan päässyt. Reilun tunnin ajomatkan jälkeen suhari pysähtyy odottamatta kadunkulmaan, money, Sir... mitä vittua, hotellia ei näy missään. Erittäin heikolla sanavarastolla kuski väittää hotellin olevan parin korttelin takana, mutta että maksu pitää suorittaa nyt. Eipä kai, tarjosin yhtiön luottokorttia... not possible. Onneksi olin vaihtanut vähäsen reilummin käteistä ja ne riittivät 100 000 WON:in huikeaan palkkioon, kuittia tingatessani sain jonkun pizzapaikan (luulisin niin) muistilappuun kirjoitetun sotkun, sisältäen luvun 100 000, no sehän riittää työnantajalle jotta sain omani pois. Sitten jatkettiin lopulta hotellille, paikkakin oli ihan oikea. Lähtöpäivänä sama reissu maksoi ilmastoidussa mustassa tummilla laseilla varustetussa Mercedeksessä 30 000 WON:ia, matka-aika alle puoli tuntia. Siinä vietiin meikäläistä kuin pässiä narussa. Muistelisin että se 100 000 WON:ia olisi ollut noin satasen luokkaa egeissä, joten eihän se nyt tunnin kyydistä paljon ole, mutta mielestäni taksimatkailu oli siellä melkoisesti edukkaampaa kuin Suomessa.


OTA MUSTA TAKSI!
 

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Pöyristyttävin taksi kokemukseni on monen vuoden takaa. Olimme Helsingin ravintoloissa viikonloppua viettämässä ja kun koitti kotiinmenon aika, päätimme mennä taksilla, kaikilla kun oli sama suunta. Ja noihin karmeisiin yöbusseihin emme halunneet mennä. Noh, odottelimme ravintolan kupeessa olevalla tolpalla omaa vuoroamme. Sitten menimme sisään vapautuneeseen autoon ja kerroimme osoitteen. Kuski oli hiukan sellaisen karskin, koviksen tms. näköinen ja oloinen. Eipä ehditty kuin juuri suurinpiirtein aloittaa kyytimme ja todella lujaa mentiin. Sitten ykskaks joku nuorimies melkoisessa humalassa poukkaisi kadun ylitse ja sekä me, että kuski taatusti hänet ajoissa huomasimme. Näin uskon varmasti ! Hän itse jäikin vähän sivuun kadulla, kun huomasi taksin tulevan lujaa. Mutta kuskipa ei tehnyt elettäkään hiljentääkseen vauhtiaan hänen kohdallaan, vaan päinvastoin painoi vaan kaasua ja ihan kuin tahallaan ajoi ihan vierestä ja tömps ! Auto tönäisi miestä jonkinverran. Oletimme, että kuski olisi pysäyttänyt ja varmistanut, miten miehen kävi ! Luonnollisesti ! Mutta hän vain jatkoi eteenpäin kauheaa ralliaan ja kiroili ja sadatteli, että " vittu kaikenlaisia urpoja sitä tielle hyppii ". Me olimme aivan sanattomia ja järkyttyneitä ! Juuri suuren järkytyksemme ja tietysti osittain myös humalan ansiosta emme tajunneet millään tavoin toimia. Että olisimme ottaneet esim. rekkarin ylös ja ilmoittaneet tapauksesta eteenpäin tms. Olimme koko matkan aivan hiljaa ja kauhuissamme, että mahdetaankohan me itse päästä turvallisesti perille. Onneksi pääsimme ! Oli valtava helpotus päästä ulos tuollaisen idiootin kyydistä ! Hän oli kaikinpuolin tosi ihmeellisen ja agressiivisen, karskin koviksen oloinen. Eikä tippaakaan asiakaspalvelutaitoinen, päinvastoin. Mitenhän hänkin on edes taksikuskiksi ylipäänsä päässyt ! HUH !!
Sitten vielä toinen tarina, mutta tosi hupaisa sellainen ! Elämäni hassuin taksimatka... Jälleen olimme lähdössä viikonlopun vietosta ravintolasta. Noh, vuoromme tuli ja astuimme kyytiin ja meillä kaikilla oli jälleen sama määränpää. Minä kapusin etupenkille ja tosi terhakkaana paukautin osoitteen. Matinkalu 8, minä pamautin ! Piti tietysti olla Matinkatu... Kuski ei edes huomannut asiaa ja oli aivan ihmeissään kun ihan koko taksimatkan me vain hekotimme vedet silmissä. Luuli varmaankin, että päässämme viiraa tai pisti humalan piikkiin. Aina, kun tunnuimme saaneemme itsemme koottua, joku purskahti taas nauruun ja muut perässä. Huh, loppuihan sekin matka sitten lopulta ja kyllä tuosta on minulle usein jälkeenpäin naureskeltu ja vitsailtu. Eikä varmaan suotta... :-)
 
Viimeksi muokattu:

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Kuskilta kuultua

Tässä kaksi tarinaa jotka olen kuullut puolitutulta taksikuskilta. Näiden ei pitäisi olla urbaanilegendoja, sillä nämä olivat tapahtuneet miehelle itselleen hänen ollessaan ajossa. Mies ajoi taksia Hämeenlinnassa.

Ensin hän kertoi miltä oli näyttänyt kaikkein järkyttävin asiakaskandidaatti joka hänen autoonsa oli koskaan pyrkinyt. Mies oli istunut torin laidalla penkillä. Kännissä kuin kosmonautti. Oli lämmin kesäilta ja miehen vaaleiden shortsien läpi näki että hän oli paskonut alleen. Myös selvästi erotti kuinka miehen paljaita sääriä pitkin valui ruskeita vanoja. Mies mussutti Domin grilliltä ostamiaan ranskalaisia. Välillä mies lääppäisee sormellaan sääriensä tahmaisia vanoja kuin ihmetellen, mitä siellä valuu. Sitten hän katsoo usvaisilla silmillään nyt ruskeaa sormeaan ja jatkaa ranskalaisten syömistä. Käsin siis. Ei päässyt taksin kyytiin.

Toinen tapaus minkä kuljettaja kertoi, oli kun hänen kyytiinsä oli noussut vanhempi herrasmies. Mies oli hyväkäytöksinen ja selvin päin. Hänellä oli juuri grilliltä ostettu hodari, ja hän tiedusteli kuljettajalta kohteliaasti, saisiko hän syödä sen matkan aikana. Hän sai luvan ja kaikki keni hyvin Rapamäkeen asti (en muista mistä mies oli poimittu kyytiin), kunnes häntä alkoi aivastuttaa. No aivastus tuli ja sen mukana tuulilasiin lensi koko suullinen mähjääntynyttä makkaraa ja sämpylää, mausteilla totta kai.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Suuri määrä pääkaupunkiseudun taksisuhareista on nykyään maalta tänne muuttaneita joille pitää kertoa ajo-ohjeita jollei matkakohteena satu olemaan Rautatientori, Olympiastadion tai Aleksis Kivenkatu. Vanha klise on että suurkaupungeissa taksia ajavat johonkin etniseen vähemmistöön kuuluvat turbaanipäiset henkilöt joilta ei edes suju paikallinen kieli. Suomessa sama juttu, mutta kuskit tulevat Savosta.
 
Yksi ihan hauska taksimatka oli iltakierrokselta kotia tullessa, kun kaverin kanssa avauduttiin, toki vahvassa humalassa, radion jääkiekkokierroksen merisäästä, joka pilaa aina lätkäkierroksen ensimmäisten erien loput. Kuski nauroi kippurassa, muutenkin rento äijä.

edit: joo.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sledge Hammer! kirjoitti:
Suuri määrä pääkaupunkiseudun taksisuhareista on nykyään maalta tänne muuttaneita joille pitää kertoa ajo-ohjeita jollei matkakohteena satu olemaan Rautatientori, Olympiastadion tai Aleksis Kivenkatu. Vanha klise on että suurkaupungeissa taksia ajavat johonkin etniseen vähemmistöön kuuluvat turbaanipäiset henkilöt joilta ei edes suju paikallinen kieli. Suomessa sama juttu, mutta kuskit tulevat Savosta.

Voi kun olisivat edes Savosta! Oma kokemukseni erään Helsingin keskustan hotellin edestä. Pyysin erääseen aika selvään katuosoitteeseen Perkkaalle mainiten myös kaupunginosan nimen.

"Jaa... Onks se joku Vanta?"
"Ei. Se on Espoossa. Perkkaa on siinä Leppävaaran lähellä"
"Onks Leppävaara joku Vanta?"
"Ei kun sekin on Espoossa."
"Osaatko sä reitin?"
"No aja nyt ensin Turunväylän ja Kehä I:n liittymään niin kerron sitten loput."
"Onks se Turuväylä sama ku Turun motari?"
"Juuh..."
"Miten tästä Turun motorille?"

No viimeinen kysymys että miten se Turun motari löydetään olikin sitten jo asiakaspalvelua eli halusi tietää mitä reittiä siihen ajetaan. Mutta pari muutakin samantyyppistä mutta ei ihan yhtä pahaa kokemusta on pk-seudulta. Eli ollaan menossa maailman metropolien suuntaan. Taksissa istuttaessa kuski on se joka osaa huonoiten paikallisen kielen ja tuntee huonoiten paikallisen kartan.

No - 99% prosenttia taksikokemuksista Suomessa ihan hyviä. Ne vaan ei jää niin mieleen...

Old TJ
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös