Näin se selviää amerikkalaiseen tapaan:
http://www.cnn.com/2002/US/07/29/afterlife.argument.reut/index.html
op777
http://www.cnn.com/2002/US/07/29/afterlife.argument.reut/index.html
op777
Jos kuitenkin joudut helvettiin niin valitse sosialistinen helvetti. Kapitalistisellä ja sosialistisellä helvetillä ei ole mitään eroa. Kummassakin kidutetaan uhreja kuumilla hiilillä. Tosin sosialistisesta helvetistä yleensä puuttuu hiiliä tai uuni millä hiilet kuumennetaan on epäkunnossa. Jos jostain syystä hiiliä löytyy ja uunikin näyttää toimivan niin silloin úunin lämmittäjä on kännissä ja kykenemätön tekemään työtään :DViestin lähetti mauri
Hmmm...niin he siellä suuressa maailmassa asioita selvittelevät. Tuota taivas-helvetti -asetelmaa on tullut joskus mietittyä. On tietysti selvää, että helvettiin en halua kuumien liekkien järsittäväksi. Mutta taivaankin kanssa on ongelmia; en nimittäin ole aivan varma, haluanko sellaiseen paikkaan, jossa laahustetaan valkoinen kaapu päällä ja soitellaan harppua harras ilme päällä. Minusta se olisi kuolettavan tylsää, eikä siinä olisi mitään taivaallista.
Onko kenelläkään sisäpiirin tietoa, millainen taivas on? Itse toivoisin, että siellä olisi kaikkea sitä, mikä tuntuu hienolta jo täällä maanpäällisessä elämässä; olisi hienoa syödä ja juoda ja naida ja uida ja pelata petanqueta ja...eli elää mukavaa elämää ILMAN PELKOJA, EPÄVARMUUTTA, AHDISTUSTA, KATEUTTA, EPÄREHELLISYYTTÄ...Ja toivoisin myös, että taivaassa olisi läheisten ihmisten lisäksi kaikki ne kissat, jotka minulla on elämäni aikana ollut. Olisi kiva tavata taas Juuso, Julli ja Nesto sekä edesmenneet hoitokissamme Alviina ja Arhippa. Miksi eläimillä muka ei voisi olla sielua? Mitä pakanallista on ajatella, että elukoillakin on sielu, ja nekin ovat sitten aikanaan taivaassa? Miksi tehdä uusia eläimiä taivasta varten, kun entisetkin voisi herättää henkiin?
Aivan oma juttunsa on tietysti se, uskokoo ylipäätänsä taivaaseen ja helvettiin.
Hehe, totta! No ei, siinä kyllä tulisi ajanmyötä aika pitkäksi (siis jos sinne myös agnostikot ateistien lisäksi lasketaan), kun ei pääsisi kiusaamaan ketään omilla-aivoilla-ajattelemiseen-kykenemätöntä kinkkisillä kysymyksillä...Viestin lähetti calvin
Jos helvetti on olemassa, niin olen samaa mieltä että sen täytyy olla edellä mainitusta syystä hyvä paikka.
Viestin lähetti Sistis
Normaaleja uskovaisia vastaan minulla ei ole mitään, kunhan vaan ovat hiljaa ja pitävät uskonsa itsellään. Jopa normaali Jehovien lähetystyö on sellainen, mihin menetän tavallisesti hermoni.
Viestin lähetti polvipetteri
Minkä takia uskovaisten pitäisi pitää päänsä kiinni, kun taas ei-uskovaiset saavat huudella uskottomuuttaan joka paikassa?
Viestin lähetti masaty
Tiedoksi vaan että helvettiä (siis sitä jenkkien keksimää missä on tulta ja kidutusta) ei ole olemassakaan. Kaikki ihmiset (tämä on siis raamatun näkemys, ei minun) odottavat kuolemansa jälkeen, kunnes Jeesus tulee uudestaan ja herättää kuolleet ikuiseen elämään. Ne jotka eivät sitä ansaitse, joutuvat ikuiseen kadotukseen, joka on täysin eri asia kuin väitetty helvetti. Ikuisessa kadotuksessa he vain lakkaavat olemasta.
En näe sitä hirveän huonona vaihtoehtona, tietysti vaikea kuvitella.
Viestin lähetti vilpertti
Jälleen yksi kuolemantapaus, joka olisi vältetty ilman uskontoa, kirkkolaitosta ja ihmisten aivan äärettömän loputonta tyhmyyttä. Voisi varmaan alkaa ajattelemaan omilla aivoillaan välillä.
Viestin lähetti Jet Ace
Joku voisikin tehdä listaa henkilöistä, jouden seuraan joudumme:
A) Taivaassa
B) Helvetissä
Viestin lähetti Senior
Mitä nimilistaan tulee, niin luulenpa, että HIFK (Heaven I.F.K) pelaa Helvatan puolella Mestaruus-liigaa. Cairnsin kolumneista tappelupuolella näkyy tuleva kokoonpano helpostikin. Uskonpa otteluita seuraavan monet tutut kasvot väkivaltaa ja eripuraa janoten. Toivottavasti edes siihen mennessä luovuttaisitte Jortsun meille valmentajaksi.
Luultavasti Taivaan Turkuun on kenties jo lätkähalli suunnitteilla, sponsorina luultavasti jokin pillimehufirma? Pelaajamateriaalin voinet, Jet, duunata itse, kun asiaa paremmin tunnet. Tähän kaikkien niin rakastama silmäniskuhymiö.
Viestin lähetti Predator
On kertomuksia esim. ihmisistä jotka ovat tehneet sopimuksen Paholaisen kanssa... sopimuksella saa ikuisen elämän ilman sielua maan päällä, mutta sielu on sitten ikiajoiksi myyty Saatanalle (onko kukaan kuullut nimeä Dorian Gray?).