Taistelu viimeisestä pudotuspelipaikasta 2013–2014

  • 40 112
  • 96

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
En vain näe mitenkään IFK-leiriä painamassa kaasua pohjaan ja tyhjentämässä tankkeja Hämeenlinnassa, kun Lomarenkaat odottavat vain kahden vuorokauden päässä. Heti, jos on pienikään mahdollisuus säästelyyn, se tässä tapauksessa käytetään.

Näin on. HPK:lla on all in, mutta IFK kuivalla maalla. Kotietu ei ole niin iso asia kuin täysi energiavarasto. HPK voittaa.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Aivan legendaarinen sulaminen Ilvekseltä ja aivan Legendaarinen nousu HPK:lta!

Tuokkolalla on nyt vyöllään kaksi aikalailla unohtumatonta romahdusta päävalmentajan paikalla.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Ilveksellä ei ole mitään hätää (kieltämättä melkoisessa lennossa olevan) HPK:n kanssa.



Vai olisiko tämä kaikki pitänyt kirjoittaa tuonne Vapaan keskustelun Jinxaus-ketjuun?


No ehkä olisi :D onhan toi uskomatonta mutta nyt totta.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
No ihan hyvä juttu silti suomalaisen jääkiekon kannalta että Ilves putosi niin saadaan hieman vaihtelua eikä sama joukkue aina voita. Olisi aika tylsää kauden jälkeen todeta että Ilves voitti taas - nyt jo 17. kerran.
 

bulftrik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins, MM, LHC
Ei tarvinnut kovin suuri maagikko olla että osasi tämän ennustaa. Vain Ilves pystyy vastaavaan. En tiedä ansaitsiko HPK tuota paikkaa, mutta Ilves sitä ei ainakaan ansainnut joten sama se.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei tarvinnut kovin suuri maagikko olla että osasi tämän ennustaa. Vain Ilves pystyy vastaavaan. En tiedä ansaitsiko HPK tuota paikkaa, mutta Ilves sitä ei ainakaan ansainnut joten sama se.

Se joukkue sen ansaitsee kumpi on korkeammalla sarjataulukossa. Ja nyt se on HPK joka loisti kilpaa auringon kanssa, kun taas Ilves kilpaili lunta vastaan siitä, kumpi sulaa nopeammin.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kovempaa kohtaloa ei kyllä penkkiurheilurintamalla voi olla kuin syntyä Ilves-faniksi...

Vaikka karsea tyhjyyden tunne onkin päällimmäisenä niin onhan se pakko myöntää, että HPK:lla on paljon enemmän annettavaa kevään pudotuspeleissä kuin Ipalla. Joko henkinen tai fyysinen puoli lopahti täysin joukkueella olympiatauon jälkeen ja todella hengettömältä meininki tänäänkin vaikutti.

Jokerit-HPK on huippumielenkiintoinen pari sääläreihin eikä yhtään yllättäisi, mikäli hirmuvireinen Kerho jatkoon menisi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Se joukkue sen ansaitsee kumpi on korkeammalla sarjataulukossa. Ja nyt se on HPK joka loisti kilpaa auringon kanssa, kun taas Ilves kilpaili lunta vastaan siitä, kumpi sulaa nopeammin.
Älä nyt viitsi. Siellä oli monella joukueella mahdollisuus sysätä esim. HIFK ulos sääleistä, joukkue ollut muutenkin kriisissä ja justaansa vaihtanut valmentajaa. Ilveksen rosteri nyt on ollut ohut koko kauden, silti siellä kaksi jamppaa teistellut joukkueensa noinkin lähelle pudotuspelejä. Muistuttaa tuo Kolppanen-Keränen kaksikko ainakin allekirjoittaneelle Lassila-Viitaluoma kaksikosta. Tänään näin, mutta en nyt alkaisi HPK:n kannattajana huutelemaan, saati vittuilemaan naapuripöytiin, kun on lähteneet niin valmentaja, kuin vimeisenä kaksi ykkösketjun miestä luovutetun runkosarjan osalta. Jäitä hattuun. Ei ole HPK:n kannattajilla varaa huudella yhtään kelleen.

Onneksi näin, mutta ei olisi ollut vääryys myöskään mitenkään muuten.
 
Viimeksi muokattu:

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Onnittelut Hämeenlinnaan!

Joku viisas totesi joskus, että Ilves häviääkin legendaarisemmin kuin muut voittaa. Enpä tiedä tuosta, mutta eiköhän tämä runkosarjan loppuratkaisu jää vielä aika pitkäksi aikaa muistilokeroihin elämään.

Runkosarjan ratkaisuhetkillä toinen joukkue pelasi veitsikurkulla voittaen 8 ottelua putkeen. Toiselle joukkueelle olisi riittänyt viimeisistä neljästä ottelusta kolme pistettä, mutta käteen jäi nolla. Ei epäilystäkään, kumpi joukkue ansaitsi viimeisen pudotuspelipaikan.

Vaikka tupsukorvien kauden lopusta jäikin paha maku, niin lähtökohtiin nähden ja kauden aikana nähtyyn peri-ilvesläiseen sekoiluun suhteutettuna kaukalossa nähtyihin otteisiin täytynee kuitenkin olla aika tyytyväinen. Ensi kaudella rima on sitten korkeammalla, kun jonkinlainen uskotavuus on nyt palautettu. Toivottavasti lupaavan rungon kärkeen saadaan tekijämiehiä väistämättä menetettävien tilalle.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Älä nyt viitsi. Siellä oli monella joukueella mahdollisuus sysätä esim. HIFK ulos sääleistä, joukkue ollut muutenkin kriisissä ja justaansa vaihtanut valmentajaa. Ilveksen rosteri nyt on ollut ohut koko kauden. Tänään näin, mutta en nyt alkaisi HPK:n kannattaja huutelemaan naapuripöytiin, kun on lähteneet niin valmentaja, kuin vimeisenä kaksi ykkösketjun miestä luovutetun runkosarjan osalta. Jäitä hattuun. Ei ole HPK:n kannattajilla varaa huudella yhtään kelleen.

Onneksi näin, mutta ei olisi ollut vääryys myöskään mitenkään muuten.

Sori jos mä en nyt ihan ymmärrä sun viestiä, mutta eikö HPK sun mielestä ansaitse paikkaansa jatkoon, kun se ohitti Ilveksen taulukossa. Mitä sillä oikeastaan on väliä millainen tilanne aiemmin on ollut, vain lopputulos ja sijoitus ratkaisee. Mulle se on ihan se ja sama millä keinoin sijoitukseen on päädytty, vaikka olis vaihdettu koko joukkue kauden aikana.

Eikä tässä kenellekään mitään huudella, faktat puhuvat puolestaan. Ilveksellä monta peliä aikaa ottaa tarvittavat voitot, kun taas HPK:lla lähestulkoon toivoton tilanne eikä yhtäkään tappiota kärsinyt ottaa.
 

Samppakanki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olipahan melkoinen runkosarjan loppu, ihan kalkkiviivoille asti! Tekeekö kerho "ässät"?

Hienoa päästä seuraamaan rauhassa lomarengaskiertuetta, mielestäni oikein mielenkiintoiset parit.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kaiken Kerho-hehkutuksen keskellä - jota siis itsekin olen harrastanut - on pakko vielä todeta, että osanottoni Ipan faneille.

Karmea tunne noin kalkkiviivoilla pettyä pitkän sarjan jälkeen.

Kauden alussa oli Sjöblom&hurmos, kauden lopussa Uncle Vinnie&viimeinen sammuttaa valot.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kovempaa kohtaloa ei kyllä penkkiurheilurintamalla voi olla kuin syntyä Ilves-faniksi...

Kyllä on, syntyä Jokerifaniksi.

Voin kyllä samaistua tuohon tuskaan mikä Ilves faneilla on tällä hetkellä päänsisällä varmasti menossa. Jos ei samanlainen, niin ainakin lähes täyttää omankin pääni tällä hetkellä. Samaa on saanut kokea myös viime vuonna, sitä edellisenä, sitä edellisenä ja jopa sitäkin edellisenä...

HPK:han tuosta ansaitsi mennä jatkoon ja todennäköisesti jatkaa aina oikeisiin playoffeihin asti. Ei voi muutakuin nostaa hattua, huikea suoritus!
 
Kaiken Kerho-hehkutuksen keskellä - jota siis itsekin olen harrastanut - on pakko vielä todeta, että osanottoni Ipan faneille.

Karmea tunne noin kalkkiviivoilla pettyä pitkän sarjan jälkeen.

Kauden alussa oli Sjöblom&hurmos, kauden lopussa Uncle Vinnie&viimeinen sammuttaa valot.

Mun mielestäni karmeita pettymyksiä olisivat liigasta tippuminen tai esim. finaalipaikan täpärä menettäminen. Nythän Ilves taisteli vain mahdollisuudesta päästä ottamaan Kärpiltä turpaan niin että tukka lähtee. Itse en sellaisen mahdollisuuden menettämisestä osaa olla kauhean pettynyt. Se nyt on aika se ja sama, onko loppusijoitus kahdeksas, kymmenes vai yhdestoista.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...Itse en sellaisen mahdollisuuden menettämisestä osaa olla kauhean pettynyt. Se nyt on aika se ja sama, onko loppusijoitus kahdeksas, kymmenes vai yhdestoista.

No sinä elät ja hengitä jääkiekkoa sitten hyvin eri tavalla, kuin minä.

Mielestäni on aina hienoa, jos Ässät pääsee pudotuspeleihin asti. Toivottavasti taas ensi vuonna.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mun mielestäni karmeita pettymyksiä olisivat liigasta tippuminen tai esim. finaalipaikan täpärä menettäminen. Nythän Ilves taisteli vain mahdollisuudesta päästä ottamaan Kärpiltä turpaan niin että tukka lähtee. Itse en sellaisen mahdollisuuden menettämisestä osaa olla kauhean pettynyt. Se nyt on aika se ja sama, onko loppusijoitus kahdeksas, kymmenes vai yhdestoista.

Tällaista asennetta en itse pysty ymmärtämään. "Ihan sama kun ei me kuitenkaan oltais pärjätty pleijareissa". Eikö tuo juuri nähty HPK:n esimerkki kerro taas kerran siitä, että urheilussa EI KOSKAAN voi olla varma mistään. Aina on toivoa niin kauan kuin ollaan pelissä mukana. Hyvin epätodennäköistähän Ilveksen suuri menestys tämän kevään pudotuspeleissä olisi ollut, mutta ei Kärppienkään tiputtaminen mikään täysi mahdottomuus olisi ollut. Sitä paitsi itse haen ainakin kannattamisella elämyksiä ja pudotuspelit ovat aina kokemisen arvoinen asia. Ne ovat kuitenkin eri pelejä kuin runkosarjaväännöt ja aiheuttavat ihan erilaista kutinaa vatsanpohjassa. Ja aina on olemassa se pieni toivonvire, että josko tänä keväänä kuitenkin omalla joukkueella lumipallo lähtisi pyörimään ja kasvamaan oikeaan suuntaan.

Henkisesti Ilveksen pudotuspeleihin selviytymisellä olisi ollut iso merkitys tulevankin kauden kannalta, vaikka menestystä ei niissä olisi tullutkaan. Nyt näin karmaiseva pettymys loppuun latistaa entisestään fiilistä ilvesläisten keskuudessa ja vaikeuttaa entisestään myös taloudellista puolta. Kyllä tällä tippumisella on todennäköisesti negativiisia vaikutuksia myös ensi kauteen, valitettavasti.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Yksi urheilun ehdottomasti hienoimpia ilmiöitä on se, kun viittä vaille mahdottomassa onnistutaan. Olen aina ollut heikkona noihin tilanteisiin. Nyt, kun toimijana oli oma rakas kiekkojoukkueeni, niin fiilis oli uskomaton. Ei riitä sanat kuvaamaan.

Toisaalta en missään tapauksessa olisi halunnut, että katkeran kalkin nielee Ilves. Mikä tahansa muu liigajoukkue mielummin. Ilves on saanut kestää ihan liikaa pettymyksiä viime vuosina, ja toivon, että jatko on duurivoittoisempaa.
 
Sitä paitsi itse haen ainakin kannattamisella elämyksiä ja pudotuspelit ovat aina kokemisen arvoinen asia. Ne ovat kuitenkin eri pelejä kuin runkosarjaväännöt ja aiheuttavat ihan erilaista kutinaa vatsanpohjassa.

Itse olen ehtinyt viimeisen kymmenen vuoden aikana kokea jo ihan riittävästi sitä, miten kutkuttavaa on kannattaa joukkuetta, joka on puolivälierissä vastaantulija. Realistinen sauma neljän joukkoon Ilveksellä oli viimeksi vuonna 2004.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Yksi urheilun ehdottomasti hienoimpia ilmiöitä on se, kun viittä vaille mahdottomassa onnistutaan. Olen aina ollut heikkona noihin tilanteisiin.
Kyllä näin on. Muistatko miten v.2002 Jokerit nousi ilman maalivahtia tasoihin ja sittemmin jatkoajalla voittoon Kerhoa vastaan kolmannessa välieräottelussa? Siinä oli jotain elämää suurempaa jota varmaan sinäkin juhlit pitkään?
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä näin on. Muistatko miten v.2002 Jokerit nousi ilman maalivahtia tasoihin ja sittemmin jatkoajalla voittoon Kerhoa vastaan kolmannessa välieräottelussa? Siinä oli jotain elämää suurempaa jota varmaan sinäkin juhlit pitkään?
Juu, muistan, näin "ulkopuolisena". Jokereilla oli perinteiseen tapaan ratkaisuhetkillä kentällä kahden värisiä paitoja HPK:ta vastaan. Sekä pelissä nro. 2 että 3. No, katsotaan mikä on tilanne huomenna. Toivottavasti tänään hyvin viheltänyt tuomaripari jatkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös