Taas tuli Hakalle turpiin

• 2 986
  • 40

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Aamun hesarissa Timö Järviö kolumnissaan kritisoi Kekeä hänen luomastaan ylivarovaisesta taktiikasta jolla liigassa pärjätään mutta Euroopassa ei ole mitään jakoa.Täyttä asiaa joka sana.
Hakan jatkoonpääsy oli tappioksi koko jalkapallolle sillä mikäli Liverpool pelaa edes puolivaloilla on tulossa teurastus.
En ymmärrä puheita kansallisesta urheilujuhlasta sillä tämä ei ole siä mitä oli silloin kun Hjk pääsi mestarien liigaan.Toivon että vain harva menee laittamaan rahansa peliin joka ei ole sen rahan arvoinen.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Timo Järviö on mielestäni yleensä kuulunut "jälki-viisaat-toimittajat" ryhmään, mutta tämänpäiväinen kirjoitus on mielestäni ihan OK.
Kyllä HAKAlla on ollut mahdollisuuksia näyttöihin Euro-peleissä jo monena vuonna. Mitään ei ole tapahtunut.
Hakan materiaali on täysin surkea Euro-peleihin nähden. Nykyään tarvitaan pelaajia, jotka pystyvät venymään kansainvälisissä peleissä (aivan kuten lätkän maajoukuueessa) ja siihen HAKAn pelaajat eivät pysty eivätkä ole pystyneet.
Tulee mieleeni entinen juoksia "Lätsä-Pekka" Päivärinta, joka oli kova luu kotimaisissa kilpailuissa, mutta kansainvälisissä kilpailuissa tuli lähes aina "paskat housuihin".

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
MIXU Minua ei edes kiinnosta Hakan panokset pelissä, tai heidän pelityylinsä. Luulen että Liverpool imee yleisöä stadikalle... Ja minulle ottelu on rahan arvoinen. Sama juttu on monelle Jokerit- Colorado pelissä.

Ja mitä HJKn mestareitten liigan peleihin tulee niin tuskin samaa tunnelmaa tulee, mutta on vastus ainakin nimekkäämpi kuin yksikään HJKn vastuksista... "Paremmuudesta" en tiedä...

Hmm ottelun alkaminen 21.00 tulee varmasti karsimaan muualta tulevaa yleisöä.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lipunmyynnistä

Lipunmyynti alkaa tiistaiaamuna tai aikaisintaan maanantai-iltana.

Suosikkijoukkue
TPS, LFC, FCB, Sens
Tämä on peli jota en niin sanotusti jättäisi väliin mistään hinnasta!!! Keke oli oikeassa sanoessaan, ettei voi odottaa maajoukkueen tahi HJK:n saamaa tukea, sillä Suomessa on vähintään yhtä paljon Liverpoolin kuin Hakankin kannattajia. Valveutuneimmat ovat toki varmasti haistaneet Kiekkopesästä asti kantaneesta nimimerkistäni sydämeni kuuluvan mahtaville punaisille, mutta kaikille muillekin tiedoksi, että alkuperäinen Toxtethin kauhu on nähtävissänne stadikalla keskiviikkona... Kuin myös allekirjoittanut!

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
mixulta outo kommentti. Ketä se kiinnostaa (lukuunottamatta Haka-kannattajia) vaikka Haka häviäisi 100-0?. Minulla on ainakin kaikki sympatiat Poolin puolella tuossa ottelussa, hienoa että tulevat suomeen.

Oliko HJK:n pääsy mestareiden liigaan kansallinen urheilujuhla?
Minä olen luullut, että kansallinen urheilujuhla on maajoukkueen matsi ja HJK:n matsi on puolestaaan HJK:n kannattajien juhla.
Joojoo..tiedän kyllä mitä ajetaan takaa. Tämä on niin juntti takapajula tämä suomi, että heti kun joku pikkuisen pärjää, niin lähdetään tuulipuvut kahisten sankoin joukoin sitä todistamaan seurarajoihin katsomatta.
Minä en onneksi ymmärrä miksi, enkä haluakkaan. Ällöttävää toimintaa. Jos jääkiekossa olisi sama meininki, niin minä lopettaisin sen seuraamisen kokonaan. Onneksi ei ole.

J.Rita

Jäsen
Viestin lähetti Mike
mixulta outo kommentti. Ketä se kiinnostaa (lukuunottamatta Haka-kannattajia) vaikka Haka häviäisi 100-0?. Minulla on ainakin kaikki sympatiat Poolin puolella tuossa ottelussa, hienoa että tulevat suomeen.

Oliko HJK:n pääsy mestareiden liigaan kansallinen urheilujuhla?
Minä olen luullut, että kansallinen urheilujuhla on maajoukkueen matsi ja HJK:n matsi on puolestaaan HJK:n kannattajien juhla.
Joojoo..tiedän kyllä mitä ajetaan takaa. Tämä on niin juntti takapajula tämä suomi, että heti kun joku pikkuisen pärjää, niin lähdetään tuulipuvut kahisten sankoin joukoin sitä todistamaan seurarajoihin katsomatta.
Minä en onneksi ymmärrä miksi, enkä haluakkaan. Ällöttävää toimintaa. Jos jääkiekossa olisi sama meininki, niin minä lopettaisin sen seuraamisen kokonaan. Onneksi ei ole.

Eikö se niin ole, että Hakan pääsy Champions Leagueen antaisi lisäpisteitä Suomelle FIFA:n rankingissa. Suomen on turha haaveilla EM- tai MM-kisoista niin kauan kuin Suomen karsintalohkossa pelaa kolme ennakkoon vahvempaa maata.

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Viestin lähetti Mike

Äläs nyt Mike, kyllähän jääkiekossakin on havaittavissa samaa. Jokerit-Colorado vetää takuulla paikalle muitakin kuin Jokeri-faneja johtuen juuri siitä, että on mahdollisuus nähdä kansainvälinen (jonkun mittapuun mukaan tämän hetken maailman paras seurajoukkue) suomessa pelaamassa. Ja varsinkin tämän ymmärtää jalkapallossa, jossa kansainväliset liigat ovat aivan eri tasolla suomeen verrattuna kuin jääkiekossa. Esim. Liverpoolilla on paljon suomalaisia kannattajia ja heille tämä ottelu on unelmien täyttymys. Jääkiekon puolella samanlaisia europelejä kun ei ole, niin vertailukohta puuttuu.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mike

Juuri näin. Olisiko esim. minun pitänyt suomalaisena jotenkin erityisesti kannattaa HJK:ta mestareiden liigassa, vaikka en sitä muuten kannatakaan? Ei mahdu minunkaan näissä asioissa hyvin ehdottomaan ajatusmaailmaani.

Tosin ehkä ihmiselle olisi helpompaa aina säntäillä menestyksen perässä tai ylipäätään ottaa se asenne, että tänään tätä ja huomenna tuota, mistä milloinkin saa vähimmällä "vaivalla" parhaat fiilikset. Joskus hymyilyttää, kun ensin syljeskellään vaikkapa kotimaisen jalkapallon suuntaan, mutta sopivassa paikassa ollaan niin täysillä mukana että... Mutta kukin tyylillään, mikäpä minä olen heitä moittimaan.

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Viestin lähetti Mike

Hakan ja kaikkien muiden suomalaisten menestys tuo, paitsi suorituksen tekevälle joukkueelle, myös Suomelle yleisesti rankingpisteitä (=kaikille suomalaisille seurajoukkueille), joita keräämällä jatkossa joukkueemme saavat helpompia vastustajia alkukierroksilla ja riittävällä määrällä saattaa Suomelle tulla lisäpaikkoja tai suoria pääsyjä myöhemmille kierroksille.

Sikäli, mikäli kannatat mitään suomalaisjoukkuetta, on syytä toivoa Hakalle voittoa molemmista Liverpool-otteluista.

Tietenkin jos oman joukkueen mahdollisuuksiin päästä viiden vuoden aikajanalla Eurocupeihin ei usko, tai jos omankaan joukkueen euro-ottelut eivät kiinnosta, niin Hakan menestys saattaa olla samantekevää. Itse kuitenkin toivon eurocupeissa aina suomalaisjoukkueille menestystä, sillä Ilves nousee vielä.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Minusta Järviön eilinen kirjoitus oli Hakan tuurista katkeran HJK:n miehen kirjoitus. Jos Haka voittaa SM:n, on se oikeutettu CL-karsintoihin ja sillä siisti. Maalit lasketaan. En kuulu Hakan kannattajiin, mutta on oikein, että urheilullisuus ja sääntöjen noudattaminen ratkaisevat, vaikka sitten pelityyli olisi tylsää ja kyseessä Keken tapa peluuttaa tai Lasse Falk lätkän puolella.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mane

Olet oikeassa. Sitä parempi, mitä enemmän noita ranking-pisteitä suomalaiselle jalkapallolle ropisee. Se, etten erityisesti ryhdy "vihollisia" kannattamaan, ei silti todellakaan (ainakaan minun kohdallani) tarkoita sitä, että hullunkiilto silmissä rukoilisin muiden suomalaisseurojen häviävän omat euro-ottelunsa. Hienoa mainostahan se suomalaiselle jalkapallolle on, jos ollaan niin kovia, että pärjätään euro-kentillä.

Jazzin Intertoto-ottelut tulivat tällä kaudella eteen yllättäen. Silti olisi toivonut liigalta vähän enemmän joustoa ohjelmaan. Tyylihän oli, että "ei voi auttaa, olkaa tyytyväisiä, kun pääsette pelaamaan" (mitäpä sen väliä, ehtiikö ajoissa pelipaikalle...) Ei noita ranking-pisteitä ilmeisesti kukaan silloin sen kummemmin ajatellut.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Mike ja muut

Mielestäni se on junttimaista että Suomalainen kannattaa mielummin jotain Brittiseuraa eikä Suomalaista seuraa.
Vaikka onhan se niin hienoa sanoa että kannattaa poolia mielummin kuin Kupsia.
En oo kuulluut Brittiläisistä lätkäfaneista jotka kannattas Jokereita,Tepsiä tai Hifkiä,Suomessa kärsitään vieläkin alemmuuden tunteesta ja kannatetaan mielummin ulkomaan seuraa kuin omia.
Ja tottakai ottelun lopputuloksella on merkitystä sillä en minä ainakaan palvo jotain Hyypiää tai Owenia ja mene vain niitä katsomaan vaan kyllä Suomen futiskin on jo niin paljon noussut että kotonakin pitää aina lähteä voittamaan.
Naurettavaa toi Suomalaisten into Britti-futikseen jonka taso on kehnoksi havaittu viime vuosina.

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
mixu: Vai että on Brittifutis huono tasoista, mitenkäs ManU ja Leeds pärjäsi viime kaudella CL:ssä? Eikös jokin vuosi jokin Britti-joukkue voittanut koko pas..n?

Ja on Liverpoolilla ja ManU:lla muissakin maissa valtavasti faneja, ei se johdu pelkästään alemmuuden tunteesta. Ehkä se johtuu siitä, että nämä seurat ovat vain niin legendaarisia, että niillä on faneja ympäri maailmaa. Fc Jazz:n kannattajana en edes ajattele huutavani Hakan tai minkään muun suomalaisen joukkueen puolesta, mutta olen tyytyväinen jos esim. Haka nyt pärjää Poolia vastaan taikka jatkossa joku muu joukkue CL:ssä. Ja onhan se harvinainen tilaisuus nähdä livenä Poolin tasoinen joukkue, vaikka itse olenkin Evertonin kannattaja :cool:.

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Re: Milloin liput??

Viestin lähetti TommyT
Ja koskas tähän suureen suomalaiseen jalkapallistien näytökseen saa varata lippuja Lippupalvelusta, kuka tietää?

Vai eikö kukaan kerro, jotta saisi itselleen varmasti flibarin...?-)

-TommyT-

UEFA:n bolitbyroon kokous on kello kolmelta tänään. Jos Haka pelaa, alkaa Lippupalvelu myymään lippuja tossa viiden maissa. Hakan toimistolta voi lippuja varata jo nyt, mutta ne pitää noutaa Valkeakoskelta.

Tavattoman siistiä jos peli pelataan. Toivottavasti Hakasta on vastusta Maksa-altaalaisille. Englanti on jalkapallon kotimaa ja Liverpool legendaarinen, menestynyt ja hyvä seurajoukkue, jossa pelaa kaksi kaikkien aikojen parasta suomalaista futaajaa.

Hakaa kannatan, koska toivon Suomi-fussen pikkuhiljaa putoavan puusta, ja juuri tälläiset matsit on niitä pieniä mutta tärkeitä askeleita.

Liverpoolia kannatan koska se on Liverpool, kotoisin fudiksen kotimaasta ja siinä pelaavat mm. Litmanen & Hyypiä.

Toivon hyvää peliä molemmille eli kaikille, myös itselleni ja muille katsojille.

So simple.

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
V***ttaa,

että matsi pelataan niin myöhään. Eipä ole oikein mahkuja lähteä paikanpäälle, kun töissä pitää olla kukonlaulun aikaan aamusella.

Kiitos kuitenkin YLE:lle, joka ihme kyllä tällaisella iakataululla televisioi matsin suorana. Olikohan varaus ohjelmistossa olemassa. Sen pari tuntia aion kyllä yöunistani nipistää, vaikka bisset täytyykin jättää väliin.

Osaako joku muuten kertoa, miten ne UEFA:n ranking-pisteet oikein nykyään Mestareiden Liigan ja Intertoton aikana lasketaan. Joskus 'vanhojen' cupien aikaan asian selvitin, mutta senkin olen kyllä autuaasti unohtanut.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy