käsittämätöntä sontaa
Muutkin ovat täsmälleen samasta aiheesta jo kirjoittaneet mutta täytyypä oma kortensa kantaa kekoon:
Kylläpä on MTV3:n Hockey Night mennyt sisällyksettömäksi hömpäksi. Todella umpisurkeaa.
Ohjelmatietojen mukaan 20 minuutin paketti pitikin sisällään pari-kolme lyhyttä välähdystä peleistä - that's it. Loppu meni jonkin digipalvelun mainostamisessa sekä veikkauspelien tuloksissa ja Timo Rajalan puhelinhaastattelussa. En tosin tiedä josko viimeisen 6 minuutin aikana olisi jotain uutta ilmennyt, suljin tv:n siinä vaiheessa.
Jo pelkästään tämän lähetyksen perusteella vakuutuin siitä että mitään digikanavapalvelua en tilaa enkä maksa - jokin raja sentään katsojan aliarvioimisessa ja paskatuotteen tuputtamisessakin on oltava.
Mika Saukkonen on reippaan ja urheilullisen oloinen nuorimies ja varmasti ihan mukava seuramies. Jääkiekosta hän ei tiedä hevon vittua, tai jos tietää, pystyy hän sen lahjakkaasti peittämään. Myöskään journalistisia lahjojaan hän ei ole tuonut esille. Todella epäluonteva kaveri vetämään tuota ohjelmaa. Kaikki on niin keinotekoisen ja väkisinväännetyn tuntuista - "miettikääpä sitä", miettisin joo jos sanoisi jotain sen arvoista.
Mutta varsinaisesti se mikä on ärsytyskynnykseni vienyt totaalisesti yli laidan on varsinkin kaikissa hockeynight -ottelulähetyksissä tapahtuva räikeä ylimainonta: jään pinta on peitetty isoilla, voimakkailla värimainoksilla jotka väkisinkin vetävät katseen puoleensa ja irti tapahtumista, ja sapen kiehuminen alkaa. Tuntuu siltä että sekä hockeynightin että mainostajan puolella ovat helposti innostuvat yo-merkonomit päässeet asialle. Mainonnan ja markkinoinnin oppikirjat eivät suosittelisi tämäntyyppistä provosoivaa, haastavaa ja ärsyttävää mainontaa kovinkaan monelle tuotteelle, varsinkaan lähes monopoliasemassa oleville Veikkaukselle, Helsingin Energialle, Suomen Sokerille (vai mikä sen nykyinen nimi onkaan). Ylimainonta ärsyttää etenkin tv-katsojia sillä isoimmat mainokset täyttävät ajoittain koko kameran ruudun ja pelitapahtumat menevät sellaiseksi värimössöksi että vitutuskäyrä nousee korkealle. Olisi mukava pitää palaveri näiden lähetysten mainosmyyntivastaavien kanssa ja kuulla millä perustein yritykset suostuvat tähän ärsytyslinjaan lähtemään.
YLEn urheiluruutu pysyy asialinjalla, kiitos siitä. Jatkossa jää MTV3 katsomatta. Täyttä paskaa.
Missä on mahdollisuus allekirjoittaa MTV3:n johdolle esitettävä adressi aiheesta?