Taas hassuttelee vastustajaa HPK – seurahistoriaketju

  • 72 244
  • 368

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Saa nähdä seisooko Hanski aition laidan päällä kädet ylhäällä 10 sekuntia ennen viimeisen Lukko-matsin päätössummeria...
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Kattotalkoot 1978-1979.
Oli muuten vaari yhtenä mestarina työmaalla ja välillä tuonne mentiin toljailemaankin. Tokko se siinä vaiheessa ajatteli että tyttären poikansa Tunturi Ponilla joskus rakennuksen katollakin ajelisi...
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
82-83 Kerho kävi voittamassa toisen playoff-ottelun Jyväskylässä 6-1.
Sitten vuorossa kotiottelu, jonka voittamalla oltaisiin liigakarsinnassa.
Kolmas playoff-ottelu JyPiä vastaan:
 

Liitteet

  • 82-83kolmas playoff.jpg
    82-83kolmas playoff.jpg
    452,2 KB · kertaa luettu: 179

turbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
87-88 pelaajat ja pelinumerot olisi hakusessa. Kyseinen kausikirja on, mutta hukassa. Löytyykö keneltäkään pelaajalistaa ja pelinumeroita?
 

Polemos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nakkilan uimaseura Uivat Nakit

lartama24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Jäähonka + espoolaiset, HIFK
Nimet tuosta ylläolevasta EP-linkistä ja numerot ulkomuistista. Saa korjata :-)


Haapamäki 9
Henriksson 3
Hokkanen 2
Kokko 7 (tässä epävarmuutta)
Korpela 5
Peura 23
Piikkilä 4
Vuorinen 6

Kokko epävarma, muuten kohtalaisen lähellä.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Nimet tuosta ylläolevasta EP-linkistä ja numerot ulkomuistista. Saa korjata :-)


Haapamäki 9
Henriksson 3
Hokkanen 2
Kokko 7 (tässä epävarmuutta)
Korpela 5
Peura 23
Piikkilä 4
Vuorinen 6

Kokko epävarma, muuten kohtalaisen lähellä.

Muistan että Piikkilä pelasi ainakin jonkun kauden 29, mutta onko pelannut nelosellakin. Kokosta tuli 25 mieleen. Muista olen samaa mieltä.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Muistan että Piikkilä pelasi ainakin jonkun kauden 29, mutta onko pelannut nelosellakin. Kokosta tuli 25 mieleen. Muista olen samaa mieltä.

Eikö se ollut Make Piikkilä, joka pelasi numerolla 29 ennen kuin vaihtoi numeroon 12? Ja muistelen vaihdonkin olleen huhujen mukaan ketjukavereiden Teppo Kivelän (#10) ja Pekka Peltolan (#11) Maken selän takana junailema.

Komppaan @lartama24 ja veikkaan puolustaja Veli-Matti Piikkilän numeron olleen 4 :).

Varma en kylläkään ole.
 
Viimeksi muokattu:

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Eikö se ollut Make Piikkilä, joka pelasi numerolla 29 ennen kuin vaihtoi numeroon 12? Ja muistelen vaihdonkin olleen huhujen mukaan ketjukavereiden Teppo Kivelän (#10) ja Pekka Peltolan (#11) Maken selän takana junailema.

Komppaan @lartama24 ja veikkaan puolustaja Veli-Matti Piikkilän numeron olleen 4 :).

Varma en kylläkään ole.

Näin tais olla, kun seuraavalla kaudella Make näyttikin pelanneen 29, tämä selviää Elitestäkin.

Lisäksi kun nyt katoin tuon kauden rosterin Elitestä, niin tuon kauden Kokko niminen pakki olikin näköjään Juha Kokko eikä edellisenä kautena luutinut Ari Kokko. Ari Kokosta olen aika saletti, että oli 25. Ari asui samassa talossakin. Juhasta ei mitään hajua vaikka taisivat olla veljeksiä? Todennäköisesti siis @lartama24 on oikeassa noiden numeroiden kanssa.
 

Ice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Ikävänkantaja, Jerry100, Hereworth
Näin tais olla, kun seuraavalla kaudella Make näyttikin pelanneen 29, tämä selviää Elitestäkin.

Lisäksi kun nyt katoin tuon kauden rosterin Elitestä, niin tuon kauden Kokko niminen pakki olikin näköjään Juha Kokko eikä edellisenä kautena luutinut Ari Kokko. Ari Kokosta olen aika saletti, että oli 25. Ari asui samassa talossakin. Juhasta ei mitään hajua vaikka taisivat olla veljeksiä? Todennäköisesti siis @lartama24 on oikeassa noiden numeroiden kanssa.
Mun käsittääkseni Juha ja Ari eivät ole veljeksiä. Juhan veli on Petri, joka oli tanssija. Asuivat samassa talossa 70-80 luvuilla.
 

lartama24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Jäähonka + espoolaiset, HIFK
Edellä mainittuun Piikkilän Maken numeroihin #29 ja #12 liittyen tuli sellainen muisto mieleeni että Moppe Kalliokoskihan kurvaili pitkään numerolla #12, mutta vaihtoi sen jostain syystä (onko muuten tietoa tai muistikuvaa miksi?) numeroon #32. Siihen aikaan pelaajanumerot oli melkein poikkeuksetta välillä 1-31, ja hallilla kiersi tieto että nyt se kusi on noussut Mopen päähän kun piti ottaa tommonen erikoinen numero.

Moppehan päivysti kesät Linnanpuiston minigolfkentän kioskissa. Olikohan se ja joku keskustan kahvila Kalliokosken perheyritys, jotain sellaista olisi muistilokeroissa.
 

lartama24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Jäähonka + espoolaiset, HIFK
Skannasin / kuvasin talteen KERHOLAINEN - HPK:n jäsenlehti n:o 1 vuodelta 1982, löytyy Tästä linkistä ! (Linkki vie imgur.com -palveluun). Lehti siis siltä keväältä kun kauden 1981-1982 ja play-offien lopuksi pudotettiin Lukko liigasta.

Kannessa komeilee edustava otos sen aikaisesta juniorituotannosta! Tossahan sitä olen alariveillä minäkin!

Kuka muu palstatovereista löytää itsensä tästä?
 

Polemos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nakkilan uimaseura Uivat Nakit
Skannasin / kuvasin talteen KERHOLAINEN - HPK:n jäsenlehti n:o 1 vuodelta 1982, löytyy Tästä linkistä ! (Linkki vie imgur.com -palveluun). Lehti siis siltä keväältä kun kauden 1981-1982 ja play-offien lopuksi pudotettiin Lukko liigasta.

Kannessa komeilee edustava otos sen aikaisesta juniorituotannosta! Tossahan sitä olen alariveillä minäkin!

Kuka muu palstatovereista löytää itsensä tästä?
Hieno postaus!

Silmiini osui sivulla 8 oleva ilmoitus, että runkosarjan kausarit eivät kelpaa karsinnoissa. Luulin, että tämä trendi oli tuoreempi.
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Hieno postaus!

Silmiini osui sivulla 8 oleva ilmoitus, että runkosarjan kausarit eivät kelpaa karsinnoissa. Luulin, että tämä trendi oli tuoreempi.
Luin tuon, että runkosarjan kalsarit eivät kelpaa karsinnoissa... no, hyvähän se olisikin vaihtaa puhdasta ylle aina välillä.
 

M10

Jäsen
Skannasin / kuvasin talteen KERHOLAINEN - HPK:n jäsenlehti n:o 1 vuodelta 1982, löytyy Tästä linkistä ! (Linkki vie imgur.com -palveluun). Lehti siis siltä keväältä kun kauden 1981-1982 ja play-offien lopuksi pudotettiin Lukko liigasta.

Kannessa komeilee edustava otos sen aikaisesta juniorituotannosta! Tossahan sitä olen alariveillä minäkin!

Kuka muu palstatovereista löytää itsensä tästä?

Kiitos paljon tästä. Hienoja kuvia historialliselta kaudelta.
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Skannasin / kuvasin talteen KERHOLAINEN - HPK:n jäsenlehti n:o 1 vuodelta 1982, löytyy Tästä linkistä ! (Linkki vie imgur.com -palveluun). Lehti siis siltä keväältä kun kauden 1981-1982 ja play-offien lopuksi pudotettiin Lukko liigasta.

Kannessa komeilee edustava otos sen aikaisesta juniorituotannosta! Tossahan sitä olen alariveillä minäkin!

Kuka muu palstatovereista löytää itsensä tästä?
Upeaa! Kiinnostavaa myös bongata tuolta, että Sibeliuksenkatu 15 on Kummilan rakentama.

Esitän toiveen, että myös muutama vuosi sitten Hämeen Sanomien osavuosikertoja hakeneet laittavat lätkäkuvista kuvia jakoon tänne, jos sille päälle sattuvat. Tai jos on muuten vanhoja lehtiä tallessa.
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Tulipa selattua tilastoja. Kauden 1999-2000 maailmanmestarit 18-vuotiaissa. Mukana kaksi todellista myöhempää kerhon kulttipelaajaa: Joni Puurula ja Tuukka Mäkelä. Oli mukana myös Kari Lehtonen, Mikko Koivu, Tuomo Ruutu, Tuomas Pihlman, Jarkko Immonen... oi aikoja!

Vaan muistatteko, kuka oli joukkueen kapteeni? Itse en muistanut, mutta jos Eliteprospectsin tieto pitää paikkansa, huikeaa kerholaishistoriaa sekin.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Tulipa selattua tilastoja. Kauden 1999-2000 maailmanmestarit 18-vuotiaissa. Mukana kaksi todellista myöhempää kerhon kulttipelaajaa: Joni Puurula ja Tuukka Mäkelä. Oli mukana myös Kari Lehtonen, Mikko Koivu, Tuomo Ruutu, Tuomas Pihlman, Jarkko Immonen... oi aikoja!

Vaan muistatteko, kuka oli joukkueen kapteeni? Itse en muistanut, mutta jos Eliteprospectsin tieto pitää paikkansa, huikeaa kerholaishistoriaa sekin.
Oli pakko luntata, ja kyllä se tieto pitää paikkansa. Tähän voisi laittaa ainakin yhden vihjeen, joka avaisi asian...
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Siis itse tiedän. Ajattelin jos joku haluaa arvuutella. Oli itseasiassa ihan tietty vihje mielessä, mutta se ehkä helpottaa liikaa.
Juu ymmärsin - tarkoitin vain, että onko riittävä vihje vai jääkö kuti piippuun?

Toki tuo leijonavihje käy omanakin pähkinänä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös