YLE:n stoori - Kovasen kommentit
Kirjoitinpa nuo nauhalta puhtaaksi (kun sitä on treenattu tarpeeksi). Ei ihan pilkuntarkka sepostus, mutta lähelle ainakin.
-----------
Kovanen: -Näiden asioiden äärellä on oltu jo aika pitkään ja oon yrittänyt saada dialogia aikaan, mutta sitä ei ole oikein syntynyt.
-Kuitenkin joukkueen kapteenina oon ollut jo toista vuotta, nyt koen että on suoraselkäistä jos asiat ei mene kuin itse haluaisi niin on parempi siirtyä syrjään.
-Haluan todellakin korostaa, että tämä ei tullut mitenkään yllätyksenä.
-Nämä asiat jää varmaan ihan meidän keskeisiksi, JYPin sisäisiksi asioiksi, niissä ei ole sen suurempaa dramatiikkaa. Ne ovat jääkiekkoon...ja muutenkin normaaliin elämään liittyviä asioita.
-Tämä oli todella pitkä ja raskas, kovin paikka missä on koskaan ollut. Siinä [päätös] oli paljon tunteita, tällä hetkellä koen että se oli aivan oikea ratkaisu.
-Toivon, että joukkue ottaa tämän oikealla tavalla. Ne pelaajat otti, ainakin ne monet joiden kanssa juttelin. Ymmärsivät mua.
-Tottakai se on iso juttu, kun joukkueen kapteeni lähtee pois, mutta toisaalta hekin varmastivat ymmärtävät jos mä en voi olla mukana siellä 100%, niin silloin se on lojaalia jokaiselle pelaajalle siinä joukkueessa.
-On parempi siirtyä syrjään, jos ei voi pysty antamaan kaikkeansa, niin se on mun mielestä suoraselkäistä ja rehellistä toimintaa.
Sopimus - pelkäätkö seurauksia sopimuksen vuoksi?
-Kyllä mulla on sopimus, mutta elän siinä uskossa että me ollaan ihmisiä ja me ymmärretään toistemme ongelmia ja pystytään keskustelemaan nämä ongelmat läpi. Toivottavasti ainakin.
Entä tulevaisuus pelaajana?
-Tällä hetkellä en ole miettinyt sen pidemmälle, kuin että lähden mökille haravoimaan lehtiä. Katsotaan viikonlopun jälkeen uudestaan.
------
Melko erilainen stoori pressitiedotteeseen nähden, mutta jotenkin se ei yllätä minua ollenkaan...