Tottakai olen aivan varma, että ohi meni koska se siltä videossa näytti ja näin ovat kaikki sanoneet. Kuvittelin olevan selvä juttu, että olen varma huitaisun menneen ohi. Kaikki minulle annetut todisteet osoittivat että näin asia on.Viestin lähetti Taito-Ojanen
Sinänsä mielenkiintoista, että jo aiemmin kyselin tässä ketjussa esim. sinulta, että oletko aivan varma, että Staffordin huitaisu meni ohi. Et vastannut, vaan teit johtopäätöksesi siltä pohjalta, että ohi meni, mutta nyt tuomio tuli sen mukaan, että Staffordin isku osui Perezhoginin kypärään. Kannattaisi varmaan ensin tutkia ja sitten hutkia, kaukalossa hutkimisen voisi puolestaan jättää kokonaan.
En ole ihan varma, mitä edesauttamisella tarkoitat, mutta jos otteet vastaavat Staffordin temppua, niin kyllä. Minusta on aivan yhdentekevää, yrittikö Stafford tahallaan osua Perezhoginia päähän, sillä lyönti oli tekona jo todella vaarallinen. Perezhoginin kostoisku oli sitten kahta kauheampi, sillä siinä oli voimaa enemmän takana, joten siitäkin olisi mielestäni pitänyt pelikieltoja jakaa, vaikka olisikin ohi mennyt. Kahvakiekon ja näiden kammottavien tapausten ansiosta termi 'mailapeli' alkaa saada aivan uusia, epämiellyttäviä ulottuvuuksia.
Mitä haen tässä on se, että periaatteessa nyt Staffordia rankaistiin kauheimman kautta puhtaasti jälkiseuraamusten takia. Hänen tekonsa on sääntöjen mukaan, minun tulkinnallani, noin 2min jäähyn arvoinen. Mutta koska seuraamukset olivat mitä olivat, langetti liiga siitä uhrille (lähettääkseen viestin tai jotain vastaavaa) kuuden ottelun pelikiellon.
Ja yhtäkkiä huomataankin, että kaikki jotka paasasivat ettei seuraamuksista pidä rangaista vaan siitä teosta, ovat itse asiassa olleet seuraamusten mukaan menevän rangaistuksen kannalla, eivätkä teon mukaan menevän rangaistuksen kannalla.
Jos jollekin jäi vielä epäselväksi, tässä wire frame malli:
Staffordin mailanhuitaisu = 2min huitominen kontekstissaan.
Jälkiseuraamukset = Perezhogin kimpaantuu ja lyö Staffordilta nenän ja hampaat sisään ja aiheuttaa erittäin vakavan aivotärähdyksen.
Jälkiseuraamukset2 = Montrealin, erittäin perinteikkään ja vaikutusvaltaisen organisaation pelaaja nähdään televisiossa huitelemassa toista pelaajaa pesäpallo-otteella. Tapausta edeltää kahina (Perezhoginin kaatuminen, Staffordin kaatuminen, jalasta kiinnipito, Staffordin huitaisu) -> kahinan osapuolet ovat molemmat syyllisiä siihen mitä tapahtui, sillä eihän jääkiekossa normaalisti ole maalineduspaineja.
Nousee kauhea hulabaloo, koska a) Perezhogin on lupaava pelaaja Montreal-mittapuun mukaan b) kukaan ei tiedä, mikä Stafford on miehiään, nimetön pelaaja etenkin tusinafaneille c) oletus: Stafford on joku turha gooni joka on jäällä ainoastaan vahingoittaakseen vastapuolta d) Staffordia pitää rangaista, sillä hän, taidoton paska, kiusasi lupaavaa pelaajaa johdattaen hänet pimeälle tielle.
Seuraamusten myötä Staffordin alkuperäinen pienen jäähyn arvoinen teko ansaitseekin kuuden ottelun pelikiellon.
Joten lopettakaa se paskan jauhaminen ja tulkaa ulos kaapeistanne. Teidät on havaittu, seuraamusten mukaan rankaisijat!
YEAH YEAH YEAH CAN YOU FEEL IT BABY!
I have exorcised the demons, this house is clean!
Viimeksi muokattu: