Tälle on useita syitä, mutta niistä päällimmäisin on tunnepitoiset asiat. Urheilufanitus on ensijaisesti tunnetta, ja Tomekin nimi valmentajan penkillä aiheuttaa pääasiassa negatiivisia sellaisia.Tomek symboloi aikaa, joka johti Jokerit KHL-polulle. Tomek oli mukana liigan ehkä surullisimmassa episodissa, jossa käskytettiin urheilijoita toistensa kimppuun ja asiaa lopulta käsiteltiin käräjillä. Tomek Valtonen ei ole näytöillään liigajoukkueen peräsimessä saanut aikaan mitään merkittävää, eikä ole mitään syytä ajatella, että Jokereissa homma olisi toisin. Tunnetta on, mutta ymmärrystä ja taktista osaamista ei. Tomek sai myös kenkää Euroopan puulaakisarjassa Slovakiassa. Samaiseen joukkueeseen otti muuten idän ihmeen Teemu Pulkkisen harjoittelemaan mukaan. Minusta on täysin absurdia, että upeasti alkaneessa paluuprojektissa tehtäisiin niinkin ristiriitainen päätös kuin otettaisiin Tomek Valtonen päävalmentajaksi.
Minä en halua nähdä Tomek Valtosta Jokereisssa valmentajana. Saa olla myös eri mieltä, se on ihan ok.
Elite prospectsin mukaan Tomek on saanut viidesti kenkää viiden vuoden sisällä. Ei tämäkään vakuuta. Toki mulla ei ole tarkempaa tietoa, mitä noiden replacementtien takaa löytyy.
Edellinen pesti Jokereissa päättyi näin, kiitos @gcz_
yle.fi
Minä en halua nähdä Tomek Valtosta Jokereisssa valmentajana. Saa olla myös eri mieltä, se on ihan ok.
Elite prospectsin mukaan Tomek on saanut viidesti kenkää viiden vuoden sisällä. Ei tämäkään vakuuta. Toki mulla ei ole tarkempaa tietoa, mitä noiden replacementtien takaa löytyy.
2019-20 | Ravensburg Towerstars | DEL2 | Head Coach | Replaced by Rich Chernomaz in November |
Mora IK | HockeyAllsvenskan | Head Coach | Replaced Jeff Jakobs November 18, 2019 | |
Poland (all) | International | Head Coach | ||
Poland | OGQ | Head Coach | ||
2020-21 | HK Dukla Michalovce | Slovakia | Head Coach | Replaced Miroslav Chudy on November 18, 2020 |
2021-22 | HK Dukla Michalovce | Slovakia | Head Coach | |
2022-23 | HC Pustertal | ICEHL | Head Coach | Hired November 30, 2022 |
2023-24 | HC Pustertal | ICEHL | Head Coach | Replaced by Kasper Vuorinen on January 2, 2024 |
HK Dukla Michalovce | Slovakia | Head Coach | ||
2024-25 | HK Dukla Michalovce | Slovakia | Head Coach | Replaced by Juraj Faith on January 13, 2025 |
Edellinen pesti Jokereissa päättyi näin, kiitos @gcz_
Kolme nimeltä mainitsematonta pelaajaa ihmettelee päivän Ilta-Sanomissa Jokereiden päävalmentaja Tomek Valtosen kommentteja joukkueen tilasta. Valtonen totesi sunnuntaina kauden päättymisen jälkeen Jokereiden olleen rikkonaisin joukkue, jossa hän on ikinä ollut.
Valtonen tylytti myös Jokeri-pelaajia intohimon, aitouden sekä joukkuehengen puuttumisesta. Pelaajat itse suhtautuvat päävalmentajan kommentteihin kummaksuen.
Totta helvetissä pelaajat epäonnistuivat täysin, mutta kyllä tässä valmennusportaallakin on joku vastuu oltava.
- Tuntuu jotenkin uskomattomalta, että päävalmentajan kommentointilinja on tuollainen. Totta helvetissä pelaajat epäonnistuivat täysin, mutta kyllä tässä valmennusportaallakin on joku vastuu oltava, Jokeri-hyökkääjä toteaa Ilta-Sanomille.
Pelaajat avautuivat IS:lle Jokeri-luotsin haukuista – "Uskomatonta"
Nimettömäksi jääneet Jokeri-pelaajat purkavat päivän Ilta-Sanomissa tuntojaan päättyneestä kaudesta. Pelaajat myös vastasivat päävalmentaja Tomek Valtosen kritiikkiin.yle.fi
Viimeksi muokattu: