Itse vastaavasti muistan, että koko ko. pudotuspeli kevään oli vaikeeta saada lippuja IFK:n peleihin, ensimmäisestä pudotuspelikierroksesta lähtien. Kun finaalit sitten koitti, niin olin duunissa viritellyt kaksi konetta, josta päivittelin sivuja ja strategiana oli, että isken ekana Bluesin kotipeleihin kiinni, koska uskoin ison massan koittavan eka Nordiksen pelejä. Sain kumpaakin Espoossa pelattuun liput, mutta siinä vaiheessa kun ostot oli loppuun suoritettu, oli Nordiksen pelit varattu loppuun. Eli kyllä kyse oli silloin, jos ei minuuteista, niin kymmenistä minuuteista. Tokihan osa päätyi trokareille, mutta nopeasti ne liput meni.
Ja tarkoitus ei ollut provoilla, mutta olen nähnyt täällä sellaisiakin mielipiteitä, että "jos espoolaiset kokisivat Bluesin omakseen" niin ei olisi ongelmia. Perään tulee vihjailuja, että liian iso osa espoolaisista kannattaa IFK:ta, joten siitä se Espoon IFK idea kumpusi. En toki itse voisi kuvitella seuraa vaihtavan, jos joskus joutuisin Espooseen muuttamaan, mutta voisin kuvitella, että loikka HIFK:sta EIFK:hon olisi edes skidisti pienempi, kuin loikka Espoon Bluesiin tai kiekko-Espooseen. Toisaalta kun tällaisia voivotteluja tulee, ettei tarpeeksi moni espoolainen tunne espoolaista seuraa omakseen, niin tuntuu hassulta, että melkein seuraavassa lauseessa ollaan vannomassa, että ei ikinä, jos nimi vaihtuu ja niin edelleen. Jos se nimi vaihtuu ensikaudeksi. uuden lisenssihaltijan toimesta vaikka Espoo Icedogs muotoon ja jotkut espoolaiset kieltäytyvät lähtökohtaisesti olemasta missään tekemisissä ko. seuran kanssa, niin hehän olisivat silloin osa niitä ihmisiä, jotka eivät tuntisi espoolaista seuraa, asuinpaikastaan huolimatta, omakseen.