Tuo Jatkoajan juttu oli aika ympäripyöreä teksti, mutta sisälsi myös jonkin verran ihan täyttä faktaa. Pulkkinen on ollut huono. Muutama voi olla kanssani toista mieltä, mutta itse olen katsonut Jokereiden lähes jokaisen matsin tällä kaudella, eikä Pulkkinen ole vakuuttanut oikeastaan missään vaiheessa. Ei se taitotaso, laukaus tai peliäly sieltä mihinkään ole kadonnut. Välillä Pulkkinen pelaa ihan ok tasolla, mutta kokonaiskuvaa katsottaessa on todettava, että olen henkilökohtaisesti hyvin pettynyt tähän kauteen mieheltä, joka viime kaudella dominoi hyökkäysaluetta liigan maalikuninkaan kanssa ihan miten tahtoi (hieman kärjistäen). Mitä tapahtui sille juonikaalle kaverille, joka nautti pelaamisesta joka hetki? Onko vika Westerlundin pelitavassa? Onko vika kaverin oman päänsisällä? Miksi Pulkkisen taso ei ole noussut viime kaudesta, vaan on melkeinpä käynyt päinvastoin?
Vastauksia on varmasti monia. Kukaan tuskin osaa sanoa täsmällisesti, miksi kausi on mennyt Pulkkisen osalta enemmän tai vähemmän penkin alle. Ei, en usko, että Teemukaan osaa sanoa sitä. Monet ovat huomanneet Pulun liikkeessä huomattavaa laskua. Tämän allekirjoitan täysin. En nyt jaksa kaivella tätä ketjua, mutta joskus viime vuoden puolella kirjoittelin tähän samaiseen ketjuun juuri Pulkkisen heikosta liikkeestä. Nyt on pari viime matsia tuntunut, että useimmilla on jalka kulkenut paremmin kuin pitkään aikaan, mutta Pulkkisessa en tätä muutosta ole huomannut.
En nyt halua pelkästään kritisoida Pulkkista. Hän on nuori kaveri ja potentiaali on aivan huikea. Olen vain niin pettynyt fanina, kun "meidän oma Pulu" ei noussutkaan sille tasolle, mitä olin odottanut. Tämän kauden näytöillä ei ole asiaa kevään kotikisoihin, se on varma juttu.
Teemua ei voi kuitenkaan syyttää yrityksen puutteesta, mitä muutamat ovat tuoneet esille. Hän painaa hyökkäyspäädyssä ja puolustuspäädyssä edes takas, mutta se menee usein yli. Hän ajaa tilanteista ohi tai ei ehdi oikeaan aikaan oikeaan paikkaan. Tämäkin voisi mielestäni selittyä siitä puutteellisesta liikkeestä. Niin, mene ja tiedä. Itsellä on osunut myös se silmään, että nykyään Pulkkinen joutuu pelaamaan todella paljon syvemmällä omalla alueella. Viime kaudella, kun vastustaja myllytti meidän päädyssä niin Pulkkinen sai usein rauhassa vain seisoskella melkein siniviivan tuntumassa ja hän oli aina valmiina vastaiskuihin. Nyt Pulkkinen joutuu pelaamaan miestä siinä missä muutkin, mutta siinä hän ei yksinkertaisesti pärjää. Tätä kautta myös suurin osa viime kaudella nähdyistä vastahyökkäyksistä ovat kadonneet, kun Teemu kuluttaa voimansa kulmavääntöihin.
Yksi asia minua kuitenkin ärsyttää Pulkkisen asennoitumisessa tällä hetkellä peleihin. Se on ehkä pieni juttu, mutta jotenkin se näyttää omaan silmään, ettei vaan yksinkertaisesti kaveria kiinnostaisi pätkääkään. Lämmittelyiden aikana Pulkkinen ei ole ottanut varmaan ainuttakaan spurttia viimeiseen 20 peliin. Muut lämmittelevät lihaksiaan ja ottavat pieniä pyrähdyksiä ja sitä rataa, mutta Pulkkinen tulee kävelyvauhdilla jokaiseen harjoitukseen ja näyttää juuri siltä, ettei miestä voisi vähempää kiinnostaa koko homma. Sama juttu, kun jengi tulee ennen matsia kentälle. Yrittäisi edes näyttää siltä, että tänään otetaan pisteet himaan ja luistellaan vastustaja kumoon. Sieltä se meidän Teemu aina vaan astuu putkesta ulos ja liukuu kentällä, kun muut sentään yrittävät ottaa sitää terävää spurttia ennen peliä. Pieniä juttuja ehkä, mutta ärsyttäviä. Voi olla, että olen aivan väärässä tässä(kin) asiassa, mutta koittakaa seurata jos vaikka huomaisitte saman.
Tuli vähän negatiivinen teksti, mutta tällä hetkellä harvat meidän jengistä ansaitsevatkaan kauheasti positiivista. Katsellaan Teemun menoa uudestaan, kun Jaska palaa kokoonpanoon.