Tässä ketjussa kunnioitetaan Herr Westerlundia

  • 5 128
  • 24

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Erkka Westerlundista tuli tänään aatelinen. Hänen sukunimeään ei saa mainita ilman etuliitettä Sir tai Herr. Myös Mein Führer ja My Lord ovat hyväksyttäviä puhuttelumuotoja silloin, jos joku sattuu pääsemään puhuttelemaan Häntä. Muistakaa myös, että sinuttelu ei myöskään tule kysymykseen missään tapauksessa Der Füherin kanssa.

Itse olen äärettömän onnellinen Sir Westerlundin puolesta ja vielä enemmän Suomen lätkän puolesta. Kummolan karille ajama kriisilaiva löysi sittenkin pelastavan kapteeninsa. Jotkut pitävät Lord Westerlundia tylsänä, mutta minä voin sanoa ilman liiottelua, että kun mies puhuu jääkiekon taktisista elementeistä, jaksaisin kuunnella häntä pikkutunneille asti. Valitettavasti Herr Westerlund ei aina luota rahvaan kykyyn sisäistää asiatietoa, joten hän sortuu nykyisin jakelemaan latteuksia hölmöjä kyseleville toimittajanretaleille.

Ja kyllä. Tämä ketju on myös niille, jotka dissasivat Lord Westerlundia tietotaidon puutteesta. Anteeksi ei tarvitse pyydellä, mutta jotain on syytä sanoa. Tässä ketjussa ei ole tarkoitus myöskään dissata sitä toista mestaria, eli Hochmeister Raimo Summasta. Kaikille on selvää, että optimaalitilanteessa Sir Westerlund ja Herr Summanen täydentäisivät toisiaan edelleen. Mutta hyvillä joukkueilla(ja hyvällä alipäällystöllä, ts. pelaajien kapteenistolla) nämä finskilätkän kaksi ehdottomasti suurinta johtajaa osaavat luonnollisesti voittamisen ilman toisiaankin.
 

Splendide

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flygande fisktuppar
Itse en ole arvostanut Erkkaa laisinkaan päävalmentajana. Aina olen kunnioittanut hänen tietotaitoaan (lue: kakkosvalmentajana), mutta auktoriteettina ja lujatahtoisena valmentajana en. Nyt näissä kisoissa Erkan ja joukkueen kemiat vain kohtasivat. Erkka on antanut pelaajilleen vastuuta päättää asioista. Nyt se on toiminut, mutta uskon että varsinkin sen vuoksi, että pelaajat ovat olleet NIIN motivoituneita.

Mutta kaikki kunnia Erkalle, tämä on huikea saavutus ja on ollut mahtavaa seurata leijonien otteita. Erkka, Erkan tiimi ja tämä mahtava legendaarinen joukkue vain ovat hitsautuneet uskomattomalla tavalla yhteen tämän turnauksen aikana. Lopuksi voisin muokkailla erään legendaarisen lauseen uudelleen: SE PYÖRII SITTENKIN. --> ERKAN SYSTEEMI TOIMII SITTENKIN.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näissä turnauksissa, joissa joukkue kootaan NHL-ammattilaisista parin päivää ennen ensimmäisiä pelejä, on valmentajan roolina lähinnä valita pelitapa ja huolehtia peluutuksesta, mutta vaikutus itse pelaamiseen yksilötasolla on melko vähäinen. Motivaatiokin pitää lähteä tuolla tasolla pelaajista itsestään, ja nämä "meidän päivä"-jutut ovat loppujen lopuksi pelkkää perusyrityskonsulttipaskaa erilaisissa paketeissa. Kurin ylin muoto on itsekuri. Kunnia ylisuorittamisesta ja itsensä ylittämisestä kuuluu ensisijaisesti pelaajille itselleen.

Se taho, joka pystyy yksilötason suorituksia parantamaan, on joukkueen muu organisaatio huolehtimalla pelin ulkopuolisista asioista niin hyvin, että pelaajat voivat keskittyä pääasiaan. Tämä on ilmeisen hyvin hoidettu ainakin verrattuna USA:n organisaatioon, jota Modano kyykytti todella huolella.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Oman kylän poika saa vihdoin sen kunnian, joka hänelle kuuluu. Ennen näitäkin kisoja Erkan dissaus oli kyllä sillä tasolla, että alta pois. Mutta missä ovat ne haukkujat nyt? Vastauksena voin sanoa, että he ovat hiljaa tai kääntäneet takkinsa. Yksi näistä haukkujista on muuten Petteri Sihvonen, joka ylistää nykyään Erkkaa lähes maasta taivaaseen. Voisi olla häneltäkin julkisen anteeksipyynnön paikka. Erkka on luonut sellaisen pelikirjan/taktiikan, johon mikään muu joukkue ei ole maailmassa pystynyt vastaamaan. Hän on pystynyt roolittamaan joukkueensa täydellisesti, jopa paremmin kuin Summanen maailmancupissa. Pelaajat ovat nälkäisiä, ja täynnä voittamisen halua. Westerlund on siis myös pystynyt motivoimaan pelaajat täydellisesti.

Erkkaa on monesti moitittu hiljaiseksi tai auktoriteetiltaan huonoksi valmentajaksi. Mutta katsokaapa Suomen peliä. Kaikki pelaajat pelaavat joukkueelleen juuri niin, kun Westerlund on sanonut. Tietenkin myös GM Kurrin osuus pelaajavalinnoissa korostuu. Kurriakin on moitittu aika rankoin sanoin, mutta nyt Kurri on näyttänyt arvostelijoilleen. Toivon kuitenkin, että suurimman ylistyksen saa Erkka, Vierumäen ja Heinolan iso mies! Onnittelut miehelle jo tässä vaiheessa.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Westerlund on ymmärtänyt sen että jos joku 35 vuotias 15 vuotta Nhl:ssä pelannut kaveri tulee mukaan niin häntä voi kohdella sen mukaisesti eikä puuttua kaikkeen mitättömään kuten monella Suomalaisella valmentajalla on tapana.
Myös Erkan käytös on ihailtavaa tässä maassa missä yleensä kunnioitetaan vaan valmentajia jotka huutavat naama punaisena.
 
Nyt näyttää että niistäkin pelaajista joiden saamaa kisapaikkaa on arvosteltu, on nyt saatu vain ja ainoastaan parasta irti. Ennen kaikkea suomen pelissä pistää silmään virheiden vähyys (jos unohdetaan USA peli).

Kannattanee siis jatkossakin jättää itkupillit rannalle, vaikka paidan selässä lukisi mitä.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Takinkääntäjä ilmoittautuu!

Pakko se on myöntää, Erkkaa on tullut dissattua paljon ja näemmä täysin turhasta. Erkkahan on kuningas!

Kuten edellä on jo mainittu, joukkue on roolitettu niin täydellisesti kuin joukkueen vain voi roolittaa. Lisäksi Erkan pelinluku taito pelin sisällä näyttää olevan huippuluokkaa. Hyvänä esimerkkinä toimii 4-ketju, joka on laitettu kentälle saamaan peli jäihin aina kun vihulainen on saanut pientäkin pyöritystä suomen alueelle. Propsit myös itse ketjulle, joka on hoitanut oman roolinsa, miten sen nyt sanois, täydellisesti.

Myös Erkan suorittamista pelaajavalinnoista tuli oltua itsekin hiukan eri mieltä. Nummelinia en olisi millään huolinut kisoihin ja mikäli kaikki NHL-pelaajat ois saatu pykälään, olisin ollut valmis jättämään jopa Peltosen kotiin. Noh hyvä etten minä ole se, joka joukkuetta on koonnut, sen verran hienosti on molemmat herrat ruutunsa täyttäneet. Ville tosiaan näyttänyt mikä hän on miehiään; panokset kovenee ja Ville sen kuin petraa. Isojen pelien mies, pakko se on vaan paatuneimman Peltosen dissaajankin myöntää.

Erkka, ole niin ihana ja johdata Suomi huomenna kahdeksanteen perättäiseen voittoon!
 
Sire jne..

Speedye kirjoitti:
Yksi näistä haukkujista on muuten Petteri Sihvonen, joka ylistää nykyään Erkkaa lähes maasta taivaaseen. Voisi olla häneltäkin julkisen anteeksipyynnön paikka. Erkka on luonut sellaisen pelikirjan/taktiikan, johon mikään muu joukkue ei ole maailmassa pystynyt vastaamaan. Hän on pystynyt roolittamaan joukkueensa täydellisesti, jopa paremmin kuin Summanen maailmancupissa. Pelaajat ovat nälkäisiä, ja täynnä voittamisen halua. Westerlund on siis myös pystynyt motivoimaan pelaajat täydellisesti.

Vaikka en kaikesta olekaan Sihvosen kanssa samaa mieltä, niin hän jo viime mm-kisojen aikoihin ilmoitti olevansa se ensimmäinen takinkääntäjä, jos Erkan pelitapa alkaa toimimaan. Ja näin hän on tehnyt analysoiden.

Mutta miellyttävää on huomata, että moni vihdoinkin huomaa ettei pelaajat ole vain aivottomia lihamöykkyjä, joille pitää vain huutaa, jotta saadaan jotain aikaiseksi. Pelaajat kuitenkin henkilökohtaisella tasolla vastaa hyvin pitkälle siitä, mitä kentällä tapahtuu. Kyllähän Summanen on varmasti oikeassa paikassa erinomainen motivoija ja varmasti Erkkaa parempi, mutta Erkka voi jossain toisessa tilanteessa olla parempi.. yksi lysti.. olen edelleen sitä mieltä, että molemmat ovat hyviä valmentajia, mutta ei elämää suurempaa. Henkilökohtaisella tasolla olen todella iloinen Erkalle sattuneesta onnesta.. niin paljon paskaa nimittäin on tällä palstalla lapioitu kaverin niskaan.

Saapa nähä miten käy, kun seuraava valmentaja tulee remmiin joskus. Ammutaanko heti varulta, että hän kuitenkin epäonnistuu vai mitä?
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ja paskat, Erkkaa voidaan alkaa kunnioittaa vasta kun viimeinenkin ottelu on voitettu. Ei mitään ennakkohypetyksiä ettei nouse porukalla hattuun. Vielä ei ole voitettu muuta kuin hopeaa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
En tiedä kuinka paljon menestyksestä pitäisi laskea valmentajan piikkiin, mutta kyllä eilinen välieräpeli Venäjää vastaan oli sellainen taktiikan riemuvoitto, että pakko on kumartaa ja syvään myös Westerlundin suuntaan. Koko joukkue pelasi melkein täydellisen ottelun ja olkoon se sitten pelaajien sitoutumisesta ja sitouttamisesta johtuvaa, niin hienoa se oli joka tapauksessa. Nyt vaan voitto huomisessa finaalissa, niin olet Erkka tervetullut takaisin kotiin, Jokereihin!
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
korkki kirjoitti:
Ja paskat, Erkkaa voidaan alkaa kunnioittaa vasta kun viimeinenkin ottelu on voitettu.

Teidän nimenne on kuninkaallisen henkivartiokaartin tiedossa. Joten kannattaa harkita tarkoin, mitä näppäimistöltään ilmoille päästää.


Yksi asia mistä olen aina Sir Westerlundia ihaillut on viileys. Vaikka hän on tietyssä mielessä Aran tyyppinen koutsi, on vaikea kuvitella Westerlundia paniikissa missään tilanteessa. Hän tulee varmasti tekemään tarvittavat vaihdot kesken peliä, jos hän katsoo sen tarpeelliseksi. Olkoonkin, ettei Lordi Westerlund omaa Sturmbannführer Summasen kaltaista joukkojen järjestykseen saamista kriisitilanteissa. Toisaalta ei ole liioiteltua väittää, että Herr Westerlundin rauhoittava viileys heijastuu myös pelaajiin, eikä joidenkin pelaajien huonosta paineensietokyvystä johtuvia kriisitilanteita näin pääse niin helposti syntymään.
 

Grillmeister

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viime MM-kisojen Latvia-nyhjäyksen jälkeen meni minulta usko Erkan valmentajankykyihin. Summasen kirjan lukeminen vain vahvisti entisestään käsitystä siitä, että yksi ainoa mies on nähnyt valon, ja että vain hän voi nostaa Suomen jääkiekiekon maailman kirkkaimpaan kärkeen.

Olin väärässä. Kiitos Erkka Westerlund Suomen jääkiekkohistorian kaikkein suurimmasta saavutuksesta! Nyt ei enää ole kuin voitettavaa, ja jos joukkue pelaa samalla tavalla kuin eilen, niin torilla tavataan!
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä, myönnetään!

Olin Summas-fani, en ole enää. Ajattelin, että Erkan valmennustyylillä Suomen tyyppinen joukkue ei menesty, en ajattele enää.

Westerlund on saanut paljon kiitosta siitä, että asiat hoidetaan maajoukkueessa aivan toisella tavalla kuin koskaan ennen. Pelaajia kuunnellaan ja homma pyörii ''heidän pillinsä mukaan''. Kiekkoammattilaiset ovat vastanneet huutoon. Kiitos Suomi, kiitos Erkka Westerlund.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Spiit kirjoitti:
Olin Summas-fani, en ole enää. Ajattelin, että Erkan valmennustyylillä Suomen tyyppinen joukkue ei menesty, en ajattele enää.

En kyllä ymmärrä miksi Sir Westerlundin soolobreikin jälkeen ei voisi "fanittaa"(mitä sillä tarkoitetaankaan) Summasta edelleen. Miesten ajamat pelityylit ovat samanlaisia; toisten mielestä ajokoiralätkää, minun mielestä voittamisen mahdollisuudet maksimoivaa totaalilätkää. Maaleja, uhrautuvaa puolustusta ja taklauksia. Mitä muuta lätkältä voi toivoa? S&W pelifilosofioissa tuskin merkittäviä eroja on. He tekivät kuitenkin lähemmäs 10 vuotta tiivistä yhteistyötä.

Johtamistyyleissä on heidän eroavaisuudet ja nyt molemmilla tyyleillä on saavutettu toistaiseksi Suomen parhaat lätkäsaavutukset. Tietenkin toivon, että Lordi Westerlund laittaa vieläkin paremmaksi, mutta vain Suomen jääkiekon takia. On varmasti niitäkin, jotka ovat nyt mielissään Suomen menestyksestä lähinnä jonkun henkilökohtaisen pelkuripatouman vuoksi Summasta, tai hänen edustamaa johtamistyyliään, kohtaan. Samat sankarit olivat lyömässä puukkoa Suomen selkään, kun Summasen tyyli toi voittoja.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Splendide kirjoitti:
Itse en ole arvostanut Erkkaa laisinkaan päävalmentajana. Aina olen kunnioittanut hänen tietotaitoaan (lue: kakkosvalmentajana), mutta auktoriteettina ja lujatahtoisena valmentajana en. Nyt näissä kisoissa Erkan ja joukkueen kemiat vain kohtasivat. Erkka on antanut pelaajilleen vastuuta päättää asioista. Nyt se on toiminut, mutta uskon että varsinkin sen vuoksi, että pelaajat ovat olleet NIIN motivoituneita.

Mutta kaikki kunnia Erkalle, tämä on huikea saavutus ja on ollut mahtavaa seurata leijonien otteita. Erkka, Erkan tiimi ja tämä mahtava legendaarinen joukkue vain ovat hitsautuneet uskomattomalla tavalla yhteen tämän turnauksen aikana. Lopuksi voisin muokkailla erään legendaarisen lauseen uudelleen: SE PYÖRII SITTENKIN. --> ERKAN SYSTEEMI TOIMII SITTENKIN.

Normalissa työelämässä on jo aikoja sitten tajuttu, että työntekijöille tulee ntaa vastuuta ja siten se paras menestys saavutetaan. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että joukkueen johtaminen huutamalla (tyyliin esim. Jortikka) on vanhanaikaista.Toki valmentajan pitää osata olla tarvittaessa tiukkakin, mutta mistäpä sen tietäisi, kuinka tiukka Erkka on kahdenkeskisissä keskusteluissa.

Joukkueen yhteen hitsautuminen johtuukin mielestäni juuri tuosta Erkan tavasta antaa vastuuta kaikille tiimissä mukana oleville. Kiitos Erkka ja kiitos koko tiimi.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Sir Westerlund......mikä titteli "apupojille" Risto Dufva ja Hannu Virta? Tuskin Dufvan ja Virrankaan osuus on kovin pieni ollut Leijonien menestyksessä.
Sir Erkkari on varmasti juuri oikean tyyppinen valmentaja kokeneille NHL-miehille. Tuskin heitä pahemmin tarvitsee neuvomaan ruveta, miten hommat hoidellaan. Eräänlaisena "päällepäsmärinä" toimiminen riittää, niinkuin on hyvin huomattu. Samanlaiset otteet huomenna Ruotsia vastaan kuin oli Venäjä-pelissä, niin kultamitalit on Suomen.
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
Vielä USA-pelin jälkeen en suostunut myöntämään Erkan ansioita tästä Leijonien menestyksestä varsinkin kun pelissä on aramaista kaaosta ja paniikkia.

Mutta Erkka on pelannut niillä korteilla mitä hänelle on jaettu ja ERITTÄIN HYVIN. Suorastaan kiitettävästi.
Suomen pienen pieni ja terävä Leijona-lauma on kiekkoillut vuosia yhdessä ja Naganosta World Cupiin luotu pohja kantaa vielä.
Erkka on vienyt Leijonia eteenpäin pelaajien ehdoilla mikä on ollut 100% oikea ratkaisu.

Kiitos Erkka!!!
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Panzerfaust kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miksi Sir Westerlundin soolobreikin jälkeen ei voisi "fanittaa"(mitä sillä tarkoitetaankaan) Summasta edelleen. Miesten ajamat pelityylit ovat samanlaisia; toisten mielestä ajokoiralätkää, minun mielestä voittamisen mahdollisuudet maksimoivaa totaalilätkää. Maaleja, uhrautuvaa puolustusta ja taklauksia. Mitä muuta lätkältä voi toivoa? S&W pelifilosofioissa tuskin merkittäviä eroja on. He tekivät kuitenkin lähemmäs 10 vuotta tiivistä yhteistyötä.

Johtamistyyleissä on heidän eroavaisuudet ja nyt molemmilla tyyleillä on saavutettu toistaiseksi Suomen parhaat lätkäsaavutukset. Tietenkin toivon, että Lordi Westerlund laittaa vieläkin paremmaksi, mutta vain Suomen jääkiekon takia. On varmasti niitäkin, jotka ovat nyt mielissään Suomen menestyksestä lähinnä jonkun henkilökohtaisen pelkuripatouman vuoksi Summasta, tai hänen edustamaa johtamistyyliään, kohtaan. Samat sankarit olivat lyömässä puukkoa Suomen selkään, kun Summasen tyyli toi voittoja.

Hmm...olet oikeassa. Nyt kun lukaisin tuon lauseen, jonka lainasit minulta, todettakoon, että se ei ehkä ihan vastaa ajatuksiani. Sanotaan mielummin näin, että En ollut ennen Westerlund-fani, nyt olen! Tajuat varmaan pointtini?
 
Birkku kirjoitti:
Itse en ole koskaan kuulunut Summaslahkoon, enkä aio myöskään liittyä Erkkalahkoon. Tämä ei tarkoita sitä etten osaisi antaa arvoa em. herrojen saavutuksille. Henkilöpalvonta ei ole kuulunut luonteeseeni koskaan enkä aloita sitä tämänkään upean saavutuksen yhteydessä.

Summasen valmennustyylissä oli asioita, jotka eivät mahtuneet millään minun jakeluuni, enkä missään vaiheessa oppinut hyväksymään ajatusta että hän olisi ainoa mies tässä maassa joka Suomen kiekkoleijonat voisi menestykseen johdattaa. Samaan hengenvetoon haluan kuitenkin todeta että miehelle kuuluu kunnia siitä työstä, jonka hän edellisen huippusaavutuksen eteen teki. Westerlund on kuitenkin jo nyt osoittanut oikeaksi arvioni siitä että huippuammattilaisille ei ole pakko huutaa pää punaisena jotta saa heidät pelaamaan huipputasolla. Rehellisyyden nimissä on kuitenkin todettava että Erkka on todistanut myös minulle olevansa paljon parempi valmentaja, mitä omissa arvioissani olen ääneen lausunut.

Kylläpäs oli niin samanlainen mieli kuin itsellä tästä asiasta. Ja täytyy myös sanoa, että vaikkei kumpaankaan lahkoon sikäli tee mieli, niin kyllähän miehiä tosiaan arvostaa voi.

Saipalahkolaiseksi en tosin aio ryhtyä.. vaikka Banham oli lähellä tehdä senkin (hymiöitä).
 
Ennen kisoja en osannut päättää nähdäänkö Torinosta 1) katastrofi vai 2) taisteleva leijona. Vaihtoehto 2 toteutui ja vielä reilusti yläkanttiin. Olin valmis veikkaamaan, että Suomi kyllä taistelee kunniakkaasti, mutta se ei vain riitä.

Westerlundin ja Summasen suhteen on lienee aivan turha tehdä pelitaktisia eroja, koska ne ovat kuitenkin hyvin pieniä. Erkka kuitenkin oli S&W yhteistyössä ne aivot ja Summanen ääni. Suomen peliä katsellessa on hyvä muistella Erkan jokin aika sitten julkaisema tutkimus, jonka lopputuloksissa painotettiin kiekonriistojen merkitystä. Vahvasti karrikoiden - kiekko kannattaa ennemmin antaa vastustaja pakille ja riistää sitten pois, kuin yrittää suoraa hyökkäyksen rakentelua. Kun katsoo Leijonien karvauspeliä Torinossa, huomaa hyvin mistä tutkimuksessa oli kysymys. Poikkeus oli USA-peli, jossa jostain syystä jäätiin pelaamaan passiivista 1-2-2 peliä - en tiedä oliko kyseessä taktiikka jenkkien vastaiskupelin eliminoimiseksi, vai joukkueen "jäätyminen" tiukassa paikassa (vai jäikö passiivinen peli päälle Saksa-ottelun säästöliekistä).

Pelaajavalinnoissa on noudatettu Aravirran "ei paras, vaan sopivin"-mallia, joskin poisjäämiset muokkasivat valintoja. Poisjäämiset ovat olleet onni onnettomuudessa Suomelle. Leijonat on roolitukseltaan kuin NHL-joukkue: Meillä on selkeät 1. ja 2. kentät, perusvarma 3. ketju ja selkeä checking line. Pelaajat ovat myös pitkälti saman tyyppisissä roolissa seurajoukkueissaan, joten kaikki saavat peliaikaa tarvittavan määrän. 1. kentän pelaajilla on usein vaikeuksia sopeutua 5min peliaikaan, joten 4. ketjun rooliin tottunut pelaaja voi tässä roolissa suoriutua paljon paremmin kuin "paperilla" parempi kolleegansa. Joukkueella on nyt myös selkeät johtajat, jotka onneksemme ovat työsulkukauden jäljiltä kovassa iskussa ja motivoituneita. Kokeneelle kaartille tämä voi hyvinkin olla viimeinen sauma isoon voittoon, joten toisin kuin Kanada/USA ei Selänne jne. ole tulleet Torinoon katselemaan maisemia. Mieleen muistuu Salt Lake Cityn Kanada peli jossa yhtäkkiä jostain kuoriutui esiin se takavuosien Selänne joka mellasti kentällä niin Prongeriinkin sattui - nyt asenne on ollut kunnossa alusta asti.

No, tänään se nähdään. Ruotsi on pelottava vastustaja. Heillä on rajaton usko omiin kykyihinsä, halu ja taito voittaa. Toivottavasti Leijonista ei tule jatkoa Ahoselle, Manniselle, Paavalniemelle....
 

Pena

Jäsen
Hieno suoritus Jellonilta ja kelpo suoritus (pyynnöstä..) sir Westerlundilta. Vielä kun olisi löytynyt johtajuutta tiukassa paikassa niin olisi nähty edes viihdyttävä finaalipeli, ehkä jopa suomalaisittain riemukkaamman lopuutuloksen kera. Kiitokset kuitenkin joukkueelle ja valmennukselle yhdestä Suomen jääkiekkohistorian hienoimmista suorituksista!
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Pena kirjoitti:
Hieno suoritus Jellonilta ja kelpo suoritus (pyynnöstä..) sir Westerlundilta. Vielä kun olisi löytynyt johtajuutta tiukassa paikassa niin olisi nähty edes viihdyttävä finaalipeli, ehkä jopa suomalaisittain riemukkaamman lopuutuloksen kera. Kiitokset kuitenkin joukkueelle ja valmennukselle yhdestä Suomen jääkiekkohistorian hienoimmista suorituksista!

Jos finaalin voittaminen on kriteeri sille kenen pitäisi olla vaihtoaitiossa finaalissa, niin missä oli Curre Lindström, kun häntä tarvittiin. : )
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Erkka ja Sumo ovat saman koulukunnan miehiä. Enkä siitä koulukunnasta tykkää. Pelataan puolustusvoittoista peliä, neljä äijää kiekon alla, minimoidaan riskit ja kytätään ylivoimaa. Se tie on yleisöystävällisen jääkiekon tuho.

Toiset katsovat kiekkoa tuloksen takia, minä nauttiakseni upeista maaleista ja kovista pommeista. Erkka ei saa mitään anteeksipyyntöä enkä takinkääntöä tee, vaikka alkusarjan aikana sitä jo mietinkin.

Suomella on nyt kaksi upeaa taktista suoritusta (2004,2006), mutta niin kauan kun strategia kusee, taktiikalla voidaan vain peittää puutteita, ei luoda mitään suurta.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Major Jullille sen verran, että voittaakseen jotain kaikkien muiden maiden paitsi Kanadan täytyy pelata puolustuspelaamisen kautta. Venäjä on punakonevuosien hiipumisen jälkeen yrittänyt menestyäs pelkällä hyökkäämisellä ja tulokset ovat nähtävissä.

Jotkut vertasivat Torinon venäläisten esityksiä vanhaan punakoneeseen, mutta eipä voi olla samaa mieltä. Itsellä ainakin muistikuvat 80-luvun punakoneesta ovat konemaisen roolitettua kiekkoa pelaavat yksilöt, joille ei paljon vapauksia suotu ja menestystä myös tuli. Taitavat yksilöt olivat Tkihonovin systeemissä tarkan roolituksen alla.

Ruotsin eilinen johtoasemassa pelaaminenhan oli myös tehokasta ja virheitä karttavaa puolustuspelaamista, jossa kiekkoa pyrittiin hallitsemaan mahdollisimman pitkään.

Lajin hienous niin futiksessa kuin kiekossakin on sekä yksilötaidon että sen organisoinnin merkitys.

Sumon ja Erkan SM-Liigavalmennusajat olivat melkoista tuskaa yleisölle, mutta minusta Erkan taktiikka on niistä ajoista kehittynyt hyökkäyspäässä enemmän vapauksia antavaksi.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Black Adder kirjoitti:
Major Jullille sen verran, että voittaakseen jotain kaikkien muiden maiden paitsi Kanadan täytyy pelata puolustuspelaamisen kautta. Venäjä on punakonevuosien hiipumisen jälkeen yrittänyt menestyäs pelkällä hyökkäämisellä ja tulokset ovat nähtävissä.

Jotkut vertasivat Torinon venäläisten esityksiä vanhaan punakoneeseen, mutta eipä voi olla samaa mieltä. Itsellä ainakin muistikuvat 80-luvun punakoneesta ovat konemaisen roolitettua kiekkoa pelaavat yksilöt, joille ei paljon vapauksia suotu ja menestystä myös tuli. Taitavat yksilöt olivat Tkihonovin systeemissä tarkan roolituksen alla.

Kyllä myöskin Kanadan on pelattava järjestelmällistä puolustuspeliä, eikä sekään riittänyt näissä kisoissa. Menestys ja yleisöystävällisyys eivät mene käsikädessä, ikävä kyllä. Menestykseen vaaditaan sekä puolustus että hyökkäys, Suomella tökkii tuo viimeksi mainittu, minkä takia sitä koitetaan kompensoida tiukalla puolustamisella - mikä onkin ainoa lääke. Mutta katsojalle siitä ei kauheasti iloa koidu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös