Tässä ketjussa hypätään Bluesin bandwagoniin

  • 22 293
  • 140
Tila
Viestiketju on suljettu.

Pompino

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Osittain voisi sillä perusteella hypätä kyytiin, että bluusereiden nykyinen menestyshän hyvin pitkälti perustuu siihen pitkäjänteiseen työhön, minkä Turun palloseuran tuleva päävalmentaja, Hannu 'Hantta' Virta, aikoinaan siellä teki.

Juhlat tietysti järjestetään keskellä Espoota eli Granissa. Siellä on selkeä keskusta ja eikö ne nykyiset rahatkin ole sieltä kotoisin.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Pompino kirjoitti:
Osittain voisi sillä perusteella hypätä kyytiin, että bluusereiden nykyinen menestyshän hyvin pitkälti perustuu siihen pitkäjänteiseen työhön, minkä Turun palloseuran tuleva päävalmentaja, Hannu 'Hantta' Virta, aikoinaan siellä teki.
Juu näin on. Virta vaan lykkäsi niitä parilla vuodella eteenpäin.
 

piru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aloitin Bluesin menestystoivomuksen ennen puolivälieräsarjaa,
pelaa hyvää ja suht. fyysistä kiekkoa,
joukkue sopiva sekoitus puurtajaa ja tähteä.

Moni tuntemani Ässäläinen ajattelee samoin.

Reilun lätkän Blues voittoon.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Nyt on sitten Arvaajakin Bluesin Bandwagonissa. Isolla julistaa Bluesin finalistiksi yhdessä Kerhon kanssa.

Toivottavasti ne siellä osuisi edes kerran oikeaan, Tapparahan oli heidän mielestään selkeä ennakkosuosikki puolivälieriin mentäessä.
 

Kaivanto

Jäsen
Panzerfaust kirjoitti:
blegistä(hyvä lempinimi, kukalie keksi?)

Logon suunnittelija sen kai tavallaan tahattomasti keksi. Jatkoajassa "bleg" nähtiin ensimmäisen kerran nimimerkki Cosmon kirjoitusvirheessä "blegian". Bluesista sitä käytti ensimmäisen kerran nimimerkki tapio maaliskuussa 2002. Syyskuussa 2002 tapio aloitti ahkeran blegitys-kampanjan ja vielä saman vuoden puolella sana oli levinnyt melko yleiseen käyttöön. Kunnia nimen lanseeraamisesta kuuluu siis tapiolle, ainakin Jatkoajassa.
 

Peacemaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
piru kirjoitti:
Reilun lätkän Blues voittoon.

Erkki "ajanmolarinyli" Rajamäki on tietty hyvä esimerkki reilun lätkän pelaajasta, eikö? NHL:ssä tällaiset kaverit viedään aina "saunan taakse".

Nythän on niin, että nelikosta juuri Blues saa näitä sympatioita eniten, eihän se ole koskaan mitään voittanut joten Blegin mestaruus tod.näk. "vituttaa" vähiten muita.

HPK hallitsevana mestarina ja "perunapitäjänä", Jokerit... no ei tarvitse edes selittää ja Kärpät "puolen Suomen poroina" häviävät taatusti kannatuksena näiden fanien mielissä, joiden oma seura on jo pudonnut.

Silti, tämä ketju, on mielestäni iso vitsi. Kapulaa vaan rattaisiin.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Peacemaker kirjoitti:
Silti, tämä ketju, on mielestäni iso vitsi. Kapulaa vaan rattaisiin.
Entäs jos Blues vastoin kaikkia odotuksia tiputtaakin ylivertaisella pelaajamateriaalilla operoivan Kärpät, oletko senkin jälkeen samaa mieltä riippumatta tuleeko Bluesin vastustajaksi HPK vai Jokerit?
 
Gags kirjoitti:
Entäs jos Blues vastoin kaikkia odotuksia tiputtaakin ylivertaisella pelaajamateriaalilla operoivan Kärpät, oletko senkin jälkeen samaa mieltä riippumatta tuleeko Bluesin vastustajaksi HPK vai Jokerit?

Ylivertaisesta materiaalista ei toki kelvannut mihinkään tähdistöön kukaan. Pyörälä vilahteli tosin joidenkin palsta-kirjoittajien listoilla.

Mutta niin se mieli muuttuu aina. Palstalla kun tuntuu olevan valloillaan yleensä mentaliteetti 'valitaan kahdesta pahasta vähempi paha'.

EDIT: siis kysymyshän ei toki ollut kohdistettuna minulle :D
 

scholl

Jäsen
Gags kirjoitti:
Entäs jos Blues vastoin kaikkia odotuksia tiputtaakin ylivertaisella pelaajamateriaalilla operoivan Kärpät

Ei se nyt vastoin kaikkia odotuksia olisi. Kärpät oli huono Bluesia vastaan runkosarjassa. Voitti syyslokakuun vaihteessa, mutta sen jälkeen Blues vei 3 seuraavaa peliä. Pelicans ei ollut mikään mittari. Kyllä minä ainakin lähden siitä, että Blues pudottaa Kärpät.

Olen yhä kyllä sitä mieltä, että blegi tulee bleegistä.
 

Peacemaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Gags kirjoitti:
Entäs jos Blues vastoin kaikkia odotuksia tiputtaakin ylivertaisella pelaajamateriaalilla operoivan Kärpät, oletko senkin jälkeen samaa mieltä riippumatta tuleeko Bluesin vastustajaksi HPK vai Jokerit?

Hyvä, oikein hyvä kysymys.

Hmmm..... Minulle on tärkeää vain Kärpät. "Melkein" sama, kuka veisi nakkikattilan, jos omat tippuu. Vähiten mestaruutta kaikista 14 joukkueesta toivon Narreille. Vastasinkohan kysymykseesi . . . . ??
 

Peppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Peacemaker kirjoitti:
Erkki "ajanmolarinyli" Rajamäki on tietty hyvä esimerkki reilun lätkän pelaajasta, eikö? NHL:ssä tällaiset kaverit viedään aina "saunan taakse".

Nythän on niin, että nelikosta juuri Blues saa näitä sympatioita eniten, eihän se ole koskaan mitään voittanut joten Blegin mestaruus tod.näk. "vituttaa" vähiten muita.

Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta paistaako pieni katkeruus ehkä läpi?
Käsittääkseni se on melko monesti käyty läpi, ettei VUODEN TAKAISESSA tilanteessa ollut tahallisuutta ja niin väittäminen on melko lapsellista ja provosoivaa (ei sinänsä tällä sivustolla poikkeuksellista).
Seuraava kappale kylläkin paljastaa syyn. Taitaa herra kaivata sitä sympatiaa pohjoisemmas? Tuskin kukaan Espoossa kuvittelee näistä bandwagonilaisista mitään tosifaneja saavansa, mutta vähäisimmän mahdollisen vitutuksen kokeminen on varmastikin ihan luonnollinen ilmiö näin aurinkoisina kevätpäivinä.
Tämä kyyti pysynee siis suosittuna, myös kapulat kyydissä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Peacemaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Ylivertaisesta materiaalista ei toki kelvannut mihinkään tähdistöön kukaan. Pyörälä vilahteli tosin joidenkin palsta-kirjoittajien listoilla.

Mutta niin se mieli muuttuu aina. Palstalla kun tuntuu olevan valloillaan yleensä mentaliteetti 'valitaan kahdesta pahasta vähempi paha'.

EDIT: siis kysymyshän ei toki ollut kohdistettuna minulle :D

Munulle oli kohdistettu.

Tämä "ylivertainen materiaali" on itseasiassa suuri harha. kuten jo tuossa kerroit, mihinkään tähdistöön ei päässyt yhtään Kärppää. Ykkösketju oli lähes koko runkosarjan riekaleina, todella paljon kautta linjan loukkaantumisia, T.Tarkin epävarmat otteet ja kokemattomuus pudotuspeleistä....jne.

Miten itseasiassa Kärpät on ennakkosuosikki?

Siksikö, että voitti runkosarjan olemalla samassa lohkossa KalPan ja Jypin kanssa?

Heikkilän joukkue on itseasiassa hitsautunut todella hyvin yhteen, varsinkin runkosarjan loppupuolelta tähän päivään on tapahtunut hienoa joukkueen "yhdentymistä". Silti, Bleg ei saa minulta sympatioita, jonka vuoksi olisin valmis ottamaan Bandwagonista kilvet irti.
 
Peppi kirjoitti:
Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta paistaako pieni katkeruus ehkä läpi?
Käsittääkseni se on melko monesti käyty läpi, ettei VUODEN TAKAISESSA tilanteessa ollut tahallisuutta ja niin väittäminen on melko lapsellista ja provosoivaa (ei sinänsä tällä sivustolla poikkeuksellista).

Tekohan oli varmasti tahallinen, mutta tuskin siinä kenenkään mielestä oli muuta syytä kuin saada Bäckströmmin peliä sekaisin eikä paikkoja paskaksi. Tästä lienee monta mielipidettä.
Seuraava kappale kylläkin paljastaa syyn. Taitaa herra kaivata sitä sympatiaa pohjoisemmas? Tuskin kukaan Espoossa kuvittelee näistä bandwagonilaisista mitään tosifaneja saavansa, mutta vähäisimmän mahdollisen vitutuksen kokeminen on varmastikin ihan luonnollinen ilmiö näin aurinkoisina kevätpäivinä.
Tämä kyyti pysynee siis suosittuna, myös kapulat kyydissä.

Kyllähän moni on sitä mieltä, että Espooseen tulee menestystä tänä keväänä ja sehän on suorassa suhteessa peliesityksiin. Runkosarjassa ei ole kuitenkaan ratkaistu mitään. Suuntaahaan se antaa siihen, että kärpillä on ollut tasaista suoritusta ja Blues on ollut vahva kärppiä vastaan.

Kyyti pysyy suosittuna ja Peacemakerilla on hyvä pointti siinä, että yleensä tällä palstalla menestymättömät saa kannatusta. Jokerit ovat ottaneet omat nöyryytystaipaleensa ja se saa taas sympatioita palstalla. HPK vähän menetti mestaruuden myötä sympatia pisteitä eikä Kärpätkään ole enää ihan NIIN suuri saatana monelle kirjoittajalle. On aivan selvää käyttäytymistä palstalla johtuen suoraan lähihistorian menestykseen joukkueilla. Me esim. ei saada sympatiaa ennen kuin tiputaan takaisin playoff paikasta taistelevien joukkoon. Lyhyesti sanottuna esim. TPSsän menestyminen on joillekin ollut niin kova paikka, että se on monen heikon kauden jälkeenkin monen inhokki. Jokereilla vähän samaa. Kärpät saa monet voimaan pahoin ja nyt on HPK:lla hieman sama ongelma. Bluesilla taas on närkästystä herättänyt joidenkin kirjoittajien tyyli ämmitellä ja provota vastajoukkueita, mutta esimerkiksi nyt on tullut heiltä aivan hyvää settiä ihan itse pelistäkin. Hyvä näin, sillä kyllä sieltä jääkiekon tuntemusta löytyy.

Jos tuon ylläolevan kiistää niin sitten pitää kyllä katsoa jo hieman eri lasein asioita läpi.
 

Peppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Jos tuon ylläolevan kiistää niin sitten pitää kyllä katsoa jo hieman eri lasein asioita läpi.

Vannon ja vakuutan, että lasit on meillä eriväriset (ja tod.näk. myös eri vahvuuksilla, voi olla myös karsastusta ja hajataittoa monella), mutta allekirjoitan siitä huolimatta analyysisi tämän Bandwagonin suosiosta. Osunee kiekko maaliinsa.
 

Peacemaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Peppi kirjoitti:
Taitaa herra kaivata sitä sympatiaa pohjoisemmas?

Ei-ei, "Pitkätossu". Ei haeta sympatioita. Ne ajat on ohi. Silloin vuonna kypärä ajeltiin Kärppä-paita päällä ilmaiseksi Turussa taksilla, kun oltiin pudotettu Narrit sensaatiomaisesti puolivälierissä. Mutta eipä ajeltu parin vuoden päästä finaaleissa, ei.

Asiaan. Mielenkiintoinen sarja tulossa ja tietysti 2000-luvun menestyneimpää seuraa vastassa oleva, oli se kuka sitten tahansa (nyt bleg), saa näihin "wagoneihinsa" mukaan niitä muita. Itseasiassa, näin se varmaan kuuluu ollakin.

Mielipiteeni tästä ketjusta oli ihan omani enkä todellakaan hae symppiksiä. Mennään kukin omillamme ja katsotaan miten meitin käy.

Jaa . . . taisin mennä ansaan pirulliseen. Eihän tämä ketju voi minustakaan turha olla, olenhan kirjoittanut siihen rivin jos toisenkin (HEH:)
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Tekohan oli varmasti tahallinen, mutta tuskin siinä kenenkään mielestä oli muuta syytä kuin saada Bäckströmmin peliä sekaisin eikä paikkoja paskaksi. Tästä lienee monta mielipidettä.

Eihän se Erkki edes osunut Nikkeen.
Oma pakkihan se päätti polven päälle istua.
Turha syytellä Kiltti-Erkkiä.
 
msg kirjoitti:
Eihän se Erkki edes osunut Nikkeen.
Oma pakkihan se päätti polven päälle istua.
Turha syytellä Kiltti-Erkkiä.

Heh heh,, senhän sinä olet kirjoittanut jo useamman kerran. Tosiaan, kiltti-Eki ei varmasti tarkoittanut teloa Bäckströmmiä, kun hän puhalsi Kukkosen Lassen korvaan, jonka jalat nousivat ilmaan (mitäs on riisitautinen). Siitä sitten Lasse ilmassa hetken katseli ja huomasi olevan pehmusteen alla, jolle päätti laskeutua :)

Kyllähän se sinäkin tiedät, että Raju-Eki se kiekon hyökkäyspäässä unohti ja kolasi pakin molarin yli maaliin. Seuraukset nyt oli erit kuin normaalisti.

P.S. Ekillä on hyvä pelityyli. Sen tunnistaa jo siitä, että omat tykkää ja vastustajat ei. Itse olen Ikan kanssa suuri Rajamäki-fani, vaikkakin Nicken loukkaantuminen pisti vituttamaan. Ainoa miinus jos pitäisi antaa niin hän olisi voinut olla samanlainen p-amerikan visiitillä, mutta rarporttien mukaan hän siellä oli kiltti-Eki. En tiedä onko palstareporttereihin tosin luottamista, mutta pelityylin pitäisi olla sama, oli vastustajalla pelotteita tai ei.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Kyllähän se sinäkin tiedät, että Raju-Eki se kiekon hyökkäyspäässä unohti ja kolasi pakin molarin yli maaliin. Seuraukset nyt oli erit kuin normaalisti.

Kerropa sinä oma näkemyksesi siitä, missä se kiekko oli kun tämä Kukkonen-Rajamäki törmäys tapahtui.
Minä väitän, että sinä tahattomasti tai tahallisesti vääristelet asiaa, jos väität kiekon olleen jossain ihan muualla.
 
msg kirjoitti:
Kerropa sinä oma näkemyksesi siitä, missä se kiekko oli kun tämä Kukkonen-Rajamäki törmäys tapahtui.
Minä väitän, että sinä tahattomasti tai tahallisesti vääristelet asiaa, jos väität kiekon olleen jossain ihan muualla.

No minäpäs kerron oman näkemykseni. Bluesin hyökkääjä toimitti kiekon maalille ja monesti olen nähnyt sellaisia yrityksiä, että toinen hyökkääjä yrittää toimittaa kiekon siitä sitten maaliin. Raju-Ekiähän ei kiekko sinänsä kiinnostanut vaan pakki. Vai oletko kovasti eri mieltä? En kommentoinut sitä alkuunkaan, oliko joku kiekollinen vai kiekoton, mutta perusperiaate on, että hyökkääjä on kiekollinen. Kaksinkamppailutilanteessa sillä ei ole tietenkään mitään merkitystä kummalla se kiekko on, mutta kyllähän siitä tilanteesta näki, että Raju-Ekin voimasta Kukkonen maalin perukoille päätyi.

Missä kohtaa väitin kiekon olleen jossain muualla?

EDIT: mutta jatka yveellä tästä, hypätään tässä ketjussa teidän bandawagoniin.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peacemaker kirjoitti:
Erkki "ajanmolarinyli" Rajamäki on tietty hyvä esimerkki reilun lätkän pelaajasta, eikö? NHL:ssä tällaiset kaverit viedään aina "saunan taakse".

Nythän on niin, että nelikosta juuri Blues saa näitä sympatioita eniten, eihän se ole koskaan mitään voittanut joten Blegin mestaruus tod.näk. "vituttaa" vähiten muita.

HPK hallitsevana mestarina ja "perunapitäjänä", Jokerit... no ei tarvitse edes selittää ja Kärpät "puolen Suomen poroina" häviävät taatusti kannatuksena näiden fanien mielissä, joiden oma seura on jo pudonnut.

Silti, tämä ketju, on mielestäni iso vitsi. Kapulaa vaan rattaisiin.

Onpa katkeraa. Rajamäki jakaa mielipiteitä. Mutta kyllä Kärpissä enemmän vastenmielisiä pelaajia on. Ja juurikin niitä, jotka tekevät kaikkein suurinta epäurheilijamaisuutta, mitä lätkässä on. Eli sukeltelua. Pesonen siinä parhaana(pahimpana) esimerkkinä. Ja kun sen lisäksi menestystä tulee, niin eikö se ole aivan selvä, että esim. Bluesi kerää enemmän sympatioita kuin Kärpät ?

Turhahan siitä on täällä porata.
 

Peacemaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Wiltord kirjoitti:
Onpa katkeraa. Rajamäki jakaa mielipiteitä. Mutta kyllä Kärpissä enemmän vastenmielisiä pelaajia on.

Turhahan siitä on täällä porata.

Ei olla katkeria eikä täällä mitään porata. Rajamäki on asia erikseen, mutta tapahtuihan sitä aiemminkin Jokereita vastaan, jolloin Bäcks ajeltiin useampaan otteeseen ja aivan tahalleen.

Sinäkin Wiltord tiedät hyvin, miten vastustajan käy, jos esim. Jan L. ajellaan. tästä on turha inttää enempää, mutta itse kuulutan Boumediennelta ja Lupachukilta kovempia otteita mikäli jotakin sikailua ilmenee. Mikkihiiri-kärpissähän näma ajelut on yleensä katseltu sivusta.

Toki sitten tiettyä sukeltelua esiintyy Kärpissäkin, ihan niinkuin JOKAISESSA joukkueessa. Itse pidän tahallista sukeltelua ämmämäisenä, teki sen sitten vaikka oman joukkueen pelaaja. Pelicans yritti sukeltaa puolivälierissä monta kertaa jäähyjä, jotka tuomari otti hyvin eikä tuominnut mielestäni juurikaan "turhia kakkosia". Tämäkin on asia, joka olisi hyvä olla kunnossa nyt välierissä.

Tätähän tämä "Bandwagonismi" taitaa sitten olla, eli valitaan kuitenkin joku toinen suosikki kun omat ei pelaa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Peacemaker kirjoitti:
Rajamäki on asia erikseen, mutta tapahtuihan sitä aiemminkin Jokereita vastaan, jolloin Bäcks ajeltiin useampaan otteeseen ja aivan tahalleen.
Virkistäpä muistiani koska Bäckströmia on ajeltu Jokereiden toimesta? Kerran Metro kokeili kestävyyttä napauttamalla kevyen svenssonin puhelimeen ja Bäckström lähti vertavuotavana koppiin, mutta palasi vielä samassa erässä, josta saikin muuten ansaitsemansa arvostuksen. Muita loukkaantumistapauksia en nimittäin itse pleijareista muista ja minulla on sentään saatanan hyvä muisti!
 

Peacemaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Gags kirjoitti:
Virkistäpä muistiani koska Bäckströmia on ajeltu Jokereiden toimesta? Kerran Metro kokeili kestävyyttä napauttamalla kevyen svenssonin puhelimeen ja Bäckström lähti vertavuotavana koppiin, mutta palasi vielä samassa erässä, josta saikin muuten ansaitsemansa arvostuksen. Muita loukkaantumistapauksia en nimittäin itse pleijareista muista ja minulla on sentään saatanan hyvä muisti!


Voitaisiin jatkaa yyveellä, mutta menköön . . .
13.3.2004 kolmannen erän rangaistuksia:

60.00 Jokerit Todd Warriner Väkivaltaisuus 5min
60.00 Kärpät Petr Tenkrat Väkivaltaisuus 5min
60.00 Kärpät Petr Tenkrat Automaattinen käytösrangaistus 20min
60.00 Jokerit Todd Warriner Automaattinen käytösrangaistus 20min
60.00 Kärpät Niklas Bäckström Väkivaltaisuus 2min
60.00 Jokerit Pierre Claude Drouin Väkivaltaisuus 2min

Tilanne meni muistaakseni niin, että summerin jo soitua Drouin hyppäsi Bäcksin niskaan ja siitähän syntyi oikein torikokous. Niklaksella taisi palaa pinna, koska jatkuvasti joku oli koputtelemassa tai jotain.

Olin itse kyllä hallilla, mutta muistini vähän pätkii. Sinä mainostit juuri muistisi hyvyyttä, joten kerro myös minulle, miten äskeisen ottelun episodi todellisuudessa menikään?
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Itsellähän tilanne on sellainen, että on vain yksi joukkue kussakin sarjassa (Sm-liiga, Extra-liiga, Elitserien, NHL) ja jos suosikkijoukkueen pelit päättyvät, päättyy myös seuraaminen koko sarjaa kohtaan. En osaa olla vilpittömästi onnellinen kenenkään muun, kuin oman suosikkijoukkueen puolesta.

Mutta tiettyä symbatiaa saattaisi löytyä pikkuseuroille (Saipa, Jyp etc)
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Peacemaker kirjoitti:
Olin itse kyllä hallilla, mutta muistini vähän pätkii. Sinä mainostit juuri muistisi hyvyyttä, joten kerro myös minulle, miten äskeisen ottelun episodi todellisuudessa menikään?
Juu, tämän ottelun muistan hyvin, sillä olihan Jokereilta ottelun aikana taklattu käskytyksellä kaksi pelaajaa loppukaudeksi pois, joista yksi Petr "Teurastaja" Tenkratin toimesta, josta olikin jo aiemmin samassa ottelussa kuitannut 2+10 päähän tahallaan kohdistuneesta taklauksesta. Lisäksi Pesonen yrittti teurastaa Metropolitin joka nosti kädet kasvojensa eteen suojaksi ja sai tietenkin itse 5+20 ja pelikieltoa. Tuossa lopussahan teurastaja-Tenkrat yritti vielä saada Bäckströmin avustuksella kaksi Jokeri-pelaajaa lisää sairaalaan, siinä kuitenkaan onnistumatta. Mutta missä niitä Bäckströmin ajeluja tapahtui?

No oikeasti en ollut paikalla ja tuolloin näköjään Kake-Hauis todellakin käytti tuota mediassa hyväkseen, josta Jortikka muistaakseni veti ne surullisen kuuluisat "Heikkilä ei ole ikinä voittanut mitään, eikä voita"-kommenttinsa.

Itse asiaan; hyi, hyi, Tuollaista ei saisi tehdä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös