Juusela kyllä ihan jostain taas. Kaveri pohtii "ansiokkaasti" Brasilian oikeanpuolustajan paikkaa, kuinka se on ollut täysin avoinna. Todellisuudessahan kukaan ei tuota edes miettinyt, koska Maicon on ollut jo vuosia ainoa vaihtoehto sinne paikalle Dungalle.
Jos sitä pohdintaa on tehty hyvin ansiokkaissa medioissakin, sallittaneen se myös Suomen Yleisradion selostajalle.
Itse en ymmärrä tätä ainaista selostajien haukkumista. Milloin asiantuntemus ei riitä ja milloin taas tuodaan liiaksi esille yksityiskohtia. Milloin ei osata luoda tunnelmaa ja milloin se taas menee aivan liian yli.
Mulla ei ole ainakaan suurempaa valittamista kummastakaan "pääselostajasta" eli Ennekarista ja Juuselasta. Molemmat ovat palkattu selostamaan ottelua enkä odotakaan, että he olisivat lajin asiantuntijoita. He ovat erikseen siellä studioissa pohtimassa tilanteita puoliajalla ja ottelun jälkeen. Ja koska heidän ei tarvitse reagoida ottelun tilanteisiin sillä samalla sekunilla kuin se tapahtuu, pystyvät he helposti pitämään tämän asiantuntijuuden yllään. Sen sijaan selostajan pitää pystyä toimimaan reaaliaikaisesti, joten kun joukkueita on kymmeniä, on ymmärrettävää, että virheitä välillä tulee. Selostajan tehtävä on aivan eri kuin asiantuntijan.
Mun mielestä tärkeintä on se, että selostus on sujuvaa, se luo tunnelmaa ottelun seuraamiseen ja että selostajalla on riittävä tieto lajista. Ennekarin ja Juuselan kohdalla molemmat täyttyy, joten pienet virheet siellä täällä eivät haittaa yhtään. Tärkeintä on se peli ja jos se on paskaa niin on aivan sama kuka siellä selostaa.