Tärkeimmät pelaajat, Playoff 2005

  • 10 021
  • 55

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
HIFK: Olli Jokinen. Jokisen tuleminen käänsi IFK:n pelin nousuun, IFK tarvitsikin Päällikön.

HPK: Mika Noronen. HPK sai käyttöönsä huippuluokan maalivahdin.

Ilves: Raimo Helminen. Raipen vanhat kädet vertyvät vasta loppukaudesta ja uskomattomat veivit ja kokemus nousevat ratkaisurooliin.

Jokerit: Tim Thomas 94,59% torjunta, 15 nollapeliä. Jos kunto ei riitä playoffeihin, niin Jokerit on pulassa, kakkosmaalivahdilla kun ei ole pelituntumaa juuri lainkaan tästä kaudesta.

Jyp: Sinuhe Wallinheimo. Tällä kaudella onnistunut maalivahti, ilmeisestikin saanut hitaat jalkansa toimimaan.

Kärpät: Josef Boumedienne. Liigan ehdottomasti parhaita tällä kaudella. Lisäksi tuo sopivasti fyysisyyttä Kärppäpuolustukseen.

Lukko: Dwayne Roloson. Pelannut uskomattoman kauden maalilla.

Tappara: Stefan Öhman. Kun oma maali vuotaa on joukkueen paras pelaaja etsittävä hyökkäyksestä.

TPS: Kai Nurminen. Hyvien pisteiden turvin. TPS:llä oma pää vuotaa myös niin pahasti, ettei sieltäkään voi parhaita pelaajia poimia kuin hyökkäyspäästä.

Ässät: Jason Williams. Ratkaisija.
 
Tärkeimmät pelaajat, siis toisin sanoen kenen loukkaantuminen vaikuttaisi joukkueeseen eniten, niinkö? Laitoin perään muutamia muita vaihtoehtoja.

1. Tim Thomas, MV, Jokerit. Pasi Häkkinen maaliin? Paljonko Pasin voittoprosentti on tältä kaudelta? (Ossi Väänänen, Glen Metropolit)

2. Jason Williams, H, Ässät. Ässien vuoden 2005 sisäistä maali/pistepörssiä mulla ei ole saatavilla, mut väitän silti, et Williams on ollu yli puolissa maaleista mukana. Ja kuka muu Ässäläinen on tehnyt tällä vuosituhannella maalin playoffeissa? (Scott Langkow, Pasi Peltonen)

3. Tomas Vacuum, MV, HIFK. HIFK:lla puolustus ja hyökkäys kestävät loukkaantumisia, mutta maaliin jos laitetaan Lundell, niin tietäen HIFK:n playoff-maalivahti-historian, pelejä ei enää voiteta. (Olli Jokinen, Marek Zidlicky)

4. Jody Shelley, H, JYP. Tästä voidaan olla montaa mieltä, mutta silti mä luulen, että jos Shelley otetaan Jypiltä pois, joukkueen keskipituus tippuu kymmenen senttiä (100 mm). (Jari Korhonen, Jarkko Immonen)

5. Pasi Saarela, H, Lukko. Saarela teki viidenneksen (31/152) Lukon runkosarjan maaleista, ja lähes tuplasti sen mitä Lukon toisiksi paras maalintekijä (Torkki, 18) teki. (Hal Gill, Dwayne Roloson)

6. Mika Noronen, MV, HPK. Kuka on HPK:n kakkosvahti? Ok, Miika Wiikman oli muistaakseni alkukaudesta aivan huikea, mutta playoffs... (Riku Hahl, Jukka-Pekka Laamanen)

7. Cory Murphy, P, Ilves. Jotenkin mä olen sitä mieltä, että jos Murphy otettaisiin Ilveksen YV-pelistä pois, Ilveksen YV-peliä ei enää olisi. (Steve Kariya, Vesa Toskala)

8. Niklas Bäckström, MV; Kärpät. Kärpät on mun mielestä sarjan tasaisin joukkue, mutta vaikka Pekkarinen kaatoi (viimeisteli) välierissä HIFK:n viime kaudella, niin 10 pelin voittaminen olisi liikaa vaadittu. (Jussi Jokinen, Janne Niinimaa)

9. Ville Nieminen, H, Tappara. Nieminen on Tapparan sydän. Nieminen pois, Tappara tippuu heti. (Janne Ojanen, Pasi Puistola)

10. Kai Nurminen, H, TPS. Nurminen on niin kova maalintekijä, myös tärkeissä otteluissa, että Koivukaan ei auta, jos Nurminen otetaan pois. (Saku Koivu, Marko Kiprusoff. Sen verran jälkimmäisestä, että koska ei pelaa, TPS ei ole mestari.)
 
Re: Re: Tärkeimmät pelaajat, Playoff 2005

Viestin lähetti stouni
Muuten oma listani näyttää samalta, mutta tuo Hifkin kohta minun mielestä on eri, eli Vokoun, Kuhta, OJ, jokainen on tärkeä mies jengilleen, ja ketä heistä se tärkein, itse sanon kuitenkin Vokoun, pelit lähtivät tämän jannun tulon myötä selvään myötätuuleen, voittava maalivahti jolla pää kestää play-offit.

Niin joo, ja Kärpistä tärkeimmäksi nousee Nikke! Joka kestää paineet play-offeissa, se nähtiin viimevuonna keväällä, jolloin mies vei Kärpät mestaruuteen!

-Stouni-

Saako tähän heittää eriävän mielipiteen?

Tomas Vokoun voittava maalivahti? Missä mielessä? Ok, pelaa Nashvillessa, mutta onko Vokoun voittanut jotain maajoukkuetasollakaan, en tiedä. Mitä tämä puhe "voittavista maalivahdeista" on, kertokaa joku.

Toinen, tuo Kärppien maalivahti. Jos joku kesti viime keväänä paineet, se oli Pekkarinen. On muutamia mukavampiakin paikkoja aloittaa (ei muistaakseni ollut pelannut ennen) playoff-kautensa, kuin HIFK:ta vastaan välierien viidennen pelin jatkoajalla, vai?

Tosin, nämä valitsin itsekin joukkueidensa tärkeimmiksi, joten väittelen tavallaan myös itseni kanssa...
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Olen samoissa mietteissä kuin aikasemmat kirjoittajat..

Maalivahtien merkitys kasvaa reippaasti ja voisin sanoa ettei yksikään joukkue ilman hyvää ja onnistunutta maalivahtia pääse edes puolivälieriä pidemmälle. Mitä vain voi tietysti tapahtua, mutta kun katsoo esim. runkosarjan kärkinelikkoa niin en kovin väärässä voi olla maalivahtien suhteen. Lukon Roloson voi tietysti tehdä poikkeuksen.

Innolla odotan mitä varsinaiset pleijarit tuo tullessaan. Toivon, että pelaajat joilta odotetaan paljon, nousevat omalle tasolleen ja pelaa hyvää kiekkoa. Ketä nyt tylsää lätkää haluaa seurata? :)
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
HIFK: Olli Jokinen
HPK: Mika Noronen
Ilves: Steve Kariya/Patrik Stefan/Hannes Hyvönen
Jokerit: Glen Metropolit/Tim Thomas
JYP: Jody Shelley/Jarkko Immonen
Kärpät: Niklas Bäckström
Lukko: Pasi Saarela
Tappara: Ville Nieminen/Stefan Öhman
TPS: Saku Koivu/Kai Nurminen
Ässät: Scott Langkow/Jason Williams
 

Meikä83

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Calgary
HIFK: Tomas Vokoun, jos esim OJ pettää niin vielä on muita, mutta jos Vokoun pettää niin jäljelle jää vaan iso aukko maalinsuulle

HPK: Jukka Voutilainen, joukkueen ykkössentteri, jonka mukana kerho elää.

Ilves: Stefan/Toskala, ykkössentteri, jonka onnistumisia ilves tarvitsee. v Kuitenkin vain Toskala voi auttaa ilveksen jopa mitaleille saakka.

Jokerit: Tim Thomas, Jokereiden ehdottomasti tärkein pelaaja, voi viedä joukkueensa pitkällekin.

JYP: D.Westcott, noussut tärkeimmäksi pakiksi, joka pystyy myös ratkasemaan pelejä omalla henk.kohtaisella panoksella

Kärpät: Jari Viuhkola, viime vuonna mestaruuden avainhahmoja, jota joukkue tarvitsee myös tänä.

Lukko: Pasi Saarela, joukkue tarvitsee paljon maaleja, joita etenkin odotetaan vain yhdeltä mieheltä

Tappara: Ville Nieminen, joukkueen johtaja ja myös parhaita pistemiehiä

TPS: Teemu Lassila, ailahtelevan runkosarjan jälkeen TPS tarvitsee varmaa maalivahtipeliä, jos aikoo menestyä. Ei varaa huonompiin peleihin enään.

Ässät: Jason Williams, miehen mukana Ässät joko menestyy tai tippuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös