Tänne S-S:lle avautumiset, kiitos!

  • 2 338
  • 49

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koska minua kehoitettiin lopettamaan kirjoittelu ketjuun "legendaariset inttimuistot" ketjun aloittajan toimesta, kunnioitan hänen toivettaan, enkä sinne enää kirjoita. Kuitenkin olen huomannut, että minuun viittaavia kirjoituksia sinne edelleen virtaa, joten toivoisin, että laittaisitte ne tähän ketjuun. Ihmettelen suuresti, että ketjun aloittaja sallii kyllä muiden kuin minun kirjoittavan muita kuin "lgendaarisiksi inttijutuiksi" luokiteltuja kirjoituksia... Luonnollisesti minulla olisi niihin paljonkin kommentoitavaa, koska monet viestit ovat ensinnäkin kovasti allekirjoittaneen sanomisia vääristeleviä ja toisekseen myös asiasisällöltään harhaanjohtavia, suorastaan karkeita valheisiin tai tietämättömyyteen perustuvia väitteitä. Tässä viestiketjussa jatkan myös mielelläni armeijaan ja turvallisuuspolitiikkaan liittyvää keskustelua.

Vastenmieliset lökäpöksyluuserit saavat myös täällä tuomioni, varautukaa siihen. ;)

Ehkä jonkinlaista avausta ja vähän kertausta keskustelun pohjaksi:

1. Arvostan suuresti ihmistä, joka hoitaa asialliset tehtävät kunnialla myös tilanteissa, joissa hän ei itse saa siitä suoranaista hyötyä. Näin hän ei vaikeuta muiden ihmisten elämää ja joka tapauksessa tehtäväksi määrätyt tehtävät tulevat hoidetuksi.

2. Halveksin ihmistä, joka keskittyy pelkästään oman kivan lisäämiseen vaikka sitten muiden kustannuksella ja joka suhtautuu tehtävään kuin tehtävään välinpitämättömästi, suorastaan asioita hankaloittaen tai jopa vahinkoa ja vaaraa aiheuttaen.

Tästähän keskustelussa oli pitkälti kyse, ilmeisestikin eräille nimimerkeille tuli kiusaantunut olo, kun tunnistivat itsensä kohdasta kaksi...
 

Lust4life

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En avaudu, mutta...

Viitaten tuossa ärsyttäviä asioita koskevassa ketjussa mainitsemiisi ärsykkeisiin ja ihmisiin joihin kyseiset attribuutit istuvat heitän palloa vähän toisenlaisesta asiasta.

Minulle on parin viime vuoden aikana iskostunut selkäpiihin epämääräinen tunne jota ehkä etiäiseksikin voisi kutsua. Epäilen suuren luokan (Fox Mulder-luokka) salaliittoa jonka tavoitteena on tämän kansan tyhmentäminen. Kansan syvät rivit on saatu omaksumaan valtaisat määrät turruttavaa, hiljaa tappavaa roskaa. Salaliitossa ovat mukana kaikki valtamediamme, mutta niiden toimintaa koordinoivaa tahoa en tunne. Prosessi toimii liian tehokkaasti ollakseen sattumanvaraista, joten takana on suuria aivoja. Näiden aivojen intressejä en myöskään tunne, joskin niillä voisi olla jotain yhteyksiä Pentagonin uuteen disinformaatiovirastoon.

Regression merkkejä ovat oman ajattelukyvyn heikentyminen, yleissivistyksen puute, kritiikittömyys ja hyväuskoisuus.

Mikä eteen? Kaikki ihmiset ovat toki erilaisia niin intresseiltään kuin älykkyydeltään, enkä voi ketään tästä arvostella tai luokitella. Mutta mitä pidemmälle tämä prosessi etenee sitä helpommin ohjailtavaa on äänestäjämassa. Muuten minua ei juuri liikuta toisten ihmisten ajatukset, pohtikoon kukin mitä lystää, mutta kun pitäisi kumminkin tässä maassa vielä asustaa...
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Lust4life, kansa on aina tyhmä. Suuri joukko ihmisiä on aina tyhmä. Yksittäinen ihminen on viisas. On aina ollut ja tulee aina olemaan. Perimmäinen syy voi olla se, että viisaat ihmiset tietävät missä mennään, ja kun joku tyhmä haluaa ohjata joukkoa omaan suuntaan viisas on hiljaa, jotta voi myöhemmin vittuilla sille tyhmemmälle kun se vei väärään suuntaan.

Eivät ihmiset ole olleet sen viisaampia ennenkään. Ihan yhtä tyhmiä juttuja silloinkin oli. Neekerit on tyhmempiä kun "normaalit" ihmiset, mutta niillä on hyvä rytmitaju jne.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Taidatte olla vähän tyhmiä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Lust4life, epäilet siis että kaikki tyhmät ihmiset ovatkin kasautumassa Jatkoaikaan pirullisen juonen aikaansaannoksena? Regression merkit viittasivat siihen suuntaan...
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Davelle

Vastailenpa ajankulukseni näihin viesteihin, jotka eivät liity legendaarisiin inttimuistoihin mitenkään ja jotka ketjuun oli lisätty lopettamisilmoitukseni jälkeen:

"Ensimmäisen kerran alan palstapoliisiksi, sen verran vituttaa tuo yksi jäppinen. Yksi (1) kirjoittaja kirjoitti ruokaan räkimisestä. Tämän kaltaisen toiminnan ovat siitä pitäen teilanneet kaikki muut riippumatta sotilasarvosta tai asenteesta maanpuolustukseen. Silti Herra Upseeri vääristelee asiat sille mallille, että kaikki muut puoltaisivat moista toimintaa."

Minä en ole huomannut, että yksikään teikäläisistä olisi esimerkiksi kirjoittanut, etteikö tuo räkimisjuttu kuuluisi "legendaarisiin inttimuistoihin". Niinpä oletan, että se mielestänne niihin kuuluu ja keskustelette mielummin esimerkiksi siitä kuin minun esille nostamistani seikoista. Ei kyseistä räkijää ole kehoitettu lopettamaan kirjoittelua kuten minua. En ole missään väittänyt, että joku teistä puoltaisi räkimistä. Itse vain katson räkimisen olevan yhtä typerää kuin säännönmukaisen velttoilun, siksi räkiminen oli mainittu siinä missä muutkin typerinä pitämäni asiat.

"Olen hyvin tyytyväinen siitä, että sait armeijassa jostain syystä hyvän pärstäkertoimen ja että koko homma meni niinkuin halusitkin."

Jos jotain olen joskus saavuttanut, se tuskin johtuu pärstäkertoisemestani vaan siitä, että olen tehnyt hommia päämääräni eteen. Armeijassa ei tarvitse olla ihmemies, tavallinen vastuuntuntoinen nuori riittää ainakin minulle täyttämään ne kriteerit, mitkä luulen olevan edellytyksenä hyvälle palvelukselle.

"Tämä kai selittää innostuneen asenteen varusmiespalvelukseen vielä näin jälkikäteenkin."

Kukas nyt vääristelee? Missä olen kirjoittanut, että olisin jotenkin innostunut varusmiespalvelukseen? Eikö se mene jo perille, että perään vastuuntuntoa? Luuletko sinä, ettei minua vituttanut harva se aamu armeijassa? Totta kai vitutti! Mutta vastuuntuntoinen ihminen ei heitä hommaa läskiksi siksi, ettei "huvittanut". En halua korostaa itseäni, suurin osa tuntemistani tapauksista oli vastuuntuntoisia, tosin niitä velttoperseitäkin olen nähnyt. Siinä mielessä kaiketi olen kiitollisessa asemassa, että esimerkiksi alokastuvassani ei ollut yhtään velttopersettä ja kaikki eivät suinkaan päätyneet AUK:hon tai RUK:hon.

"Jos homma olisi lähtenyt jo alkumetreillä menemään päin persettä ja olisit joutunut 9,5 kuukautta kuuntelemaan kaiken maailman tyhmien mulkkujen vittuilua kuten minä, voisi mielipiteesi olla tätä nykyä hieman erilainen."

Kuka se kirjoittikaan, että minä pidän itseäni muita ylempänä? Luulenpa, etten siinä tapauksessa ole ainoa... En tietenkään tunne tapaustasi, mutta uskaltaisin väittää, että armeijassa on paljon itsestä kiinni, miten homma sujuu. Jos siellä on "ei nappaa" asenteella, varmasti homma hankaloituu. Siinä mielessä ihmettelen eräänkin kommenttia siitä, että kaikkinainen lusmuilu on itse asiassa "viisas pääsee vähemmällä" sanonnan toteuttamista. Luuletko sinä, etten minä kokenut kertaakaan armeijassa mielestäni vääryyttä? Montakin kertaa! Olin sangen usein sukset ristissä esimerkiksi jaoskouluttajani kanssa.

"Järjettömyyden huippuna perustelut sille, miksi aikuisia miehiä kannattaa kävelyttää jonossa hampaiden pesuun tai purattaa ja kasauttaa pinkkoja ja punkkia. Varmasti oli kivaa muna pystyssä käskyttää tällaisia älyttömyyksiä, herra kokelas. Käytin muna-sanaa nyt abstraktissa mielessä, mutta vääristele vain ihan vapaasti."

Alokaskauden ohjatut aamutoimet ja muut hygieniaan/siisteyteen tähtäävät toimet liittyvät nekin kurin, järjestyksen ja automaattisen joukossa toimimisen sisäistämiseen sen lisäksi, että siisteys on tärkeää sinänsä, ei siinä sen kummemasta ole kyse. Onhan se vähän hassua siviilistä tulleelle (aikuiselle?), en minä sitä kiellä. Mutta siviilimaailmassa opitulla metodilla ei pitkälle sotatilanteessa pötki. Jälleen korostan, että asiattomat hommat ovat asiattomia. Toki pidän lapsellisena ja oman heikon arvovallan pönkittämisenä, jos varusmiesjohtajat eivät muuhun keskitykään kuin pinkkojen räjäyttelemiseen.

Johtaminen on ennen kaikkea vastuuta, jos johtamisen ottaa vakavasti. Sen kummempaa kivaa en esimerkiksi aamutoimien ohjaamisessa nähnyt, joka johtamistoimenpiteenä kuuluu vieläpä kaikkein yksinkertaisimpiin. No, ehkä siinä se oli kivaa, että se oli niin helppoa, ei tarvinnut paljoa stressata. Itse asiassa kesken parhaimpien unien herääminen oli kyllä vastenmielistä. Munanikin oli lepotilassa, niin fyysisessä kuin henkisessäkin mielessä ajateltuna.

"Anteeksi kimpaantumiseni. Rupesi vain kyrpimään vääristely ja valehtelu. Olen sillä tavalla vähän hassu, etten oikein siedä näitä toimia."

Minuakin kyrpii kyseiset seikat, aivan suunnattomasti, ja joskus tulen sanoneeksi/kirjoittaneeksi sen seurauksena sellaista, että se ei välttämättä kuulu yleiselle nettipalstalle.
 

Lust4life

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
fiftyeight

Pois se minusta, täällähän käydään mitä viriileintä keskustelua aiheesta kuin aiheesta. Virkistävä paikka tämä on...
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Suomi-Salama
1. Arvostan suuresti ihmistä, joka hoitaa asialliset tehtävät kunnialla myös tilanteissa, joissa hän ei itse saa siitä suoranaista hyötyä. Näin hän ei vaikeuta muiden ihmisten elämää ja joka tapauksessa tehtäväksi määrätyt tehtävät tulevat hoidetuksi.
Entä jos armeijasta onkin enemmän haittaa, kuin hyötyä? Itse ainakin olisin voinut käyttää senkin ajan (285vrk) paljon paremminkin, kuin leikkimällä lasten lailla aikuisten ihmisten kesken. Ymmärrän kyllä, että sillä leikkimisellä on ihan tarkoituskin, mutta ei olisi kovin kummallista, että näitä leikkejä käytetään siinä laitoksessa usein pelkkään vittuiluun, kuin oikeasti koulutukseen.

2. Halveksin ihmistä, joka keskittyy pelkästään oman kivan lisäämiseen vaikka sitten muiden kustannuksella ja joka suhtautuu tehtävään kuin tehtävään välinpitämättömästi, suorastaan asioita hankaloittaen tai jopa vahinkoa ja vaaraa aiheuttaen.
Itse en laiskotellut armeijassa "muiden kustannuksella", eikä laiskotteluni aiheuttanut koskaan minkäänlaista vaaratilannetta tai vahinkoa kenellekään. Eikä se myöskään hankaloittanut kenenkään asioita.

En siis ainakaan tunnistanut itseäni siis kohdasta 2.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
BigRedBob

"Entä jos armeijasta onkin enemmän haittaa, kuin hyötyä? Itse ainakin olisin voinut käyttää senkin ajan (285vrk) paljon paremminkin, kuin leikkimällä lasten lailla aikuisten ihmisten kesken."

Voi hyvin olla, että monissa tapauksessa armeijasta on henkilölle itselleen enemmän haittaa kuin hyötyä. Enpä kiistä. Minä kun en vain tätä asiaa ajattelekaan henkilökohtaisen hyödyn näkökulmasta. Tästähän olemme jo keskustelleet. Tuolle minä en mitään voi, että katsot leikkimiseksi sen, mikä liittyy armeijaan. Olkoot se sitten sinun käsityksesi asiasta. Olen kuitenkin eri mieltä. Toivottavasti sinun ei tarvitse siviilissä leikkiä ja toivottavasti olet aikuinen. Tuo armeijassa kieltämättä varsin yleinen kisaileminen varusmiesten kesken johtuu mielestäni siitä, että siinä iässä monet eivät vielä ole henkisesti aikuisia. Itse määrittelisin henkisen aikuisuuden olotilaksi, missä ihminen kykenee ottamaan vastuun itsestään ja tekemisistään sekä huomioimaan kanssaihmiset. Osa ei kasva aikuisiksi koskaan. Vastuu ei tarkoita pelkästään sitä, että myöntää hölmöilynsä ja korvaa ne. Vastuuta ja kypsyyttä on myös se, ettei tee hölmöyksiä.

"Ymmärrän kyllä, että sillä leikkimisellä on ihan tarkoituskin, mutta ei olisi kovin kummallista, että näitä leikkejä käytetään siinä laitoksessa usein pelkkään vittuiluun, kuin oikeasti koulutukseen."

Pyydän armeijainstituutioon myönteisesti suhtautuvana ihmisenä anteeksi, jos sinua on kiusattu armeijassa... Puhallan virtuaalisesti haavaasi, jotta se paranisi.

"Itse en laiskotellut armeijassa "muiden kustannuksella", eikä laiskotteluni aiheuttanut koskaan minkäänlaista vaaratilannetta tai vahinkoa kenellekään. Eikä se myöskään hankaloittanut kenenkään asioita."

Sinun laiskottelusi tarkoittaa sitä, että joku muu joutuu tekemään hommat puolestasi ja juuri välinpitämättömyys ja laiskottelu on omiaan aiheuttamaan ennakoimattomia tilanteita. Mutta olethan jo myöntänyt, että tarkastelet asioita vain oma etu ensimmäisenä mielessäsi. Tällöin kokonaisuuden hallinta ja ennen kaikkea ymmärtäminen luonnollisesti vaikeutuu.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Olin Säkylässä 8kk -94, täysin toivotonta sotilasmateriaalia. Seura oli kuitenkin loistavaa ja palveluksesta selvisi kun oli vapaa-aikana erottäin hauskaa. Palveluksessa myös pystyi luottamaan kavereihin, apua tuli aina kun tarvitsi. Ikävä ei oo sitä elämää kuitenkaan yhtään, esim. jotkut mettäkeikat olivat uskomattoman masentavia...

Se oli silti aika itsestäänselvyys että menin. Historiasta kiinnostuneena mulle on selvää minkälainen osa Suomen armeijalla on ollut siinä että tämä maa on siinä kunnossa kuin on. Tunnen myös Viron historiaa hyvin ja siinä meillä on vertailukohta. Synkkä sellainen. Meillä yksinkertaisesti ei oo mielikuvitusta kuvitella mitä olis seurannut Suomen stalinisoinnista. Miten perinpohjaista fyysistä ja henkistä tuhoa se olis aiheuttanut. Ja se mielikuvitus puuttuu hyvin pitkälti sen takia, että venäläiset pystyttiin uskomattoman kovien taistelujen jälkeen pysäyttämään Viipurin taakse. (Sen jälkeen tietysti tarvittiin taitavaa neuvottelupolitiikkaa - mutta sen takia että oli jotain mistä neuvotella. Se pääoma oli pohjimmiltaan verellä ostettu.)

Tunnen myös toisen maailmansodan yleistä historiaa aika hyvin. Moni ei ehkä tiedä että Syvärillä toimi kenttäsynagoga - yhdessä vaiheessa muutaman kilometrin päässä saksalaisten asemista... Miten sen nyt sanoisi? Suomi oli niissä kisoissa itä-rintamalla sivistynein ja inhimillisin maa. Kannatti tosiaan puolustaa sitä henkeen ja vereen ja pitää maa vapaana Hitlerin ja Stalinin terrorivallasta.

Eli perinteet jotenkin tuntui velvoittavan. No, tietysti näissä keskusteluissa on jo aiemmin kysytty että mitä relevanssia joillakin sotavuosilla on nykyaikana kun kaikki on toisin ja voidaan rauhassa "toteuttaa itseämme" modernissa hyvinvointivaltiossa? Hyvä pointti sinänsä. Mutta ehkä ollaan jotain velkaa? Eikä vara venettä kaada - tuskin tämäkään maailmankolkka ikuisia aikoja pysyy vakaana. (Jos esim. itä-naapuri sitä tälläkään hetkellä on.)

Eri asia on että ainakin mun (toki asiantuntemattomiin) silmiin se armeijan touhu vaikutti välillä suht. irrationaaliselta. En tarkoita esim. sulkeisten tapaista touhua, josta varmaan on hyötyä - mutta mm. yksi päivä meni risujen keräämiseen metsäautotien viereltä, oli varuskunnan puhtaanapitoviikko... Rakentavaa, motivoivaa, maanpuolustuksen kannalta hyödyllistä? Esimerkkejä löytyisi. Onhan armeija myös käytännössä semi-totalitaristinen organisaatio, jonka toimintaperiaatteiden pohjalle ei voisi muodostaa ihmisarvoista yhteiskuntaa.

Mutta on siinä jotain arvostettavaakin palveluksen ja velvollisuudentunnon käsitteissä. Jotenkin tämä yksityisen nautinnon ja viihteellisyyden elämäntapa alkaa tuntua suorastaan vastenmieliseltä. Vanhuuden merkkejä? Onhan se hyvä että on rajattomasti vapautta, mutta voisi sitä kai käyttää paremminkin kuin mitä nyky-Suomessa käytetään, vähemmän hedonistisesti, itsekkäästi ja materialistisesti?

Hmm, näyttääpäs tätimäiseltä vuodatukselta.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti mjr
Mutta on siinä jotain arvostettavaakin palveluksen ja velvollisuudentunnon käsitteissä. Jotenkin tämä yksityisen nautinnon ja viihteellisyyden elämäntapa alkaa tuntua suorastaan vastenmieliseltä. Vanhuuden merkkejä? Onhan se hyvä että on rajattomasti vapautta, mutta voisi sitä kai käyttää paremminkin kuin mitä nyky-Suomessa käytetään, vähemmän hedonistisesti, itsekkäästi ja materialistisesti?

Hmm, näyttääpäs tätimäiseltä vuodatukselta.

Päinvastoin! Minusta tuo näyttää itsenäiseen ja pohdiskelevaan ajatteluun kykenevän ihmisen kirjoitukselta, joka osaa nähdä asiat laajassa kontekstissa, ei vain omaa napaa tuijottaen. Lisäksi väitteeni siitä, että miehistössä on fiksua porukkaa, sai vahvistuksen.

Tuo loppuosa lämmitti suuresti sydäntäni. En sittenkään ole ainoa nuori aikuinen, jota tuo nykyisin joka paikassa ilmenevä hedonismi ärsyttää. Se saattaa sopia moneen paikkaan ja se saattaa olla monessa paikassa hyväksyttävä realiteetti, mutta armeijaan se ei mielestäni sovi. Minä kun ajattelen todellakin niin vanhanaikaisesti, että "maanpuolustus on yhteinen asiamme".
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Ja minä kun luulin olevani sekoamassa.


Chättiviestit rulez.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Viestin lähetti Jaska85
Chättiviestit rulez.

Moniko tässä ketjussa olevista viesteistä, tämän oman avautumisesi lisäksi, on mielestäsi chat-viesti? Jonkinlaista asiaa, voi tietysti armeijakeskustelun ymmärtäminen olla tiukilla, jos ei itse ole ko. laitosta kokenut missään muodossa (ei taida 17-v. olla vielä edes kutsuntavaiheessa). Mm. mjr:n ja S-S:n keskustelu on jopa mielenkiintoista luettavaa, eikä mitään chattailua.
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
saat sinä minun puolestani sinne kirjoitella kunhan on vaan muistoja. keskustelu vaan meni ihan jonnekin muualle minne ei pitänyt
 

Tibor

Jäsen
Viestin lähetti Suomi-Salama
Koska minua kehoitettiin lopettamaan kirjoittelu ketjuun "legendaariset inttimuistot" ketjun aloittajan toimesta, kunnioitan hänen toivettaan, enkä sinne enää kirjoita. Kuitenkin olen huomannut, että minuun viittaavia kirjoituksia sinne edelleen virtaa, joten toivoisin, että laittaisitte ne tähän ketjuun. Ihmettelen suuresti, että ketjun aloittaja sallii kyllä muiden kuin minun kirjoittavan muita kuin "lgendaarisiksi inttijutuiksi" luokiteltuja kirjoituksia...
Vaikka totesin asian kohdaltani loppuunkäsitellyksi, en malta olla vielä kommentoimatta. En ole missään yhteydessä kieltänyt sinua kirjoittamasta "legendaarisia inttimuistoja" palstalle. Ainoastaan esitin toiveen, että pysyttäisiin otsikossa. Mitään turvallisuuspoliittista selontekoa en usko kenenkään haluavan siellä lukea. Tätä toivon tietenkin myös muilta, joten ehkä turhaan henkilöitin viestini sinulle...
Sovinnon eleenä voisit heittää kyseiselle palstalle jonkun messevän armeijamuiston, niitä kai myös sinulta löytyy?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
S-S

Viestin lähetti Suomi-Salama
Pyydän armeijainstituutioon myönteisesti suhtautuvana ihmisenä anteeksi, jos sinua on kiusattu armeijassa... Puhallan virtuaalisesti haavaasi, jotta se paranisi.
En itse joutunut minkään kuisauksen kohteeksi, enhän minä edes tehnyt siellä mitään, mutta näin kyllä sivusta katsottuna aikamoista simputusmeininkiä, millä nyt ei varmasti ollut mitään sotilaallista koulutustarkoitusta. Minä en sitäpaitsi moisesta sieluuni haavaa saisi, eikä kyseisen instituution vastustaminen nykymuodossaan liity millään lailla tähän pelleilyyn, vaan siihen, että ihmiseltä viedään melkein vuosi aikaa, eikä siitä saa edes mitään korvausta. Monelta armeijakaveriltani meni talous aikalailla perseelleen armeijan aikana. Ei, itselläni ei mennyt. Kovin itsekästä minulta ajatella näin. Voi voi.

Sinun laiskottelusi tarkoittaa sitä, että joku muu joutuu tekemään hommat puolestasi ja juuri välinpitämättömyys ja laiskottelu on omiaan aiheuttamaan ennakoimattomia tilanteita.
Enpä nyt tähän hätään muista luistaneeni yhdestäkään tehtävästä, jossa joku muu olisi joutunut hoitamaan tekemisiäni. Jos minä luistan tietyistä harjoituksista, niin tuskin kukaan joutuu tekemään sitä harjoitusta kahta kertaa minun takiani. Ja armeijahan taitaa sitten olla yhtä veltto ja mätä laitos, kuin minäkin, kun minua ei mistään tekemisistä/tekemättä jättämisistä koskaan rangaistu. Hyväksyivät kaiken ja kuntoisuuslomaakin oikein antoivat. Paska systeemi, jota ilmiselvästi kyvyttömät pyörittävät.

Mutta olethan jo myöntänyt, että tarkastelet asioita vain oma etu ensimmäisenä mielessäsi. Tällöin kokonaisuuden hallinta ja ennen kaikkea ymmärtäminen luonnollisesti vaikeutuu.
Miten niin asioita? Olen myöntänyt, että tämä pitää paikkansa, tosin yhä vain varumiespalveluksen/mahdollisten kertausharjoitusten kohdalla. No onhan siinä jo melkein kaksi asiaa. Kuten sanottua, kyse on arvojärjestyksestä. Laitan mielellän toisen ihmisen edun omani edelle, kun kyse on sukulaisista/minulle muuten vain läheisten ihmisten edusta. Mutta jos kyse on tästä "yhteisestä asiastamme", niin oma etu on tärkeämpi.
 
Viimeksi muokattu:

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Re: BigRedBob

Viestin lähetti Suomi-Salama
"Ymmärrän kyllä, että sillä leikkimisellä on ihan tarkoituskin, mutta ei olisi kovin kummallista, että näitä leikkejä käytetään siinä laitoksessa usein pelkkään vittuiluun, kuin oikeasti koulutukseen."

Pyydän armeijainstituutioon myönteisesti suhtautuvana ihmisenä anteeksi, jos sinua on kiusattu armeijassa... Puhallan virtuaalisesti haavaasi, jotta se paranisi.


Itse olin niin laiska armeijassa kuin suinkin vain voi olla ja luistin kaikesta mahdollisesta. En uskonut systeemiin enkä usko vieläkään.

Vaikka olen seurannut tätä viestiketjua (tai siis sitä alkuperäistä)jo pitemmän aikaa en ole vaivautunut kommentoimaan sillä olet juuri sen tyyppinen kaveri että sinun on pakko todistaa itsellesi olevasi oikeassa ja sen takia väittelyyn kanssasi en ole alentunut.

Kuitenkin tuohon BigRedBob:in mainitsemaan vittuiluun ja ylimieliseen kantaasi siihen haluaisin todeta että vittuilu ärsyttää siinä mielessä että nämä rottakoulun käyneet kapiaiset useimmiten ovat siviilissä hylkiöitä jotka ovat valinneet uran armeijassa jotta pääsisivät pätemään ja vittuilemaan takas yhteiskunnan teineille jotka aikoinaan "potkivat heitä päähän" omina kouluvuosina.
Itse pystyin aikoinani nauramaan mokomien "auktoriteetille" enkä usko että BRB:kään tarkoitti että vittuilu olisi jättänyt häneen "haavoja" vaan pikemminkin sitä että ne natsat on pelkkä kulissi näille pikkusieluisille kapiaisille vittuilla.

Jatkossa keskityn lätkäaiheisiin ketjuihin. Oli vaan vähän luppoaikaa tässä joten päätin tämmöisen tähän raapustaa...
Vastakommenttiisi en aio vastata. Kantani SA:han ilmenee viestin alkuosasta enkä aio sitä todistella sinulle joka selvästikkin olet eri mieltä. Kunhan puutuin tähän yhteen seikkaan.

EDIT: BRB:kin näköjään jo ehtinyt kommentoimaan.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Re: BigRedBob

Viestin lähetti Jaari
Kuitenkin tuohon BigRedBob:in mainitsemaan vittuiluun ja ylimieliseen kantaasi siihen haluaisin todeta että vittuilu ärsyttää siinä mielessä että nämä rottakoulun käyneet kapiaiset useimmiten ovat siviilissä hylkiöitä jotka ovat valinneet uran armeijassa jotta pääsisivät pätemään ja vittuilemaan takas yhteiskunnan teineille jotka aikoinaan "potkivat heitä päähän" omina kouluvuosina.
Kyllä, tästä on esimerkkinäkin eräs "eivät huolineet minua poliisikouluun=>vartija=>kapiainen"-tapaus.

tse pystyin aikoinani nauramaan mokomien "auktoriteetille" enkä usko että BRB:kään tarkoitti että vittuilu olisi jättänyt häneen "haavoja" vaan pikemminkin sitä että ne natsat on pelkkä kulissi näille pikkusieluisille kapiaisille vittuilla.
Nimenomaan.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Re: BigRedBob

Viestin lähetti Jaari
Vastakommenttiisi en aio vastata. Kantani SA:han ilmenee viestin alkuosasta enkä aio sitä todistella sinulle joka selvästikkin olet eri mieltä. Kunhan puutuin tähän yhteen seikkaan.

Älä välitä, en todellakaan aio edes kommentoida juttujasi. Monet varmaan ymmärtävätkin miksi, mutta vihjataan sinullekin sen verran, että vastaus löytyy tekstistäsi.

Huoh... Ei voi muuta kuin nauraa noille lökäpöksyjen katkeruudelle kapiaisia kohtaan. Taidanpa ilmoittaa linkin parille tutulleni, jotka kyseistä ammattialaa edustavat. Tiedän, että he osaavat nauraa kanssani, koska älykkyys riittää tajuamaan toisten älyttömyyden.

BigRedBob:lle sen verran, nyt kun olet saanut kaverinkin, että minulla ei ole mitään lisättävää sinulle. Sinä et arvosta puolustusvoimia ja käyttäydyit siellä sen mukaan, minä pidän sinua siitä syystä luuserina ja munattomana miehenä. Sysäät hommat ja vastuun muille, kun itseä ei huvita ja räksytät perästäpäin. Jollei sinulla ole muuta sanottavaa, älä viitsi enää jankata samaa. Mieti vaikka uuttaa toimivampaa mallia ehdottomallesi 100 000 miehen palkka-armeijalle. Jos et satu muistamaan, ehdotuksesi lynkattiin aika totaalisesti...

EDIT: täydensin hieman tekstiä
 
Viimeksi muokattu:

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Re: Re: Re: BigRedBob

Viestin lähetti Suomi-Salama


Älä välitä, en todellakaan aio edes kommentoida juttujasi. Monet varmaan ymmärtävätkin miksi, mutta vihjataan sinullekin sen verran, että vastaus löytyy tekstistäsi.

Huoh...

Kiitos!
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Suomi-Salama. Ensin kirjoitat näin tuonne toisen otsikon alle:

"Haluan muistuttaa, että Suomessa ollaan pienentämässä sodan ajan kenttäarmeijaa noin 700 000 miehestä noin 500 000 mieheen juuri sodankäynnin teknillistymisen myötä. Mutta tuo 500 000 miestä on ehdoton vaatimus sille, että koko Suomea voidaan puolustaa."

Sitten kirjoitat näin:

"Luonnollisesti minulla olisi niihin paljonkin kommentoitavaa, koska monet viestit ovat ensinnäkin kovasti allekirjoittaneen sanomisia vääristeleviä ja toisekseen myös asiasisällöltään harhaanjohtavia, suorastaan karkeita valheisiin tai tietämättömyyteen perustuvia väitteitä."

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kysynpä vaan, että kuka tässä nyt kirjoittaa asiasisällöltään harhaanjohtavia ja/tai tietämättömyyteen perustuvia väitteitä? Suomen tämänhetkinen sodanajan vahvuus on noin 490.000 miestä, ja enimmäisvahvuus tullaan pudottamaan 350.000:een vuoden 2008 loppuun mennessä. Vähän on eri luvuista puhe sinulla ja Puolustusvoimilla.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Erkka
Kysynpä vaan, että kuka tässä nyt kirjoittaa asiasisällöltään harhaanjohtavia ja/tai tietämättömyyteen perustuvia väitteitä? Suomen tämänhetkinen sodanajan vahvuus on noin 490.000 miestä, ja enimmäisvahvuus tullaan pudottamaan 350.000:een vuoden 2008 loppuun mennessä. Vähän on eri luvuista puhe sinulla ja Puolustusvoimilla.

Hyvä huomio, tosin vähemmän suora syytöskin olisi riittänyt saamaan huomioni asialliselle huomautukselle... Operatiivisten taistelujoukkojen vahvuus on todellakin tällä hetkellä mainitsemasi 500 000 miestä ja sitä tullaan valtioneuvoston selonteon mukaan pudottamaan vuoteen 2009 mennessä 350 000 mieheen. Tässä ei kuitenkaan ymmärtääkseni huomioida muiden kuin operatiivisten joukkojen tarvitsemaa henkilöstömäärää. Tällä hetkellä sodan ajan prikaatien määrä on 22, vuosikymmenen lopun tarvetta ei ole vielä ainakaan julkisesti määritelty. Emme yksinkertaisesti tiedä tarkalleen, mitä tuleman pitää. Joka tapauksessa on selvää, että 350 000 miehellä eivät esimerkiksi sodan ajan tukitoimet pyöri vaan henkilöstöä tarvitaan edelleen väestönsuojeluun, jne. Siksi pidänkin tärkeänä siviilipalveluksen uudistamista siviilikriisinhallinan tarpeita palvelevaan suuntaan, jolloin ennen armeijalle kuuluvia tehtäviä voidaan siirtää työvelvollisille siviileille. Tähän suuntaan ollaan toivoakseni menossa ja se osaltaan mahdollistaa teknillistymisen lisäksi varsinaisten sotilasyksiköiden määrän pienentämisen.

Reservissä on armeijan koulutuksen saaneita siis tällä hetkellä noin 700 000 sotilasta, mutta se ei tietenkään tarkoita välttämättä sitä, että noita kaikkia tultaisiin tarpeen vaatiessa käyttämään. Vanhemmat ikäluokat jäävät esimerkiksi automaattisesti pois laskuista. Tulevaisuudessahan on tarkoitus, että taisteleviin joukkoihin sijoitettaisiin vain alle 35 vuotiaita reserviläisiä.

Summa summarum. Sodankäynnin teknillistymisenkin myötä palkka-armeija on aivan liian kallis ratkaisu Suomen kaltaiselle valtiolle, koska henkilöstön määrän tulisi uskottavuusperiaate huomioiden olla edelleen varsin suuri ja sitä myötä kustannukset olisivat korkeita.
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä häh?

Jaa, toisaalla kirjoittamaani kommenttiin on ilmestynyt vastine tähän eri ketjuun. Onpa kimuranttia. Selvästi minua yritetään saada jatkamaan järjetöntä inttämistä, mutta siihen en lähde. Periaatteenani on, että en intä humalaisten kanssa, ja Suomi-Salaman lasken jankuttamisen perusteella humalaiseksi vaikka tuskin tämä maamme rauhan ajan ykkössotilas oikeasti kännissä onkaan. Melkoisen pahasti pätemisen tarpeessa oleva jäbä, kun perustaa oikein ikioman ketjun, jossa saa inttää kaikkien kanssa.

Lopetan lainaamalla Tuntemattoman sotilaan Suentassua: "Siinäpä vasta olikii tärkiä ukko. Noita jos täällä on enemmän niin myö ei Antti viihytä."
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Mitä häh?

Viestin lähetti Dave
Periaatteenani on, että en intä humalaisten kanssa, ja Suomi-Salaman lasken jankuttamisen perusteella humalaiseksi vaikka tuskin tämä maamme rauhan ajan ykkössotilas oikeasti kännissä onkaan. Melkoisen pahasti pätemisen tarpeessa oleva jäbä, kun perustaa oikein ikioman ketjun, jossa saa inttää kaikkien kanssa.

Luonnollisesti oletan, että et lähde tukkanuottasille kanssani, koska jäät siinä toiseksi... Oletkos muuten huomannut, että asiallisten ihmisten kanssa en suinkaan intä vaan vaihdan ajatuksia sangen rakentavasti, vaikka olisimmekin eri mieltä toistemme kanssa? Sinun kanssasi se on kuitenkin vaikeaa, koska argumentointiin ilmeisen kyvyttömänä jauhat samaa levyä ja heittelet kaiketi mielestäsi nasevia irrationaalisia solvauksia, jolloin minäkin joudun vastaamaan vähintäänkin itselleni vieraalla tavalla. Sen myönnän, että viimeisen sanan sanomista en sinulle suo periaatteellisista syistä. Siinä mielessä toimin tyhmästi, koska ei pitäisi välittää tuollaisesta.

Mitä viestiketjun avaamiseen tulee, minua pyydettiin niin tekemään.
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Re: Re: Re: BigRedBob

Viestin lähetti Suomi-Salama

Taidanpa ilmoittaa linkin parille tutulleni, jotka kyseistä ammattialaa edustavat. Tiedän, että he osaavat nauraa kanssani, koska älykkyys riittää tajuamaan toisten älyttömyyden.

Heh.. en edelleenkään lähde mitenkään itse aihetta kommentoimaan kun tälläinen luuseri olen. Oli vain pakko todeta että kylläpäs toisilla on todella halvat ja ennenkaikkea ylimieliset huvit. Onnea valitsemallasi tiellä ja kiitos siitä että edesautat tekemään tästä maailmasta paremman.

EDIT: Sen vielä haluaisin kysyä S-S:ltä että mikä tekee näistä kavereistasi älykkäämmän kuin minä?

a.) Kaikki kapiaiset ovat älykkäitä
b.) Kaikki kaverisi ovat älykkäitä
c.) Kaikki jotka jakavat mielipiteesi ovat älykkäitä
d.) Olet testannut heidän äo:nsa
e.) Olet täysin vakuuttunut kahden viestini perusteella että olen täysin idiootti
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös