Vanajaa tyhjentämässä
Niin, olimpa tuossa lauantaina uistelutouhuissa Vanajalla, paikka oli keskustan ja Hattulanselän välimaasto. Parin tunnin uistelun tuloksena oli 3 haukea ynnä yksi kuha. Kaikki alle kiloisia.
Kuha haksahti Rapalaan linnan edustalta ja hauet rautatiesillan ja Aulangon välimaastosta. Ottikuvat olivat vihreän sävyisiä. 15cm Magnum ahvenkuviolla listi kaksi haukea ja vihreäpohjainen 7cm Shad Rap niisti hauen ja kuhan.
On tosin mainittava, että Shad Rap jäi sille tielleen, eli pohjaan. Täytynee käydä hakemassa Pro Fisusta uusi tilalle, koska ko. kuvalla tuntui olevan vientiä ja hintakin oli naurettava 3.5 euroa.
Sekin on mainittava, että kaikki em. kalat on jo syöty ja taitavat tällä hetkellä kellua jossain tzzadinseudun jätevedenpuhdistamolla, koska kävin juuri jäkälällä.
Viestin lähetti Prookie
Hyvä kuhapaikka on myös Miemalanselkä. ....
....Toinen hyvä paikka on Kernaalanjärvi. Keskellä olevalta matalikolta on tullut jigillä välillä huippusaaliita.
Niin, missäspäin Kernaalanjärveä ko. matalikko sijaitsee. Kernaalassa olen uistellut lukemattomia kertoja ainakin takavuosina, mutta en muista mitään ihmeempää matalikkoa. Ko järven eteläpäähän on käytännössä suurta matalíkkoa. Siis se pää mistä lähdetään Turenkiin ja Leppäkoskelle Vettenjakamon kautta. Kuhaa olen saanut muutamia kappaleita ko. järveltä.
Omat parhaat kuhapaikat olivat muistaakseni pohjoispään jokisuistossa, josta lähtee ilmeisesti Tuulensuunjoki. Tai siis se joki, jonka rannalla on veneenlaskupaikka motarin vieressä.
Miemalanselälläkin olen niittänyt mainetta. Ko. järven Rautaruukin puoleiset vedet ovat kuulemma täynnä salakavalia kivikoita, joten olen pyörinyt aina siellä toisella laidalla, koska olen ollut moottoriveneellä liikkeellä. Miemalasta olen saanut ainakin kuhia ja haukia. Kuhat yleensä sieltä pohjoispään matalikolta, siis sieltä, mistä mennään kaupunkiin päin.
Täältä tähän