Mainos

Tänne ilmoitetaan kalasaaliit kesältä 2003

• 7 316
  • 92

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Eli niinkuin Kalamies-threadissa sovittiin; ensimmäisen saaliin saaja avaa kalasaalis otsakkeen tälle kesälle.

Tosin muistan maininneeni, että saaliin pitäisi olla jollain tavalla "mainittava". Mutta koska saalisilmoituksia ei ole näkynyt, otan oikeudeksi täten ilmoittaa myös vähemmän mainittavat saaliit.

Kuohijärvestä tuli viikko pari takaperin tuommoisia puolentoista kilon hauen pulikoita muutamia, jotka kahta lukuunottamatta päätyivät takaisin järveen kasvamaan. Uistellessa hauille kelpasi muikun väriset vaaput ja heitellessä kova sana oli ahven väriset lusikat.

Viime sunnuntaina saimme Vesijärvestä kaksi kappaletta kuhia, jotka olivat kilon ja puolentoista välissä. Eli paistinpannulle sopivia ja hyviä olivat perkeleet. Harmi, kun oli aikaa olla vesillä vain kaksi tuntia, tuntui olevan kuhat hyvin liikkeellä. Ottipeleinä Rapalan ahvenvärinen Deep Runner ja Nilsun 12cm Invincible puna/valko-värityksellä.

Eli on sitä jotain tullut, joskaan ei noilla vielä kehumaan pääse. Katsellaan mitä vesien lämpeneminen tuo tullessaan, kuhaa pitäisi ainakin tulla lisää ja isompaa.

Ilmoitelkaahan muutkin saaliitanne, muussa tapauksessa tämä otsikko menee yksinpuheluksi.

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Sain kesän ensimmäiset hauet Muuramen Riihijärvestä pari päivää sitten, painoa oli arvioilta reilu kilo molemmilla. Tihkusateella ja pilvisellä kelillä hauille kelpasi hyvin sininen Rapalan jointed- uistin, ylössaatujen ja takaisinpäästettyjen lisäksi se suurin pääsi perinteisesti karkuun aivan haavin vierestä.

JanJ

Jäsen
Sain pari sataa grammaa kaisloja oloneuvostoliiton laiturilta. Juhannuksena olisi tarkoitus parantaa saalista oman mökin vastaavalta alueelta.

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti JanJ
Sain pari sataa grammaa kaisloja oloneuvostoliiton laiturilta. Juhannuksena olisi tarkoitus parantaa saalista oman mökin vastaavalta alueelta.

Koeta ensi kerralla vedestä, äläkä laiturilta. Saaliit ovat huomattavasti parempia.

sivurauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat ylipäätään tamperelaiselle jääkie
Kesän saaliita (toistaiseksi)

Pari kirjolohta on tullut (Poltinkoskelta ja Merikarvianjoelta), jokusia haukia (pieniä, eli alle metrisiä) ja joitain ahvenia. Lisäksi terassilla karkasi väsytysvaiheessa yksi noin 70 kiloinen lahna...

Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Kesän saaliita (toistaiseksi)

Viestin lähetti sivurauta
Lisäksi terassilla karkasi väsytysvaiheessa yksi noin 70 kiloinen lahna...

Ei tosta lahnasta kannata välittää, sillä ei tainnut olla kutuaika menossa...

Oma kalastuskausi tuli avattua noin kiloisen hauen merkeissä toukokuun alussa(mökiltä)
Pitäs vaan ehtiä useammin käymään kalassa. Se on nimittäin parasta mitä mies voi tehdä (kahluu)housut jalassa.

sivurauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat ylipäätään tamperelaiselle jääkie
Re: Re: Kesän saaliita (toistaiseksi)

Viestin lähetti Kalkun rusakko
Ei tosta lahnasta kannata välittää, sillä ei tainnut olla kutuaika menossa...

Taikka sitten juuri olikin... eihän kala syö kutuaikaan. Tosin se ei ollut päällisin puolin piikikäs niinkuin normaali lahna kutuaikaan. Sisäpuolelta sen sijaan oli hyvinkin piikikkään oloinen.

Aniwei tänään tarvisi lähteä Kuruun kokeilemaan yksi uusi jokipaikka, mistä pitäisi löytyä Kirjolohta, Taimenta, Nieriää ja isoooojjjaaa Toutaimia. Huomenna sitten näkee ja toivottavasti kuulette mitä sain saaliiksi.

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Kausi avattu ja vasta viidennellä kerralla alkoi saalista tulla. 5 haukee 1kg/1,5kg ja ahven 500g. Ja tästä on hyvä jatkaa.

1900 mistäpäin vesijärveä nuo Kuhat nousivat?? Mikäli se ei ole salaisuus.

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Viestin lähetti laituri
1900 mistäpäin vesijärveä nuo Kuhat nousivat?? Mikäli se ei ole salaisuus.

Ei ole salaisuus. Eli kuhat saatiin Enonsaaren kupeesta laivaväylän puolelta. Siinä sitä tuntus olevan aika hyvin. Huomenna pitäis käydä vetelemässä siinä uudestaan paremmalla ajalla. Ja viikonlopuksi Kuohijärveä kokemaan, josko sieltä jotain muuta kuin haukea nousisi.

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Kiitos 1900, sitä samaa paikkaa on siis mekin uisteltu. No vesku on uusi tuttavuus ja ehkä vie aikansa, ennenkuin oppii laittamaan oikeat vieheet Kuhalle. Vinkkejä tietysti vastaan otetaan.

PePo_17

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Kausi tuli avattua viime sunnuntaina Saimaalla. Tuloksena n 1,5 kg järvilohi ja melkein päälle ajanut Buster.

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
N. kaksi viikkoa sitten sain tämän kesän ensimmäisen kuhan heittämällä valko-oranssia omatekemää leetchiä eli käytännössä jiggailemalla. Kuha tuli aivan Hämeenlinnan keskustasta. Pari päivää sitä ennen olin saanut kesän ensimmäisen toutaimen. Kuhan koko oli n. 1 kg ja toutaimen vähän alle. Eilen tuli kesän ensimminen syötävä hauki, n. 1,5 kg. Toutain sekä hauki tulivat molemmat Abu Terminatorilla uistelmalla (soutu).

Siinä mielessä kalat ovat olleet merkittäviä, että ne on saalistettu uudesta veneestä. Eli kalat ovat uuden Vanajaveden venekalastajan urani ensimmäiset. Aiemmin minulla oli moottorivene ja monta vuotta olin ilman venettä.

Uistelemalla ei vielä ole tullut kuhaa. Ilmeisesti pitäisi vetää syvemmältä? Itse olen tottunut kalastamaan kuhaa uistelemalla vasta loppukestästä "kuha-aikaan" eli kun kuha pintautuu iltaisin ja öisin. Vinkkejä otetään vastaan. Kalavesi on siis Vanajavesi, josta kuhaa löytyy.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Kuhat mielessä

Viestin lähetti Axel K.
Vinkkejä otetään vastaan. Kalavesi on siis Vanajavesi, josta kuhaa löytyy.

Niin, suosittelen kokeilemaan kuhaa siitä kapeasta salmesta Aulangolla, jonka jälkeen alkaa Hattulanselkä. Siis siitä Ilonpisaran ja Aulangon välistä.

Huhut kertovat paikasta saadun hyvin kuhaa jigittelemällä. Itse kävin männä suvena kerran ko. paikassa, tosin tuloksella muutama ahven.

Uistelen itse Vanajanselällä. Jos olet sinne menossa, niin ajeleppa Ruskeenkärkeen. Em. paikasta alkaa lähes koko selän halkaiseva matalikko, jossa parhaimmillaa vettä 2 metriä.

Ko. pakka alkaa Ruskeenkärjestä ja jatkuu hieman mutkitellen kohti Pytereitä. Kaikuluotaimella paikka löytyy helposti. Ja tätä paikkaa SUOSITTELEN.

Uistimena kannattaa käyttää särjen väristä vaappua. Itse olen vetänyt 15 cm magnumia, 13 cm bomberia ja kalaa on tullut paljon.

Toinen mielenkiintoinen pakka sijaitsee Vanajaniemen läheisyydessä. Paikka löytyy lähtemällä Horkan saarien vierestä kohti Tyrvännön kärkeä. Paikalta nousee Kuhaa ja Haukea, toisinaan vitusti. Paikalla matalimmillaan 2 metriä vettä.

Täältä tähän

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Re: Kuhat mielessä

Viestin lähetti ervatsalo
Paikalta nousee Kuhaa ja Haukea, toisinaan vitusti.

Nuo kaksi ensimmäistä lajia tunnistan, mutta mikä on tuo viimeinen??

Tuossa työkaveri oli Inarilla viime viikon ja taisi saada tuollaisen 81 cm lohen tms. Asiasta yhtään sen enempää tietäen...

Niin, oma kalastukseni liittyy lähinnä tuohon katiska -tyyliseen kalojen narraamiseen, jolla irtoaa tuon Hiidenjoen pohjamudista jos jonkinnäköistä kalapuikkoaihiota. Parhaana saaliinani voin pitää suurehkoa (n. 3-4 kg) haukea, mutta vieheenä oli silloin vene.

Että silleen...

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Kuhat mielessä

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, suosittelen kokeilemaan kuhaa siitä kapeasta salmesta Aulangolla, jonka jälkeen alkaa Hattulanselkä. Siis siitä Ilonpisaran ja Aulangon välistä.

Huhut kertovat paikasta saadun hyvin kuhaa jigittelemällä. Itse kävin männä suvena kerran ko. paikassa, tosin tuloksella muutama ahven.

Uistelen itse Vanajanselällä. Jos olet sinne menossa, niin ajeleppa Ruskeenkärkeen. Em. paikasta alkaa lähes koko selän halkaiseva matalikko, jossa parhaimmillaa vettä 2 metriä.

Ko. pakka alkaa Ruskeenkärjestä ja jatkuu hieman mutkitellen kohti Pytereitä. Kaikuluotaimella paikka löytyy helposti. Ja tätä paikkaa SUOSITTELEN.

Uistimena kannattaa käyttää särjen väristä vaappua. Itse olen vetänyt 15 cm magnumia, 13 cm bomberia ja kalaa on tullut paljon.

Toinen mielenkiintoinen pakka sijaitsee Vanajaniemen läheisyydessä. Paikka löytyy lähtemällä Horkan saarien vierestä kohti Tyrvännön kärkeä. Paikalta nousee Kuhaa ja Haukea, toisinaan vitusti. Paikalla matalimmillaan 2 metriä vettä.

Täältä tähän

Kiitos vinkeistä! Moottori on veneeseen hankintalistalla, joten saattaapi olla, että Vanajanselän suunnalle eksynkin tässä joskus. Tällä hetkellä uistelen ihan soutamalla, noin kuntoilumielessä. Rinkelinmäellä nautitut makkarat ja muut nautintoaineet sekä istumatyö ovat tehneet tehtävänsä.

Tuolla salmella tarkoittanet kirstulansalmea. Itsekin olen ko. paikan "vakioasiakas" ja kuhaa on sieltä tullut, kuten myös haukia. Kuhat ovat kylläkin tulleet jigittämällä. Jigillä olen saanut kuhia myös Rautatiesillan alta sekä kaupungin keskustasta.

Tänään sain keskustasta vihdoin myös uistelukuhan. Iski 3 cm Senior vaappuun :) ja oli ikävä kyllä alamittainen, joten vapautin sen. Uistelin tänään kahdella ul-vavalla lähinnä ahvenen perässä, jota tulikin soppatarpeiksi. Sain myös em. kuhan ja ahventen lisäksi myös säynävän, vähän alle kiloisen. On muuten nastaa hommaa tuo ul-uistelu.

Semmosta tällä kertaa. Morjestellaan, jos törmäillään kalavesillä!

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Otetaanko myös verkkokalastustulokset huomioon?

Sitten kalajuttu Pernajasta.
Kerran olimme uistelemassa eräässä kaislikossa ja pikaliipparilla
ajoi eräs porukka useamman kerran siimojemme päältä.
Eipä aikaakaan, kun poistumista alettiin kehoittaa ihan
suullisesti: "Kuule poika, sun ei saa heittää sun onki mun
vesi päälle"

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Minullakin on loistava kalapaikka.. Ja lähellä kotia.

Tampereen Kauppahallissa kalaliike P. Nygren. Hyvää kalaa ja mukava palvelu. Ei tartte ees raahata onkea mukana. Saatikka jotain venettä. Onnikalla pääsee jos ei omaa autoa ole tai jalat eivät syystä tai toisesta kanna.

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Viestin lähetti dude
Minullakin on loistava kalapaikka.. Ja lähellä kotia.

Tampereen Kauppahallissa kalaliike P. Nygren. Hyvää kalaa ja mukava palvelu. Ei tartte ees raahata onkea mukana. Saatikka jotain venettä. Onnikalla pääsee jos ei omaa autoa ole tai jalat eivät syystä tai toisesta kanna.

No perkeles. Meikäläinenhän taitaa olla täys idiootti kun viitsii raahata onkia, saatikka jopa venettä, mukanani kun sitä kalaa noinkin helposti kerran saa hakea.

Kiitoksia dude ohjeista, nythän tämän turhanpäiväisen homman voi lopettaa koska todellakin, saahan sitä kalaa kaupastakin.

Tosissaan: en kyllä jaksa tajuta, miksi jotkut tulee aina viisastelemaan asioista jotka ei itseä kiinnosta lainkaan. Ei ole ensimmäinen kerta kun kalastuksen harrastaja saa kuulla siitä, kuinka helppoa on kalat ostaa tai metsästäjä kuulee kauppojen lihatiskeistä. Kaiken lisäksi vitsi on niin vanha ja surkea, ettei se edes ketään enää naurata. Koitahan dude fiksuna ja sanavalmiina nuorena miehenä keksiä jotain hiukka omaperäisempää viisastelua.

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Joku kyllä todella veti hiekkaa vaginaan..

Huumori on huumoria, vaikka huonoa sellaista. Kysy vaikka MTV3:lta.

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Axel K.
Vinkkejä otetään vastaan. Kalavesi on siis Vanajavesi, josta kuhaa löytyy.
Hyvä kuhapaikka on myös Miemalanselkä. Itse en ole käynyt kuin pari kertaa, mutta mallikuhat on tullut molemmilla kerroilla. Kaverit ovat käyneet enempikin ja kehuskelleet paikkaa. Miemalanselkä on matala. En nyt tarkempia "hotspotteja" tiedä, mutta itse olen kuhani saanut Rautaruukin lauhdevesialtaasta n. puolikilometriä Turenkiin päin, aivan kaislikon tuntumasta.

Toinen hyvä paikka on Kernaalanjärvi. Keskellä olevalta matalikolta on tullut jigillä välillä huippusaaliita. Paras reissu oli kaverini kanssa, kun saimme parissa tunnissa 10 mitallista kuhaa ja saman verran alamittaisia. Isot hauet tosin häiritsevät jiggailua. Itse sain kerran matalikolta viisikiloisen hauen.

Ja jos toutaimet kiinnostaa, niin kannattaa mennä ryssien joukkoon Rautaruukin lauhdevesialtaalle.

Damien

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja suomen maajoukkueet.
Noin 175 senttinen 65 kg vonkale ui juuri haaviin päivien taistelun tuloksena...

Njoo sain tänään mato-ongella 7 räkäkiiskiä, 3 ahventa ja yhden särjen.

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
3 haukea katiskalla alkukesästä. 2 oli alimittaista ja kolmas oli n.1.5 kg. Mutta olisittepa nähneet sen mikä pääsi karkuun!! Se oli ainakin nääääääääääääääääääääääääääääääin iso!!

Särki

Jäsen
Haukia ja hauen poikasia on tänä kesänä tullut jonkin verran. Varsinkin alle parinsadan gramman poikasia on riittänyt riesaksi asti, järvellä vetäessä aina ei tiedä onko Rapalan perässä roskia vai hauen tumppi, kun uistin ui hieman huonosti.

Mutta samaiselta järveltä setäni kiskoi 85 cm ja 4 kilosen hauen, oli taistellut sen kanssa reilun vartin ja kala vetänyt itsensä veneen alle useaan kertaan ja haaviinkin oli yritetty tuloksetta useamman kerran, kunnes kala pääsi irti, mutta taistelusta väsynyt haukiparka ei jaksanut lähteä pakoon vaan joutui haaviin vaikka uistin oli jo irronnut! Säkää, sanon minä.

Juhannuksena serkun mökille saunomaan, juomaan ja kalastamaan, katotaan millaisia saaliita tulee.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy