Mainos

Tänä kesänä ovat muotia pulleat pohkeet...

• 7 455
  • 60

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Predator kirjoitti:
Onko suomalaisella naisella jokin ihmeellinen "esto" päällä sen kepeän leningin laittamisen suhteen? Miksi se "esto" on?
Tilanne taitaa olla niin, että suomalainen nainen tietää hieman tasantarkkaan liian hyvin, että minkälainen on suomalainen mies ja tämän käytöstavat etenkin humalassa.

Ulkomaalaiset naiset eivät joko a) tiedä sitä, tai sitten b) eivät välitä.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Ted Raikas kirjoitti:
Ulkomaalaiset naiset eivät joko a) tiedä sitä, tai sitten b) eivät välitä.

Tämän ketjun keskustelu kärsii inflaation, jos tänne ei kirjoita muut naiset kuin nimimerkit girlzilla ja tant gredulin... toki kummatkin hienot ihmiset ovat koko ajan tervetulleita mielipiteineen edelleenkin, mutta silti...

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Predator kirjoitti:
Tämän ketjun keskustelu kärsii inflaation, jos tänne ei kirjoita muut naiset kuin nimimerkit girlzilla ja tant gredulin... QUOTE]

Etiketin mukaan miehen tulee pitää paitaa päällänsä myös lähiöissä kuljeskellessaan. Lenkillä kaiketi on sallittua juosta ilman paitaa mutta kai vähän riippuu siitä miten ihmistenilmoilla lenkkeilee. Uimarannalla voi kulkea ilman paitaa.
Onhan se vähän hauskaa katsella niitä tatuoituja, paidattomia poikia jotka huikean itsevarmuuden omaavina olettavat olevansa suurikin lahja maailman naisille ja mikäs etteivät olekin, kenelle missäkin mielessä. Jokatapauksessa ravintolaan mennessään miehellä niin kuin naisellakin tulisi yleisten tapojen mukaan olla vartalo verhottuna.

Minä nyt en paljoakaan käy missään maailman metropoleissa mutta jos käyn esim Helsingissä niin vaihdan kyllä jotain parempaa päälleni viimeistään Lasipalatsin wc:ssä. Ne naiset taas jotka näin, ilmeisesti helsinkiläisten Kaijakassa, olivat unohtaneet vaatteensa osittain kotiin. Jossain vanhojen ihmisten tanssiravintolassa keskustassa olin ja siellä oli
neljä- kuusikymppisiä naisia pukeutuneina patalappuihin joissa oli vielä vetoketju alhaalta ylöspäin puolittain auki. Ylävartalot hyö olivat verhonneet tiukkaakin tiukempiin puseroihin joissa oli hieman liian antava kaula-aukko.
Minä istua nökötin pöydässäni suuhun asti napitetussa paidassani ja katselin kun nämä patalappunaiset tanssivat koko illan. Päätin, että ensikerralla pukeudun pelkkään lantiokoruun oli nyt kuinka mautonta tahansa.

Mene Predator maalle lavatansseihin, siellä näyttää liikkuvan kauniisiin leninkeihin pukeutuneita, hyväryhtisiä ja uljaita naisia, olen nähnyt.

Terveisin koo

Niin olin siis talvella siellä ravintolassa joten hellekään ei voi selittää patalappulookia.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
koo kirjoitti:
Predator kirjoitti:
Tämän ketjun keskustelu kärsii inflaation, jos tänne ei kirjoita muut naiset kuin nimimerkit girlzilla ja tant gredulin... QUOTE]

Niin olin siis talvella siellä ravintolassa joten hellekään ei voi selittää patalappulookia.

Ensinnäkin kiitos nimim. KOOLLLE (anteeksi iso fonzarelli)... oli ihan kiva kuulla sinun mielipiteesi.

Patalappulookia ei selitä mikään, kukaan, missään. Hyvä, että joku NAINENKIN on huomannut saman asian kuin minä.

Entäs sitten naisten karvaiset kainalot? Karvaa ihmiselle kasvaa väkisinkin sinne sun tänne - ja sinne - ja sinne - ja sinne.
MUTTA miksi on luotu kauneuskäsitys, että naisen kainalon pitää olla sileä ja paljas? Mistä tämä on lähtöisin? Nykyään kun uimarannalla katselee nuoria naisia uikkareissaan (siis eilen just Hietsussa), niin herää kysymys, että miksei nämä nuoret naiset "trimmaa" sitä bikinirajaansa? Se on meinaan ainakin miehen näkökulmasta karseen näköistä, kun jollakin ruskettuneella, oikein sexyllä naisvaratalolla karvat pursuavat esille bikinien/tangojen nauhojen alta. AJETAAN NIITÄ PAIKKOJA... jos kerran niitä näyttelemään julkisesti mennään!

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Predator kirjoitti:
Se on meinaan ainakin miehen näkökulmasta karseen näköistä, kun jollakin ruskettuneella, oikein sexyllä naisvaratalolla karvat pursuavat esille bikinien/tangojen nauhojen alta. AJETAAN NIITÄ PAIKKOJA... jos kerran niitä näyttelemään julkisesti mennään!
OK, lupaan ajaa partani ja muut karvani kun pukeudun lannekoruuni.

Terveisin koo

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Tämä karvakysymys on myöskin miehillä samankaltainen, en voisi kuvitellakkaan meneväni pantteri uikkareissani Piritalle jos en oli huolellisesti ajanut karvoja pois, ainoa ongelma on kulkusten syyhyäminen parin päivän jälkeen, on todella vaikeaa löytää kohteita kun kaupungilla karvanpoiston jälkeen liikuskelee missä pääsisi rapsuttamaan itseään. Eilenkin Tallinnan Stocmannin hississä aukesi ovi kun olin saanut käden syvälle housuihini, kyllä hävetti.

No mitäpä ei kauneutensa eteen tekisi, vaimoni kyllä sanoo että se näyttää hivenen hiireltä, joka on juuri syntynyt. Mutta uikkareissa olen pantteri.

Ps. Rapsuta rakkaani !

Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Henkilökohtaisesti en pidä koskaan minkkiäni vapaana.

En tiedä onko kyseessä kauneuskäsitys, mutta kainalokarvoista luopuminen on ainakin kovin käytännöllistä hygienian kannalta. Nykyään se taitaa olla jo 'standardi' - ainakin muistan, kuinka Julia Roberts sai huutia lehdissä Notting Hillin ensi-illan aikoihin, kun vilkutti hihattomassa leningissään, kainalot ja hiukset tuulessa liehuen.

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mun puolesta kaikki saa pukeutua ihan niin kuin huvittaa, kunhan julkisilla paikoilla kulkee suht puhtaissa kledjuissa. Eihän kukaan voi vaatia, että kaikilla olisi 1000€ design-rätit päällä? Toiset käyttää vaatteisiin 20€ kuussa ja toiset 2000€, mutta ei ole ainoata ja oikeata tapaa.
Itse ostan vaatteeni tavarataloista ja alennusmyynneistä. Yritän olla erottumatta ja pidän puhtaita vaatteita. Jos jotain haittaa sukat sandaaleissa tai verkkarit kaupassa, niin on paras katsoa peiliin. On turhamaista valittaa pikkuasioista, vaatteet on aika pieni osa ihmistä ja elämää.

Jatkakaa...

Knightrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Predator kirjoitti:
Tämän ketjun keskustelu kärsii inflaation, jos tänne ei kirjoita muut naiset kuin nimimerkit girlzilla ja tant gredulin... toki kummatkin hienot ihmiset ovat koko ajan tervetulleita mielipiteineen edelleenkin, mutta silti...

Selkis, yritetään. Kuulun tähän enemmistöön (?) joita suomalaisten pukeutuminen ärsyttää. Itse asiassa huomaan välillä kaupungilla kävellessäni, että arvioin toisten ihmisten vaatteita tai hiuksia, ilman että edes huomaan sitä. Suomalainen osaa olla tyylitön iästä riippumatta, oli kyseessä sitten tuulipuvut, alaspäin kapenevat & liian lyhyet housut tai nykyinen massateinimuoti. Missä omaperäisyys? Kauppojen halvat muotivaatteet käyvät ilmeisen hyvin kaupaksi mikä katukuvaan on uskominen. Pelottaa jo ihan, että "nykynuoriso" on täyttä toistensa kopiota. Nähdään että kaverilla on kiva pikkupaita, kysytään mistä se on, mennään itse ostamaan samanlainen H&M.stä ja käytetään sitä 4 viikkoa. Sitten tulee uusi muoti, eikä se haittaa koska alunperin paita maksoi vain 5-15 euroa. Ja silti niitä pitää käyttää, vaikkei itse ko.tyylistä pitäisi tai se ei alkuunkaan sopisi tälle ihmisille.

Itse taas yritän ostaa ne erinlaisemmat vaatteet. Olen ylpeä siitä, etten käytä aivan näitä jokatytönvaatteita, lukuunottamatta niitä kertoja kun niistä myös itse pidän, sillä erotuksella että käytän näitä vaatteita myös kauan sen jälkeen kun ne ovat jo pois muodista. Ostan mielummin tyttömäisiä/naismaisia vaatteita, joita löytyy esim. H&M alennustangoista (näitä kun ei muut vissiin sitten paljoa osta) enkä juuri SITÄ turkoosin väristä outoa hametta joka ei mairittele kenenkään ihmisen vartaloa. Tämänkin takia ulkomailta on kiva ostella vaatteita (niin harvoin kuin sitä tapahtuukin) koska aika suurella todennäköisyydellä kadulla ei tule samanlaista kankaanpalaa vastaan. Sama juttu hiustyyleissä. Itse koen hiusten blondaamisen niin teennäisenä, etten sitä tekisi ikimaailmassa. Varsinkin tämä nyt jo ohimennyt muotivirtaus värjätä hiukset päältä vaaleiksi, alta tummiksi. Siis mitä?! Ja erityisesti nämä pistävät silmään ihmisillä, jolle tälläinen tyyli ei sovi alkuunkaan.

Joten kysyn: Missä on suomalaisen (-naisen) omaperäisyys? Miksi (lähes) kaikkien pitää näyttää kopiobarbeilta tiukissa farkkuhameissa, kirkkaan keltaisessa paidassa ja blondatuissa hiuksissa? Tämä on lähinnä nuorisoilmiö, kypsyneimmistä naisista on sano mitään. Vielä.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingissä on tulevana viikonloppuna Muotimessut ja joudun raahautumaan paikalle erään sukulaisnaisen seurankipeyden takia. Noh, kun kutsukortilla ilmaiseksi pääsee katselemaan muotinäytöksissä esiteltäviä ihania asuja, niin miksen menisi? Uskooko joku muuten ihan tosissaan, että minä tuollaisessa näytöksessä katselen mallityttöjen vaatteita?

Muuten tuli mieleeni omituinen "muotihavainto" hiljattain päättyneiden paukkupakkasten tiimoilta. Nimittäin kiinnitin huomiotani erityisesti siihen, että moni nuori pojankoltiainen kulkee ärtsyssä pakkasessa ilman minkäänlaista päähinettä. Sitten nämä samat lökäpöksyhemmot kulkevat kesähelteellä musta pipo silmille vedettynä. Siis onko pipon käyttäminen kesällä muotia, mutta talvella sitten jotenkin junttimaista?

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Paitselo kirjoitti:
Helsingissä on tulevana viikonloppuna Muotimessut ja joudun raahautumaan paikalle erään sukulaisnaisen seurankipeyden takia. Noh, kun kutsukortilla ilmaiseksi pääsee katselemaan muotinäytöksissä esiteltäviä ihania asuja, niin miksen menisi? Uskooko joku muuten ihan tosissaan, että minä tuollaisessa näytöksessä katselen mallityttöjen vaatteita?

Kerro kuitenkin tänne kevään muotivärit. Meinaan vaikuttaa yllättävän paljon vaaateostosten helppouteen. Muistelen edelleen lämmöllä yhtä kevättä, kun osuivat jetsulleen ja vaateostokset tuli tehtyä hetkessä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy