Tähtinen Lukkoon!!!

  • 21 601
  • 242

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saipa-pelistä mielenkiintoinen (omakohtainen) havainto: Pelin alusta peluutusjärjestys meni normaalisti 1-kenttä, 2 ja 3 sitten 1 ja yhtäkkiä 3! Oman pään aloitukseen tulikin Markku aloittamaan. Ja voitti. Jatkossakin oman pään aloituksissa oli todella usein kolmonen kentällä. Tähtinen hoiti aloitukset hyvin, mutta huomionarvoista on se, että kentän KAIKKI kolme pelaajaa ovat pelanneet sentteriä, joten Markun pilkkiessä liikaa varamiehiä on kaksi. Ika on nero.

Kaiken kaikkiaan Lukon sentterit hoitivat aloitukset Saipa-pelissä todella hyvin, Tähtistä tuli seurattua erityisesti ja hän oli aloituksissa erittäin hyvä. En muista koskaan nähneeni Lukolta noin selvää hallintaa aloituksissa.

Ettei mene vallan kehumiseksi, samaan syssyyn täytyy todeta, että Tähtinen oli ainoa Lukon pelaaja, joka osoitti kentällä minkäänlaista väsymisen merkkiä (omaan päähän luistellessa ei ollut kiire).
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei markulla ole koskaan ollut omaan päähän kiirettä, kyttäilee suu auki syöttöä keskialueella ja kun sen saa, niin yrittää jotain kikkaa ja menettää välittömästi kiekon. Aloittajanakaan markku ei mielestäni mikään kovin erikoinen ole ollut, mutta voi olla että asiaan on tullut parannus raumalla?? No joka tapauksessa kova hinta pelkästä aloittajasta, vai mitä Lakaisija?? :) Ei vaa, älkääs nyt provosoituko
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Tähtinen on tosiaan aloittanu Lukossa huikealla prosentilla, ja tuonut näin vahvistuksen juuri sille osa-alueelle, missä ne Lukon pahimmat puutteet olivat. Tosin myös Kron on huippualoittaja, mutta ulkomaalaisvitjassa Ulmer yrittää aloittaa.

Hienosti Make on myös rauhoittanut ylivoimapeliä, enkä nyt tarkoita vastaavaa puuduttamista kuin Harri Suvannolla aikoinaan...
 
Viestin lähetti Näkkäri
No joka tapauksessa kova hinta pelkästä aloittajasta, vai mitä Lakaisija?? :) Ei vaa, älkääs nyt provosoituko

En provosoidu, vastaanpa vaan :)
Niissä kolmessa pelissä, missä olen markun lukkopaidassa nähnyt, on hän ollut muutenkin pirteä kuin aloituksissa. Varsinkin Pelicans-pelissä hän puolusti ja taklasi(!) omalla alueella, ja oli muutenkin yksi luko muuten flopanneen joukkueen pirteimmistä pelaajista.

Tottakai olen itsekin hieman pettynyt kahteen syöttöpisteeseen, maaleja en toki mieheltä pahemmin odottanutkaan. Markku jaksaa myös kuljettaa kiekon vastustajan alueelle itse, eikä roiskaise sitä punaviivan jälkeen päätyyn, kuten niin monet muut lukkolaiset(paitsi Kron.)

Ei Tähtinen mikään floppi ole ollut vielä, pelaa todella pirteästi, mutta tekee välillä helpohkoja virheitä. Ehkä häntä jännittää tämän torstain Porin reissu, ja jospa sen jälkeen pelit alkaisivat kulkea...?
 

Mato

Jäsen
Suosikkijoukkue
RTK
Rehellisesti sanottuna.

Onhan toi Tähtinen ihan ok ollut, mut ei enempää,
Itse odotin suurempaa kiekollista roolia kuin mihin tällä hetkellä pystyy ,ehkä tuo sopeutuminen Lehkosen älyvangittuun pelityyliin ottaa oman aikansa ja kun ketjukaverit on vaihtunut vierellä koko ajan, niin ihme kaveri olis jos ei nää asiat vaikuttais.
Ensi kauden kakkossentteri , näin uskon.
 

TiDo28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko,Toronto Maple Leafs
Tähtinen on tosiaan ollut ihan hyvä aloituksissa sekä kiekon kuljetuksessa vastapuolen puolustusalueelle.Super Markku on ollut myös oman hyökkäysalueen ns. nopea paikan rakentaja mutta dominoiva kiekonkäsittelijä hän ei vielä ole.Oman pään puolustaminen ei oikein ole vielä ollut Super Markun vahvimpia alueita.

Saapa nähdä ensi kauden pelipaikka/ketjunumeroa mutta tärkeintähän on se,että ketjukaverit sopivat.Itse en ole kuvitellut Super Markusta mitään maalintekijää vaan olisin toivonut hänestä esim. Saarelalle syöttökonetta ja ketjun/kentällisen pelintekijää.Ei ollut vielä tällä kaudella 1. eikä 2.-ketjujen sentteriksi mutta ihan ok pelannut 3. sentterinä vaikka ei paljoa pisteitä ole tehnyt siinäkään.Toivottavasti olen väärässä mutta en oikein usko/näe,että Super Markku olisi oikea mies ensi kaudellakaan Saarelan ruokkijaksi.

Taitaa olla sama juttu kuin oli/on koko joukkueella (ehkä jopa edelleen),että rakennetaan todella paljon mutta valmista ei tule kun ei ole viimeistelijää.Super Markku pystyy rakentamaan ns. nopeita paikkoja mutta ei ole sellainen,että pystyisi pitämään kiekkoa kovin kauaa itsellään ja sitten tarjoamaan lättyjä muiden lapaan.Super Markku tarvitsisi vierelleen Token/Normion tyyppisen pelaajan ja Cisarin/Koiviston tyyppisen pelaajan.

Itse olen ihmetellyt vähän tuota Super Markun pelipaikkaa tai hänen laitureitaan ennemminkin mutta kun 1,2 ja 4-ketju toimivat hyvin niin niitä ei kannata hajoittaa niin vaihtoehdot jäävät hiukan vähiin.Iiro Viinanen voisi laittaa enemmän kiekkoja reppuun sentterin tontilta mutta Super Markku on parempi muuten sentterin hommissa.Iiro Viinaselta menee hetki ennenkuin oppii laituriksi ja kun Ismo on kehittänyt Iirolle samantyyppisen pelityylin kuin Kaipallakin niin tämä maalintekijä/snaipperi-laituri tyyppi puuttuu tästä yhtälöstä.Vielä kun kukaan näistä herroista ei oikein ole sellainen rymistelijä tai tyyppiä:seison vastustajan maalin edessä koko hyökkäyksen ajan eikä kukaan minua voi siitä siirtää.

Omasta mielestäni Super Markku on tällä hetkellä yksi koko Suomen parhaista tulevaisuuden lupauksista sentterin tontille.Parin vuoden päästä viimeistään on lähtö edessä muihin maihin.Miksi vasta parin vuoden kuluttua?Ensi kausi lukossa vielä ja eihän täältä kukaan pääse pois ilman,että ei olisi pelannut jokereissa.
 

Kiekkopoju84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät!!!
Onneksi olkoon Lukko ja Markku "juudas" Tähtinen! Kysyisin tässä onnittelujen lomassa että millon on lukon eka playoff-ottelu? Kyllähän noilla panostuksilla pitäis pleijareita pelata...löytyy juudasta ja kronia...hehee...
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onkos sulta kiekkopoju nyt mennyt jotain ohi silmien ja korvien?

Lukko oli sarjassa yhdeksäs, eikä tällä kaudella pelata play offeja Raumalla. Ei tosin porissakaan, mutta se nyt on jo tutuksi tullut asia aiemmilta kausilta.

Lukon olisi pitänyt vaan ostaa enemmän ja parempia vahvistuksia. Ei sieltä arsestakaan kumminkaan kukaan muu Lukkoon kelvannut kuin Tähtinen, vaikka kaupan olivatkin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit, mutta parin-kolmen ässäfanin vittuiluun on parasta vastata vittuilemalla, kuten tässä eilisen illan ja tämän päivän aikana on tullut tehtyäkin.

Eiköhän tämä kuitenkin jo riitä tästä Tähtis-asiasta.
 
Viestin lähetti Roku
Ei sieltä arsestakaan kumminkaan kukaan muu Lukkoon kelvannut kuin Tähtinen, vaikka kaupan olivatkin.

Vaan mahtoiko se nyt ihan noinkaan mennä...

Muutamat raumalaiset lähtevät ihmeen helposti mukaan tähän porilaisten luokattomaan provoiluun. Joidenkin kohdalla en siitä ylläty, mutta Rokun ja Skodan kaltaisten profiilikirjoittajien ollessa kyseessä olen siitä enemmän kuin hämmentynyt.

Tämä vänkääminen ei lopu, ennen kuin jompi kumpi osapuolista lopettaa siihen osallistumisen. Kuittailun alkamista oli vaikea estää, mutta tyhjänpäiväisen solvailun lopettaminen on jonkin verran helpompaa. Sille tulee stoppi sillä hetkellä, jona vastakaiku alkaa osoittaa katoamisen merkkejä.
 
Viestin lähetti porin_karhu
Muutamat raumalaiset lähtevät ihmeen helposti mukaan tähän porilaisten luokattomaan provoiluun. Joidenkin kohdalla en siitä ylläty, mutta Rokun ja Skodan kaltaisten profiilikirjoittajien ollessa kyseessä olen siitä enemmän kuin hämmentynyt

No olethan sinäkin karhu provoillut muutamissa ketjuissa meille lukkofaneille...(provoiluun olen tosin itsekin syyllistynyt)

Olisikohan syynä kuitenkin se, että meitä kaikkia vituttaa, ettei kumpikaan satakuntalainen joukkue päässyt pleijareihin...

No.. syitä on helppo keksiä, jokainen menköön itseensä ja miettiköön mitä on tullut sanotuksi...
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hämmennyksen taustaa

Viestin lähetti porin_karhu
Vaan mahtoiko se nyt ihan noinkaan mennä...
Tämä vänkääminen ei lopu, ennen kuin jompi kumpi osapuolista lopettaa siihen osallistumisen. Kuittailun alkamista oli vaikea estää, mutta tyhjänpäiväisen solvailun lopettaminen on jonkin verran helpompaa. Sille tulee stoppi sillä hetkellä, jona vastakaiku alkaa osoittaa katoamisen merkkejä.

Valitettavasti näin ei ole käynyt. On vaikeata löytää yhtään ainoaa Lukko-ketjua muutaman mennäviikon ajalta jossa ei olisi näitä tyhjänpäiväisyyksiä mukana. Paskan seasta ei tahdo löytää enää mitään järkevää. Varsinaiset aiheet hajoavat alta ja jäljelle jää pelkkä typeryys. Vähempikin riittäisi. Tuntuu kuin osa kirjoittajista haluaisi ajaa koko palstan alas toiminnallaan. Varmaa on, että tällä tahdilla jäljelle ei kovin monta asiallista kirjoittajaa jääkään.

Todettakoon vielä tähän loppuun, että arvostan monia Ässä-kirjoittajia. Näiden joukkoon kuuluvat erityisesti Patarouva ja Pekoni. Näistä kumpainenkin näyttää enemmän tai vähemmän hävinneen palstalta, Patarouva lähes tyystin ja Pekoninkin käynnit ovat harvoja. Sopii pohtia syitä.
 
Santalo sanoi muuten Länsi-Suomessa, että Tähtinen jatkaa lukossa seuraavat KAKSI kautta!
Oliko kysessä kirjoitusvirhe vai onko Tähtisellä todellakin sopimus kevääseen 2005 saakka?
 
Eipä tuo taida kirjoitusvirhe olla. Porissa liikkui heti Tähtisen siirryttyä sen suuntaisia tietoja, että miehen sopimus kattaisi myös seuraavat kaksi kautta. Jostain syystä Lukko kuitenkin julkaisi pahvin 1+1-mallisena. Vastaavanlaisia epäselvyyksiä on aiheutunut myös Ässien tiedotuspolitiikan takia, mutta enemmänkin päinvastaisesti. Kaksivuotiset sopimukset ovatkin täällä todellisuudessa olleet yksivuotisia optiopapereita.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaihteeksi asiaakin

Itse en edes muista kuulleeni tuosta optiosta, vaan pelkästään tämän loppukauden sekä ensi kauden kattavasta sopimuksesta. Niinpä kummastelin itsekin sitä että millainen paperi se mahtaa ollakaan, kun tuon jutun Länsi-Suomesta luin. Hyvä jos kaksivuotinen paperi on heti tehty.

Parantamisen varaa Tähtiselle jäi paljon, mutta muutaman hyvän pelin hän pelasi. Ehkä kaksi tai kolme kotiottelua, vieraspeleistä en tiedä. Vähänhän se on, mutta se hyvä puoli siinä on että tuskinpa tämänkautiset näytöt vielä NHL-varaukseen riittävät, joten sitä peikkoa ei varmaan ole ainakaan ensi kautta ajatellen.

Jännä nähdä millainen muutos Tähtisessä tapahtuu kesän aikana, kun Ismo Lehkonen nyt kaikesta päätellen jatkaa Lukon treenarina.

Saako Tähtinen lisää lihaa linnunluidensa päälle ja kuinka paljon ja saako Ismo karsittua sen kaatuilun hänestä pois? Vaikken paljon Lukon paidassa hänen filmeihinsä kiinnittänytkään huomiota...

Siinä ne tärkeimmät, taitoa hänellä minun mielestäni on ihan mukavasti. Ja kun Lukossa ei juuri kunnon aloittajia ole ollut Matti Forssin jälkeen, niin Tähtinen ainakin onnistui niissä jokaisessa Lukon paidassa pelaamassaan kotipelissä keskimääräistä Lukko-aloittajaa paremmin.
 
Vielä tähtisestä.

Minä en nähnyt Tähtisen kaatuvan kuin pari kertaa ja nekin tapahtuivat yleensä jonkun kaksi kertaa kookkaamman pelaajan kanssa.
Muutaman kerran näin Markun jopa taklaavan, itse pidin sitä ihmeellisenä. En tiedä kuuluuko se Tähtisen tavallisiin tapoihin, porilaiset voisivat valaista minua tässä asiassa?

Vaikka olen miehen ehtinyt jo moneen otteeseen tuomita, niin onhan se kuitenkin hyvä, jos jatkaa meillä vielä 2 vuotta. Aloittajana tosiaan erinomainen, itse pidän tosin Hancockia parempana. Lisäksi Tähtinen oli hyvä kiekollisessa pelissä, muuta ei juuri mieleen jäänyt.

Ensi kaudella se TODELLINEN läpimurto?
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tähtisestä löytyy edelleenkin potentiaalia nousta liigan ylemmän kastin pelaajaksi. Sitä ei voida kiistää edes Porin suunnasta.

Maken marraskuussa alkanut tehottomuuden aika kielii ennen kaikkea ongelmista kestävyyspuolella. Siinä mielessä maajoukkuetehtävät eivät oikein sovi hänelle, tai eivät sopineet ainakaan kuluneella kaudella. Varmaankin tämä Lukon ennenaikainen kesäloma on hyväksi hänelle, saapa kunnolla ladattua akkuja ensikauteen. Uskon, että syksy on taas Tähtisen pojalle hyvää aikaa.

Eri asia on sitten, onko tuleva syksy kuitenkaan ihan yhtä hyvä kuin viimeksi. Porissa WTS-ketju alkoi toimia saumattomasti yhteen jo keväällä -02 ja siitä oli hyvä jatkaa kauden alkaessa. Toisin on nyt, Raumalta samanlaista harmoniaa ei tainnut ainakaan vielä löytyä.

Tuosta sopimuksesta ja sen pituudesta vielä. Tähtisen veivät Lukkoon omien sanojensa mukaan sellaiset tekijät kuin opiskelu ja tyttöystävän asiat. Jos näihin asioihin tulee muutos seuraavan vuoden aikana niin eiköhän suunta ole kauden jälkeen Ruotsiin tai muualle isomman tilin perään. Mikäli sellaista mahdollisuutta vielä tarjotaan, siis.

Ei toki ole mahdotonta, etteikö Lukkoaika venähtäisi pidemmäksikin, mutta epäilen kovasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös