Täällä analysoidaan tulevaa pronssiottelua, ja yleistä fiilistelyä

  • 3 009
  • 21

M10

Jäsen
Juu eli tällainen. Nyt sitten voidaan esimerkiksi miettiä pitäiskö Nortin vai Wikin olla maalilla Lukkoa vastaan. Mun mielestä Nortin piikkiin ei voi hävittyä Jokerisarjaa pistää eli säilyttäisin hänet maalilla.

No entäs ketjut? Vode näytti olevan todellisissa liekeissä tuossa vikassa välierämatsissa joten aikas hyvältä näyttäis. Holdeeni vois jatkaa Janin ja Rikun vierellä.
Niin tai mitä mieltä te ootte? Laittakaa tänne mielipiteitänne.

Millonkas lippuja voi alkaa ostaan? Saakohan enää istumapaikkoja?

Tuleeks se telkasta? Ihan sama kyllä mulle. Tällasta peliä ei voi missata. Kaikki hallille kannustaan kertsi voittoon!
 

rinkeli22

Jäsen
Niin, kolmas sija sm-liigassa on meiltä hyvä saavutus, vaikka kuinka heittäisivät menestykseen kyllästyneet tai ikuiset alisuorittajat puukkoa selkään. Fakta on se, että HPK ylittää vuodesta toiseen yleiset odotukset. Ei mikään muu joukkue (No ehkä JYP) tee sitä kuin korkeintaan kerran viidessä vuodessa.. Me tehdään se joka vuosi, mutta kun isot pojat sanoo, että vain mestaruudet on menestystä.

Mä päätin lauantaiehtoolla, että pronssimatsia en läsnäolollani kunnioita. Ehkä tää kuuluisi tuonne "kerhofanina olemisen suunnaton vaikeus"-ketjuun, mutta ei jumankauta, kun ei vaan kykene olemaan seisomatta oman joukkueen takana. Hieno kausi taas, hieno joukkue taas. Resurssit ovat pienet, mutta Kerhofani saa vuodesta toiseen naureskella "asiantuntijoiden" arvioille.

Lätkä on iso osa elämää. Oma joukkue on sydämen asia. En kai mä saatana pysty olemaan poissa sieltä pronssimatsista. Käytän edes vakioselitystäni, että en mene sinne pronssin takia, vaan osoittamaan kiitokseni joukkueelle, joka on tarjonnut minulle hienoja hetkiä taas pitkän ja pimeän talven ajan. Katsomaan viimeisen kerran niitä pelaajia, joita ensi kaudella ei enää näe liigassa, tai muuten vaan pitävät inhottavan näköisiä paitoja päällään ensi kaudella. Kerran vielä ritaripaita päälle.. Te ootte mun pimeän talveni sankareita, saatana!
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Viestin lähetti rinkeli22
Käytän edes vakioselitystäni, että en mene sinne pronssin takia, vaan osoittamaan kiitokseni joukkueelle, joka on tarjonnut minulle hienoja hetkiä taas pitkän ja pimeän talven ajan.
Hieno kirjoitus. Samalla "tekosyyllä" taidan vääntäytyä itsekin vääntäytyä hallille vielä kerran jo senkin takia, että pelit taitaa jäädä aika vähiin pakollisen valtionpalveluksen takia. Tämän(kin)vuotinen joukkue oli helvetin hieno, vaikka takkiin tulikin taas. Kyllä mä näkisin, että elämä HPK:n kannattajana on varsin hienoa, kun vertaa monen muun pikkuseuran menestykseen. Täällä, liigan toiseksi pienimällä paikkakunnalla, tehdään perkeleen hienoa työtä vuodesta toiseen, mutta jatkuvan menestyksen takia tässä on tainnut tulla vuosien myötä vähän ronkeliksi. Kyllä sinne finaaliin vielä päästään, ainakin niin toivon ja uskon.

Mitali on mitali vaikka voissa paistaisi, on hienoa päättää kausi voittoon jne. kliseet. Näen pronssiottelun varsin leppoisana kauden päätöksenä ja voittamalla ottelu pelaajilla on ainakin jotain konkreettista mitä muistella sitten vanhana pappana "vanhoista hyvistä ajoista".

Joten hallille tieni käypi perjantaina kiittämään pelaajia tästä kaudesta ja hienoista hetkistä. Ja perhana, ottelupäiväkin on mitä otollisin oluen nauttimiseen.
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Samaa fiilistä kuin edellisillä. On hienoa nähdä, että Kerhofaneissa alkaa herätä tällaista realistista katsomusta omaa joukkuetta kohtaan. Itsessänikin vasta tämän Jokerit-sarjan jälkeen, nyt kun edessä on seitsemäs pronssipeli kymmenen vuoden aikana.

Paikka neljän joukossa ja mahdollinen mitali on hieno saavutus HPK:lta SM-liigassa. Nälkä on vaan kasvanut suhteettoman suureksi syödessä. Pronssiottelu ei itseänikään kiinnosta lainkaan, mutta hienon joukkueen näkeminen viimeistä kertaa on pakkorako. Oikeastaan putoaminen finaaleistakaan ei harmita niin paljon, kuin tieto siitä että upeita pelaajia ei ensi kaudella HPK:ssa nähdä.

Eiköhän kannusteta tämän vuoden Kerho päättämään kautensa voittoon.

Kiitos Holden, Rita, Hahl, Noronen, Eskelinen ja Sicak.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Viestin lähetti rinkeli22
Niin, kolmas sija sm-liigassa on meiltä hyvä saavutus, vaikka kuinka heittäisivät menestykseen kyllästyneet tai ikuiset alisuorittajat puukkoa selkään. Fakta on se, että HPK ylittää vuodesta toiseen yleiset odotukset. Ei mikään muu joukkue (No ehkä JYP) tee sitä kuin korkeintaan kerran viidessä vuodessa.. Me tehdään se joka vuosi, mutta kun isot pojat sanoo, että vain mestaruudet on menestystä.

Juuri tuo on häviäjien puhetta. Alistutaan siihen kohtaloon olla kolmansia. Perkele!

Minä haluan, että suosikkijoukkueeni voittaa mestaruuden. Voittamisen takia pelaajatkin tätä hommaa tekevät, eikä sen takia että päästäämpä taas keväällä pelaamaan se HMV-pronssipeli.

Minä en väitä, että pronssipelissä pelaaminen on alisuoritus HPK:lta. Uskallan kuitenkin väittää, että organisaation olisi pikku hiljaa hyvä alkaa miettimään kaikkea joukkueen kasaamisesta lähtien hiukan tarkemmalla syynillä. Kyllä joskus on eteenpäinkin mentävä.

Voin sanoa - vaikka leimaisittekin takinkääntäjäksi - ettei pronssipeli kiinnosta pätkän vertaa, enkä aio paikalle raahautua.

Ehkäpä tuo rinkelin22:n kommentti kuvastaa sitä yleistä ajattelutapaa tässä kaupungissa. Mitenkäs sitä tuolla keitoksella mihinkään finaaliin voisikaan päästä.
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti pokki
Juuri tuo on häviäjien puhetta. Alistutaan siihen kohtaloon olla kolmansia. Perkele!

Taitaapi olla jääkiekko sitten siitä harvinainen peli, että tässä lajissa puheet ratkaisevat, eivätkä teot jäällä?

Meinaan, että me ollaan jo hävitty tää kausi, joten eipä taida enää uho sitä sijaa paljoa nostaa. Nyt on turha nyyhkiä, turpaan tuli jo.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Minua vituttaa!

Kausi on yhtä peliä vaille paketissa ja tuo kyseinen peli on tullut jo liian tutuksi Kerhon liigataipaleen aikana. Pronssiottelu kuitenkin pelataan ja sen jälkeen voittajalle jaetaan pronssimitalit.

Toivon kuitenkin, että väki löytää tiensä hallille kannustamaan Kerhon voittoon. Seuraavassa joitakin syitä:


1. Pronssi on hyvä suoritus.

2. HPK:n tilille ei liikaa ylimääräistä rahaa putoile. Pronssista saa enemmän kuin neljännestä sijasta ja se auttaa ensi kauden joukkueen rakentamisessa.

3. Kolmannesta sijasta saa pronssisen mitalin, joka jää palkintokaappiin muistuttamaan menestyksestä. Mitalit näkyy myös historiantilastoissa.

4. HPK on pelannut hienon kauden. Hyviä hetkiä on paljon enemmän kuin huonoja. Siitä pitää kiittää joukkuetta.

5. Perjantaipeli.
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
Onnittelut pääsystä jälleen kerran pronssipeliin.
 

M10

Jäsen
Tuli avattua tämä viestiketju heti elilisen pelin päätyttyä, rantapallojen lennellessä. Vitutus oli suunnaton ja pronssipeli tuntui sellaiselta haistakaa vittu-touhulta. Sarkasmi oli siis vahvaa tätä ketjua avattaessa. No, ehkä sen huomasitte.

Pronssipeli jää minulta väliin, eikä tunnu missään. Helsingistä ei jaksa sitä varten Rinkelinmäelle raahautua.

rinkeli22 on siinä oikeassa että kerhofanina oleminen on hienoa. Kyllä ne äijät ovat perkele minunkin pimeän talven sankareita. Jotenkin tää ikuinen jämämatsiin putoaminen vaan tuntuu vuosi vuodelta hirveämmältä.

Se on niin uskomatonta että välierissä meillä on aina niin helvetinmoinen itseluottamus. Ei ihmekään kun ollaan joka kerta ne selvitetty. Lähdetään sille ekalle kierrokselle asenteella "koittakaa mitä vaan, me ei kaaduta kun ei olla koskaan ennenkään tässä vaiheessa kaaduttu". Mutta sitten kun ollaan välierissä, tuntuu että joukkueen suoritustaso laskee sen vuoksi kun mennään tavallaan lukkoon siitä kun ajatellaan ettei koskaan (ok, kerran, 12vuotta sitten) olla tästä selvitty. Ajatellaan "Pitäiskö nyt tehdä jotain erilailla?", "Ei perhana ei me olla ennenkään tästä selvitty!", ajatukset harhailevat pronssipeliin ja ajatukseen siitä kuinka se vuotuinen vitsi saattaa käydä taas toteen; Kerho pronssipeliin.
Ei perhana ei kerho mun mielestä pelannut ainakaan lähellekään parasta kiekkoaan tällä kaudella välierissä Jokereita vastaan!

Henkisellä puolella nää jutut minusta on. Vähän niin kuin oli se Areenakammokin. Varsinkin kun on ollut aina sama valmentaja viemässä meidät pronssiotteluun. Ei sillä etteikö JJ olisi huippuvalmentaja. Hän on nostanut Hpk:n ihan tuonne maamme huipulle. Jotenkin vaan tuntuu siltä että aika aikaa kutakin, ja jonkun toisen valmentajan kanssa me vielä menemme sinne finaaliin.


Tulipahan aikamoinen sillisalaatti kirjoitettua.
 

rinkeli22

Jäsen
Viestin lähetti pokki
Juuri tuo on häviäjien puhetta. Alistutaan siihen kohtaloon olla kolmansia. Perkele!

Minä haluan, että suosikkijoukkueeni voittaa mestaruuden.

Ei kyse ole siitä, ettenkö minä halua nähdä HPK:n voittavan mestaruutta. Olen odottanut, toivonut ja rukoillut sitä lähes koko tähän astisen elämäni, ja tulen näin tekemään jatkossakin.

Ei vaan riittänyt tänäkään vuonna. Tappio pitää myöntää ja hyväksyä, jotta siitä voidaan jotain oppia. Taas on aika miettiä, millä eväillä sinne mestaruuteen mennään. Tämän vuoden joukkueesta keksin ainakin kaksi asiaa, jotka olivat paremmin kuin koskaan, joten hyvä yritys taas. Nyt meillä oli maalivahti joka ei imuroi, ja materiaalin leveys oli lähes maksimaalinen mitä näillä resursseilla se voi olla. Edelleen vaan pakka levisi välieriin. Tämän kauden heikko lenkki oli mielestäni erikoistilannepelaaminen, mikä ei koko kauden aikana noussut sille tasolle, mitä mestaruuden voittaminen vaatii.

Leveyttä oli, mutta liian vähän kärkiosaamista. Tässä tulee resurssit esiin, eli joko hankitaan sitä kärkiosaamista, kuten edellisvuosina: Miettinen-Santala-Somervuori, Hentunen-Kapanen-Pärssinen, Simicek, Vlasak, Vujtek, Virta, Tuulola yms. Tai sitten hankitaan tasavahvaa leveyttä, jota tällä kaudella riitti lähes viiden kentän verran. Turha mennä resurssien taakse piiloon, mutta tässä on se realiteetti minkä välillä täytyy löytää oikeanlainen tasapaino sen viimeisen askeleen ottamiseen. Nyt nähtiin, että kärkiosaamisen puute heijastuu negatiivisesti erikoistilannepelaamiseen..

Mestaruus on suuri haave itsellänikin, mutta miksi on niin kamalaa, että haluan osoittaa kiitokseni tälle joukkueelle, joka taas lähes vuoden ajan on tarjonnut hienoja hetkiä minulle ja muille. Lätkä on elämäntapani ja HPK on uskontoni. Ei se siitä miksikään muutu, vaikka mestaruutta ei vaan tule. Ei se myöskään tule muuttumaan sen jälkeen, kun se joskus tulee.
 
Viimeksi muokattu:

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Viestin lähetti rinkeli22
Taas on aika miettiä, millä eväillä sinne mestaruuteen mennään.
Neljällä kovalla sentterillä. Se on edelleen HPKn suurin puute. Aloituksia hävittiin niin Tepsille kuin Jokereillekin. Pakaslahti, Metropolit, Filppula ja Kuki. Siinä se suurin ero on. Toinen löytyy pakistosta. Ratkaisevissa otteluissa ainoastaan Jokela pelasi sillä "oikealla" tasolla. Laamanen oli pakiston kiekollinen liideri runkosarjassa, mutta pleijareissa täysin yössä. Kun hyökkääjille ei jää tilaa hyökkäyspäädyssä, niin pakkien täytyy pystyä ratkaisuihin. Tämä oli ymmärretty Jokereissa ja sillä sitä tulosta tulikin.

Mitä pronssiotteluun tulee, niin eikös Jalonen ole usein pistänyt kakkosmolarin kehiin? Eli on hyvinkin mahdollista, että Wiikman pelaa. Toisaalta, Noronen on pelannut hyvät pleijarit ja mielestäni hänen kuuluisi pelata tässä ottelussa.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Viestin lähetti rinkeli22
Ei vaan riittänyt tänäkään vuonna. Tappio pitää myöntää ja hyväksyä, jotta siitä voidaan jotain oppia. Taas on aika miettiä, millä eväillä sinne mestaruuteen mennään.

Tappio myönnetty ja hyväksytty. Mitä sitten mietitään? Uusia kysymyksiä olisi hyvä keksiä taas kerran....tähän mennessä ei olla ainakaan esitetty oikeita kysymyksiä. Tappiosta oppiminen kuulostaa huvittavalta. Käkeen on tullut samassa vaiheessa hiukan turhan monta kertaa, kerta toisensa jälkeen.

Viestin lähetti rinkeli22
Tämän vuoden joukkueesta keksin ainakin kaksi asiaa, jotka olivat paremmin kuin koskaan, joten hyvä yritys taas. Nyt meillä oli maalivahti joka ei imuroi, ja materiaalin leveys oli lähes maksimaalinen mitä näillä resursseilla se voi olla. Edelleen vaan pakka levisi välieriin.

Väärin. Meillä oli huippumaalivahti, mutta oliko Nortti tasoa Tim Thomas tai Niklas Bäckström? Ei ollut. Pystyikö Nortti venymään äärimmilleen tärkeimmissä peleissä? Ei pystynyt. Noronen on toki huippumaalivahti, sitä en kiistä. Ilman Norttia tulos olisi voinut olla huonompikin. Mutta, että mastaruuden tuova molari....ehh.

Viimeinen lauseesi kertoo aika paljon materiaalin leveydestä. Oliko se leveys oikeanlaista? Silmäni avautuivat Jokereita vastaan. Siellä oli leveyttä myöskin, mutta aivan toisenlaista leveyttä. Kerholla oli ratkaisuvalmiita, nuoria ja nälkäisiä pelaajia. Jokereilla moninkertaisia finalisteja, paljon maailmaa kiertäneitä ja rutinoituneita kiekkoilijoita. Mikä on näiden kahden ryhmän ero? Ero syntyy siinä, että ne kokeneet pelaajat pystyvät pitämään pelaamisen tasoa yllä illasta toiseen, kun nuoret ovat herkempiä pelaamaan ailahtelevasti. Toivonkin ensi kauden joukkueeseen kolmesta viiteen kokenutta konkaripappaa.

Viestin lähetti rinkeli22
Tämän kauden heikko lenkki oli mielestäni erikoistilannepelaaminen, mikä ei koko kauden aikana noussut sille tasolle, mitä mestaruuden voittaminen vaatii.

Olen kanssasi samaa mieltä. Erikoistilannepelaaminen on ollut murheenkryyni jo monena kautena peräkkäin. Jotain siihen pitää keksiä pikkuhiljaa. Varsinkin ylivoimapelaaminen on ollut useampana vuonna surkeaa.

Viestin lähetti rinkeli22
Leveyttä oli, mutta liian vähän kärkiosaamista. Tässä tulee resurssit esiin, eli joko hankitaan sitä kärkiosaamista, kuten edellisvuosina: Miettinen-Santala-Somervuori, Hentunen-Kapanen-Pärssinen, Simicek, Vlasak, Vujtek, Virta, Tuulola yms. Tai sitten hankitaan tasavahvaa leveyttä, jota tällä kaudella riitti lähes viiden kentän verran.

Niin, mielestäni kärkiosaaminen on sanana huono. Ei hyvä ykkönen olisi Kerhoa pelastanut. Sen sijaan muutama erittäin kokenut pelimies olisi voinut tuoda joukkueeseen oikean tasapainon ja harmonian - vanhemmat olisivat ehkä omalla esimerkillään voineet rauhoittaa niitä nuoria jellonia. Se viisi tasavahvaa kenttää riittää, jos siihen viiteen kenttään mahtuu tarpeeksi kokemusta.


Viestin lähetti rinkeli22
Mestaruus on suuri haave itsellänikin, mutta miksi on niin kamalaa, että haluan osoittaa kiitokseni tälle joukkueelle, joka taas lähes vuoden ajan on tarjonnut hienoja hetkiä minulle ja muille. Lätkä on elämäntapani ja HPK on uskontoni. Ei se siitä miksikään muutu, vaikka mestaruutta ei vaan tule. Ei se myöskään tule muuttumaan sen jälkeen, kun se joskus tulee.

Ei siinä olekaan mitään kauheaa. Ne, jotka haluavat kiittää joukkuetta, niin sehän on hieno asia. Minun kohdallani kysymys on lähinnä siitä, että jos haluan katsella lätkäuusintoja, voin kaivaa videoarkistoistani MM 95-videon ja tuijottaa sitä. Eipähän tarvitse raahautua joka kevät samaan aikaa hallille pronssiotteluun, jonka juhlahumusta on minun mielestäni tullut jollakin tavalla teennäistä.
 

M10

Jäsen
Viestin lähetti pokki
Silmäni avautuivat Jokereita vastaan. Siellä oli leveyttä myöskin, mutta aivan toisenlaista leveyttä. Kerholla oli ratkaisuvalmiita, nuoria ja nälkäisiä pelaajia. Jokereilla moninkertaisia finalisteja, paljon maailmaa kiertäneitä ja rutinoituneita kiekkoilijoita. Mikä on näiden kahden ryhmän ero? Ero syntyy siinä, että ne kokeneet pelaajat pystyvät pitämään pelaamisen tasoa yllä illasta toiseen, kun nuoret ovat herkempiä pelaamaan ailahtelevasti. Toivonkin ensi kauden joukkueeseen kolmesta viiteen kokenutta konkaripappaa.

Tässä vaiheessa astuvat realiteetit kuvaan. Ei Hpk:lla ole varaa hankkia tuollaista katrasta kokeneita, mestaruuksia voittaneita, rutinoituneita kiekkoilijoita riveihinsä, kuten Jokereilla on.

Jokereilla pelasi rivimiehinä sellaisia nimiä kuten Latvala, Varis, Lind, Kuki. Meidän saman tyylisiä rivimiehiä olivat herrat Väisänen, Loikas, Setzinger, Immonen. Palkkaero on todennäköisesti hurja meidän rivimiesten ja Jokereiden rutinoituneiden rivimiesten välillä.

Ok, olihan meillä rivimiehenä pari kokenutta ja hieman vanhempaa äijää; Hassinen ja Laitinen. Nuff said!
 

rinkeli22

Jäsen
Viestin lähetti Morrow10
Tässä vaiheessa astuvat realiteetit kuvaan. Ei Hpk:lla ole varaa hankkia tuollaista katrasta kokeneita, mestaruuksia voittaneita, rutinoituneita kiekkoilijoita riveihinsä, kuten Jokereilla on.

Siinähän se tiivistetysti on, eli jos meille hankitaan 5 kappaletta kokeneita ja rutinoituneita mestaruusjyriä, niin budjetin puolesta loput pelaajat otetaankin sitten pääasiassa A-junioreista.

Tässä on myös syy miksi HPK on aina asiantuntijoiden arvioissa jossain sijoilla 6-10. Resurssit tekevät sen, että HPK yrittää mestaruutta lupaavilla tulevaisuuden mestareilla, kun isommat jahtaavat kannua niillä kokeneilla ja mestaruuksia voittaneilla pelaajilla. Kerho on helppo arvioida sinne häntäpäähän, koska juuri kukaan ei ole mitään voittanut Kerhon pelaajista..

Onhan meilläkin pelannut näitä mestaruuksia voittaneita pelaajia, jotka vielä nostivat varmasti paljon palkkaa. Lehterää, Hassista ja Virtaa vaikka ensin mainitakseni.. Ratkaisivatko paljonkin pelejä?

Kerho on yrittänyt mestaruutta monenlaisilla joukkueilla. Tätä kokemuskorttiakin on kertaalleen yritetty käyttää kaudella 02-03, kun joukkueessa oli maailmanmestaruuksia, nuorten maailmanmestaruuksia, suomenmestaruuksia, ruotsinmestaruuksia, tsekinmestaruuksia(?), slovakianmestaruuksia(?).. Leveys riitti tuolloin joten kuten neljään kenttään, mutta loukkantumisia ei olisi kestänyt. Silloin oli moneen asiaan erikoisosaamista joukkueessa, hyvä ylivoima ja huikea ykkönen.. Vaan ei onnistunut sellaisellakaan.

Itse olen sitä mieltä, että kauden 02-03 joukkue on ollut kaikkein paras HPK:n joukkue. Siinä on varmaankin stereotyyppi siitä millaisella joukkueella HPK:n resursseilla mestaruuteen olisi parhaat mahdollisuudet. Se vaan, että Miettisiä, Santaloita ja Somervuoria ei ihan joka vuosi nouse omista ja muiden hylkäämistä halvoista vahvistuksista, joten tuon joukkueen kokoomisessa oli paljon onneakin, kun tuon tasoinen ykköskenttä pelasi arvatenkin hyvin edullisella hinnalla.

Emme me alistu, mutta hyväksymme realiteetit. Kyllä HPK:n mestaruuteen tarvitaan pienimuotoinen ihme ja paljon onnea joukkueen kokoamiseen. Kaksi vuotta sitten sitä oli, mutta kahvaan karahti sekin..
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Viestin lähetti rinkeli22
Siinähän se tiivistetysti on, eli jos meille hankitaan 5 kappaletta kokeneita ja rutinoituneita mestaruusjyriä, niin budjetin puolesta loput pelaajat otetaankin sitten pääasiassa A-junioreista.

Tässä on myös syy miksi HPK on aina asiantuntijoiden arvioissa jossain sijoilla 6-10. Resurssit tekevät sen, että HPK yrittää mestaruutta lupaavilla tulevaisuuden mestareilla, kun isommat jahtaavat kannua niillä kokeneilla ja mestaruuksia voittaneilla pelaajilla. Kerho on helppo arvioida sinne häntäpäähän, koska juuri kukaan ei ole mitään voittanut Kerhon pelaajista..

Onhan meilläkin pelannut näitä mestaruuksia voittaneita pelaajia, jotka vielä nostivat varmasti paljon palkkaa. Lehterää, Hassista ja Virtaa vaikka ensin mainitakseni.. Ratkaisivatko paljonkin pelejä?

Resurssit resurssit ja resurssit. Sitten kun alkaa keskustelu siitä, että tulos on aina sama, aletaan jauhamaan kyllästymiseen asti niistä pienen pienistä resursseista.

Minä en tule uskomaan tuohon resurssihöpinään. Olen pelannut erinäisiä pallopelejä neljävuotiaasta ja mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä varmempi olen siitä, että peli on yli 90%:sti pelaajien korvien välissä. Nyt joku sanoo, että ei ole resursseja hankkia niitä pelaajia, joilla korvien väli kestää. Ja paskat. Tämän kauden joukkueella olisi ollut mahdollisuus finaaleihin, mutta korvien välissä Jokerit oli maileja HPK:ta edellä, valitettavasti. Miksi se kasetti ei kestä, siinäpä meillä pulma.

Kokeneita meillä on toki ollut. Asia nyt vaan on niin, että meidän epäonneksemme ne kokeneet pelaajat ovat lähes järjestäin flopanneet totaalisesti (Virta, Lehterä, Hassinen). Tuulolan laskisin suoraan huikeaksi jampaksi, mutta sepä ei nyt tässä vaiheessa kamalasti lohduta.
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti pokki
Asia nyt vaan on niin, että meidän epäonneksemme ne kokeneet pelaajat ovat lähes järjestäin flopanneet totaalisesti (Virta, Lehterä, Hassinen)

No nythän se nähdään että pokilla on vellit pahasti palaneet pohjaan. Jos Tero Ensimmäinen on muka floppi, ei ole mikään ihme että mies väittää Norosta heikommaksi kuin Bäckström.
 

M10

Jäsen
Niin siis kumpaa mieltä Pokki nyt olet;

- se jäi siitä kiinni että kerholla ei ollut tarpeeksi kokeneita, mestaruuksia voittaneita, rutinoituneita pelaajia.

vai

- ei se kokemuksen puutteesta ollut kiinni. Materiaali olisi riittänyt, mutta nuorten pelaajien pää ei vaan kestänyt.


Uskon kyllä että asiantuntemuksesi on erinomaista palloilutaustasi ansiosta, mutta jos vielä hieman selventäisit.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Viestin lähetti Morrow10
Niin siis kumpaa mieltä Pokki nyt olet;

- se jäi siitä kiinni että kerholla ei ollut tarpeeksi kokeneita, mestaruuksia voittaneita, rutinoituneita pelaajia.

vai

- ei se kokemuksen puutteesta ollut kiinni. Materiaali olisi riittänyt, mutta nuorten pelaajien pää ei vaan kestänyt.

Sekä että. Ei ollut tarpeeksi kokeneita pelaajia. Sinällään materiaali olisi mielestäni riittänyt finaaleihin, mutta liian moni alisuoritti ja harva ylisuoritti. Mikä siinä siis on vaikeaa ymmärtää?

Ja kyllä minä ymmärrän, että sinusta on huvittavaa, että joku rahnainen katsoja voi sanoa tosissaan, että peli on korvien välissä. Moni haluaisi varmasti sanoa, että mene pelle itse koittamaan sitä kasetin kestävyyttä sinne kentälle.

Omien kokemuksien kautta on kuitenkin vaikeaa ymmärtää jatkuvaa jankuttamista resursseista. Kyllähän maailma noita urheilun ihmeitä tuntee, vaikkapa USA:n olympiakulta Lake Placidissa. Ja jos se voitto ei tapahtunut korvien välissä, niin mikä sitten?

Ja tommilin: Bäckström on Kärppien selkäranka jo toisen vuonna peräkkäin. Niin kuin sanoin, niin Noronen ei pystynyt mestaruuden vaatimalla tavalla venymään välierissä. Vai voitko vakavissasi väittää, että näin tapahtui?
 

M10

Jäsen
Viestin lähetti pokki
Ja kyllä minä ymmärrän, että sinusta on huvittavaa, että joku rahnainen katsoja voi sanoa tosissaan, että peli on korvien välissä. Moni haluaisi varmasti sanoa, että mene pelle itse koittamaan sitä kasetin kestävyyttä sinne kentälle.

Jos lukisit minun kirjoittamani, koko ketjun yhdeksännen viestin.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Viestin lähetti Morrow10
Jos lukisit minun kirjoittamani, koko ketjun yhdeksännen viestin.

Hah, tuo viesti oli painunut jo unholaan. Pahoitteluni.

Yleisellä tasolla moni varmasti kuitenkin kyseenalaistaa sen, että joku amatööri uskaltaa väittää moista. Eikä tuo sinun mainitsema henkinen lama välierissä koske ainoastaan pelaajia. Kyllä se sama kasetin hajoaminen koskee koko kannattajakunnan mietteitä. Kovasti on tapana valaa luottamusta, mutta jotenkin sen kaiken tastalla aina haisee sen perinteisen pronssiottelun odottelu. Poikkeuksiakin toki on, mutta....
 

M10

Jäsen
Niin liian usein unohdetaan että pelaajatkin ovat ihmisiä. Noissa välieräpeleissäkin on vaan niin saatananmoiset paineet, varsinkin jos ei yleensä ole ollut hirveätä menestystä niissä, ja kaikki odottaa menestystä asenteella "nyt ei voi enää hävitä". Ei siellä kerhon äijillä helppoa ollut pelata tuollaista konkariporukkaa vastaan jonka valmentajallakin on kuus mestaruut, hei!
 

peltoju1

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kerhon mestaruus kaatui uusiin istumapaikkoihin. Ei ääntä - ei tunnelmaa - ei ylilyöntejä - ei ylisuorituksia - ei hurmosta - ei mestaruutta...
Tämä toki on vain minun hiljaisuutta vieroksuvan rivikannattajan mielipide.
Fanitoimitaa ja seisomakatsomoita sanon minä.
Niin ja tietysti olutta, jotta finnekin uskaltaa sanoa jotain. Faaaa-an!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös