Gags kirjoitti:Minä olen kai se ainoa valopää joka olen myymässä pelaajia pois ja valmis menestyksen suhteen lyömään hanskat tiskiin tämän kauden osalta. Siksi avausviestissäni ehdotinkin, että nyt sitten mietittäisiin jo tulevaisuutta ja ensi kautta. Hankitaan se valmentaja ja ruvetaan rakentamaan tulevaisuutta. Ei ole mitään järkeä roikottaa mukana pelaajia, joilla ei ole tulevaisuutta Jokereissa joko ikänsä, motivaationsa tai muun syyn (=huonoutensa) takia. .
Et ole ainoa. Olen kanssasi aivan samaa mieltä tulevaisuutta koskevista asioista. Cobol on kuitenkin myös oikeassa siinä, että "hanskojen heittäminen tiskiin" on liian voimakas ilmaisu tähän paikkaan. Vielä on toivoa päästä sarjan keskikastiin. Siinä olemme kuitenkin Gagsin kanssa täsmälleen samaa mieltä että tulevaisuus on uhattuna, taivaalla on todella synkkiä pilviä ensi kautta/kausia ajatellen. Siksi ihan tämän päivän tilanteesta riippumattakin Jokereihin sopimattomat pelaajat pitäisi heittää pois heti ja satsata terveisiin ratkaisuihin tulevaisuutta ajatellen.
Kait se niin on että mitä kauemmin näitä touhuja on seurannut, niin sen selvemmin tulee esille että mitään ihmekäännöksiä tai uskomattomia nousuja ei tapahdu lyhyessä ajassa. Jos on 40 peliä surkea niin loput 10 peliä on harvoin loistava. Jos on 40 peliä surkea työmoraali niin se on sarjan lopusssa harvoin rautainen. Näin se vaan menee. Ja pidemmällä aikavälillä tosiasia on että kun tiettyjä elementtejä joukkueessa on niin niiden poislakaiseminen vie aikaa. Nykytilanne ei pyyhkiydy itsestään pois, se vie aikaa ja paljon työtä. Ellei tätä työtä aloiteta ajoissa niin meillä on ensikin vuonna laiskottelijoista koostuva joukkue joka ei viitsi eikä halua joka ottelussa. En vaihtaisi Currea nyt pois, mutta kakkosvalmentajaksi haluaisin jonkun kovan ja vaativan luun, ja samalla haluaisin takeet siitä että ensi kauden valmentaja on vaativa, tiukka ja kokenut mies. Heittäisin kentällisen miehiä ulos heti ja ottaisin tilalle nälkäisiä nuoria kavereita joita Jokerit kiinnostaa.
EDIT: Esimerkkinä onnistuneesta tällaisesta toiminnasta oli mielestäni vuoden 98-99 jälkeen tapahtunut suursiivous kun Summanen ja Westerlund astuivat ruoriin. Pari kautta oli laiskoteltu ja diivailtu ja muutos sattui silloin kun pari legendaa sai mennä ja tilalle tuli (sen ajan näkemyksen mukaan) kädettömiä koohottajia. Mutta kyllä tyyli muuttui ja työnteko nousi kunniaan Jokereissa. Jotain samanlaista tarvitaan nyt.