"Tää oli tässä"

  • 134 053
  • 599

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Kuten olen todennut aiemminkin.

Pleijareita ei tarvitse edes ajatella. Tulee jos on tullakseen.

Nyt pitäisi saada 'joukkue' näyttämään joukkueelta. Asennetta ja taistelua peliin. On nähty, että nykyinen valmennusjohto ei taio minkäänlaista piristystystä joukkueen ilmeeseen.

Jäljellä olevissa peleissä on näyttävä katsomoon asti, että kaikki yrittävät, ja yrittävät vieläpä tosissaan.

Vaikka vauhti ei riitäkään kuin ajoittain ja joitain vastaan, jää kaikesta kaikille aivan toisenlainen maku, jos kauden loppupelit pelataan asenteella ja taistellaan.

Viime aikoina nähty pelailu on pahinta mahdollista rohtoa yhtään mihinkään, mikä koskee Jokeri-organisaatiota.

Viime aikoina nähtyä pelailua voi kuvata vain yhdellä sanalla: alennustila.

Muutos viime aikoina nähtyyn pelailuun voi tulla vain valmennusta vaihtamalla.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Vakio kirjoitti:
Juuri näin. Aivan erinomainen kirjoitus naapurileiristä. Jos Jokerien pelissä olisi edes jotain hyvää, jonka varaan rakentaa, voisi vielä elätellä ihmettä pelin loksahtamisesta kohdalleen. Mutta kun ei ole mitään. Ei maalivahtia, ei puolustusta, ei hyökkäystä, ei valmentajaa, ei viisikkopelaamista, ei kuria, ei yritystä. Yksinkertaisesti ei yhtään mitään.

Loppuisi jo tämä kausi.

Vielä on toivoa, mutta valitettavasti tällä hetkellä vain sitä eikä tippaakaan uskoa. Jokereiden viime aikojen (ja melkeinpä koko kaudenkin) pelit on olleet surkeaa katseltavaa, eikä oikein mikään ole toiminut edes auttavasti. Eli käytännössä ainut realistinen vaihtoehto on että me valutaan vain alaspäin. Teoriassa nousu on mahdollinen mutta ei siis realistinen. Meidän sijoituksessa ei ole tällä hetkellä tippaakaan ilmaa ainakaan ylöspäin, vaan se on juuri niin huono kuin meidän pelimmekin on koko kauden ollut.

Jokerit voi vielä nousta jos jollain ihmeellä ja nimenomaan sillä joukkueen puolustus ja maalivahtipeli alkaa toimimaan, omiin ei saa enää mennä yhtään ainutta helppoa ja isoja torjuntoja on tultava jatkossa usein. Hyökkäys tekee tarpeeksi maaleja pelin voitoista taistelemiseen. Minä en usko että tätä ihmettä enää tällä kaudella nähdään mutta en kiellä ettenkö vielä toivoisi että ihmeitä tapahtuu.

Joka tapauksessa jos seuraavissa peleissä ei tule voittoja niin kausi on meidän osalta ohi, nyt on viimeinen tilaisuus ottaa itseään niskasta kiinni ja kaivaa se taistelijansydän esiin. Tämä kausi ei ole vielä aivan ohi ja nyt kysymys on siitä annetaanko sen mennä ohi taistelematta. Ei anneta, tartutaan viimeiseen oljenkorteen ja uskotaan ihmeisiin. Kaadutaan edes taistellen....
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
No, olen sentään muutaman Jokereiden pelin nähnyt joulun jälkeen. Peli on ollut sitä ihteään ja melkein ihmettä se vaatii, että loppukausi pelastuisi. Katsotaan nyt kuitenkin vielä pe- ,la- ja ma-pelit ennen lopullista tuomiota.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Pelaajista kuka tahansa olisi saanut lähteä vapaasti, mutta kukaan ei halunnut.

Noinko nyt oiot sanoja irti niiden mahdollisesta merkityksestä. Voin helposti kuvitella, että on ollut "herätyskokous", jossa on sanottu, että "käsi pystyyn, kuka haluaa lähteä tosta noin vaan" ja vilkuiltu nouseeko käsiä, vai olisiko nyt ihan tosissaan, sopimuksellisena merktyksenä tarjottu mahdollisuutta lähteä ilman, että mahdollinen lähtijä leimattaisiin petturiksi? Minä nimittäin luulen, että lähtijöitä olisi, jos sellaista tarjottaisiin ihan asianmukaisesti Masan kanssa kaksistaan neuvottelemalla ilman, että sana leviää. Korjaa toki, jos olen väärässä, mistäs minä näistä tiedän.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Senior kirjoitti:
Minä nimittäin luulen, että lähtijöitä olisi, jos sellaista tarjottaisiin ihan asianmukaisesti Masan kanssa kaksistaan neuvottelemalla ilman, että sana leviää. Korjaa toki, jos olen väärässä, mistäs minä näistä tiedän.

No mistäs kuvittelet minun tietävän? Tuohan menee arvailun puolelle. Jos ja jos ja niinkö sitten?
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Blues ja TPS suorastaan tarjoavat Jokereille pudotuspelipaikkaa ryssimällä omat ottelunsa kerta toisen jälkeen. Toisaalta Pelicans tulee pelottavan kovaa vauhtia takaa. Eroa Jokereihin on vain neljä pistettä ja pelattuna yksi ottelu vähemmän.
 

Donald_22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Jokerit
Musta_Kyy kirjoitti:
- työteliäs ja kokenut powerforward (ala Pärssinen)
En tiedä oliko tuo huono vitsi, mutta Pärssinen ei todellakaan ole mikään powerforward. Seuraava ehdotus varmaankin maalintekijä (ala Helenius) ja tappelija (ala Kiprusoft).
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
cobol kirjoitti:
Nyt on merkkejä ilmassa siitä, että joukkue ei olisikaan vielä luovuttanut. Pelaajista kuka tahansa olisi saanut lähteä vapaasti, mutta kukaan ei halunnut. Ja muutoksia saatetaan kuin saatetaankin nähdä vielä ennen seuraavaa peliä. Tällä hetkellä Hjallis pohtii sitä, onko valmennukseen syytä tehdä muutoksia ja pelaajistoon täydennyksiä. Ratkaisu tulee viimeistään torstaina, jos jotain tehdään.

Ratkaisu tuli maalivahdin osalta. Jatkoaika kertoo varmasti pian tarkemmin.
 

RedOne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Dinamo Riga
Nyt pitäisi ottaa asenne "Jos ei koita, niin ei voita". Peli on avattu maalivahti-osastolla, vielä toivoisin sen ratkaisevan käänteen valmennus puolelle. Curren eväät on syöty ja ainakaan mitään ei enää voitaisi asiassa menettää. Nyt Hjallis rohkea veto, ja Surenkin penkin taakse!
 

werty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
RedOne kirjoitti:
Nyt pitäisi ottaa asenne "Jos ei koita, niin ei voita". Peli on avattu maalivahti-osastolla, vielä toivoisin sen ratkaisevan käänteen valmennus puolelle. Curren eväät on syöty ja ainakaan mitään ei enää voitaisi asiassa menettää. Nyt Hjallis rohkea veto, ja Surenkin penkin taakse!

Surenki korvaa Virmasen penkin takana.
 

RedOne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Dinamo Riga
cobol kirjoitti:
Tämäkin toteutui.

Hemmetin fiksu veto. Tosin vieläkin kovempaan ratkaisuun ehkä olisi ollut perusteta. No positiivisen se, että Virmanen pääsee tekemään omaa työtään eli työstämään ensi kauden jengiä. Se on tällä hetkellä se "main target. Tämä kausi pelastuu jos on pelastuakseen (lue. päästään playoffeihin jne.)
 

bizkit78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Yllättävän kauan se Virmala sai siellä penkin takana heilua. Teidän onni, että poika saatiin takaisin paperihommiin. No, aika näyttää oliko vaihto jommalle kummalle positiivinen juttu. Veikkaisin, että Jokerit hyötyi tästä vaihdosta. Pena näytti taas kyntensä ;)
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
cobol kirjoitti:
Ratkaisu tuli maalivahdin osalta. Jatkoaika kertoo varmasti pian tarkemmin.

Te naureskelitte (en viittaa sinuun Cobol), kun joulukuussa ehdotin teille Askeytä maalille ja uudelleen tammikuussa, no nyt sen saitte ja toivottavasti herättää joukkueen taistelemaan, on ollut ainakin voittava maalivahti ja pelaa varmaan nollapelin ensi viikolla vanhaa seuraansa vastaan. Onnea peleihin ja jos ei onnistu, niin antakaa sieltä vaihdossa jotain takaisin.
 
Cobol kirjoitti:
Mutta jos Järventie, Lepistö, Kankaanperä, Hyvönen, Santala ja monet muut olisivat saatavissa...

Järventiellä, Kankaanperällä on sopimus 2007(kuka ostaisi sopimuksen vai purkaisiko Jokerit näiden sopimukset?), Lepistöllä loppuu 2006 ja suunta NHL( pelaajan kannalta järjetöntä purkaa sopimus nyt) Hyvösellä, Santalalla ilmeisesti hyvä liksa ja optiot 2007 ( miksi lähtisivät tässä vaiheessa, kun hyvä liksa juoksee ja hyvä neuvottelu asema on option kautta sekä seuran vaihtoon).

Mutta voihan se olla, että seuran taholta halutaan joistakin pelaajista vielä ennen tammikuun loppua luopua, kun tiedetään omat todelliset jatko mahdollisuudet.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Pakko sanoa, että nyt on todella positiiviset fiilikset. Surenkin saatiin takaisin penkin taakse ja tähän mieheen luotan valmentajana itse. Askey on pelannut erinomaisesti ne viimeisimmät pelit, jotka kävin katsomassa ja oli mm. Espoossa yksi avainhahmoista.

Tää on ehkä tässä, mutta nyt tulee ilmeeltään aivan erilainen Jokerit Lukko vastaan. Enää ei puhalella muniin ja luistella käsilaukku kainalossa. Tämä ongelma ei johtunut tippaakaan Virmasesta. Ei, Masa on kovan pelin miehiä itsekin. Mutta hän ei pystynyt (tai ei asemansa vuoksi halunnut) vaikuttaa Curreen. Vepun uskon pystyvän ja aivan taatusti haluavan.
 

nakkisormi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Tää on ehkä tässä, mutta nyt tulee ilmeeltään aivan erilainen Jokerit Lukko vastaan. Enää ei puhalella muniin ja luistella käsilaukku kainalossa. Tämä ongelma ei johtunut tippaakaan Virmasesta. Ei, Masa on kovan pelin miehiä itsekin. Mutta hän ei pystynyt (tai ei asemansa vuoksi halunnut) vaikuttaa Curreen. Vepun uskon pystyvän ja aivan taatusti haluavan.

Tätä toivotaan! Vepu laittaa pelaajat antamaan kaikkensa vaikka väkisin, sanoi Curre mitä tahansa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
nakkisormi kirjoitti:
Tätä toivotaan! Vepu laittaa pelaajat antamaan kaikkensa vaikka väkisin, sanoi Curre mitä tahansa.

Tästä olen varma. Lisäksi pelaajillekin Virmasen kaksoisrooli oli vaikea. Ei homma toiminut myöskään peluutuksen ja hengenluonnin osalta otteluissa. Onneksi Hjallis teki päätöksiä, sillä nyt olen varma siitäkin, että pelaajat antavat panoksensa eri sykkeellä kuin aiemmin.

Jokerit kaataa Lukon, viimeistään rankuilla. Nyt ei muusta olekaan kyse kuin siitä, mitkä on voittolukemat.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Pakko sanoa, että nyt on todella positiiviset fiilikset.
Perkeleen Masa. Olin vakaasti päättänyt keskittyä enemmän töihin ja jättää nämä keskustelut vähäksi aikaa. Idea tuntui suorastaan loistavalta, sillä kirjoitukset menivät saman toistamiseksi eikä mitään mielenkiintoista ollut oikein vireillä.

Heti kun tämän hyvä päätöksen olin tehnyt, räväytetään sellainen uutinen, että ei meinaa todeksi uskoa. Lainasin tuon cobolin osuuden siksi, että fiilikset todella ovat positiiviset. Veskarien vaihto oli suorastaan loistojuttu ja vaikka en Askeyta minään varmana huippuveskarina pidäkään, niin nykyiseen mv-tilanteeseen äijä on helvetinmoinen vahvistus.

Masalta valmennuksen suhteen oikea liike ja jälleen kerran osoitus siitä, että Masalle Jokerien etu on kuitenkin ykkösasia. Kiitos siitä.

Ainoa harmi on, että vaihto tuli Jokerien kannalta liian myöhään. Toisaalta voisin kuvitella niinkin, että Hifk ei ole tätä aikaisemmin ollut halukas tekemään, nyt kun Jokerien tilanne on selvä, homma voitiin tehdä. Olen 100 % varma, että pelkkä veskarin vaihtuminen näkyy Jokerien pelissä heti ja positiivisella tavalla.
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vielä alkoi toivo elää !Ainakin se on varmaa että Vepun ollessa kakkosena työn teon aika alkaa taas!
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
bozik kirjoitti:
Ainoa harmi on, että vaihto tuli Jokerien kannalta liian myöhään. Toisaalta voisin kuvitella niinkin, että Hifk ei ole tätä aikaisemmin ollut halukas tekemään, nyt kun Jokerien tilanne on selvä, homma voitiin tehdä. Olen 100 % varma, että pelkkä veskarin vaihtuminen näkyy Jokerien pelissä heti ja positiivisella tavalla.

Ei ole ollut siitä kiinni, että HIFK haluaisi tehdä tämän, kun teidän peli on jo pelattu. Ettehän te tarvitse kuin kolme voittoa viikonloppuna ja tilanne on täysin uusi, Blues on myös vielä hyvinkin iskuetäisyydellä. Toki Askey ei pysty yksin hommaa pelastamaan, vaikka onkin ihan kelpo maalivahti, kyllä siihen tarvitaan jokaisen kundin sitoutuminen pelaamaan joukkueen puolesta.

Toivotan teille vilpittömästi onnea jatkopeleissä, toki ensi viikolla teidän pitää hävitä (toivottavasti Pena on sopinut, että Passmore pelaa torstaina) HIFK:lle.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
bozik kirjoitti:
Toisaalta voisin kuvitella niinkin, että Hifk ei ole tätä aikaisemmin ollut halukas tekemään, nyt kun Jokerien tilanne on selvä, homma voitiin tehdä. Olen 100 % varma, että pelkkä veskarin vaihtuminen näkyy Jokerien pelissä heti ja positiivisella tavalla.

Tuskimpa IFK:ssa Jokereiden tilannetta on ensisijaisesti ajateltu. eiköhän IFK tässä voittanut yhtä paljon kuin Jokeritkin ja sitä etua kai Matikainen on ajanut.

IFK:n plussat:
- Alle 6kk mies, rahaa säästyi.
- ylimääräinen ulkkari pois, rahaa säästyi.
- Jokerit maksoi myös rahaa vaihdon yhteydessä.
- Uusi sentteri haussa, saatiin rahaa.
- Jokerit nousee, kaksi paikallista jäljellä, molemmat IFK:n hallissa, lisää rahaa.
- Lupaava nuori maalivahti myös ensi kaudelle.
Miinuksia en juuri keksi, paitsi tietysti paha loukkaantuminen Lundellilta.


Jokereiden plussat:
- vaihto (myös Vepu) herättää joukkueen vielä pelaamaan.
- Askey pystyy pelaamaan Jokereille pisteitä.
Miinuksia en juuri keksi.

Loistavaa yhteistyötä parjatuilta herroilta, siirto missä molemmat selkeästi voittavat on harvinainen.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Isaksson kirjoitti:
IFK:n plussat:
- Alle 6kk mies, rahaa säästyi.

Tuohan ei voi pitää paikkaansa. Käytäntö koskee käsittääkseni maassa olemista ja kai Pasila Suomen puolella niukasti on.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Isaksson kirjoitti:
Loistavaa yhteistyötä parjatuilta herroilta, siirto missä molemmat selkeästi voittavat on harvinainen.
Allekirjoitan.

Tuli hieman epäselvästi kirjoitettua tuo aikaisempi viesti. Ei Hifk varmaankaan ensi sijaisesti sitä ajatellut, että vaihdetaan veskareita vasta kun Jokerien mahdollisuudet ovat menneet. Lähinnä tässä ajattelin sitä, että Hifk:lla ei ollut asian kanssa kiire ja toisaalta kyllä Nordiksen puolella on varmaan tarkasti pohdittu sitäkin, että uskaltaako tällaiseen lähteä. Jokereilla taas olisi ollut ihan helvetinmoinen kiire ja se taas ei Hifk:ta luonnollisesti paljon kiinnostanut.

Joka tapauksessa hyvä liike molemmilta, sanoisin win-win.
 
Suosikkijoukkue
JOKERIT, D.I.F., Sergei Fjodorov
Isaksson kirjoitti:
Loistavaa yhteistyötä parjatuilta herroilta, siirto missä molemmat selkeästi voittavat on harvinainen.

Voi kai sen näinkin nähdä, mutta jos hommaa lähestytään tosiasioiden kautta niin tästä kaupassa ei oikeasti hyödy kumpikaan.

Askey on varmasti paras maalivahti joka tällä perseilyn kaudella Jokereiden maalinsuulla esiintyy, mutta hyöty joukkueelle jää kosmeettiseksi koska jengillä ei edelleenkään ole mitään pelitapaa eikä viisikkopuolustuksesta ole tietoakaan. Silloin ei kukaan maalivahti yksin pysty jengiä nostamaan.

HIFK:lle taas tämä kauppa on katastrofi, jonka laajuus valkenee monelle vasta siinä vaiheessa kun Lundell muuttuu suurten panosten pleijariväännöissä omaksi haparoivaksi ja epävarmaksi itseksensä. Jälleen kerran. Hän vain ei ole ratkaisupelien mies, ja sillä sipuli. Rämö on nippa nappa liigatason kakkonen.

Matti siis pentteili nyt jo naapurinkin hyvin tähän saakka menneen kauden kaappaamalla heidän mahdollisen menestyksensä kivijalan pois punapaidoista. Suoritus ei ole ollenkaan huono, se myönnettäköön.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös