Syntymävuotesi?

  • 7 035
  • 71

Syntymävuotesi?

  • 1950 tai aiemmin

    Ääniä: 1 0,3%
  • 1951-1955

    Ääniä: 2 0,7%
  • 1956-1960

    Ääniä: 2 0,7%
  • 1961-1965

    Ääniä: 8 2,8%
  • 1966-1970

    Ääniä: 16 5,6%
  • 1971-1975

    Ääniä: 19 6,6%
  • 1976-1980

    Ääniä: 45 15,7%
  • 1981-1985

    Ääniä: 53 18,5%
  • 1986-1990

    Ääniä: 68 23,7%
  • 1991-1995

    Ääniä: 55 19,2%
  • 1996-2000

    Ääniä: 16 5,6%
  • 2001 tai myöhemmin

    Ääniä: 2 0,7%

  • Äänestäjiä
    287
  • Poll closed .

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Palstalle eksyin vuonna 2010 ja tähän maailmaan tulin vuonna 1994. Eli taisin olla 16-vuotias kun sain kirjoitusoikeudet. Kehityskelpoinen taidan olla vieläkin laadun suhteen, vaikka kohta viisi vuotta väännetty tekstiä. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Nykyisin vähän vähemmän.

Mahdatko olla sivupersoonani? Joka tapauksessa, sama tarina kuin yllä ja toivon olevani vielä kehityskelpoinen; voi sitten myöhemmin perustella nykyistä, laadultaan varsin vaatimatonta, viestihistoriaa vain yhtenä kehitysvaiheena.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Samana vuonna synnyin, kun Jasser Arafat valittiin palestiinalaishallinnon presidentiksi, Jaffalaa alettiin rakentaa, Dolly-lammas syntyi, Clinton valittiin jatkokaudelle ja Atlantassa kisattiin olympialaiset.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Sitä alkaa tuntea itsensä aika vanhaksi Jatkoajassa jo kun noita äänestystuloksia katselee, vrt. siihen aikaan kun tänne liittyi silloin 2000-luvun alussa.
Sanos muuta. Tänne rekisteröityy hiljalleen nuoria ihmisiä, jotka eivät olleet vielä syntyneetkään silloin, kun Jatkoaika perustettiin.

Joskus minulle konkretisoituu ajan kuluminen huomaamalla, minkä ikäinen joku henkilö oli silloin, kun olin itse samassa tilanteessa. Kävin muutama vuosi sitten sukulaiseni ylioppilasjuhlissa. Tuona keväänä lakitettu porukka oli ymmärtääkseni vuoden 1994 ikäluokkaa, siis ainakin ne jotka valmistuivat tavanomaisesti kolmen vuoden ponnistelulla. Kun aikoinaan olin samassa salissa hakemassa valkolakkia päähäni, kukaan noista uusista ylioppilaista ei ollut syntyvä vielä moneen vuoteen.

Aivan katteeton ei kuitenkaan ole väite, jonka mukaan ikä olisi vain numeroita. Eletty elämä kerryttää kokemuksia, mutta ikä ei automaattisesti anna kenellekään viisautta, tietoa tai sivistystä. Toisiin ei tolkku edes tartu, ja junttipölvästi 5-kymppinen on todennäköisesti ollut lupaava junttipölvästi jo 2-kymppisenä. Vastaavasti nuorena fiksulta vaikuttavat ihmiset ovat useimmiten oikein kelpo väkeä myös vähän varttuneempina. Jatkiksessa on ollut ilo huomata, että tänne on eri aikakausina pesiytynyt mukavasti laadukasta nuorta kirjoittaja-ainesta, siis nuoria kirjoittajia joiden ilmaisukyky kertoo kaikenlaista hyvää näistä ihmisistä. Iloista vanhenemista itse kullekin!
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Itse rekisteröidyin tänne foorumille 2003 ja tuolloin olin varmasti nuorimpia kirjoittajia, IRC kanavalle tuli joinattua ensimmäisen kerran jo vuotta aiemmin. Sen verran oli kuitenkin järkeä päässä, että foorumille en pahemmin kirjoitellut kuin vasta muutaman vuoden kuluttua.
Jälkeenpäin voi vaan sanoa, että aika on kulunut niin pirun äkkiä.
Nyt on koulut käytynä (tältä erää) työelämässä tullut muutama pykälä otettua eteenpäin ja johtavaan asemaan päästy vakituisesti, tuolloin 2003 ei tästä tiestä ollut vielä tietoakaan ja ensimmäiset askeleet työelämäänkin tuli otettua vasta seuraavana kesänä.

Ikähän on pelkkä numero tosiaan, kun ylempänä todetaan. Työelämässä sen huomannut, että 50v juntti tuskin ikinä on hirvittävän fiksu ollut, vaikka toki elämäm koulum tuomam kokemusem mukaan onkin kaikkeen valmis kommentoimaan. Taas huomannut, että vain vähän vanhemmat tai vähän nuoremmat kollegat saattavat olla hyvinkin kypsiä ja osaavia.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Itsekin taisin rekisteröityä vuonna 2003 ja nyt näyttäisin tämän hetken tilastojen valossa olevan 1983 syntyneenä vähän keski-iän yläpuolella jatkoajassa. 80-luvun loppupuolella ja 90-luvun alkupuolella syntyneitä näyttäisi olevan iso joukko. Toisaalta, työhommissa on tullut huomattua, että tässä oma ikäluokka on melkolailla kaikessa lähempänä tätä nuorempaa polvea kuin vanhempaa. Meidän ikäiset on kuitenkin kasvanut pitkälti kasvanut samanlaiseen maailmaan kuin vaikkapa kymmenen vuotta myöhemmin syntyneet. SoMe-touhut ja muut on tietenkin tullut vasta viimeisen muutaman vuoden aikana, mutta kuitenkin tietokoneita ja kännyköitä sitä mekin naputeltiin.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Mahdatko olla sivupersoonani? Joka tapauksessa, sama tarina kuin yllä ja toivon olevani vielä kehityskelpoinen; voi sitten myöhemmin perustella nykyistä, laadultaan varsin vaatimatonta, viestihistoriaa vain yhtenä kehitysvaiheena.

Paljon voisi olla asiaa mutta ei sitä kiireiltään vain aina ehdi/jaksa kirjoitella. On ollut kuitenkin ilo huomata, että nuori sukupolvi on nostanut päätään täällä jatkoajassa. Paljon on nuoria hyviä kirjoittajia.
 
Syntymäni vuonna Suomessa oli presidenttinä Koivisto. Kekkonenkin lie ollut vielä elävien kirjoissa. Osimoilleen parit paskat olin ehtinyt lykkäämään, kun Amerikan Yhdysvaltojen presidentti Ronald Reagan esitteli televisiopuheessaan uutta avaruuteen sijoitettavaa ohjuspuolustusjärjestelmää. Neukkulan johdossa huojui Juri Andropov.

Suomessa pidettiin eduskuntavaalit, joiden jälkeen muodostettiin Sorsan IV hallitus. Sinnekään ei ollut Kokoomuksella asiaa.

Synnyinvuotenani naiset olivat vielä naisia eivätkä pappeja ja miehet olivat miehiä sekä pappeja.

Kyseisenä herran vuotena Helsingissä oteltiin yleisurheilun maailmanmestaruuksista ensimmäistä kertaa. Suomen Tiina Lillak heivasi keppiä kultaisen mitalin arvoisesti. Tsekkoslovakialaisjuoksijatar Jarmila Kratochilova pinkoi pallien esittelyn lomassa 400 metrin uuden maailmanennätyksen. Kisoissa eniten kultamitaleita nappasi Saksan demokraattinen tasavalta.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Olin seitsemän kuukauden ikäinen JFK:n salamurhan tapahtuessa, joten olen luultavasti syytön salaliittoihinkin.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Silloin maaleja teki eniten Hagman ja IFK vei mestaruuden. Hieno alku ihmistaimelle.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Otsikon mukaisesti kysymys on aika yksinkertainen, mutta nimimerkit on antaneet "kiinnostavia ja kryptisiä" vastauksia. Ei tämä niin vaikeaa ole. Jatkakaa. Pidätän oikeuden olla paljastamatta synnyinvuottani, mutta sen verran voin paljastaa että tuossa vuosiluvussa ei ole toistuvia numeroita.
 

jusppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuohon yleisimpään haarukkaan eli 1986-1990 osun minäkin. Heetkinen... eikös tuo osu aikalailla yhteen tämän "menetetyn jääkiekkolijasukupolven" kanssa? Ei kai tässä voi muita johtopäätöksiä tehdä, kuin että tännepä me lahjakkaimmat sitten jumituimme seuraamaan Jatkoajan keskustelupalstaa.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
1992. Ei mitään hajua mitä silloin tapahtui.
Tanska pääsi takaportin kautta futiksen EM--kisoihin ja meni voittamaan pytyn. Suomi taisi saada jääkiekon MM-kisoista hopeisen mitalin, Selänteen kieltäytyessä kisoista ja Ketterin tehtyä legendaarisen tuuletuksen.

Itse luin olevani keski-ikäinen tavattuani ensimmäisiä sivuja tästä topicista.
 

Nick Neim

Jäsen
1992, eli 14-vuotiaana palstalle tuli liityttyä. Alkuun tuli aika paljon luettua ja seurailtua keskustelua, nykyään vapaan puoli on kovan spämmimisen uhrina.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tähän pitää kai kirjoittaa joku arvoitus?

Minun syntymävuotenani kuolivat Johnny Weissmüller, Sam Peckinpah ja Richard Burton. Ja olihan siellä Los Angelesin olympialaiset samana vuonna.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Toisaalta kyllä tässä jo pikkuhiljaa alkaa tuntea itsensä melko vanhaksi, kun vielä muutama vuosi sitten Ilona oli mystinen paikka johon ei ollut mitään asiaa (paitsi keskiviikkoisin), niin nyt siellä alkaa jo ysivitoset naisimmeiset näyttämään ihan aikuisilta ja viehättäviltä ihmisiltä . Siis ainakin hieman ennen pilkkua ja vähän sen jälkeenkin.

Joo siis jos silloin pilkun kohdalla näkee enää yhtään mitään. Kuusi vuotta nuorempi veljeni, jota olen pitänyt pentuna aina, täyttää ensi vuonna 18. Huhhuh, ikäkriisi painaa päälle.

Poikasilta on jäänyt legendaarinen Kännäri kokonaan näkemättä. Itse olen huikeaa -88 vuosimallia, vielä on matkaa kolmekymppisiin.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Tämän pitäisi ainakin olla helppo ilman googlettamisia: Synnyin samana vuonna kun presidentti Urho Kekkonen täytti 75 vuotta.
 

Bacon

Jäsen
Poikasilta on jäänyt legendaarinen Kännäri kokonaan näkemättä. Itse olen huikeaa -88 vuosimallia, vielä on matkaa kolmekymppisiin.

Kännäri tosiaan jäi välistä, mutta Divassa kerkesin muutaman kerran käymään ennen kuin sekin lopetti. Päättäjäiset olikin mielenkiintoinen tapahtuma, jossa sai vedellä jatkettuja juomia, alastomia miehiä juoksenteli baarissa, wc pöntön kansia löytyi pitkin baaria, sohvia oli revitty ja pisuaarit olivat niin täynnä kuin vain voi olla, siinä olikin jännittämistä kerrakseen saako wc käynnillä kuset nilkoille vai ei.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Poikasilta on jäänyt legendaarinen Kännäri kokonaan näkemättä. Itse olen huikeaa -88 vuosimallia, vielä on matkaa kolmekymppisiin.

Kännäri on muistaakseni Cannibals -niminen mesta. Muistan kun olin Lappeenrannassa duunikeikalla ekaa kertaa ja kyselin paikallisislta, mihin kannattaisi mennä bisseä juomaan, johon vastaus kuului: ''siun pitää mennä kännäriin''. Niiden kertomusten perusteella sen piti olla jonkinlainen stereotyyppinen Texasin kuppila vailla kantrimusaa, mutta kun menin paikalle todistamaan tätä ihmettä, niin siellä soi junttirokki ja yläkerrassa oli joku teknohelvetti, ja ainoat flaiditkin tapahtui pokejen ja sisään pyrkivien kännisten pizzanaamojen välillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös