Onhan se selvää että toisessa hallissa on tämmöisissä peleissä enemmän tunnelmaa, toinen laita kun on seisomatsomoa. Vaikeahan se on kannattaa äänekkäästi omiaan kun istut viinilasi kourassa etkä ymmärrä itse pelistä mitään.
Karkeasti ajateltuna, juuri näinhän se tilanne on. Kuitenkin, ne tahot, jotka istuvat aitioissa ovat kutsuttuja yritysvieraita ja jääkiekko on aitioiden omistajille tapa tehdä businestä. Niin kauan kun meillä on sen verran kiinostava jääkiekkojoukkue että JYPiä sponsoroivat yritykset saavat houkutetua omia yhteistyökumppaneitaan paikalle katsomaan peliä vaikka se viinilasi kourassa, pitäisi olla todella tyytyväinen.
Itse tiedän kokemuksesta, että yritysvieraiden paikalle saaminen ei ole helppoa, ja mikäli heitä paikalle saa, pitää tarjoilujen, viihteen tms olla kunnossa. Yritysvieraat tulevat paikalle kutsuttuna. He eivät ehkä muutoin tulisi katsomaan koko peliä. Tavoite näissä kutsuissa on se, että asiakkaaseen saadaan luotua parempi suhde ja että kaupankäynti on muutakin kuin virallisia yhteydenottoja työn piirissä. Jos se tapahtuu jääkiekon, hyvän ruuan ja viinin kautta -hyvä niin.
Täytyy muistaa, että jääkiekko kamppailee yritysvieraiden mielissä olosuhteiden ja viihdyttämisen muodossa muitten tapahtumien kanssa. Näitä muita tapahtumia ovat erilaiset yritystilaisuudet, kuten hyvässä ravintolassa ruokailu, konsertit, moottorikelkkailu, huskysafarit + erilainen oheistoiminta tms.
Niin kauan kun meillä riittää näitä (vaikka siitä viinitarjoilusta) kiinnostuneita yritysvieraita jääkiekkopelissä, meillä riittää myös yhteistyökumppaneita. Nämä yhteistyökumppanit tuovat rahaa seuralle aitiotarjoilujen, aitiovuokrien, mainossopimusten jne kautta ja kas kummaa mahdollistavat JYPille myös kilpailukykyisen joukkueen luomisen.
Yritysvieraat eivät ehkä ole kaikkein innoikkaimpia jääkiekkoihmisiä, kuten me tänne palstalle kirjoittavat olemme, mutta antaa heidän nauttia playoff-tunnelmasta se viinilasi kourassa ja luodaan me se tunnelma peliin, jolla kotijoukkue sytytetään kentällä huikeaan taistoon.