Markkinoinnin tarkoitushan on tuoda tuote, tässä tapauksessa JYP, ihmisten ulottuville ja tietoisuuteen, joten siihen on hyvä panostaa, koska myös menestys on osa markkinointia ja se on helpompi pitää korkeatasoisena silloin kun porukka löytää paremmin hallille. Kieltämättä välillä meinaa olla vähän vanhanaikaisia konsteja JYPin repertuaarissa. Sosiaalinen media nyt kuitenkin on tehokkain tapa markkinoida, jos laskeskelee tavoitettujen ihmisten määrä/kustannukset. Markkinointi kuitenkin on investointi, joka tuottaa yrityksille kasvua ja maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin oikein hoidettuna. Itseäni ainakin harmittaa se, että JYP näkyy melko vähän katukuvassa. Ihmisiä pitää muistuttaa, että siellä samaisella hallilla vieläkin ollaan, kun tuntuu jo unohtuvan. Enää ei nimmarien kirjoitus Keljon Citymarketissa ole se vetävä voima, joka tuo esim. nuoret aikuiset hallille, jotka eivät vakituisesti pelejä käy katsomassa, saati edes satunnaisia. Palvelee tietysti olemassa olevia faneja, kuten kuuluukin, mutta pitää keksiä myös nykyaikaisia keinoja tuoda JYP lähemmäksi satunnaisia katsojia.
Vinkki Tynille, kun tätä luet: Yksi hyvä tapa on osallistaa esim. Facebookissa ihmisiä. Äänestys vaikkapa tulevasta maskotista tjsp. Myös Jatkoaika on täynnä JYP-faneja, joilla voisi olla kuuntelemisen arvoisia ideoita ja täällä varmasti ihmiset myös ovat halukkaita osallistumaan ja uhraamaan hieman aikaansakin JYPille jos vain saavat tuntea olevansa edes pienenä osana organisaation toimintaa. FC on varmasti messissä jos heiltä kysytään.
Sitten, kun nappaatte jonkun isomman kalan haaviin (Jakke?), olisi loistavaa jos sopparin julkistamisesta tehtäisiin erilainen vrt. Jokerit. Yhteyttä FC:hen ja flashmob Are-aukiolla yhdistettynä Messiaan paluuseen, niin siinä heräilee yksi jos toinenkin jyväskyläläinen ja tästä seuraavat lehtijututhan ovat ilmaisia. Eli kustannustehokas keino, joka aivan varmasti herättää huomiota ja JYPin markkinointi loikkaa ryminällä kohti nykyaikaa.
Toivottavasti tekstissä on jotain tolkkua, kun tuli kirjoitettua vähän sekalaisessa järjestyksessä.
Edit. Pitäisköhän tuosta mediaketjusta tehdä esim. JYPin näkyvyys ja markkinointi -ketju, kun tämä keskustelu/viesti menee jo hieman ohi aiheesta Synergia-areena ja kannatus?