Sympaattisin Liiga-joukkue?

  • 3 163
  • 35

Mille joukkueelle toivoisit eniten menestystä oman suosikkijoukkueesi jälkeen?

  • HIFK

    Ääniä: 18 7,8%
  • HPK

    Ääniä: 6 2,6%
  • Ilves

    Ääniä: 29 12,6%
  • Jukurit

    Ääniä: 20 8,7%
  • JYP

    Ääniä: 4 1,7%
  • KalPa

    Ääniä: 13 5,7%
  • KooKoo

    Ääniä: 22 9,6%
  • Kärpät

    Ääniä: 5 2,2%
  • Lukko

    Ääniä: 7 3,0%
  • Pelicans

    Ääniä: 8 3,5%
  • SaiPa

    Ääniä: 68 29,6%
  • Sport

    Ääniä: 7 3,0%
  • Tappara

    Ääniä: 5 2,2%
  • TPS

    Ääniä: 4 1,7%
  • Ässät

    Ääniä: 14 6,1%

  • Äänestäjiä
    230

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minulle sympaattisuudesta tulee mieleen myös tietynlainen vaarattomuus. Mietin siis pitkään, ketä äänestäisin.

Toivon aina, että isoista joukkueista IFK ja TPS pärjäävät. Silti kumpikaan ei ole minusta erityisen sympaattinen. Kumpikaan ei edes yritä olla sitä. Vaikka menisi huonosti, niin molemmat osaavat olla pöyhkeitä, ja näin sen pitää tuollaisten hienojen perinneseurojen kohdalla ollakin. Molemmissa on kuitenkin tietynlaista glamouria, jota esimerkiksi mustan makkaran ja rössypotun purijoilta puuttuu.

Äänestin sitten SaiPaa. Se jos mikä ansaitsisi elämältään parempaa. Olen yllättäen tuntenut jopa pientä harmitusta, kun naapurilla on mennyt kaikki päin v-ua. Toivottavasti SaiPa nousee tuosta, kunhan se jää kiltisti KooKoon taakse.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Kieltämättä hieman haastava kysymyksenasettelu, mutta vastaan Ässät.

Olen aina digannut Ässien meiningistä. Mutta etenkin siksi, koska poikani yläasteen luokanvalvoja oli porilainen äijä, veistonopettaja. Ihan mahtavan hyvä tyyppi, oma veistonopettajani oli Sisu-pastilleille tuoksuva, salapullolla käynyt kyrpä.

Muistan kun poika oli menossa seiskalle, niin edeltävänä keväänä pidettiin vanhempainilta uusien tulokkaiden vanhemmille. Sattui olemaan se ilta kun Ässät voitti mestaruuden. Heti tilaisuuden alkuun opettaja sanoi "Joudutaan nyt pitämään tilaisuus lyhyenä, koska mestaruus on katkolla". Arvostin todella paljon.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tätä menoa pitää kohta perustaa jatkoäänestys: mikä on toisiksi sympaattisin liigaseura Saipan jälkeen.

Myös oma suosikkini on tietysti Saipa, tuo Suomen Hartford Whalers.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Lämmittää mieltä, että ollaan ns. Sydänten joukkue. Ollaan niin pieniä ja harmittomia. Toki itsekin haluaisi muutosta tähän menstymättömyyteen.

Toki osaltaan äänestystuloksessa näkyy se, että Lappeelaiset fanit ovat karjalaiseen tapaan puheliaita, ystävällisiä.. Yms. Ketkä ovat olleet tekemisissä mein kanssa niin , tuskin tätä luonnehdintaa tyrmäävät.

Se on kanssa ihmeellistä, että kuinka laajalti keltamustia kannattajia löytyy. On stadin keltamustat. Keskisuomen yksikkö.. Menee lähestulkoon mihin halliin tahansa, niin aina näkyy kohtuu paljon keltamustaa katsomossa. Kisapuistossa ei lähestulkoonkaan näy vierasvärejä yleensä, kuten keltamustaa vieraissa. HIFK ja KooKoo toki poikkeuksena. Hesoissa ja Kouvolassa toki todella paljon keltamustaa yleisöä kanssa.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Ässille suon aina menestyksen. Toivottavasti hitsipillien kaupunki saa menestyvän ja brändinsä mukaisen joukkueen taas tässä jonakin kautena.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Olisin äänestänyt SaiPaa Pekka Virran aikana. Nyt minulla ei ole enää joukkuetta, jota äänestää.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lämmittää mieltä, että ollaan ns. Sydänten joukkue. Ollaan niin pieniä ja harmittomia. Toki itsekin haluaisi muutosta tähän menstymättömyyteen.
Ainakaan minulla Saipan symppaus ei perustu harmittomuuteen. Päinvastoin, Saipa on monilla kausilla ollut nimenomaan harmillinen vastustaja. Ei välttämättä voittava mutta harmillinen.

Mutta siinä on sen sijaan jotain supisuomalaisen sympaattista että pienessä ja syrjäisessä kaupungissa tahkoaa vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen pienten ja syrjäytyneiden pelaajien joukkue joka ei ikinä menesty vaikka mitä yritettäisiin ja silti yritys jatkuu vaan.

Liigaa ja sen joukkueita moititaan usein muovisiksi, mutta Saipa ei ole muovinen. Ainakaan koko aikaa.
 

Karra

Jäsen
Vaikka minulla suosikkijoukkuetta ei sinällään oo olemassa nii Tappara on alkanu nousta semmoseks mitä symppaan, seuraan ja toivon menestystä! Tällä kaudella eka vierailu Nokia areenalla paikallispelissä ja sieluni myytiin osaksi Tampereen kiekolle
 

Haidekkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat, Corey Perry
Mulle se on aina ollut Kalpan jälkeen Kärpät. Olkoonkin nykyään kestomenestyjä ja kiistatta yksi suurista mutta jotenkin se divarista nousu aikanaan useiden epäonnisten yritysten jälkeen ja nousu Suomen huipulle oli jotain sellaista mitä ei vaan voi olla arvostamatta. Ja olihan Kalpalla ja Kärpillä kaksi liigakarsintasajaa jotka meni tiukille mutta joista Kalpa selviytyi. Nykyään saadaan lähinnä turpiin ja joskus aika rumastikin.
 

Haudankaivaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, NHL:n suomalaiset, Porin Ässät, Lion #79
SaiPaa pidän sympaattisena ja toivon menestystä, samoin tuntevat tämän viestin kirjoitushetkellä peräti 30% kyselyyn vastanneista. Tuli vähän yllätyksenä, että moni oli valinnut juuri SaiPan. Minulla ei ole mitään sidettä Lappeenrantaan eikä SaiPaan. Kai se sitten johtuu mitalien vähyydestä (edelleen vain yksi ja sekin ollut joskus esihistoriallisena aikana) ja varmaankin melko hyvämaineisesta seurasta, ei sillä että muissa olisi sen kummemmin vikaa. Omituinen tulos joka tapauksessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös