Sydänsairaus

  • 2 915
  • 26

SilentMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Giants, Minnesota Timberwolves
Tuon pääsuonen nimi on muuten yleiskielessä "leskentekijä".. Aika kylmäävä nimi ja kertoo kuinka vaarallista hommaa on, kun se tukkeutuu.

Näin kuulin itsekin operaation jälkeen.

Itse asiassa olin eräänlainen koekaniini, koska aikaisemmin nuo hoidettiin ohitusleikkauksella, mutta vähän ennen minun tapaustani olivat alkaneet kokeilla noinkin vakaviin tapauksiin pallolaajennusta. Hyvä niin, luulen päässeeni vähemmällä.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Kokemusta on kahden infarktin verran: Ensimmäinen vuonna -99 aamuvuoron alkupuolella töissä, alle kolme tuntia infarktin alusta ensiapuun, hoitona toimi Kabikinase liuotushoito riitti, mutta silloin vielä pitivät sairaalassa yhdeksän päivää.
Toinen sitten vuonna -16 lokakuun alussa Saksassa Dresdenissä, aamulla heräsin hotellihuoneessa infarktin oireisiin, otin kaksi nitroa, ei apua, vaimo meni respaan sanomaan, että ambulanssi tarvitaan, tuli nopeasti lääkäri mukana ja matkattiin sairaalaan, siinä vaiheessa olin tajuton. Taju palasi jossain määrin ensiavussa, pieni odotus ja leikkaussaliin, pallolaajennus, ensimmäinen epäonnistui kun laajennuskohta vetäytyi niin pieneksi, että stenttiä ei saanut paikalleen, uusi laajennus suuremmalla voimalla sitten onnistui, mutta sydän niin stressitilassa että viikon vietin sairaalassa toipumassa.
Kaksi 30% ahtaumaa on vasemmassa sepelvaltimossa molemmat valtimon haarassa, mutta pärjäilen, yksi seniorijumppa ja kaksi kuntosalikertaa (ei raskailla painoilla) ja 2-3 sauvakävelylenkkiä viikossa pitää melko hyvässä kunnossa.
Kerran vuodessa kontrolli verikokeineen ja ekg- filmeineen ollut viime vuosina.

Niin, tupakkaa poltin 50 vuotta, mutta se jäi hotel Leonardo Altstadin ovenpieleen, illalla viimeinen häkäri ja aamulla letkuissa sairaalassa oli hyvä opetus!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös