Suzi Quatro

• 5 327
  • 41

Jet-Ace

Jäsen
Re: No mutta huomenta

Viestin lähetti JHag
Predator, usko tai älä, minäkin aloin eilen hahmotella päässäni 70´s glamtriviakisaa! Laita sinä omasi ensin, kun mainitsitkin ensin, katsotaan tuleeko samoja kysymyksiä.

Tee hitossa glamkisa! Tässähän tulee jo ennakkoon fiilikset "Ja koukkuselkä suortuu kuin lapsi leikkimään".

Mud, C. Glitter, Slade, Nazareth, Sweet, Sailor, Sparks, Rubettes etc.

Nuoruuden muistoja tulvii mieleen, aaah!

Toinen trivia voisi olla à la Led Zeppelin, Rolling Stones, Pink Floyd, Cream, Deep Purple, Uriah Heep, Who, CCR etc.

Toinen aaaaa-aah!

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Jet Ace

Helppo. This Flight Tonight. Yksi parhaista naisen säveltämistä biiseistä rockin historiassa.

Tuosta Love Hurts-biisistä sen verran, että Nazarethin "Hair of the dog"-albumista on Suomessa ollut 2 cd-versiota. Amerikkalaisessa versiossa on Love Hurts, mutta eurooppalaisessa sitä ei ole. Tuli viikolla kuunneltua lähes koko Nazarethin ja Led Zeppelinin tuotanto autossa, kun oli 8 tunnin yksin ajelu. Korvat soivat vieläkin.

Quatron vieraillessa Taisteluparissa päähuomioni oli kyllä silti Makepeacessa, jonka kanssa olisin solminut rauhan koska tahansa.

Aivan oikein! Ja Makepeace-fani olen minäkin, kutsuin häntä aina Makeloveksi. Glynis Barber, minne lienee kadonnut??

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti JHag

Aivan oikein! Ja Makepeace-fani olen minäkin, kutsuin häntä aina Makeloveksi. Glynis Barber, minne lienee kadonnut??

Ottaen huomioon sarjan kunnioitettavan iän, niin voi olla vain eduksi, että muistamme Glynisin hänen nuoruuden kukkeudessaan.

En tiedä onko tämä pilkkaa vai kehua. mutta pidän juuri kädessäni The Collectors Series-sarjaan kuuluvaa "Gary Glitter's Gangshow"-kokoelmaa. Kannessa seisova Glitter kitaroineen tuo jotenkin kummalla tavalla mieleen P. Matikaisen...

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti JHag

Niinpä niin. Ne nahkahousut, aijaijai...

Muijahan on Etelä-Afrikkalaista syntyperää, avioitui sittemmin taisteluparinsa Michael Brandonin kanssa, sai pojan ja tekee nykyisin vain teatterirooleja. Barberista oli jossain lehdessä juttua nyt kun tuo sarja uusittiin, mutta pariskunnan asuinpaikkaa siinä ei muistaakseni mainittu.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Taistelupari oli aikoinaan suosikkisarjojani, ja molemmat pääosan esittäjät olivat mielestäni erittäin vetovoimaisia. Makepeace oli kerrassaan upean näköinen nainen kasvoiltaan ja miksei ihan kokonaisuutenakin. Nyt uusintoja katsoessani olin muuten täysin tyrmistynyt niistä kamalista vaatteista, mitä Harriet käytti. No, siihen aikaan ne olivat muotia...

"Ottaen huomioon sarjan kunnioitettavan iän, niin voi olla vain eduksi, että muistamme Glynisin hänen nuoruuden kukkeudessaan."

Löysin netistä tiedot, joiden mukaan sarjaa tehtiin 85-86, ja Glynis on syntynyt 1955. Eihän hän nyt siis vieläkään niin vanha ole ottaen huomioon, että Sean Connery äänestettiin ihan äskettäin Britannian seksikkäimmäksi mieheksi.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Patarouva
Taistelupari oli aikoinaan suosikkisarjojani, ja molemmat pääosan esittäjät olivat mielestäni erittäin vetovoimaisia. Makepeace oli kerrassaan upean näköinen nainen kasvoiltaan ja miksei ihan kokonaisuutenakin. Nyt uusintoja katsoessani olin muuten täysin tyrmistynyt niistä kamalista vaatteista, mitä Harriet käytti. No, siihen aikaan ne olivat muotia...

"Ottaen huomioon sarjan kunnioitettavan iän, niin voi olla vain eduksi, että muistamme Glynisin hänen nuoruuden kukkeudessaan."

Löysin netistä tiedot, joiden mukaan sarjaa tehtiin 85-86, ja Glynis on syntynyt 1955. Eihän hän nyt siis vieläkään niin vanha ole ottaen huomioon, että Sean Connery äänestettiin ihan äskettäin Britannian seksikkäimmäksi mieheksi.

>>> Porilainen puhuu jälleen kerran ASIAA! Glynis on syntynyt 1955 ja minä olen syntynyt 1956... eihän tässä mitään vanhoja olla, Glynikset ja Predikset... aina puhutaan tästä ilmiöstä että "vanhemmat herrasmiehet kiinnostavat nuoria naisia"... mistähän se johtuu? Harvemmin kuulee jonkun nuoren uroon haksahtaneen selvästi vanhempaan ladyyn ( Ekku Peltomäkeä ja Aira Samulinia ei kilata!). Mites tämä näin menee? Why? Ja eikun naisen logiikkaa peliin!

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aivan, Predator. Nuoriahan te 50-lukulaiset vielä olette. Tietyiltä osin tämä nykyinen, muuten jopa paljolti naisten kontrolloima, maailma on edelleen miesten maailma. Mies on charmantti peräti seitsemissäkymmenissä, kun taas nainen on vanha ja lässähtänyt (ulkonäöstään riippumatta) viimeistään kolmevitosena.

Mietitäänpä esim. Kylie Minogueta, joka on syntynyt 1968. Hänen seksikkyydestään puhuttaessa sivutaan usein nimitystä "täti", eli ajatellaan, että miten hän vielä voi... Minusta hän kuitenkin vie 6-0 jotain Britney Spearsia.

Ikä on luku, sanoi Timo Jutila.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aivan, Predator. Nuoriahan te 50-lukulaiset vielä olette. Tietyiltä osin tämä nykyinen, muuten jopa paljolti naisten kontrolloima, maailma on edelleen miesten maailma. Mies on charmantti peräti seitsemissäkymmenissä, kun taas nainen on vanha ja lässähtänyt (ulkonäöstään riippumatta) viimeistään kolmevitosena.

Mietitäänpä esim. Kylie Minogueta, joka on syntynyt 1968. Hänen seksikkyydestään puhuttaessa sivutaan usein nimitystä "täti", eli ajatellaan, että miten hän vielä voi... Minusta hän kuitenkin vie 6-0 jotain Britney Spearsia.

Ikä on luku, sanoi Timo Jutila.

>>> Duoda duoda... minä kuitenkin sanoisin että Kylie vie Britneytä 4-2... minä laitan "painoa" Kylien koko uralle johon verrattuna Britney on vasta pahalainen alokas. Tuo KAKKONEN Britneylle tuli niistä... huh huh... no, sanotaan suoraan KOHENNETUISTA MAITORAUHASISTA... olen aina ollut heikkona rintaviin naisiin, nääs. Ikänsä puolesta tämä Britney voisi olla vaikka minun tyttäreni, joten se kyllä häiritsee tuota minun "rintafantasiaani" pahemman kerran. Kaiken lisäksi toisen poikani huoneen seinällä komeilee iso juliste Cheristä! Ei tunnu poitsua haittaavan että Cher istuu siinä puolialastomana hajareisin suuren tykin putken päällä... ja Cher voisi ikänsä puolesta olla poikani MUMMI! Vaimoni taas ihailee sellaisia tähtiä kuin Peppi Pitkätussu... ööö... siis tossu, Kattokassinen, Harry Potter, Juhan af Grann ja Väinö Linna... olen ilmeisesti löytänyt vertaiseni...

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Predator, eikö Cher kuulukin näihin harvinaislaatuisiin naisihmisiin, jotka ovat seurustelleet itseään huomattavasti nuorempien miesten kanssa?

Onkohan se vaimosi ollut nyt ihan rehellinen? Sinuunkin ihastui örvellettyäsi lattian kautta hänen sääriään kuolaten...

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Predator, eikö Cher kuulukin näihin harvinaislaatuisiin naisihmisiin, jotka ovat seurustelleet itseään huomattavasti nuorempien miesten kanssa?

Onkohan se vaimosi ollut nyt ihan rehellinen? Sinuunkin ihastui örvellettyäsi lattian kautta hänen sääriään kuolaten...

>>> Ai sinä muistit tuon? Siis tuon minun naiseniskemistyylini...

Ei mutta ihan tosissaan sanon vaimostani sen, että kohta 24 vuotta olemme yhdessä ilman isompia sotia taivaltaneet... ja kun kaikki alkoi kaatumisesta, niin kyllä tässä on ollut joitakin "korkeampia" voimia mukana järkkäämässä touhua.

Niin, pitäisi vissiin puhua jotakin viestiketjun otsikkoaiheestakin... Cherin lisäksi eikös tuo Dynastia tv-sarjan vanha täti Joan Collins myöskin harrasta nuoria miehiä? Tai Suomessa Hannele Lauri? No niin, ja loput sitten iltapäivälehtien lööpeistä... eihän tähän onkelmaan vastausta tullut kuitenkaan....

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Muistanhan minä. Vaimosi on taatusti upea mimmi, mutta tuskin sinussakaan suurempaa valittamista on, jos ottaa huomioon sen, miten kauan olette yhdessä olleet.

Ei-julkkiksista näitä nuorempien miesten kanssa hengailevia kyllä löytyisi, mutta antaa olla, ettei mentäisi yksityisten ihmisten elämää sorkkimaan...

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kun minä oli nuorimies, hengailin mielelläni itseäni vanhempien naisten kanssa. Tosin silloin joku 7 vuottakin tuntui isolta ikäerolta.

Jet-Ace

Jäsen

Glynis onkin siis nainen parhaassa iässään ja kaiken lisäksi minun kanssani aika lailla saman ikäinen. Olisin luullut sarjaa vanhemmaksi, vaikka aikoinaan silloin sitä katsoin. Minulla tässä taitaa olla dementia.

Willimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viikonloppu pois koneen äärestä, ja heti 70-luvun musiikista on keskusteltu. Noista B.Bryantin kappaleista sen verran, että ne
eivät alunperin olleet glam -hittejä. Wake Up Little Susie tuli tunnetuksi Everly Brothersien tekemänä 60-luvun alussa. Samaten Love Hurts on peräisin tuolta aikakaudelta, esittäjinä mm. Roy Orbison.

Edit: Tuo Wake Up Little Susie oli jo 50-luvun puolelta.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suzi kesäkuussa lavalla Englannissa...

... ja paikka on Chesterfieldissä (ulkoilmakonsertti). Ei hassumpi suoritus 52-vuotiaalta täti-ihmiseltä, siis yli 30 vuotta "tien päällä" ja on rouva siinä välissä kuitenkin ehtinyt perheenkin perustaa.
By the way, pari vuotta sitten Lontoossa meni pitkät ajat täysille saleille musikaali Annie Get Your Gun (Annie mestariampuja) ja Suzi Quatro oli siinä päärolissa. Joten vuosien varrella nainen on opetellut laulamaan muutakin kuin rock´n rollia. Tuo musikaalihan on oikein sellainen vanha perinteinen jenkkispektaakkeli 1940-luvulta.

PS. Blondien Debbie Harry ja Suzi Quatro suunnittelevat yhteistä Euroopan kiertuetta... mielenkiintoista... varsinaisia Teräsnaisia...

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
YLÖS!

Nostetaanpas Suzin ketju ylös - jo ihan senkin takia, että tätä naista on ruvettu äänestämään tämänhetkisessä Kesätyttöketjussakin.

Ja sitten googlella etsimään hemaisevia kuvia tästä 70-luvun legendasta - naisesta joka oli lyhyempi kuin soittamansa Les Paulin bassolauta...

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suzi muuten edelleen tekee keikkaa 60-vuotiaana! Kyseinen täti on nyt senkin takia "pinnalla", kun hänen 70-luvun hittinsä The Wild One raikaa Kristen Stewartin ja Dakota Fanningin tähdittämässä leffassa The Runaways.

Runawaysin kitaristi Joan Jett on kertonut, että hänen suurin idolinsa ja innoittajansa oli nimenomaan Suzi Quatro.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy