Suuri Seikkailu 2004

• 10 282
  • 52

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä tässä on kanssa yhdenlainen tv-ohjelma, ei voi muuta sanoa.

Ensinnäkin se, että Suuri Seikkailu vaikuttaa enemmän komedialta kuin miltään kisalta. Kun sitä katsoo, väkisinkin hymähtelee itsekseen, että "onko noi nyt ihan tosissaan tuolla, mitä ihmeen järkeä tuossa on?" jne.

Kokonaisuudessaan takaa-ajaamaani asiaa on vaikea sanoin selittää, mutta niin kai se on, että on sekä SS-faneja että SS-anti-faneja, välimaastoa ei ole.

Toinen on se, että se mitä kisaa nyt antifaniudestani huolimatta olen katsonut, olen huomannut, että säännöthän ovat aivan naurettavat. Monta viikkoa joukkueet kilpailevat erilaisissa kisoissa, mutta voittajajoukkue ratkaistaan pelkästään viimeisessä, joskin kaksi päivää pitkässä kisassa. Toinen joukkue voi siis voittaa kaikki aiemmat kilpailut, mutta jos se toinen voittaa sen viimeisen, pääsevät sen jäsenet kilpailemaan sen jälkeen koko SS:n voitosta. Toki aiempia kilpailuja voittamalla saa paremmat yöpymispaikat, mutta ilman muuta aiemmista kisoista pitäisi myös saada jonkinlaista aikaeroa loppukilpailuun. Tällöin kisassa olisi edes jotain järkeä, toisin kuin nyt.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tehdäänpäs piruutaan pieni vertaus menneen talven tv-suosikkiohjelmaan nimeltä Suomen Robinson... (KYLLÄ, minä olen käyttänyt elämästäni monta tuntia kevään ja alkutalven aikana kummankin "viihteen" seuraamiseen - olen siis dille ... nurmivasarat udelkoot tuon sanan suomennosta Stadissa asuvilta tuttaviltaan.

Noh, ensinnäkin minusta kaikkein älyttömintä on roudata iso kasa suomalaisia jonnekin Malesian tropiikkiin ASTI kokoamaan palapelejä, seisomaan yhdellä jalalla tolpan päässä tai arvuuttelemaan ilmansuuntia. Ja kaikki tämä tapahtuu niin, ettei hiki pääse yllättämään. Jengiä tosin rääkätään sillä, ettei syötävää paljon ole tarjolla, joten ei voisi kuvitellakaan näille Suomen Robinson kilpailijoille laitettavan jotakin SS:n "suopelmahtelun" kaltaista kisaa.

Noh, tässä SS-kisassa on kisailijoilla ruokaa riittänyt (ja myös alkoholia, jota en kyllä ymmärrä ollenkaan). Kisaa tv:n kautta seuraavat ovat kyllä saaneet välillä hyviäkin nauruja, kun tyypillinen suomalainen luonne "iskee päälle" - tyyliin "nainenhan ei millään voi osata suunnistaa" tai "kaikki blondit ovat tyhmiä".

Tosin taas kerran ohjelman katsojille selvitettiin aivan liian vähän kisailijoiden "kouluttamista" kuhunkin kisaan - vai pitääkö nyt ymmärtää, että luonnollisesti jokainen suomalainen keskivertonainen haliitsee GPS-laitteen käytön? Tai osaa morsetuksen periaatteet?

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Suuri Seikkailu päättyi

Nyt on sitten tämäkin sarja tältä vuodelta loppunnut. Ja voitonhan vei Ilkka, joka oli aivan ylivoimainen loppukilpailussa.

Tätä kilpailua ei tule muuten voittamaan nainen, sillä sen verran fyysisiä ovat nämä loppukilpailut. Sitä teräsmummoa odotellessa...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy