red.machine
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Slovakia
Tärkeä voitto Bulgariasta ja seuraaviin matseihin Suomen pitäisi saada jalkeille paras mahdollinen kokoonpano. Tshekkiä vastaan pelataan 29.6 ja Islantia 2.7.
Koris tuntuu olevan aika herkkä laji ja itse olen vasta muutamien viime vuosien aikana oppinut ymmärtämään ja arvostamaan koko lajia ja sen hienostuneempia osa-alueita. Islanti peli oli mun silmiin ihan kelvollinen suoritus pakkovoitto tilanteessa. Oli miellyttävää nähdä myöskin täysi tupa jaffalassa. Markkasen Lauri varmaan pelaa sen takia korin alla kun suomella ei ole ketään muutakaan isoa miestä sinne laittaa, Junne Lee siellä paini aikasemmin.Pitäisiköhän valmentajaa vaihtaa. Henkka on tehnyt pitkän päivätyön ja hyvää jälkeä, mutta aikansa kutakin. En ole aiempia matseja nähnyt, joten ihan en osaa arvioida, mutta kun eilisen pelin katsoin, niin olihan se aika paskaa. En ensinnäkään ymmärrä ollenkaan, miksi Markkasta peluutetaan maajoukkueessa sentterinä, kun palloja ei saada toimitettua korin alle. En ymmärtänyt asiaa ennen Tsekkipeliä, en sen pelin jälkeen, enkä eilen. No lopussa mies pääsi eilen omalle pelipaikalleen, mutta silti. Kun Junnulee lopetti, niin eikö siellä ole ketään muuta, jonka voi laittaa korin alle. Muista voisi sanoa sen, että Huff oli eilen matsin alussa aivan sysipaska, eikä häntä silti otettu vaihtoon. Aivan käsittämättömiä pallonmenetyksiä ja helppoja virheitä. Nuutinen sitten ilmeisesti korvasi hänet, eikä Huffia sitten enää näkynyt kunnes Nuutinen otti 5. virheen. En muuten ymmärrä sitäkään, mikseivät selostajat voi seurata sitä, onko jotkut pelaajat virhevaikeuksissa. Pelin aikana ei kertaakaan mainittu montako virhettä kenelläkin on. Minusta se oli kyllä valmennukselta aika omituinen ratkaisu pitää se Nuutinen kentällä ja antaa ottaa 5. virhe jo 3. neljänneksellä. Entä jos se tilanne olisi ollut tiukka ja miestä olisi tarvittu loppuhetkillä. En tiedä, jotenkin toi homma ei vakuuta nyt ollenkaan. Välillä joku tekee putkeen hyvin pisteitä ja sitten hiljenee. esim. Salin oli tehnyt 19 silloin, kun Suomella oli vain 57 pinnaa, eikä sen jälkeen tehnyt enää yhtään koria. Liikaa menee muutenkin yksin yrittämiseksi, eikä se hyökkäyspeli kulje tai pallo liiku mieheltä miehelle kunnolla. Vaivoin voitettiin Islanti, jonka pitäisi kyllä olla Suomea selkeästi heikompi joukkue.
Markkasen Lauri varmaan pelaa sen takia korin alla kun suomella ei ole ketään muutakaan isoa miestä sinne laittaa, Junne Lee siellä paini aikasemmin.
Samaa mieltä tietty minäkin olen, hukkaan se mies sillä paikalla menee. Ainoa hopeareunus on se , että häntä on vaikeahko puolustaa ja monesti pääsee näin ollen viivalle. Tänään ei kyllä häävisti sieltä uponnut.Niin mutta samalla menetetään Laurin heittovoima. Faijani, joka on aikanaan pelannut korista ihan suht korkealla tasolla, ei ymmärrä ollenkaan, ettei noin hyvän pelaajan heittotaitoa hyödynnetä. Tietysti tuolla oli poissaoloja, kun Tuukka Kotti oli veke, joka olisi voinut olla korin alla. Joka tapauksessa, jos Lauri on sentterinä, hänelle ei tunnuta saavan palloa, vaan vastustaja puolustaa hänet pimentoon.
Markkasen Lauri varmaan pelaa sen takia korin alla kun suomella ei ole ketään muutakaan isoa miestä sinne laittaa, Junne Lee siellä paini aikasemmin.
Ja miksei Lauri pelaisi korin alla, kun taso on mikä on.
Pitäisiköhän valmentajaa vaihtaa. Henkka on tehnyt pitkän päivätyön ja hyvää jälkeä, mutta aikansa kutakin. En ole aiempia matseja nähnyt, joten ihan en osaa arvioida, mutta kun eilisen pelin katsoin, niin olihan se aika paskaa.
Mä oon samaa mieltä, että joko olisi aika tullut. Mun perustelu on se, että jotenkin jäätyy tilanteisiin. Tshekki-matsissa Wilson oli sysipaska. Eikä Wilson ole koskaan ollut mikään tasainen suorittaja, mutta silti peliaikaa ja pallovastuuta tulee runsaasti. Ok, Koponen oli poissa perjantaina, mutta jumalauta, jos koko ajan möhlii, niin löisi nyt edes jonkun muun kokeilemaan. Jotenkin siis tuo Dettmanin pään seinään lyöminen pitäisi saada loppumaan.
Mä oon samaa mieltä, että joko olisi aika tullut. Mun perustelu on se, että jotenkin jäätyy tilanteisiin. Tshekki-matsissa Wilson oli sysipaska. Eikä Wilson ole koskaan ollut mikään tasainen suorittaja, mutta silti peliaikaa ja pallovastuuta tulee runsaasti. Ok, Koponen oli poissa perjantaina, mutta jumalauta, jos koko ajan möhlii, niin löisi nyt edes jonkun muun kokeilemaan. Jotenkin siis tuo Dettmanin pään seinään lyöminen pitäisi saada loppumaan.
Suomella on vielä kaikki mahdollisuudet MM-kisoihin, mutta Koposen etenkin pitäis päästä jokaiseen peliin, mutta ei vaan taida päästä. Tai no riippuu toki minne menee pelaamaan.
Amatöörin silmään näyttää siltä, ettei maan terävin lajosaaminen jalkaudu seurojen arkipäivään asti, jos huippujunnut valitsevat mieluummin liiton pelaajapolun johon ei liiga kuulu.Dettmannin kommenteista nousi myrsky Suomen korispiireissä – rankkaa kritiikkiä seurapomolta ja liigavalmentajilta, maajoukkueluotsi perustelee nyt lausuntoaan
Koriskritiikki on jäänyt kihisemään maakuntiin – nyt on aikalisän paikka | SSS.fi
Näiden pohjalta, mikä mättää? Tai mikä on aiheellista kritiikkiä? Pintapuolisesti tuntuu, että kriitikot ihan asialla. Tosin, mietin myös että Dettmann on ollut pitkään näkyvä tekijä, vahva persoona, menestynytkin, joitakin saattaa ärsyttää.
Mihin suuntaan asioita sitten pitäis viilata ja miten? Paljonko koripallomaajoukkueen valmentajan tulisi ylipäänsä kentällä viihtyä? Kuka on masinoinut koripallomedioiden YLE/HS fanipojat/tytöt? HBA:n posit ja negat?
Hyvät karsinnat Suomelta, vaikka harmittavasti kisapaikka jäikin saavuttamatta. Suomen kaltaiset pienet maat kärsivät kohtuuttomasti jo parinkin avainpelaajan poissaolosta, joten toivottavasti tulevaisuudessa FIBA ja Euroliiga pääsevät sopimukseen että kaikilla mailla on paras Euroopasta saatava miehistö jalkeilla.
Olisiko avausviisikko parin vuoden päästä EM-kisoissa jotain tällaista:
PG - Koponen
SG - Salin
SF - Jantunen
PF - Madsen
C - Markkanen
Hyvät karsinnat Suomelta, vaikka harmittavasti kisapaikka jäikin saavuttamatta. Suomen kaltaiset pienet maat kärsivät kohtuuttomasti jo parinkin avainpelaajan poissaolosta, joten toivottavasti tulevaisuudessa FIBA ja Euroliiga pääsevät sopimukseen että kaikilla mailla on paras Euroopasta saatava miehistö jalkeilla.
Olisiko avausviisikko parin vuoden päästä EM-kisoissa jotain tällaista:
PG - Koponen
SG - Salin
SF - Jantunen
PF - Madsen
C - Markkanen
Suurin ongelma on puhtaan pointin puuttuminen kun Jammukin on jo 35v. ja Koponen on enemmän vombo kuin puhdas pointti.
On tämä kyllä surkeaa kun Suomessa pelureista kasvaa varmaan 80% takamiehiä, mutta puhdasta kansainvälisentason pointtia
ei ole sitten Rannikon tullut. Sarcevicille kansalaisuus ja muutamaksi vuodeksi laastariksi.
Nikkarinen alkaa olla katsottu kortti, Vilppaan Kivimäki on pelannut todella hyvin nuorisomaajoukkueissa, mutta en usko että ihan riiittävän
hyväksi kehittyy. Seppälä taitaa olla se potentiaalisin. Onko HBA sta tai muista juniorimyllyistä tulossa mitään?
Markkanen ja Madsen väärinpäin?
Ei, Madsen on pelipaikaltaan SF/PF. Markkasen uskon joutuvan Susijengissä sentterin tontille.