Miten tämä loisto on näkynyt käytännössä? Olenko kenties missannut pokaalin sieltä, toisen täältä?
Oot missannut jotain paljon olennaisempaa, nimittäin 2008 em-kisojen jälkeen alkaneen sukupolven vaihtumisen. Jo tuolloin supistiin, että iso nippu huippunuoria on tulossa.
Ja niin kävi, että vuonna 2009 u21 em-skabat veikin jo Saksa. Englanti kaatui finaalissa 4-0. Joukkueessa pelasivat mm.Neuer, Özil, Khedira, Boateng, Höwedes, Hummels, Schmelzer. En tiedä sanovatko nimet sinulle mitään, koska et ilmeisesti seuraa (saksalaista) futista, mutta opetetaan nyt sen verran, että kautta jalkapalloilevan Euroopan u21- turnaus on erittäin arvostettu ja sen voittopokaali himoittu. (Käytännössä siis sulta tosiaan meni yksi pokaalikin ohi)
Summa summarum: Vuoden 2010 mm-kisoihin Saksa marssitti kentälle tämän uuden sukupolven pelaajia ensimmäistä kertaa, tällä kertaa heitä on mukana vielä rutkasti enemmän. Minä + suurin osa tuntemistani Deutschland- faneista ei itse asiassa edes odottanut vielä mitään 2010-kisoista, mutta kannu ei itse asiassa edes jäänyt kovin kauas.
Joukkueen rakenne on sellainen, että myös aikuisten arvokisoista on syytä pyttyä odottaa. En ole varma, ovatko jo nämä ne kisat vai vasta mm-skabat kahden vuoden päästä. Toki jos pokaalia ei tällä vuosikymmenellä tule, niin voit laittaa tänne Jatkoaikaan lällättelyviestin, mutta eiköhän pokaaleja ole tulossa.
On alkamassa Saksan aikakausi.